Vzájemná poloha Paraboly a přímky

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
* Lineární funkce Matematika – 9. ročník *
Advertisements

Vzájemná poloha kružnice a přímky
tečna funkce y = f(x) T = [xt, yt] normála funkce y = f(x) ά
Lineární rovnice s parametrem. Kvadratické rovnice s parametrem.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_05.
Kvadratické nerovnice
Rovnice roviny Normálový tvar rovnice roviny
SMĚRNICOVÝ TVAR ROVNICE PŘÍMKY
Analytická geometrie II.
Úplné kvadratické rovnice
KRUŽNICE.
Soustavy dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
Čihák Plzeň 2013, 2014 Funkce 11 Kvadratická funkce 3.
 př. 5 výsledek postup řešení Zjistěte, zda body A[3;-1], B[-1;5], C[2;-4] leží v přímce.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Hyperbola Hyperbola je množina bodů v rovině, které mají od dvou daných různých bodů F1, F2 , které nazýváme ohniska, konstantní absolutní hodnotu rozdílu.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ NERATOVICE Školní 664, Neratovice, tel.: , IČO: , IZO: Ředitelství.
Vzájemná poloha přímky a kružnice
2.1.2 Graf kvadratické funkce
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Komenského 3, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková Název šablonyIII/2_Inovace a zkvalitnění.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_19.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_10.
Výpočet kořenů kvadratické rovnice
CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_KvK_MA_4L_26
Opakování.. Práce se zlomky.
Kvadratické funkce, rovnice a nerovnice
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Vzájemná poloha kružnice a přímky
Parametrické vyjádření přímky v prostoru
Grafické řešení soustavy dvou rovnic o dvou neznámých II.
autor: RNDr. Jiří Kocourek
Polohové úlohy 2 Mgr. Martin Krajíc matematika 3.ročník analytická geometrie Gymnázium Ivana Olbrachta Semily, Nad Špejcharem 574, příspěvková.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_09.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Vzájemná poloha dvou kružnic
KVADRATICKÉ NEROVNICE
Přímka a kuželosečka – řešené příklady
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_04.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
KVADRATICKÉ NEROVNICE
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_14.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_20.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Soustava kvadratické a lineární rovnice
Soustava lineární a kvadratické rovnice
Obecná rovnice přímky v rovině
Parametrické vyjádření přímky v rovině
SMĚRNICOVÝ TVAR ROVNICE PŘÍMKY
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_15.
Lineární funkce VY_32_INOVACE_056_Lineární funkce
Parabola.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY Vypracoval: Mgr. Lukáš Bičík Elipsa.
VY_42_INOVACE_416_VZÁJEMNÁ POLOHA KRUŽNICE A PŘÍMKY Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM prosinec 2012 Ročník použití VM 8. ročník Vzdělávací.
Vrchol paraboly.
Parabola Vypracoval: Mgr. Lukáš Bičík
Vzájemná poloha paraboly a přímky
Hyperbola Vypracoval: Mgr. Lukáš Bičík
Kružnice Vypracoval: Mgr. Lukáš Bičík
Vzájemná poloha hyperboly a přímky
Vzájemná poloha paraboly a přímky
SŠ-COPT Uherský Brod Mgr. Renáta Burdová
IV. část – Vzájemná poloha dvou
KVADRATICKÁ ROVNICE Jitka Mudruňková 2012.
Analytický geometrie kvadratických útvarů
Vzájemná poloha kružnice a přímky
Soustava dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
Transkript prezentace:

Vzájemná poloha Paraboly a přímky Parabola a přímka Vzájemná poloha Paraboly a přímky

Hledání společných bodů přímky a paraboly Rovnice paraboly: y2 + 2rx + 2sy + t = 0 x2 + 2rx + 2sy + t = 0 Rovnice přímky: parametrická x = a1 + tu1 , y = a2 + tu2 obecná ax + by + c = 0 směrnicová y = kx + q Dosadíme do rovnice paraboly za proměnné x či y z obecné rovnice či směrnicové rovnice přímky Tip: je vhodnější za tu proměnnou, která nemá druhou mocninu V případě parametrické rovnice přímky dosadíme do rovnice paraboly za obě proměnné x i y

Pokud vznikne kvadratická rovnice, pak Podle hodnoty diskriminantu (D) jsou: 2 společné body (D>0) – sečna jeden společný bod (D=0) – tečna žádný společný bod (D<0) – vnější přímka Sečna:

Pokud vznikne kvadratická rovnice, pak Podle hodnoty diskriminantu (D) jsou: 2 společné body (D>0) – sečna jeden společný bod (D=0) – tečna žádný společný bod (D<0) – vnější přímka Tečna:

Pokud vznikne kvadratická rovnice, pak Podle hodnoty diskriminantu (D) jsou: 2 společné body (D>0) – sečna jeden společný bod (D=0) – tečna žádný společný bod (D<0) – vnější přímka Vnější přímka:

Pokud kvadratická rovnice nevznikne, řešíme lineární rovnici: Výsledkem je sečna s jedním společným bodem (přímka je rovnoběžná s osou paraboly)

Zjisti vzájemnou polohu přímky p: 3x-7y+30=0 a paraboly y2=9x Z rovnice přímky vyjádříme proměnnou x: Dosadíme za x do rovnice paraboly: Upravíme do tvaru kvadratické rovnice : y2=21y-90 y2-21y+90=0 Vypočteme diskriminant: 441-360=81 Vypočteme 2 řešení pro y: y1=15 a y2=6 Vypočteme z rovnice paraboly či přímky hodnoty x. x1=25 a x2=4 Přímka je sečnou paraboly. Protíná ji v bodech A[25,15] a B[4,6]