Mgr. Karla Hrbáčková Metodologie pedagogického výzkumu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Metodologie sociologického výzkumu
Advertisements

Cíle a postupy empirického výzkumu
METODY A TECHNIKY VÝZKUMU
Sociologie – metody a techniky sociologického výzkumu
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
NÁZEV PRÁCE (musí být stručný, výstižný, měl by obsahovat jednoznačné výrazy a slovní spojení) Název školy Jméno autora, třída, místo a rok zpracování.
Co má obsahovat prezentace
Výzkum (pedagogického zhodnocení) volného času
Projekt empirického výzkumu
Etapy práce na sociologickém výzkumu. 2 I. Formulace problému II. Rozhodnutí o populaci a vzorku III. Pilotní studie IV. Rozhodnutí o technice sběru dat.
Představení projektu Seminář k projektu Vliv změn světa práce na kvalitu života Ing. Lenka Svobodová VÚBP Praha, 25. září 2006.
Bakalářský seminář Úvod BP Závěr BP.
PŘÍPRAVA GRANTOVÉHO PROJEKTU prof. RNDr. Jiří Patočka, DrSc.
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
Hypotézy ve výzkumu.
Postup výzkumného šetření v projektové fázi I. V projektové části směřují výzkumné práce k přípravě výzkumného šetření pro získání empirických informací.
Sociologický výzkum.
Jak jste dopadli? Kvaliťák nebo kvantiťák? Kreativec nebo analytik?
KVANTITATIVNÍ NEBO KVALITATIVNÍ VÝZKUM?
PŘÍPRAVA METODICKÉHO POKYNU REKTORA VŠSS KE ZPRACOVÁNÍ DIPLOMOVÝCH PRACÍ Zpracování diplomové bakalářské práce.
Organizace empirického výzkumu Etapy výzkumu: 1.Přípravná – definice problému, určení cíle výzkumu, zajištění dostupných již existujících informací o problému,
1. přednáška Specifika vědeckého výzkumu pedagogických jevů, jak může empirie mást, co je výzkum, jak se formuluje výzkumná otázka, výzkum jako tvorba.
Vedoucí práce: doc. PhDr. Ing. Mgr. PhD.
Základy pedagogické metodologie
1. přednáška specifika vědeckého výzkumu pedagogických jevů
VÝZKUM V OŠETŘOVATELSTVÍ
VY_32_INOVACE_EKO_06 MARKETINGOVÝ VÝZKUM I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Sociologie C 2. cvičení Základní informace k organizaci výuky, obsah a průběh cvičení, požadavky k plnění studijních povinností, literatura Vstup do problematiky.
Metody sociálního výzkumu 2. Ročník, LS 2010 VOŠ Jabok ETF UK.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A5 Nástroje informatiky pro získávání informací a jejich zpracování.
1 Mechanika s Inventorem 10. Shrnutí Petr SCHILLING, autor přednášky Ing. Kateřina VLČKOVÁ, obsahová korekce Tomáš MATOVIČ, publikace FEM výpočty Optimalizace.
Osnova kurzu – modulu A3 PŘÍPRAVA PROJEKTU
Knihovna společenských věd TGM v Jinonicích Společné zařízení Centra pro otázky životního prostředí UK, Fakulty humanitních studií UK, Fakulty sociálních.
EBSCO Ramis Václavík Centrum informačních a knihovnických služeb Odbor informační podpory studia a výzkumu
Zpracování ročníkových prací – letní semestr ROPR4 a KROP4 Ing. Martina Juříková, Ph.D.
B2 – Analýza požadavků a jejich zajištění Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v Moravskoslezském kraji a jeho realizace.
Návrh modelu řízení ECM v kontextu řízení informatiky Ing. Renáta Kunstová.
Název ročníkové práce Vaše Jméno Vedoucí práce: doc. PhDr. Ing. Mgr. Jméno Příjmení, PhD., CSc.
doc. Ing. Cyril Klimeš, CSc. prof. Ing. Radim Farana, CSc.
doc. Ing. Cyril Klimeš, CSc. prof. Ing. Radim Farana, CSc.
TECHNIKY SBĚRU DAT KVANTITATIVNÍ KVALITATIVNÍ VÝZKUM VÝZKUM
Kvantitativní metody výzkumu v praxi
Základy pedagogické metodologie
Výzkum veřejného mínění a jeho realizace
Abychom neobjevovali znovu kolo!!! „Východiskem vědeckého studia musí být pečlivé prostudování existující literatury o dané otázce, abychom nezjišťovali.
Biostatistika 1. přednáška Aneta Hybšová
Metody sociálního výzkumu Kombinované studium ZS 2009.
PŘÍPADOVÁ STUDIE - zaměřuje se na podrobný popis a rozbor jednoho nebo několika málo případů. - výzkumná otázka: Jaké jsou charakteristiky daného případu.
Případová studie Seminář 2014.
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
Struktura bakalářské práce
Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: posílení profesních kompetencí absolventů Opera č ní program Rozvoj lidských zdroj ů Evropský sociální fond.
Základy pedagogické metodologie; seminář Mgr. Zdeněk Hromádka
Postup při empirickém kvantitativním výzkumu
Základy pedagogické metodologie Mgr. Zdeněk Hromádka
ABSOLVENTSKÁ PRÁCE Název absolventské práce
Vymezení problému výzkumu Volba oblasti výzkumu Volba metodologického přístupu Formulace hypotéz !REŠERŠE! proč?
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Metodologie pedagogiky. Základy vědeckého výzkumu. Základy pedagogiky, KS – I. ročník.
Vyhledávání informací Zdroj: pixabay.com. ÚVODEM  Seznámení  Cíl semináře  Zpětná vazba  Prezentace Vaše zkušenosti?
Autor: Linda Dufková Vedoucí práce: PhDr. Pavla Kovářová, Ph. D.
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
Úvod do kvalitativního výzkumu
KVALITATIVNÍ VÝZKUM - ÚVOD
Osm dobrých rad, jak dělat doktorský výzkum
Katedra řízení podniku
Metody sociologického výzkumu kvantitativní. MSV-KVANT Výuka v LS 2018
EBSCO Centrum informačních a knihovnických služeb VŠE
Metody pedagogiky.
Student: xxx Vedoucí práce: xxxx Obhajoba: xxx
Transkript prezentace:

Mgr. Karla Hrbáčková Metodologie pedagogického výzkumu 14. 2. 2007 VĚDA A VĚDECKÝ PŘÍSTUP Mgr. Karla Hrbáčková Metodologie pedagogického výzkumu 14. 2. 2007

VĚDA „K čemu je člověku věda?“ ….je produktem kvalit lidského druhu v jedné oblasti a zároveň náhradou za jeho nemohoucnost v oblastech jiných…. …. věda je nástrojem. Nese proto všechny znaky svého tvůrce…. ….je možné s ní zacházet zručně, se znalostí a snahou o zdokonalení, ale stejně tak i povrchně a nedbale….

CÍLE VĚDY Lidem je vlastní silná a prakticky neustálá touha porozumět světu a své každodenní zkušenosti. JEDNÍM Z HLAVNÍCH POSLÁNÍ JE POMOCI ČLOVĚKU INTERPRETOVAT REALITU a porozumět jí! Obyčejná lidská zvědavost, touha hledat a nacházet odpovědi na otázky – hlavní cíle vědeckého poznání. Popis – predikce – vysvětlení.

METODY POZNÁNÍ Metoda autority Metoda tradice Metoda a priori Potřebuje sociální pedagog znát metodologii pedagogického výzkumu? Nestačí mu k řešení praktických problémů „selský rozum“ nebo studium příručky, vztahující se obsahově k tomuto problému?

Vlastnosti metody vědy Systematičnost a organizovanost Empirická povaha vědy Objektivita a verifikovatelnost

FÁZE VÝZKUMU Fáze orientační, badatel hledá oblast vlastního bádání. Fáze vymezující téma a problém výzkumu. Fáze hledání a vymezení teoretického východiska. Studium literatury, definice proměnných. Fáze zpracování projektu výzkumu. Fáze předvýzkumu. Fáze realizace vlastního výzkumu a sběru dat. Fáze zpracování dat získaných výzkumem. Fáze analýzy a interpretace. Fáze zpracování závěrů z výzkumu. Fáze zpracování výzkumné zprávy. Fáze obhajoby výzkumné zprávy.

ZÁKLADNÍ POJMY Problém, hypotéza, výzkumná metoda, výzkumná technika, plánování výzkumu, projekt výzkumu: vymezení oblasti vhled do problematiky upřesnění a formulace výzkumného problému analýza výzkumného pole –proměnné stanovení hypotéz vymezení základního souboru – výzkumného vzorku výběr vhodných metod a technik časový harmonogram formy zpracování výzkumu organizační, personální a materiální zajištění finanční rozvaha využití výstupů – cíl výzkumu

INFORMAČNÍ PŘÍPRAVA ČLÁNKY, KNIHY, VÝZKUMNÉ ZPRÁVY KNIHOVNY A INFORMAČNÍ STŘEDISKA ČASOPISY – BIBLIOGRAFIE – soupis literatury REŠERŠE DATABÁZE – EBSCO, PROQUEST (ERIC) BIBLIOGRAFICKÁ NORMA

ÚKOL Problém – nesnáz – nápad (rozdíl mezi tématem a problémem)! Nalézt alespoň téma! Prostudovat literaturu z oboru a přinést s sebou výzkumnou zprávu (jakýkoliv článek z odborné literatury).