Jak se správně ustrojit do ostrožského lidového kroje

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
IV. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Advertisements

Základní oblečení hasiče k zásahu
Zeměpisná síť a zeměpisné souřadnice II
Test pozornosti pro dámy
V této dopravní soutěži prověříme vaše znalosti, které jste zatím získali a které dodržujete když se pohybujete venku a to nejenom na kole. Vašim úkolem.
Algebraické výrazy: lomené výrazy
ÚČINKY GRAVITAČNÍ SÍLY ZEMĚ NA KAPALINU
Výroba ovečky k biblickým postavičkám
1.
American Staffordshire Terrier
Zeměpisná síť a zeměpisné souřadnice
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 9. ročník (36. – 44. úloha) IV. označení digitálního.
Na celý test máte maximálně 5-6 vteřin jinak je výsledek, který se dozvíte na konci neplatný….. Spočítejte kolikrát se vyskytuje písmeno F v následujícím.
Balení pro výrobu miminka nebo batolete v košilce
WO – DI – AK Bílá Hůlka WO – DI – AK Bílá Hůlka. Další soutěžní seminář pro studenty SPŠ Karviná, kde účastníci debatují o fyzikálních a chemických zákonech.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
stavebnictví Konstrukce Montáž obložkové zárubně (STA11)
Seznamujeme se s počítačem II. hygiena práce
Strašidelné okno.
Klasická barevná varianta
BAROKNÍ ODĚVY. šaty bohatých ž en krásné a velmi zdobné, náro č né na oblékání a plné detail ů : šaty bohatých ž en krásné a velmi zdobné, náro č né na.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Tadeáš Skála 3.A Sekvojovec obrovský Tadeáš Skála 3.A
Základní škola a Mateřská škola Řepníky Řepníky 34, , Řepníky
II. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
NEMOCI A IMUNITA Ema Volešová.
Vyberte k obrázku dřeviny správný název
Charakteristika Zachea: 1.hříšník 2.malý 3.bohatý.
Grafický zápis algoritmů (vývojové diagramy) Test na trojúhelník (trojúhelníková nerovnost) Maximum ze tří čísel s použitím pomocné proměnné Pravoúhlý.
Zdroj obrazového materiálu
Počítání s řemesly. Seřaď čísla od nejmenšího k největšímu. Přidej k nim daná písmena H R U L Ř T Á Truhlář měl ve skladu 42 prken.
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 5 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
Jaký máš postřeh.
PRŮMĚR V MS Excel Tvůj úkol K vytvořené tabulce výšek chlapců a dívek (List1) přidej sloupec průměrné výšky chlapců a dívek. Graficky uprav.
!Ahoj! Vítej v mém testu Vypracovala: Ester Glocarová.
Matematika 3. ročník ZŠ „Jednotky délky“
Malá násobilka - procvičování
Základy hudební abecedy
MINIMUM MAXIMUM V MS Excel Tvůj úkol V souboru výšek chlapců a dívek vytvoř kopii Listu1 a přejmenuj ji na min_max. Z tohoto listu odstraň graf.
Lyžařské sjezdové boty
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
VY_52_INOVACE_05_22_LEZB Zbyněk Lecián Výukový materiál Škola: Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Autor: Zbyněk.
Gymnastika I. Lidové tance Univerzita Karlova Praha Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
OPAKOVÁNÍ NA ZÁVĚREČNOU PÍSEMNOU PRÁCI 7.ROČNÍK Procenta Zlomky Čtyřúhelníky.
VY_32_INOVACE_Čp z 1 Jak se oblékáme během roku? Mgr. Pavlína Šantrochová Základní škola a Mateřská škola pro tělesně postižené, Liberec, Lužická.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola a Mateřská škola Halže, příspěvková organizace AUTOR:Světlana Havránková NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_ČJ_SPISOVATELÉ A ILUSTRÁTOŘI.
„ MATEMATIKA NÁS TĚŠÍ “ VSTOUPIT Soustavy lineárních nerovnic o jedné neznámé Interaktivní prezentace nabízí zcela nové dosud nepublikované příklady.
NÁZEV SŠ:SŠ-COPT Uherský Brod AUTOR:Radek Beníček NÁZEV PREZENTACE:16. Test- výroba pažby NÁZEV SADY:Odborné vyučování pro 3. ročník oboru Technik puškař.
Státní symboly Vlastivěda 5.ročník Zpracovala: Mgr.Dana Kučerová.
Poměr Co je poměr. Změna v daném poměru..
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Části roku Mgr. Lenka Stará
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lenka.
Čím bych chtěl být až, vyrostu?
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
ZLEPŠOVÁNÍ PODMÍNEK PRO VÝUKU TECHNICKÝCH OBORŮ A ŘEMESEL ŠVEHLOVY STŘEDNÍ ŠKOLY POLYTECHNICKÉ PROSTĚJOV.
Anotace: Dědeček vypráví své vnučce Popletenou pohádku. Děti jistě
9. Montáž a demontáž kulovnice CZ 550
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY
Petrů, Macháčková, Körberová
Poměr Co je poměr. Změna v daném poměru..
5 Nejhorších účesů světa
Tělesa – krychle Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Opakování na závěrečnou písemnou práci 7.ročník
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
POVRCH A OBJEM KRYCHLE A KVÁDRU
Algebraické výrazy: lomené výrazy
Transkript prezentace:

Jak se správně ustrojit do ostrožského lidového kroje

Nejprve se podívejme z jakých částí se dívčí kroj skládá - vysoké kožené boty - rukávce, sametová vesta - 3 x spodnice - tkanice, obojek

- fěrtůšek - šorec - čepení

Jako první si dívka obleče bílou košilku, černé silonové punčochy, poté si nazuje boty a může začít strojení. Dívce se uváží tři spodnice. První spodnici oblečeme ze předu, druhou ze zadu a třetí spodnici opět ze předu.

Nyní dívce oblečeme rukávce s vestou Nyní dívce oblečeme rukávce s vestou. Rukávce zavážeme nad lokty a mírně stočíme k hrudi dívky.

Teď už můžeme dívce obléct šorec. Ten se obléká ze zadu Teď už můžeme dívce obléct šorec. Ten se obléká ze zadu. Nejprve utáhneme vrchní šňůrku, poté spodní. Šňůrky se utahují ve předu. Šorec se ve vrchní části mírně zalomí tak, aby vytvořil malý hrbolek.

Nyní dívce oblečeme fěrtůšek. Ten oblečeme dívce ze předu Nyní dívce oblečeme fěrtůšek. Ten oblečeme dívce ze předu. Výšku, kde fěrtůšek uvážeme, přizpůsobíme krajkám ze spodnic. Ty by měly jít skrze tkaničky vidět.

Dívce nesmí chybět obojek a tkanice Dívce nesmí chybět obojek a tkanice. Tkanice uvážeme jako velkou mašli, jejich konec musí být souběžný s tkaničkami.

A nyní přišel hřeb strojení A nyní přišel hřeb strojení. Dívce nasadíme čepení tak, aby jí z pod čepení vyčnívalo minimum vlasů. Čepení připevníme šňůrkami, které podle potřeby utáhneme a ty poté podstrčíme pod čepení k zátylku. Čepení ze předu zafixujeme sponkami do vlasů.

VIDEO

Na závěr krátký test :

Kolik spodnic si obleče dívka? 3 2

Ano, máte pravdu.

Bohužel, to není správná odpověď.

Kde se uvazují dívce rukávce? nad lokty pod lokty

Ano, máte pravdu.

Bohužel, to není správná odpověď.

Jakou největší ozdobu oblékáme dívce na závěr? kožené boty čepení

Bohužel, to není správná odpověď.

Ano, máte pravdu.

Děkuji za pozornost