Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:"— Transkript prezentace:

1 Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Hana Němcová Matematika Osmý ročník víceletého gymnázia Zavedení komplexních čísel NemM201 Říjen 2013 Číslo klíčové aktivity: III/2 Číselné množiny, algebraický tvar komplexního čísla. Anotace:

2 Racionální čísla Iracionální čísla 0,5 + Celá čísla -143 Přirozená čísla 1 5 -3 1000 Reálná čísla Mají názorný význam, jsou výsledky různých fyzikálních a jiných měření. Popisují celou číselnou osu.

3 Určete pro která pR nemá daná rovnice reálné řešení.
Chceme se s tím spokojit? ….NECHCEME!!!!!

4 i Komplexní číslo Vzniklo postupným zobecňováním pojmu číslo
Abstraktní číslo Není samoúčelné pro radost matematiků Umožňují pochopit některé samozřejmé jevy Nejsou protikladem reálných čísel Jsou naopak rozšířením reálných čísel

5 Imaginární jednotka, která má jedinou vlastnost

6 Algebraický tvar komplexního čísla
Komplexní číslo Reálná část Reálná čísla Imaginární část

7 Př. V oboru komplexních čísel určete druhou odmocninu:

8 Ryze imaginární číslo Imaginární číslo

9 Seznam použitých zdrojů
Doc. RNDr. Calda, E. Matematika pro gymnázia – Komplexní čísla. Dotisk 3. vydání. Praha: Prometheus,spol.s r. o., stran. ISBN Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech základních i středních škol. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu.


Stáhnout ppt "Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:"

Podobné prezentace


Reklamy Google