Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.DŠkolský management P4P4 Vyhláška č. 48/ 2005 o základním vzdělávání a některých náležitostech plnění povinné školní docházky.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Přípravný stupeň základní školy
Advertisements

Přijímací řízení na střední školy
ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Novela ZÁKONA č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů PhDr.
Legislativní podmínky vzdělávání dětí a žáků s mentálním postižením
Autoevaluace ZŠ Krčín Mgr. Monika Nováková. Úvod Autoevaluace vychází z vyhlášky č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních.
NÁVRH ZMĚN KONCEPCE ZÁKLADNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ PRAHA 2012
Systém kurikulárních dokumentů
Hodnocení škol a školských zařízení
Taneční a pohybová výchova
Přístup k vlastnímu hodnocení ze strany ČŠI
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY z pohledu ČŠI "Cesta ke kvalitě"
ČŠI a vlastní hodnocení školy
Plánování ve škole. Obsah právní předpisy výuka a vzdělávání žáků / studentů prevence negativních jevů mimoškolní aktivity administrativní záležitosti.
Mimoškolní aktivity zábava a povinnost.
MěVG Klobouky u Brna.
METODICKÁ DOPORUČENÍ K ZAČLEŇOVÁNÍ ŽÁKŮ-CIZINCŮ DO VÝUKY
Centrum primární prevence Semiramis o.s. Ptácká 162, Mladá Boleslav Náplň práce lektorů Programů DPP.
1. Co upravuje?  Předpoklady pro výkon PP  Pracovní dobu PP  Další vzdělávání  Kariérní systém Na koho se vztahuje?  PP škol a ŠZ zapsaných v rejstříku.
vlastní hodnocení školy
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání -
REGIONÁLNÍ ŠKOLSTVÍ V PLZEŇSKÉM KRAJI. Počet škol a školských zařízení v Plzeňském kraji zřizovaných obcemi 385 zřizovaných krajem 98 soukromých 17 církevních.
Pravidla pro hodnocení a klasifikaci žáků ZŠ
PaedDr. Jana Škrabánková, Ph.D.
Pracovní doba, BOZP Základy pracovního práva a sociálního zabezpečení v ES – přednáška č. 4.
PLNĚNÍ POVINNÉ ŠKOLNÍ DOCHÁZKY
Podklady pro hodnocení
Rámcové a školní vzdělávací programy
Financování regionálního školství
LEGISLATIVA.
Speciální školství v roce 2006 (a věřme, že i v dalších letech) Jiří Pilař
Přednáška do předmětu Ekonomika školství 04. listopad 2005
Výchovný poradce v systému poradenských služeb na základní škole
Listina základních práv a svobod.
POVINNÁ DOKUMENTACE ŠKOL VÝROČNÍ ZPRÁVA Seminář 13. srpen 2012 OŠMTS KÚ LK.
 Respektují individuální zvláštnosti žáků, rozvíjí kladné mezilidské vztahy.  Učí žáky logicky uvažovat, pracovat ve skupině, používat moderní metody.
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Název projektu: Zlepšujeme a vzděláváme Název programu: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Právní okénko Porada s řediteli škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Liberec 9. prosince 2015.
Novelizace školského zákona Lucie Macků, Praha,
4. Dokumentace školy 561/2004 Sb. (§28) rozhodnutí o zápisu do školského rejstříku evidenci dětí (školní matrika) doklady o přijímání dětí (spis) vzdělávací.
Školský zákon ve vztahu k zákonným zástupcům (pro ředitele málotřídní školy) Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném.
ZÁŠKOLÁCTVÍ.  Záškoláctví je jedním ze závažných problémů, které musí školství řešit.
Dokumentace školy Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Liberec 12. prosince 2013 Mgr. Karel Bárta.
Školní řád 2016 – 2017 stručný výpisek. Povinnosti žáků bod 2 řádně docházet do školy a řádně se vzdělávat plnit pokyny pedagogických pracovníků nosit.
Monika Puškinová Praha
ÚVODEM.
Organizační formy práce v tělesné výchově
Informovaný souhlas Pracovní setkání pracovníků školních poradenských pracovišť a Zpracovala: PhDr. Hana Plucarová.
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ PRO ŠKOLNÍ ROK 2017/2018
Základy pracovního práva a sociálního zabezpečení v ES
Kariérní systém v procesu legislativních změn
ZÁKLADNÍ VZDĚLÁVÁNÍ Průběh ZV RVP ZV.
Ukončení základního vzdělávání
PLNĚNÍ POVINNÉ ŠKOLNÍ DOCHÁZKY V ZAHRANIČÍ A VĚCI SOUVISEJÍCÍ…
Základní vzdělávání a další …
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
Třídní schůzka 3.A
Normativní financování vztahy a souvislosti
PHmax ve středním vzdělávání
Informace k povinnému předškolnímu vzdělávání Mgr. et Mgr
Malotřídní základní škola optikou současné právní úpravy
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Hodnocení ve vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním
Setkání s řediteli zapojených škol KIPR
Stipendia na středních školách zřizovaných Pardubickým krajem
Novinky v předškolním vzdělávání
ORGANIZACE PŘIJÍMACÍHO ŘÍZENÍ 2016/2017 část I. - Přihláška na SŠ
Druhý stupeň malotřídně
Podpůrná opatření 1. – 3.stupně
Záškoláctví.
Transkript prezentace:

Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.DŠkolský management P4P4 Vyhláška č. 48/ 2005 o základním vzdělávání a některých náležitostech plnění povinné školní docházky  Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D 3 1?

Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.DŠkolský management Organizace vzdělávání §1 Žáci prvního až pátého ročníku mohou mít v dopoledním vyučování nejvýše 5 vyučovacích hodin a v odpoledním vyučování nejvýše 5 vyučovacích hodin, žáci šestého až devátého ročníku nejvýše 6 vyučovacích hodin. 3

Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.DŠkolský management Organizace vzdělávání  Přestávky mezi vyučovacími hodinami jsou nejméně ………. Během dopoledního vyučování, zpravidla po druhé vyučovací hodině, se zařazuje alespoň jedna přestávka v délce nejméně 15 minut. Přestávka mezi dopoledním a odpoledním vyučováním trvá nejméně 50 minut.  Při organizaci výuky jinak než ve vyučovacích hodinách a při akcích souvisejících s výchovně vzdělávací činností školy stanoví škola zařazení a délku přestávek podle charakteru činnosti a s přihlédnutím k základním fyziologickým potřebám žáků. 8 3?

Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.DŠkolský management Organizace vzdělávání §3 Při akcích konaných mimo místo, kde škola uskutečňuje vzdělávání, nesmí na jednu osobu zajišťující bezpečnost a ochranu zdraví žáků připadnout více než ……..žáků. Výjimku z tohoto počtu může stanovit s ohledem na náročnost zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví žáků ředitel školy. 2

Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.DŠkolský management  §3 Při akcích konaných mimo místo, kde škola uskutečňuje vzdělávání, kdy místem pro shromáždění žáků není místo, kde škola uskutečňuje vzdělávání, se zajišťuje bezpečnost a ochrana zdraví žáků na předem určeném místě 15 minut před dobou shromáždění. Po skončení akce končí zajišťování bezpečnosti a ochrany zdraví žáků na předem určeném místě a v předem určeném čase. Místo a čas shromáždění žáků a skončení akce škola oznámí nejméně 1 den předem zákonným zástupcům žáků. Organizace vzdělávání 1

Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.DŠkolský management Počty žáků ve třídách  Plně organizované školy mají průměrně nejméně 17 žáků na třídu.  Jednotřídka:nejméně 10 žáků na třídu  Dvoutřídka:nejméně 12  Trojtřídka:nejméně 14  Čtyřtřídka a samostatný první stupeň:nejméně 15  Nejvyšší počet žáků ve třídě je ?

Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.DŠkolský management Počty žáků ve třídách  § 7Přípravné třídy  Nejvyšší počet žáků ve třídě 15  Možnost vyloučení žáka  Vedení dokumenetace o žákovi  Práce podle RVP pro předškolní vzdělávání 6 2?

Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.DŠkolský management Hodnocení žáků Pravidla pro hodnocení jsou součástí školního řádu. Obsahují:  stupně hodnocení prospěchu a chování v případě použití klasifikace jejich charakteristiku, včetně předem stanovených kritérií  zásady pro používání slovního hodnocení v souladu s §15 odst.2, včetně předem stanovených kritérií  Hodnocení průběhu a výsledků vzdělávání a chování žáků je: jednoznačné srozumitelné srovnatelné s předem stanovenými kritérii věcné všestranné

Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.DŠkolský management KRATOCHVÍLOVÁ, J. Systém hodnocení a sebehodnocení žáků, zkušenosti z České republiky i Evropských škol. Brno : MSD (prodejna literatury MU) IK – ZŠ Ivančice-Řeznovice, EŠ Brusel III Právo na informace o průběhu a výsledcích svého vzdělávání (IK)

Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.DŠkolský management Hodnocení a sebehodnocení žáků

Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.DŠkolský management Hodnocení žáků na vysvědčení  Chování žáka ve škole a na akcích pořádaných školou se v případě použití klasifikace hodnotí na vysvědčení stupni: a) 1 - velmi dobré, b) 2 - uspokojivé, c) 3 - neuspokojivé. 3 3?

Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.DŠkolský management Hodnocení žáků na vysvědčení  Klasifikace  Slovně  kombinace

Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.DŠkolský management Výchovná opatření  Ředitel školy může na základě vlastního rozhodnutí nebo na základě podnětu jiné právnické či fyzické osoby žákovi po projednání v pedagogické radě udělit pochvalu nebo jiné ocenění za mimořádný projev lidskosti, občanské nebo školní iniciativy, záslužný nebo statečný čin nebo za dlouhodobou úspěšnou práci.  Třídní učitel může na základě vlastního rozhodnutí nebo na základě podnětu ostatních vyučujících žákovi po projednání s ředitelem školy udělit pochvalu nebo jiné ocenění za výrazný projev školní iniciativy nebo za déletrvající úspěšnou práci. 5?

Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.DŠkolský management Výchovná opatření  Při porušení povinností stanovených školním řádem lze podle závažnosti tohoto porušení žákovi uložit: a) napomenutí třídního učitele, b) důtku třídního učitele, c) důtku ředitele školy.  Pravidla pro udělování pochval a jiných ocenění a ukládání napomenutí a důtek jsou součástí školního řádu. 6 3?

Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.DŠkolský management Výchovná opatření Třídní učitel neprodleně oznámí řediteli školy uložení důtky třídního učitele. Důtku ředitele školy lze žákovi uložit pouze po projednání v pedagogické radě. ( ŠVP ) 2?

Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.DŠkolský management Výchovná opatření Udělení pochvaly a jiného ocenění a uložení napomenutí nebo důtky se zaznamená do dokumentace školy14). Udělení pochvaly a jiného ocenění se zaznamená na vysvědčení za pololetí, v němž bylo uděleno. 2

Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.DŠkolský management Jiný způsob plnění povinné školní docházky §40 Děkuji za pozornost a pěkný den… 2