Množiny Matematika Autor: Mgr. Karla Bumbálková

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základy infinitezimálního počtu
Advertisements

Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady C: Posloupnosti Autor: Mgr. Dagmar Špalová.
Základy infinitezimálního počtu
Teorie čísel Nekonečno
Úvod do Teorie množin.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Množinová symbolika.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Fakulta životního prostředí Katedra informatiky a geoinformatiky
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Číselným oborem rozumíme číselnou množinu, na které jsou definovány bez omezení početní operace sčítání a násobení, tj. číselný obor je vzhledem k těmto.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_101.
Úvod do databázových systémů
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Miluše Nováková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
V matematice existují i seskupení objektů, které nejsou množinami.
zpracovaný v rámci projektu EU peníze středním školám
Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_141 Jméno autora: Mgr. Tomáš FULÍN Třída/ročník: PS1 / 1.ročník Datum vytvoření: Vzdělávací oblast:Matematika.
CZECH SALES ACADEMY Trutnov – střední odborná škola s.r.o. EU PENÍZE ŠKOLÁM CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_04_18 Zpracovala:RNDr. Lucie Cabicarová.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
VY_32_INOVACE_21-15 Statistika 1 Základní pojmy.
Množiny.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Komplexní čísla - 3  Zobrazení komplexních čísel  Základní pojmy VY_32_INOVACE_20-03.
MATEMATIKA Obsah přednášky Funkce. 3. Limita funkce
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Převody jednotek objemu
Převody jednotek délky
Posloupnosti – základní pojmy Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr.
Množinové pojmy – množina, prázdná množina, podmnožina, rovnost množin
Tento digit á ln í učebn í materi á l (DUM) vznikl na z á kladě ře š en í projektu OPVK, registračn í č í slo CZ.1.07/1.5.00/ s n á zvem „ Výuka.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Písmena N; Z; Q; R jsou používána pro označení číselných oborů.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
VY_32_INOVACE_22-01 Posloupnosti.
Užití diferenciálního počtu
Martina Braunerová. A B U Zakreslete Vennův diagram pro uvedené množiny a vyznačte v něm všechny prvky množiny U:  Základní množina U je množina všech.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Miluše Nováková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
POSLOUPNOST Mgr.Zdeňka Hudcová TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR.
MATEMATICKÝ KVÍZ – ČÍSELNÉ OBORY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu
ČÍSELNÉ OBORY 02 Přirozená čísla MěSOŠ Klobouky u Brna.
Operace s množinami Matematika Autor: Mgr. Karla Bumbálková
KOMPLEXNÍ ČÍSLA Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_18 Název materiáluČíselné.
Název projektu: Podpora výuky v technických oborech Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název šablony: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky.
Číselné obory 9.ročník Mgr. Miroslava Černá ZŠ Volgogradská 6B Ostrava-Zábřeh.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_19 Název materiáluZákladní.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
MNOŽINY RNDr. Jiří Kocourek. Množina: skupina (souhrn, soubor) nějakých objektů.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Kombinační číslo 6. října 2013 VY_42_INOVACE_190206
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
MNO ŽI NY Kristýna Zemková, Václav Zemek
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ / /34
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Definiční obor a obor hodnot
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
MATEMATIKA Obsah přednášky. Opakování, motivační příklady Funkce.
MNO ŽI NY Kristýna Zemková, Václav Zemek
Komplexní čísla - absolutní hodnota
MATEMATIKA Obsah přednášky. Opakování, motivační příklady Funkce.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ČÍSELNÉ MNOŽINY, INTERVALY
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
MNOŽINY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
MNOŽINY Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
MNOŽINY RNDr. Jiří Kocourek.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
ČÍSELNÉ MNOŽINY, INTERVALY
Transkript prezentace:

Množiny Matematika Autor: Mgr. Karla Bumbálková Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/34.0488 Matematika Množiny Autor: Mgr. Karla Bumbálková

Pojem množina Množina je soubor ( souhrn, skupina) nějakých objektů ( předmětů). Objekty ( předměty), které patří do množiny, se nazývají prvky.

Pojem množina Množina značíme velkými písmeny, např.A, B, M. Prvky značíme malými písmeny, např. a, b, x, y. Je-li x prvkem množiny M, vyjádříme zápisem x M. Není-li y prvkem množiny M, vyjádříme zápisem y  M. 28.8.2013

Pojmy konečná množina – obsahuje konečný počet prvků ( počet prvků lze vyjádřit číslem) nekonečná množina – obsahuje nekonečně mnoho prvků prázdná množina – neobsahuje žádný prvek, značíme ji  nebo  28. srpna. 2013

Způsob určení množin a) výčtem prvků, tj. jejich vyjmenováním u konečných množin např. M = 2, 4, 6, 7 b) pomocí charakteristické vlastnosti např. A = xN; x  5 nebo B = xN; x  3 28. srpna 2013

Množiny čísel = číselné obory N ….. množina všech přirozených čísel Z ….. množina všech celých čísel Q ….. množina všech racionálních čísel R ….. množina všech reálných čísel 28. srpna 2013

Použité zdroje Josef Polák: Středoškolská matematika v příkladech I, PROMETHEUS, 1996, ISBN 80-7196-021-7 28. srpna 2013