CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovlivňující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady cena.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tvorba cen.
Advertisements

MARKETING A MANAGEMENT
Tvorba cen v maloobchodě
Stanovení ceny v marketingu
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovlivňující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady cena.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
Podnikatelské prostředí: Makroprostředí
Distribuční strategie
Cenová strategie Eduard Andráši.
P9 CENA JAKO NÁSTROJ MM Cena - je vyjádřením „hodnoty“ zboží nebo služby. Cena je jediným prvkem marketingového mixu, který vytváří firmě příjmy. Všechny.
MARKETING FINANČNÍCH SLUŽEB E :00 – 13:30.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Cenová strategie Jiří Pixa.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_MARKETINGOVÝ.
Výukový program: Ekonomické lyceum Název programu: Hospodářská politika státu Vypracoval : Ing. Lenka Gabrielová Projekt Anglicky v odborných předmětech,
MARKETINGOVÝ MIX.
Eva Zamrazilová Členka bankovní rady ČNB Ceny potravin a český spotřebitel Strategie českého zemědělství a potravinářství do roku 2020 Soběstačnost ve.
Formování trhu Základní elementy trhu.
Str. 27.  peněžní částka účtovaná za výrobek nebo službu  vyjadřuje hodnotu výrobku nebo služby  přináší firmě příjmy - jako jediná ze 4P (výrobek,
Trh a tržní mechanizmus Ne chaos, ale ekonomický řád.
VSRR Bc., III. ročník Praha 2008
Kontokorentní úvěr Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Zadání případové studie
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ
Marketing v pojišťovnictví února 2007 E :45 – 17:15 hod.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Cena má vliv na zisk, CF, konkurenceschopnost výrobce.
MARKETINGOVÝ MIX.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Celkový a mezní produkt
Hospodaření, ekonomika. hospodaření ekonomická činnost : výroba spotřeba obchod, směna vlastnosti dobrého hospodaření hospodárnost – promýšlení všech.
CENA Tak tedy za kolik FINANČNÍ GRAMOTNOST. CENA CENA je hodnota zboží nebo služby většinou je vyjádřena peněžní částkou, kterou je potřeba při získání.
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
EU a analýzy prostředí EU a analýzy prostředí.
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace Proč výzkum trhu? „Kdo zná svého zákazníka, ten mu umí nabídnout zboží,
MARKETING A MANAGEMENT CESTOVNÍHO RUCHU část 4 RNDr. Aleš Krejčí, CSc.
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
8. Marketing.
Alena Klapalová MANAGEMENT KVALITY Alena Klapalová
Model strategie marketingového mixu
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovlivňující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady cena.
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovlivňující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady cena.
Ing. Jan Krajíček, Ph.D Cenová gramotnost.
Marketing Cena Jana Madejová, Ludmila Lichnovská, Monika Suchopárková,
Faktory ovlivňující využívání ložisek. Faktory – rizika, vnitřní faktory interní (geologická rizika) externí (technologická, ekonomická, strategická,
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovliv ň ující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Model struktury strategického managementu
Ekonomie Makroekonomie Cíle a nástroje hospodářské politiky.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Alena Klapalová MANAGEMENT KVALITY Alena Klapalová
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Stanovení ceny v marketingu
MIKROEKONOMIKA Formování trhu Základní elementy trhu.
Makroekonomie – úvod TNH 2 (S-1)
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Proč výzkum trhu? L 8 Ing. Jiří Šnajdar
ENVIRONMENTÁLNÍ MANAGEMENT
Výrobkové strategie dle investičních cílů
Makroekonomie – úvod TNH 2 (S-2)
EU a analýzy prostředí EU a analýzy prostředí.
Marketing farmářských produktů
Cenové strategie.
Transkript prezentace:

CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU

cena a cenová politika - ovlivňující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady cena a cenová politika externí faktory makro: Regulace trhu - kontrola, daně Směnné kurzy Inflace Ekonomika … cenová tvorba NÍZKÁ CENA podnik nemůže tvořit zisk náklady ceny konkurence a hodnota další externí a vnímaná interní faktory zákazníky VYSOKÁ CENA bude poptávka? + distribuční kanál

Další faktory PRODUKT Fáze ŽCP Pozice v produktové řadě Charakteristiky produktu Umístění (positioning) produktu Nákladová struktura (výroba, zkušenostní efekty…) TRH potřeby a požadavky zákazníka + představy schopnost a ochota platit konkurence (síle, strategie, síly a slabé stránky, nákladová struktura, nabídka – struktura) šedý trh povaha a struktura trhu a poptávky ostatní faktory (SLEPT + kulturní)

CENA JAKO KOMUNIKÁTOR HODNOTY hodnota = užitky/náklady anebo hodnota = základní řešení + přidané služby/cena + náklady vztahu užitky – funkční a emocionální náklady – peněžní, časové, energetické, psychické hodnota – produktu, služeb, personálu a image podil-bydleni /ekonomika.asp?c=A070313_192304_ekonomika_ost /automoto.asp?c=A070402_181610_automoto_fdv /motorky.asp?c=A080218_122602_motorky_fdv ka_pav /ekonomika.asp?c=A061212_643580_ekonomika_str /ekonomika.asp?c=A061124_165806_ekonomika_str podil-bydleni /ekonomika.asp?c=A070313_192304_ekonomika_ost /automoto.asp?c=A070402_181610_automoto_fdv /motorky.asp?c=A080218_122602_motorky_fdv ka_pav /ekonomika.asp?c=A061212_643580_ekonomika_str /ekonomika.asp?c=A061124_165806_ekonomika_str

CENA A EU cenová regulace výrobků a služeb Irsko, Francie, Itálie, Belgie, Rakousko – min. cena cigaret (skrytý) dumping anebo podpora domácím producentům… daňové zatížení (daň z přidané hodnoty) a produkty zařazené v daných sazbách (ČR – plenky, stavebnictví, kafe, čaj, čokoláda……) a spotřební daně, resp. další daně (regionální, lokální apod.) DPH v EU: spotřební daně – v EU stanoveny jednotné minimální sazby spotřební daň ve Francii daně v EU rozdílné místní výrobní náklady – transferové ceny změny kurzů – domácí měna/euro/jiná měna CENA A PARALELNÍ DOVOZ