Katedra managementu ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN Ing. Patricia Jakešová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

CRM a konkurenceschopnost vybraných firem Jan Němeček Univerzita Hradec Králové.
Tvorba cen v maloobchodě
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Marketing, marketingové.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Konkurenční.
DITTRICHOVA PRAHA 2 ZELENÁ LINKA PRO EXPORT Foresightem k inovacím Mgr. Aleš Řiháček, MBA ředitel.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Zemědělství má budoucnost Ing. Jiří Papež Místopředseda zemědělského výboru Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Základy marketingu šestá přednáška
Zavádění a údržba informačních systémů
MARKETINGOVÝ MIX.
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
úvod pojetí a obsah marketingu
Prostředí pro podnikání a rozhodující faktory růstu MSP Karel Havlíček květen 2008.
MARKETING.
Podpora inovací prostřednictvím spolupráce VŠ s podniky Ing. Eva Bosáková, CSc.
ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN Katedra managementu Ing. Patricia Jakešová
Mikroekonomie I Tržní selhání, nedokonalá konkurence
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Dokonalá konkurence (DK)
1 ASOCIACE INOVAČNÍHO PODNIKÁNÍ ČR Ochrana průmyslového vlastnictví jako jeden z nástrojů zkvalitnění inovačního procesu Pavel Švejda ÚPV, Praha, 1. června.
TRIBUNA ČESKÉHO OBCHODU TZB 2011 – HOTEL CLARION, 29.BŘEZNA 2011 MICHAL ŠUSTR COUNTRY MANAGER pro ČESKO, SLOVENSKO a MAĎARSKO ARISTON THERMO CZ s.r.o.
Tržní cílení – hodnocení tržních segmentů
Prosperita organizace
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN Katedra managementu Ing. Miloš Krejčí
Návrh předmětu a jeho inovací Obchodní podnikání PhDr.Iveta Šimberová, Ph.D.
Podnikatelský plán struktura plánu.
Ochrana majetku Petr Machala.
Ing. Josef Zrůst PEF MZLU v Brně Ústav managementu
Ekonomie 1 Bakaláři Devátá přednáška Trh statků a jeho fungování.
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
1 ASOCIACE INOVAČNÍHO PODNIKÁNÍ ČR Inovační potenciál ČR Technologický profil ČR Cena Inovace roku 2011 Pavel Švejda Seminář Inovace a technologie v rozvoji.
ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN Katedra managementu Ing. Miloš Krejčí
1 ASOCIACE INOVAČNÍHO PODNIKÁNÍ ČR K čemu slouží Technologický profil ČR pro inovační firmy? Jsme připraveni na zvládnutí inovačních procesů? Pavel Švejda.
Katedra managementu ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN Ing. Patricia Jakešová
ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN Katedra managementu Ing. Miloš Krejčí
ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN Katedra managementu Ing. Patricia Jakešová
Katedra managementu ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN Ing. Patricia Jakešová
Úkol na příští seminář: Poziční mapa služeb nabízených „vaší organizací“ Poziční mapa služeb nabízených „vaší organizací“ Zamyslete se nad možným.
Katedra managementu ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN Ing. Miloš Krejčí
ZÁKLADY EKONOMIE I Poptávka a nabídka Tržní mechanismus 4
ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN Katedra managementu Ing. Patricia Jakešová
Katedra managementu ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN Ing. Miloš Krejčí
V.Prosperita organizace
Katedra managementu ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN Ing. Patricia Jakešová
Distribuce. Vstup na zahraniční trhy Zda expandovat Na které trhy vstoupit Způsob vstupu na trh Marketingový program Organizace marketingu.
(c) Robert Němec, 2006 Zapomeňte na prodej a vytvořte marketingovou strategii Robert Němec.
Ing. Lenka Bombera Piskačová
Strategická analýza společnosti TIBBIS, s. r. o.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Marketingový plán podniku
Seminární práce – splněná docházka
ŘÍZENÍ OBCHODU Katedra managementu Ing. Patricia Jakešová
Vysoká škole technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-10)
Segmentace trhu. Segmentace trhu Trh je tvořen velkým počtem zákazníků, kteří se liší svými potřebami, možnostmi…. Segmentace je rozdělení trhu na.
ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN Katedra managementu Ing. Miloš Krejčí
ŘÍZENÍ OBCHODU Katedra managementu Ing. Patricia Jakešová
Marketingové strategie
KPV/PIS Websol s.r.o. Jaroslav Plzák Lukáš Choulík Tomáš Kraus.
Prezentace obchodního plánu
Název společnosti Obchodní plán.
Prezentace obchodního plánu
Transkript prezentace:

Katedra managementu ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN Ing. Patricia Jakešová

2.2. ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN Obsah : 1.Rekapitulace Inovační projekt – skupiny, konzultace 3.Přednášky č. 3 4.Vybrané pojmy k opakování ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN [RIn] Ing. Patricia Jakešová

3.3. Prezentace a skupinové diskuse ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN [RIn]

4.4. Prezentace a skupinové diskuse ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN [RIn]

5.5. Pojmy k opakování Společná diskuze a procvičování probraných témat 1.Popište příklad – Uvíznutí v pasti technického rozvoje – uveďte příklady 2. Co znamená „učinit konkurenci irelevantní“? 3. Jaké jsou podmínky pro vznik nových inovačních příležitosti? ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN [RIn] Ing. Patricia Jakešová

6.6. Pojmy k opakování Práce ve skupinách 1. Vytvořte skupiny – 3-4 studenti 2. Určete si obor podnikání 3. Případ – Dostaly jste se do situace, kdy je ve vašem oboru velká konkurence na trhu. Dozvěděli jste se, že některé společnosti budou končit. Vy hledáte řešení jak zvrátit nepříznivý vývoj výsledků ve společnosti 4. Popište jak budete reagovat – půjdete-li cestou „rudého oceánu“, jsou zde i nějaká pozitiva nebo jen negative? 5. Popište jak budete reagovat – půjdete-li cestou „modrého oceánu“, jaká jsou zde pozitiva a negativa? ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN [RIn] Ing. Patricia Jakešová

RUDÝ OCEÁN MODRÝ OCEÁN MODRÝ OCEÁN Nabídnout v dané cenové hladině zákazníkovi nejvyšší hodnotu Nabídnout „dost dobrou“ kvalitu za nejnižší možnou cenu Snižování nákladů v zájmu získání konkurenční výhody z nízké ceny Zvyšování nákladů v zájmu získání konkurenční výhody z vysoké kvality ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN [RIn] Ing. Patricia Jakešová, Strategie MODRÉHO OCEÁNU

8.8. Myšlеnkоu strаtеgiе mоdréhо оcеánu jе, аby si firmа dоkázаlа vytvоřit svůj vlаstní nоvý tržní prоstоr, а tím vyřаdilа kоnkurеnci zе hry. V něktеrých přípаdеch to umožňuje právě inovace. Chаrаktеristikа mоdrých оcеánů sе vyznаčujе nеvyužitým tržním prоstоrеm, аktivním vytvářеním pоptávky а přílеžitоstmi, ktеré zаručují vysоký ziskоvý růst. ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN [RIn] Ing. Patricia Jakešová,

9.9. Pojmy k opakování Pokračování 6. Jak změníte Váš konkurenční profil? Popište na vybrané společnosti co zamýšlíte Zavrhnout Omezit Posílit Vytvořit ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN [RIn] Ing. Patricia Jakešová

10. Pojmy k opakování Pokračování 7. Jedno oddělení bude primárně hlavním hybatele inovací (nositelem příležitostí) – které ? 8.Uveďte příklady co může oddělení obchodu a marketingu ve vaší firmě 9.Zvolte si jeden příklad z „rekonstrukce hranic stávajícího trhu“ a popište pro Vámi zvolenou firmu na vybraném příkladu. 10.Jste schopni oslovit některého ze stávajícího okruhu nezákazníků? Pokud ano, uveďte koho jste vybrali a co uděláte. 11.V jaké oblasti cenové mapy se plánujete pohybovat? ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN [RIn] Ing. Patricia Jakešová

11. Změna Konkurenčního profilu 1.ZAVRHNOUT - nepřináší žádnou hodnotu 2.OMEZIT - faktory, které jsou v oboru významné, ale nezvyšují konkurenceschopnost nabídky (zákazník je nevnímá jako příliš významné) 3.POSÍLIT - zákazník vnímá jako zdroj vysoké hodnoty (to co produkt činí odlišným) 4.VYTVOŘIT - faktory, které jsou zatím považovány za irelevantní (atraktivní i pro neexistující zákazníky z jiných segmentů trhu) ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN [RIn] Ing. Patricia Jakešová,

12. Rekonstrukce hranic stávajícího trhu 1.Překonání hranic odvětví – substituty a alternativy schopné vykonat stejnou “práci” jiným způsobem 2.Překonání hranic segmentů v rámci odvětví – substituty s vyšší hodnotou 3.Překonání hranic v řetězci zákazníků – nakupující (shopper), uživatel (consumer), „ovlivňovatel“ (influencer) 4.Nabídka doplňkových produktů/služeb – komplexní hodnota (řešení) 5.Překonat funkční / emoční orientaci – funkčnost, ale i pocit (zážitek) 6.Zaměřit se do budoucnosti - aktuální i budoucí potřeby zákazníků (a jejich vytváření) ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN [RIn] Ing. Patricia Jakešová,

13. Tři okruhy „nezákazníků“ 1. Potenciální dezertéři stávající zákazníci připraveni opustit sektor hledají „něco lepšího“ 2. Odmítající nezákazníci nabídka je pro ně nepřijatelná nebo drahá své potřeby zabezpečují jiným způsobem (mnohdy pro ně nepříliš uspokojivým) 3. Neexistující nezákazníci nikdo v oboru o nich neuvažuje jako o možných zákaznících ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN [RIn] Ing. Patricia Jakešová,

Cena Vysoká Nízká Kategorie produktů Stejný produkt Odlišný vzhled, stejné funkce Jiný vzhled a funkce, stejné užití HLAVNÍ CENOVÝ KORIDOR Vysoká míra právní ochrany duševního vlastnictví a zdrojů. OBTÍŽNÉ NAPODOBENÍ Jistá míra právní ochrany duševního vlastnictví a zdrojů. MOŽNÉ NAPODOBENÍ Nedostatečná míra právní ochrany duševního vlastnictví a zdrojů. SNADNÉ NAPODOBENÍ Nastavení ceny v úrovni: horní středu spodní cenového koridoru CENOVÁ MAPA ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN [RIn] Ing. Patricia Jakešová,

15. ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN Děkuji za pozornost ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN [RIn] Ing. Patricia Jakešová, Ing. Patricia Jakešová