Hodnota peněz Kde mohou děti přijít k penězům? - kapesné - odměna od rodičů nebo prarodičů.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Sada č. XIV Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada.
Advertisements

Practice with moci Insert the appropriate present tense form of moci into the following sentences. Vzor: Neznáte tady nikoho? ___ vám pomoct já? Neznáte.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_14_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Čínské pořekadlo.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
OBCHOD A HOSPODÁŘSTVÍ Vyzkoušejte si samostatně obchodovat…
rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
Elektronická učebnice - I
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
HOSPODAŘENÍ DOMÁCNOSTI.
Mgr. Jakub Karásek ZŠ Liberec, Na Výběžku 118,p.o. Vytvořeno: únor 2013 EU peníze školám CZ 1.07./1.4.00/ FINANČNÍ GRAMOTNOST NÁKLADY NA BYDLENÍ.
Slovní úlohy na procenta Vytvořila: Mgr. Marie Jíšová v programu PowerPoint 2003 ZŠ Benešov Karlov.
Autor výukového materiálu: Adéla Fišerová Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výukového materiálu:14. září 2012 Číslo.
Autor výukového materiálu: Adéla Fišerová Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výukového materiálu:19. září 2012 Číslo.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, příspěvková organizace Oblast podpory 1.4 – Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách OP VK Řešení.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Inflace Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro.
rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Oblast podpory 1.4 – Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základní škole OP VK.
Bonbony Klárka má moc ráda jedny bonbony. V sáčku jich je 5 a stojí 1 korunu. Ale na každé 2 Kč, které zákazník utratí za tyto bonbony, dostane od cukrářky.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Martina Daňková Zpracováno:28.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Pokoušejte je, aby utráceli a půjčovali si peníze, aby kvůli tomu v práci trávili víc a víc času, aby pracovali sedm dní v týdnu a nejméně dvanáct hodin.
Elektronická učebnice - I
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
8 Vymysli a napiš příklady, aby jejich výsledek byl 8. Které číslo napíšeš do středu? 45 : 5 18 : 2 36 : 4 72 : 8 54 : 6 81 : 9.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_149_Obchod AUTOR: Jana Dzubáková ROČNÍK, DATUM: 3.,
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
SIS - Supermarket Informační Systém 1 Supermarket Informační Systém Komplexní řešení toků zboží v supermarketu.
84.1 Procvičení a příklady: Násobení číslem 6
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Materiál pro výukovou oporu zpracovanou v rámci projektu Informační technologie proti bariérám ve vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami.
VYTVOŘENÍ RODINNÉHO ROZPOČTU. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_04_01_podni kání Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679,
 Název školy: Základní škola Název Název školy: ZŠ speciální Litvínov, Šafaříkova 991, okres Most Autor: Mgr. Helena Trnková Název materiálu: VY_32_INOVACE_59_Hospodaření.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
Matematika pro stavební obory 6. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Bezhotovostní placení ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
HOTOVOSTNÍ A BEZHOTOVOSTNÍ PENÍZE
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Pořadové číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona č.: III/2 Sada č.: 2 Datum vytvoření: Datum ověření: Pro ročník: šestý Vzdělávací.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_07_01_slovní úloha Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Finanční gramotnost HYPOTEČNÍ ÚVĚR. Finanční gramotnost HYPOTEČNÍ ÚVĚR.
Reklamace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lucie Barillová. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Finanční gramotnost Ekonomické dovednosti, úlohy.
NA VÝLETĚ Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Příjmy a výdaje rodiny Nováků
VY_32_Inovace_ Test 1.pololetí Matematika 3. ročník
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Hotovostní a bezhotovostní peníze.
Úvěr Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lucie Barillová. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Název školy, adresa: Základní škola a mateřská škola Kamenný Přívoz,
Rodina dříve a dnes Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Kouření škodí zdraví Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ PARDUBICE - SPOŘILOV
BANKA.
UMÍŠ ŘÍCT – NE! Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Autor: PaedDr. Jana Čechová
hospodaření domácnosti.
Organizační pokyny: Odjezd ve sobotu v 7:45 od školy (u bazénu)
Obchod, trh Základy hospodaření.
Tajemství internetu Minule jsme si společně ukázali karty jednotlivých zařízení a říkali jsme si, že některá z nich se umí připojit na internet. Vzpomenete.
Anotace Vysvětlit, jak správně hospodařit s penězi. Popsat, co je rozpočet a objasnit žákům, jak sestavit svůj měsíční rozpočet a rozpočet rodiny. Objasnit.
Transkript prezentace:

Hodnota peněz Kde mohou děti přijít k penězům? - kapesné - odměna od rodičů nebo prarodičů

Mohou děti chodit do zaměstnání? Do 15 let nemohou být zaměstnané! Nikdo tak nemůže jejich práci zneužívat. Mají čas na hraní, učení a zdravý rozvoj. Znáte z novin nebo z televize nějaké zneužívání dětí k práci ve světě? Podívej se na video:

Tatínek a maminka chodí do zaměstnání. Za odvedenou práci a čas dostávají každý měsíc mzdu – výplatu. Příklad: Tatínek dostane každý měsíc mzdu Kč při 20 pracovních dnech. Je to Kč za den. Co si za to může koupit? Celou částku utratit nemůže. Proč?

Co kolik stojí? tablet – 6000 Kč výlet – 800 Kč auto – Kč dům – Kč kniha – 260 Kč Hodnota práce táty: 6 dnů skoro celý den celý rok 20 let 2 hodiny

Důležité! Je třeba dobře přemýšlet, jak s penězi zacházet a za co je utratit. Děti by se měly s rodiči poradit, za co ušetřené peníze utratí.

Nákup v obchodě Nenechte se ošidit. Než půjdete k pokladně, spočítejte si přibližnou cenu nákupu. Ihned po zaplacení si zkontroluj vrácené peníze a účtenku. Také pokladní může udělat chybu.

Dobrá rada V obchodě nás láká mnoho zboží k zakoupení. Pokud nechceš utrácet za zbytečnosti, neber si do obchodu víc peněz, než budeš potřebovat.

Citace: V prezentaci jsou použité obrázky z galerie klipartů.