Nutriční poradenství u dětí do 2 let. Zjištění a vyhodnocení současného způsobu stravování Zjištění a vyhodnocení současného způsobu stravování Hodnocení.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

pro společnost Chodura
Posouzení nepříznivé sociální situace
Autoevaluace z pohledu České školní inspekce
Umění prezentace.
PhDr. Josef Duplinský, CSc. PhDr. Zuzana Hadj Moussová
HIV & Výživa kojence Lída Lhotská IBFAN/GIFA Ženeva Dagmar Schneidrová
Interpersonální komunikace ve škole Etická výchova, o.p.s.
Jak vyjednávat o smlouvě a honoráři I. pro společnost JTP Roman Čiviš, A TREND.
Co manažeři očekávají od vzdělávání HR ŽIVĚ 14. prosince 2005 Tomáš Valenta Generali pojišťovna a.s.
Sociální práce s rodinou 3
Kompromis a konsenzus Vrchol umění jednat asertivně. PhDr. Pavel Motyčka, Ph. D. Etická výchova, o.p.s.
Sdělování nepříznivých informací.
Krizová komunikace a princip kontinuity Přednáška od 12:15 do 13: PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla.
Jak efektivně komunikovat s klientem?
Counseling = Právní poradenství Lucia Madleňáková.
Komunikace a informace „Schopnost prezentace, představí sebe a oddíl“ Zásady kvalitní prezentace Jan-Iáček-Konečný , Vídeň.
Přiměřenost ve veřejné správě. Obtížnost problému přiměřenost = vztah mezi prostředky a cílem zásada přiměřenosti ve veřejné správě je všeobecně uznávaná.
Interviewing = Pohovor s klientem NKPD Lucia Madleňáková.
Sociální anamnéza MUDr. Ivan Foltýn, Ph.D..
Metody pedagogické diagnostiky
VY_32_INOVACE_PSYM25560ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Counseling = Právní poradenství Lucia Madleňáková.
KOMUNIKACE S KLIENTEM MENTÁLNĚ RETARDOVANÝM
Principy výživy kojenců a malých dětí podle doporučeních WHO (2002)
Poruchy v komunikaci Tereza Svobodníková.
Komunikace s rodiči.
KOMUNIKACE SE SENIORY Olga Bürgerová.
Regionální individuální projekt Příležitost pro mladé v Olomouckém kraji reg. č. CZ.1.04/2.1.00/ CÍLOVÁ SKUPINA PROJEKTU HODNOCENÍ KLÍČOVÝCH AKTIVIT.
Komunikace. Komunikace Komunikace je přenos nejrůznějších informačních obsahů v rámci komunikačních systémů Komunikace je přenos nejrůznějších informačních.
VERBÁLNÍ KOMUNIKACE Olga Bürgerová.
Význam Základ vztahu mezi advokátem a klientem
Pedagogická diagnostika
Alternativní a augmentativní komunikace
BEHAVIORÁLNÍ PŘÍSTUPY K PORADENSTVÍ
HODNOCENÍ VÝŽIVOVÉHO STAVU
VYHODNOCOVÁNÍ KVALITATIVNÍCH ŠETŘENÍ
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Realizace ošetřovatelského plánu/péče
Zásady efektivní komunikace
KOJENÍ.
ZÁKLADY ASERTIVITY.
Nutriční poradenství.
Pediatrie - dětské lékařství
Aktivní naslouchání Nejdůležitější dovedností v procesu komunikace s partnerem je naslouchání.
Komunikace – základní pojmy: Communicare (lat.) - pracovat na něčem společném - být účasten - sdílet se - oznámit, radit se - domlouvat se - sjednotit.
Novorozenecké, kojenecké a batolecí období Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_09_B_18_Novorozenecké,
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Jana Novotná Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_PEDAGOGIKA_PSYCHOLOGIE_18.
Dětství, puberta, dospělost Prezentaci vytvořil Jiří Nezbeda.
KOMUNIKACE a JEDNÁNÍ II. 1)Slovní a mimoslovní prostředky 2)Typologie osobnosti – a komunikace.
Člověk a zdraví Vysvětlení pojmu ASERTIVITA
Efektivní komunikace Budoucnost pro připravené
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Empatie Z řeckých slov en + pathos (v + cítění) je schopnost vcítit se do pocitů a myšlenek druhého.
Mimoverbální komunikace
Sociální práce s rodinou 4
Komunikace. Komunikace – neverbální „řeč těla“ zrakový kontakt mimika gesta pohyby doteky oblečení.
Speciální technologie 3. ročník - kuchař
VY_32_INOVACE_17_12_Asertivita
ANOTACE SEZNÁMIT ŽÁKY S ROZVOJEM VŠECH TŘÍ ČÁSTÍ SEBEDŮVĚRY -
Případová konference v práci s rodinami a ohroženými dětmi
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Komunikace Opakování (prezentace, asertivita, přesvědčování, manipulace, řeč těla, zpětná vazba, naslouchání, motivace)
Nejdůležitější dovedností s partnerem je naslouchání.
Komunikace.
Financováno Nadací Sirius
Škola: SŠ, ZŠ a MŠ Karviná Autor: Bc.Balonová Soňa
HYGIENA sebeobsluha.
Rodičovství biologické a pěstounské
Středisko rané péče SPRP, pobočka Brno
Transkript prezentace:

Nutriční poradenství u dětí do 2 let

Zjištění a vyhodnocení současného způsobu stravování Zjištění a vyhodnocení současného způsobu stravování Hodnocení růstu dítěte, klinické vyšetření Hodnocení růstu dítěte, klinické vyšetření Identifikace problému Identifikace problému Řešení situace Řešení situace Základní postupy v poradenství Základní postupy v poradenství

Zjištění a vyhodnocení současného způsobu stravování Laktační poradenství Laktační poradenství Otevřené a doplňující otázky pro zjištění potřebných údajů o matce a dítěti Otevřené a doplňující otázky pro zjištění potřebných údajů o matce a dítěti Pozorování a posuzování kojení Pozorování a posuzování kojení Výživové poradenství u kojence a batolete Výživové poradenství u kojence a batolete Poradenství při odstavování - ukončení kojení Poradenství při odstavování - ukončení kojení Hodnocení spotřeby potravin Hodnocení spotřeby potravin 24 hod. recall 24 hod. recall Výživové zvyklosti Výživové zvyklosti

Základní postupy v poradenství Klíčové kroky Klíčové kroky Účinně se ptát a naslouchat Účinně se ptát a naslouchat Akceptovat a respektovat přání matky při hledání řešení Akceptovat a respektovat přání matky při hledání řešení Budovat sebedůvěru Budovat sebedůvěru

6 kroků umění ptát se a naslouchat 1. krok – účinná neverbální komunikace 1. krok – účinná neverbální komunikace 5 hlavních zásad 5 hlavních zásad 1. dodržovat stejnou výši hlavy 1. dodržovat stejnou výši hlavy 2. udržovat zrakový kontakt 2. udržovat zrakový kontakt 3. odstraňovat bariéry 3. odstraňovat bariéry 4. ukázat, že máme čas 4. ukázat, že máme čas 5. přiměřený dotyk 5. přiměřený dotyk 2. krok – otevřené otázky – co, jak, kde, kdy, s kým, za jakých okolností ….. 2. krok – otevřené otázky – co, jak, kde, kdy, s kým, za jakých okolností ….. 3. krok - zopakovat co matka říká, jinou formou 3. krok - zopakovat co matka říká, jinou formou 4. krok – projevit zájem pomocí krátkých slovních reakcí a gest 4. krok – projevit zájem pomocí krátkých slovních reakcí a gest 5. krok – projevme empatii – že chápeme co matka cítí 5. krok – projevme empatii – že chápeme co matka cítí 6. krok - vyhněme se hodnotícím slovům – dobře, špatně, správně …. 6. krok - vyhněme se hodnotícím slovům – dobře, špatně, správně ….

6 kroků pro budování sebedůvěry a poskytování pomoci 1. krok – přijmout matčiny představy, názory a pocity 1. krok – přijmout matčiny představy, názory a pocity 2. krok – Zjistit, co matka dělá dobře a pochválit ji za to 2. krok – Zjistit, co matka dělá dobře a pochválit ji za to 3. krok – poskytnout praktickou pomoc 3. krok – poskytnout praktickou pomoc 4. krok – dávejme jen použitelné informace potřebné v dané situaci 4. krok – dávejme jen použitelné informace potřebné v dané situaci 5. krok – vyjadřovat se srozumitelně – přizpůsobit se úrovní matky 5. krok – vyjadřovat se srozumitelně – přizpůsobit se úrovní matky 6. krok – dávejme rady, ne rozkazy 6. krok – dávejme rady, ne rozkazy