Osnova Dva přístupy k osobnímu managementu Hodnoty

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Personální řízení a jeho úloha v podniku
Advertisements

AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 3. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
Vymezení a pojetí sociální práce
Česká legislativa sociálních služeb – hodnoty a etická dilemata
Proč je důležité studovat Principy
TEORETICKÉ OTÁZKY BEZPEČNOSTI
Lidská komunikace.
Anotace: Objasnění etických pojmů se zaměřením na věcný a společenský význam Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní vzdělávání Vzdělávací obor:
TMG Radka Veselá IV/17 Stimulátory Motivátory Správné vedení firmy.
2. neděle adventní/část 2: Modlitba proroků a obrácení srdce.
MOTIVACE PRACOVNÍ ČINNOSTI Hunalová Gábi, Kotková Hel., Proskovcová Šáry.
Cíle při výuce etiky/náboženství Zuzana Svobodová.
HUMANISTICKÁ PSYCHOLOGIE
OSOBNOST.
Personální management
Podniková ekonomika Personální činnost.
Obsah: Proč 8. návyk Rámcové objasnění 8. návyku
1 K čemu ještě 8. návyk S.R. Covey „Od efektivnosti k velikosti, vyjímečnosti“ Obsah: 1.Proč 8. návyk 2.Rámcové objasnění 8. návyku 3.Úloha leadership.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Anotace: Výklad spojený s diskusí JMÉNO AUTORA: MGR. VLASTA KOLLARIKOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: ČÍSLO DUMU: VY_32_INOVACE_20_OSZV_ON Ročník: I. Vzdělávací.
Rodina, ve které žiji Není nejmenších pochyb o tom, že je to v prostředí rodiny a domova, kde se všechny největší ctnosti, veškeré ctnosti, které vévodí.
Konflikty uvnitř interdisciplinárního týmu Proč vznikají a co se s nimi dá dělat Mgr. Radka Alexandrová Psycholožka DLBsH Rajhrad.
Zdravá škola.
Humanistické a existenciální teorie v SP
DUCHOVNÍ ŽIVOT. MŮŽEŠ UDĚLAT COKOLIV, ALE MUSÍŠ VĚDĚT PROČ… …do světa vedou tisíce cest.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_13.
Psychologie II Sociální psychologie
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání -
Zpracovala: Simona Hyková
1 Manager nebo leader? -Management je pozice -Leadership je volba (rozhodnutí) -Potřebujeme management i leadership -Management a leadership je všude kolem.
Komunikace a prezentace KOPRD
Definice managementu.
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
Psychologické aspekty zdraví
Přednáška ESF MU 11. října 2012 Název přednášky
1 Změna – naše příležitost k úspěchu Obsah: 1.Úvod 2.Srdce změny – změna chování lidí 3.Osm kroků procesu změny podle Kottera 4.Závěr 5.Otázky k zamyšlení.
1 Cvičení č. 3 1.Uplatnění „zdravého rozumu“ v OM.
OM 1. přístup k OM Osnova Dva přístupy k osobnímu managementu Přístup v pojetí zvýšení výkonnosti ZP Úkoly a otázky pro samostudium.
Přístup k OM v pojetí posunu paradigmatu v managementu k principiálnímu vedení Osnova Připomenutí „co znamená posun paradigmatu v managementu k principiálnímu.
Význam hodnotové orientace v OM Osnova Hodnoty obecně a hodnoty týkající se nás samých 4 kardinální ctnosti a nově diskutované hodnoty Hodnoty jako zdroj.
Styly vedení lidí Pavla Kotyzová
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE KAPITOLA 10. Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
1 Cvičení č. 4 1.Uplatnění „zdravého rozumu“ v OM 2.Změna naše příležitost k úspěchu.
Osobní management – Přístup v pojetí zvýšení výkonnosti ZP Osnova 1.Model systému managementu 2.Dva přístupy k osobnímu managementu 3.Přístup v pojetí.
Sociální psychologie se zaměřením na sport
Manager nebo leader? Management je pozice
Systém managementu Osobní management
Osobní management – úvodní přednáška
Vzdělání a trh práce Přednáška do předmětu Ekonomika školství
Management Přednáška 5: - Výběr a rozmístění pracovníků
1 Proč potřebujeme systém managementu ? Cesta k dosažení harmonického a úspěšného života. Modul 1 Ing. Miroslav Weber.
Osobní management Cvičení a otázky.
1 Úloha vůdců, úloha vůdcovství -Poznat a dělat správné věci -Definovat vize -Ukazovat cestu, jak vizi realizovat.
Analýza duchovní situace Duchovní postoj Dialog s Bohem Duchovní hloubka Poslání Vzájemné ovlivnění všech prvků.
Vliv společenského prostředí na utváření osobnosti, sociální prostředí, komunikace a socializace.
Osobnostní rozvoj Znalost a aplikace principů M.M. Pravidla Komunikace a zdvořilostní formy chování Mravní hodnoty Já rodina okolí Zralá osobnost dítěte.
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991 Autor: Mgr. Jaroslava Stejskalová Název materiálu: VY_32_INOVACE_50_Občanská výchova_Morálka.
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
ANOTACE SEZNÁMIT ŽÁKY S ROZVOJEM VŠECH TŘÍ ČÁSTÍ SEBEDŮVĚRY -
Úvod do psychologie
Osobní management - modul č.3
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Kognitivní a postojové předpoklady pro práci s lidskou sexualitou
Komunikační a prezentační dovednosti / C2
3. konzultace Systém managementu Osnova
Osnova Dva přístupy k osobnímu managementu Hodnoty
Pedagog.
Transkript prezentace:

Osobní management – Přístup v pojetí posunu paradigmatu k principiálního vedení Osnova Dva přístupy k osobnímu managementu Hodnoty Přístup v pojetí posunu paradigmatu k principiálního vedení Úkoly a otázky pro samostudium k 3. modulu

1. Přístup v pojetí zvýšení výkonnosti ZP 1. Dva přístupy k osobnímu managementu 1. Přístup v pojetí zvýšení výkonnosti ZP Specifické zaměření Základní úkol teorie a praxe na počátku 21. století Faktory výkonnosti ZP Obsah OM 2. Přístup v pojetí posunu paradigmatu k principiálního vedení Univerzální zaměření Člověk je součást vyšších systémů Požadavek respektování přírodních zákonů a mentálních principů „Etika osobnosti“ a „etika charakteru“ „Kontinuum zralosti“, „soukromé“ a „veřejné“ vítězství Důraz na osvojení sedmi návyků Citové konto

Obecně platí: Hodnoty jsou vodítkem našeho myšlení a jednání! 2. Hodnoty (1) Anglický výraz pro hodnotu je „value“ a je odvozen od latinského slova „valere“, což znamená „být silný“, „být zdravý“. Obecně platí: Hodnoty jsou vodítkem našeho myšlení a jednání! Hodnoty, které bychom měli vyznávat vůči okolnímu prostředí, např.: solidnost úcta respekt k potřebám bližních naše aktivity bez negativních externalit Hodnoty týkající se nás samých, např.: bezpečnost vlastní práce a péče o vlastní zdraví neustálé zdokonalování (profesní i osobnostní rozvoj)

Nutné je však respektovat 4 kardinální ctnosti: spravedlnost 2. Hodnoty (2) Nutné je však respektovat 4 kardinální ctnosti: spravedlnost statečnost střídmost moudrost Hodnoty, které se staly předmětem diskuse o hodnotách teprve nedávno: tolerance jinakosti a odlišných názorů konzistentní chování a jednání rozsah a způsob solidarity Všechny tyto výše uvedené hodnoty přispívají k větší míře lidskosti.

2. Hodnoty (3) Pro opravdové dodržování žádoucích hodnot nemá smysl jen jejich deklarace a moralizování (to často vyvolává u druhých výčitky svědomí a odpor) – důležitý je osobní příklad a šíření přesvědčení dívat se na hodnoty jako na pomoc při profesním i soukromém životě. Ujasnění hodnotové orientace je kompasem k úspěchu, zdrojem síly pro zdravý život jedince. Při hledání zdrojů životní síly nám mohou být důležitými orientačními body právě obecně akceptovatelné hodnoty, jakými jsou např.: spravedlnost k sobě i k druhým svoboda volby hledání a prosazování pravdy respekt lidské důstojnosti statečnost při prosazování nového správného střídmost v životě moudrost (odstup, nadhled, systémové myšlení) věrnost správným myšlenkám a chování šíření pocitu lidské sounáležitosti a zvyšování kvality života.

Zákon bezpodmínečné lásky Zákon neustálého zdokonalování 3. Přístup v pojetí posunu paradigmatu k principiálního vedení (1) Přírodní zákony Zákon bezpodmínečné lásky Zákon neustálého zdokonalování Zákon tendence k rovnováze Zákon předurčeného poslání

Princip odvahy a statečnosti Princip zevnitř ven 3. Přístup v pojetí posunu paradigmatu k principiálního vedení (2) Mentální principy Princip integrity Princip čestnosti Princip tolerance Princip trpělivosti Princip poctivosti Princip odvahy a statečnosti Princip zevnitř ven

„Etika osobnosti“ a „etika charakteru“ Přístup v pojetí posunu paradigmatu k principiálního vedení (3) „Etika osobnosti“ a „etika charakteru“ „Etika osobnosti“ - dosažení životních úspěchů pomocí vnějšího dojmu, postojů a chování člověka s využitím obratnosti a dovednosti aplikace vhodných technik „Etika charakteru“ - vychází z existence a lidmi neovlivnitelného působení přírodních zákonů a potažmo mentálních principů Charakter - morálně psychologická kvalita člověka determinovaná rysy prvků myšlení, verbální i neverbální komunikace, emoce a činů a míry souladu mezi těmito prvky

3. Přístup v pojetí posunu paradigmatu k principiálního vedení (4)

Začínejte s myšlenkou na budoucnost 3. Přístup v pojetí posunu paradigmatu k principiálního vedení (5) Kontinuum zralosti Buďte proaktivní Začínejte s myšlenkou na budoucnost Tomu nejdůležitějšímu dávejte prioritu Myslete způsobem „Výhra-Výhra“ Nejdříve se snažte pochopit a potom být pochopeni Vytvářejte synergii Obnovujte svůj potenciál

3. Přístup v pojetí posunu paradigmatu k principiálního vedení (6) „Citové konto“ Metafora pro míru vzájemné důvěry v mezilidských vztazích: každý kontakt s jiným člověkem lze posuzovat jako výběr nebo vklad z resp. na citové konto Neúcta, nezdvořilost Laskavost, zdvořilost Porušování slibů Dodržování slibů Citové konto Neplnění očekávání Plnění očekávání Neloajálnost, neupřímnost Loajalita k nepřítomným Pýcha, domýšlivost, arogance Omluvy

3. Přístup v pojetí posunu paradigmatu k principiálního vedení (7) Otázky Proč by měl být náš OM založen na etice charakteru a ne na etice osobnosti? Co představuje osobní paradigma a co způsobuje jeho posun? Co představuje kontinuum zralosti a jak s ním souvisí soukromé a veřejné vítězství? Souvisí naše návyky s našim charakterem? Úkoly Uveďte příklady porušování mentálních principů! Proveďte sebereflexi vašeho postavení v rámci kontinua zralosti! Zamyslete se nad tím, co byste mohli udělat, abyste si osvojili návyky efektivních lidí! Proveďte ta cvičení, které nebyly uskutečněny při výuce!