- Výběry VY_32_INOVACE_GR_782. VÝBĚRY Vytvořením výběru rozdělíme obrázek na dvě části: aktivní = výběr = ta část, na které budeme provádět úpravy neaktivní.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MS Malování I. VY_32_INOVACE_57_MS_Malovani_I.
Advertisements

Zpracováno v rámci projektu SIPVZ 0120P2006
Zpracováno v rámci projektu SIPVZ 0120P2006
SCHRÁNKA, PRAVOPIS, VKLÁDÁNÍ OBRÁZKŮ
Vypracovala: Mgr. Hana Toflová Dne: ICT2/1/3/16
Grafický editor GIMP (1)  úvod  seznámení s programem  výběry  práce se schránkou Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
VY_32_INOVACE_59_Zoner_Callisto4_I. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
Zpracováno v rámci projektu SIPVZ 0120P2006
X EXEL.
Kreslení, kliparty, obrázky OLE, video
MS Malování II. VY_32_INOVACE_58_MS_Malovani_II.
COREL DRAW Efekty - 1 Úprava textu obálkou Přechody mezi objekty
Manažerská grafika: Program č.3 Jaroslav LosSB 272.
CorelDRAW Začínáme… Grafika této prezentace byla vytvořena v programu CorelDRAW.
GIMP - úvod. GIMP je aplikace pro vytváření a úpravu rastrové grafiky, zejména fotografií a webové grafiky vznikl v linuxovém prostředí, ale existuje.
Zoner Callisto.
GIMP - úvod. GIMP je aplikace pro vytváření a úpravu rastrové grafiky, zejména fotografií a webové grafiky vznikl v linuxovém prostředí, ale existuje.
Grafický editor GIMP (3)
COREL DRAW - 2 PRÁCE S OBJEKTY
Vysvětlení panelu nástrojů v „Malování“
Grafický editor GIMP (1)
Návod na složení jména z písmenkových log
Jak postupovat při tvorbě návrhu obálky do časopisu - Pomůcka pro studenty -
Vkládání kreslených útvarů
Informace a Internet Bohumil Bareš. Grafický editor GIMP (1)  úvod  seznámení s programem  výběry  práce se schránkou 2.
VY_32_INOVACE_E3-09 KRESLÍME VEKTOROVOU GRAFIKOU III. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: SRPEN 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY VEKTOROVOU.
Nástroj guma Guma se používá k odstranění barvy z aktivní vrstvy, výběru nebo obrázku. Pokud je Guma použita tam, kde není podporována průhlednost (v kanálu,
Psaní do buňky Klikneme na buňku → označí se → → můžeme začít do buňky psát.
VY_32_INOVACE_E3-07 KRESLÍME VEKTOROVOU GRAFIKOU I. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: SRPEN 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY VEKTOROVOU.
Malování.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_15.
Vypracovala: Mgr. Hana Toflová Dne: ICT2/1/3/6.
Grafický editor – GIMP Základy práce
Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK 3. Tabulkové procesory Učební obor: Kadeřník, Kuchař-číšník Ročník: 2.
Úloha - tlačítko VY_32_INOVACE_GR_783. TLAČÍTKO Zadání - vytvořte obrázek tlačítka GIMP: Postup: 1. Vytvoříme nový soubor o velikosti 88 x 31 pixelů,
OŘEZ VY_32_INOVACE_GR_796. Oříznutí obrázku Oříznutí snímku provádíme nejčastěji pří použití nástrojů Rotace a Perspektiva nebo chceme-li změnit poměr.
Základy VY_30_INOVACE_GR_781. CO JE TO GIMP ? Název vychází ze zkratky GNU Image Manipulation Program, což česky znamená GNU program pro úpravu obrázků.
Přemístění části obrázku klonováním VY_32_INOVACE_GR_797.
Vyrovnání horizontu VY_32_INOVACE_GR_794. Vyrovnání horizontu obrázku Pokud se nám při expozici snímku nepodařilo srovnat fotoaparát s vodorovnou linií.
Změna velikosti obrázku
Barvy VY_32_INOVACE_GR_788. BARVY Barva popředí a pozadí - jejich nastavení Barva popředí a pozadí slouží k nastavení barev nástrojů, které ji používají.
Kreslicí nástroje VY_32_INOVACE_GR_786. KRESLICÍ NÁSTROJE 1. Plechovka - slouží k vyplňování výběru barvou nebo vzorkem. Nastavení: Režim - standardně.
Převod na černobílou fotografii VY_32_INOVACE_GR_792.
VY_32_INOVACE_GR_789 CD- OBAL. Zadání: vytvořte obal na CD použijte 5 fotografií (každou v samostatné vrstvě) vložené obrázky upravte pomocí nástrojů.
Perspektiva VY_32_INOVACE_GR_790.
Grafický editor GIMP (3)  a zase vrstvy  použití masky Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu.
Grafický editor GIMP (6) Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního.
Obrázky po stole VY_32_INOVACE_GR_790. OBRÁZKY ROZHÁZENÉ PO STOLE Zadání: Uspořádejte obrázky tak, aby působily jako náhodně rozházené po stole. Obrázkům.
Corel PHOTO-PAINT Úloha 3 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Corel DRAW Úloha 1 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 7 – aplikace informačních technologií Autor: Bc. Pavel Šiktanc Tvorba prezentace na iPadu Co se.
Vektorové tutoriály Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
Corel PHOTO-PAINT Úloha 2 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Počítačová grafika Zoner Callisto geometrické tvary I. část Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z.
Název školy: Autor: Název: Číslo projektu: Název projektu: SŠ spojů a informatiky Tábor Milan Adámek VY_32_INOVACE_AS1 CZ.1.07/1.5.00/ Moderní škola.
Tabulkový procesor Práce s listy, adresace buňky, definice řady Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, Růžena Hynková. Dostupné z.
Grafický editor GIMP (1)
Grafický editor GIMP (3)
Počítačová grafika Zoner Callisto Efekty
Zoner Callisto – křivky
Obrazový materiál pro pracovní list – Výběr
Odstranění drátů VY_32_INOVACE_GR_793.
Grafický editor GIMP (6)
Zoner Callisto křivky, nástroje alternativního panelu
Histogram VY_32_INOVACE_GR_787.
Počítačová grafika Zoner Callisto geometrické tvary I. část
Rastrová grafika Základy práce s rastrovým editorem – výběrové nástroje.
Obrazový materiál pro pracovní list – Výběr
Corel PHOTO-PAINT Úloha 2 Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
Grafický editor GIMP (6)
Transkript prezentace:

- Výběry VY_32_INOVACE_GR_782

VÝBĚRY Vytvořením výběru rozdělíme obrázek na dvě části: aktivní = výběr = ta část, na které budeme provádět úpravy neaktivní = zbytek obrázku = část, s kterou nebudeme pracovat Vytvoříme-li výběr, pak použitý nástroj nebo funkce ovlivní jen vybranou oblast Výběr můžeme - vyplnit barvou nebo vzorkem - transformovat - vymazat Výběr obrátíme příkazem Vybrat  Invertovat (to znamená, že aktivní oblast se stane neaktivní a naopak) Celý obrázek vybereme příkazem Vybrat  Vše (to znamená, že aktivní pak bude celý obrázek) Výběr zrušíme příkazem Vybrat  Nic

VÝBĚROVÉ NÁSTROJE 1.Výběr obdélníku - klepneme do obrázku a se stisknutou myší vytvoříme tažením po diagonále obdélník požadované velikosti. Čtverec - vytvoříme stejným způsobem, ale s označenou volbou Pevné (nebo se stisknutou klávesou Shift, kterou držíme až do uvolnění tlačítka myši). Výběr se provede po uvolnění tlačítka myši. Po dokončení se výběr zobrazí jako pohybující se pomlčky (tzv. pochodující mravenci). 2. Výběr eliptických oblastí - postup viz obdélník. Kružnice - viz čtverec.

Ukázka:

3. Volný výběr (Laso) - pro volný výběr od ruky. Používá se hlavně k hrubému obtažení objektu a potom se výběr upřesňuje dalšími nástroji, především funkcí Rychlá maska. Postup: stiskneme levé tlačítko myši a táhneme v požadovaném tvaru, postupně se vracíme zpět k počátečnímu bodu. Nebo: klepneme myší, uvolníme ji a klepneme v dalším bodě  oba body se spojí přímkou  postupně se vrátíme do počátečního bodu.

4. Přibližný výběr = výběr spojitých oblastí (zvaný též Magická hůlka) Umožňuje vytvořit oblast výběru s podobnou nebo stejnou barvou - to platí jen pro spojité oblasti. Postup: 1. Aktivujeme Přibližný výběr 2. Klepneme do oblasti obrázku, kde uděláme výběr - např. pravá noha (modrá) 3. Nástroj zde vytvoří plochu, která obsahuje pixely s podobnou barvou 4. Pomocí hodnoty Práh nastavíme odlišnost barev - při vyšší hodnotě zahrne pixely s větším barevným rozdílem  oblast výběru se zvětší - a naopak.

Porovnání: práh 15 práh 95

5. Výběr podle barvy - vytvoří výběr s podobnou nebo stejnou barvou - i pro nespojité oblasti. Porovnání: práh 15 práh 95 Postup - viz Přibližný výběr

6. Výběr nůžkami - vybírá tvary pomocí inteligentního hledání hran. Vhodný pro objekty s výraznými hranami. Postup: a) Aktivujeme Výběr nůžkami b) Klepneme na hranu v obrázku, vytvoří se první bod; postupně vytvoříme další. c) Výběr uzavřeme stiskem Ctrl a klepnutím do prvního bodu. d) Křivku můžeme upravovat - tažením kterékoliv bodu. Přidávat další body můžeme, stiskneme-li Ctrl. (Čím více bodů vytvoříme, tím bude tvar přesnější). Pozor - před dokončením práce neklepněte omylem dovnitř výběru - tím se totiž výběr potvrzuje !

Přidání dalšího bodu: Posunutí bodů:

7. Cesty (Bezierův výběr) - nejpropracovanější nástroj, vybírá tvary pomocí inteligentního hledání hran. Postup: a) Aktivujeme Cesty (nastaví se výchozí volba Návrh) b) Klepnutím do obrázku vytvoříme první kotevní bod a postupně tvoříme další c) Výběr uzavřeme stiskem Ctrl a klepnutím do prvního bodu d) Křivku upravíme tažením kotevních bodů (mají kruhový tvar) pomocí myši pomocí editačních bodů (čtverečky) - ty se vytvoří po klepnutí na křivku v místě kotevního bodu křivku můžeme tvarovat i mimo kotevní body tak, že ji přetáhneme myší kotevní bod odstraníme, když stiskneme Ctrl + Shift a klepneme myší na bod

e) Máme -li výběr hotový, potvrdíme ho klepnutím na tlačítko Výběr z cesty Pokud nejsme s výběrem spokojeni, stiskneme tlačítko Úpravy a tvar křivky opravíme. f) Chceme-li výběr např. vložit do nového souboru, zvolíme Upravit  Kopírovat Soubor  Nový Upravit  Vložit. Potom ukotvíme plovoucí výběr: Vrstva  Ukotvit vrstvu:

Výběr vložený do nového souboru

PRACOVNÍ LIST - úkoly 1.V novém souboru vyzkoušejte vytvořit výběr: obdélník, elipsu, čtverec, kružnici, volný výběr. 2.Otevřete soubor Listovnice a s použitím nástroje Přibližný výběr proveďte výběr téže oblasti ve dvou variantách: a) práh = 15 b) práh = 95 Obě varianty porovnejte. 3. V obrázku Listovnice proveďte Výběr podle barvy ve dvou variantách: a) práh = 15 b) práh = 95 Porovnejte obě varianty. 4.V obrázku Piloun proveďte Výběr nůžkami, výběr zkopírujte a vložte do nového souboru (postup vložení viz odst. 7) 5.V obrázku Pitt oddělte postavu herce pomocí Bezierova výběru, zkopírujte, vložte do nového souboru a pošlete spolu s předchozím výběrem (piloun) mailem na adresu

Literatura: VYBÍRAL Josef: GIMP uživatelská příručka, Computer Press, Brno, 2004 MODR Vlastimil: 333 tipů a triků pro GIMP, Computer Press, a. s., Brno, 2010 Fotografie: vlastní