Vítejte na marketingu. Management a další uživatelé informací Marketingové prostředí Marketingový informační systém Interní databáze Shromažďování a třídění.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Počítač při sběru informací. CATI Computer Assisted Telephone Interviewing - (telefonické dotazování za pomoci počítače)  CATI studio  Speciálně vyškolení.
Advertisements

METODY A TECHNIKY VÝZKUMU
M ARKETINGOVÝ VÝZKUM VE SLUŽBÁCH - Začlenění do MIS - Zdroje dat - Využitelné typy výzkumů.
MARKETINGOVÝ VÝZKUM.
Marketingový výzkum.
Sociologie – metody a techniky sociologického výzkumu
Diagnostika vnitřních podmínek výuky
DOTAZOVÁNÍ v rámci kvantitativních i kvalitativních výzkumů
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Výzkum (pedagogického zhodnocení) volného času
Něco o pozorování Tereza Krajčová Lenka Prachařová Anna Rokytová
Projekt empirického výzkumu
MARKETINGOVÝ INFORMAČNÍ SYSTÉM
Etapy práce na sociologickém výzkumu. 2 I. Formulace problému II. Rozhodnutí o populaci a vzorku III. Pilotní studie IV. Rozhodnutí o technice sběru dat.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A7 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníŘíjen.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A8 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníŘíjen.
Mgr. Alena Lukáčová, Ph.D., Dr. Ján Šugár, CSc.
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_MARKETINGOVÝ.
Postup výzkumného šetření v projektové fázi I. V projektové části směřují výzkumné práce k přípravě výzkumného šetření pro získání empirických informací.
P5 MARKETINGOVÝ INF. SYSTEM A VÝZKUM TRHU MIS - je cesta, jak se firma dovídá o vlivech působící na její okolí, o měnících se požadavcích zákazníků, nových.
Sociologický výzkum.
Jak jste dopadli? Kvaliťák nebo kvantiťák? Kreativec nebo analytik?
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Marketingový výzkum Vítězslav Malý TF smad 2007/08.
1 Tento projekt je spolufinancován Evropským Sociálním fondem a státním rozpočtem ČR Představení výzkumného projektu CZ / /0203 POSTAVENÍ.
Marketingový výzkum.
Metody sociálního výzkumu 2. Ročník LS 2010 Jabok, ETF 2. výukový blok.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový výzkum Ročník / obor studia:III.
Spotřebitelský výzkum
Nástroje monitorování faktorů rozvoje regionu na příkladu MSK – Regional Entrepreneurship Monitor Jiří Mezuláník Vysoká škola podnikání, a.s.
KVALITATIVNÍ VÝZKUM.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_07.
VÝZKUM V OŠETŘOVATELSTVÍ
VY_32_INOVACE_EKO_06 MARKETINGOVÝ VÝZKUM I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Mgr. Karla Hrbáčková Metodologie pedagogického výzkumu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_06.
Marketingový výzkum. podstatou je systematické plánování, podstatou je systematické plánování, shromažďování, analýza a vyhodnocování shromažďování, analýza.
1 Marketingový informační systém. 2  Systém všech procedur vytvořených za účelem shromažďování, analýzy a vyhodnocování informací nezbytných pro kvalitnější.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Marketingový výzkum – zjišťování informací Vypracoval : Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných.
Skupinové interview (Focus group)
MIS = marketingový informační systém
B.
Pedagogická diagnostika
TECHNIKY SBĚRU DAT KVANTITATIVNÍ KVALITATIVNÍ VÝZKUM VÝZKUM
Průzkum trhu.
Marketingový průzkum Milan Mrázek Matematika & Business
Metody sociálního výzkumu Kombinované studium ZS 2009.
PŘÍPADOVÁ STUDIE - zaměřuje se na podrobný popis a rozbor jednoho nebo několika málo případů. - výzkumná otázka: Jaké jsou charakteristiky daného případu.
Případová studie Seminář 2014.
Struktura bakalářské práce
ZÁKLADY MARKETINGOVÉHO VÝZKUMU SEKUNDÁRNÍ VÝZKUM 2. část prezentace
Marketing sportu obecná část
Strategie regionu, obce. Strategický plán rozvoje Má úzký vztah k územnímu plánu Měl by být flexibilní, slaďuje představy subjektů Vymezeny perspektivní.
Vítejte na marketingu. Management a další uživatelé informací Marketingové prostředí Marketingový informační systém Interní databáze Shromažďování a třídění.
aneb Assessment Centre a Development Centre
Typy výzkumu  Kvantitativní  Kvalitativní  Smíšený  První zkoumá kolik lidí si co myslí atd …  Druhý co přesně si lidé myslí  Třetí je kombinací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Marketingové informace a marketingový výzkum. Marketingový informační systém sběr informací třídění informací analyzování informací distribuce informací.
Metodologie pedagogiky. Základy vědeckého výzkumu. Základy pedagogiky, KS – I. ročník.
Sociální práce s dětmi a mládeží Průběh semináře PROČ? Smysl a cíl CO? Čeho si všímáme? JAK? Způsob zjišťování údajů Pozorování, sběr údajů REFERÁTY Požadavky.
Výzkum veřejného mínění
Volný čas dětí a mládeže Průběh semináře PROČ? Smysl a cíl CO? Čeho si všímáme? JAK? Způsob zjišťování údajů Pozorování, sběr údajů REFERÁTY Požadavky.
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
MARKETING Přednáška P
Proces a metody marketingového výzkumu
Úvod do kvalitativního výzkumu
Marketingový plán, výzkum trhu
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

Vítejte na marketingu

Management a další uživatelé informací Marketingové prostředí Marketingový informační systém Interní databáze Shromažďování a třídění marketingových informací Zpracování marketingových informací Marketingový výzkum Definování informačních potřeb Předání a využívání informací

Fáze marketingového výzkumu Definování problému a cílů výzkumu Příprava plánu výzkumu, návrh metodiky Realizace výzkumu – shromažďování a analýza dat Vypracování zprávy a prezentace výsledků

Způsoby výběru Typy výběrových plánů: Výběr na základě dobrovolnosti Výběr na základě dostupnosti Kvótní výběr Náhodný výběr – základní typ: prostý náhodný výběr Náhrady prostého náhodného výběru: Stratifikovaný náhodný výběr Vícestupňový shlukový výběr Systematický výběr

Informace a data Informace mají být: Relevantní Validní Reliabilní Pohotové Rentabilní Rozdělení dat: Harddata vs. softdata Primární vs. sekundární

Typy výzkumů Výzkum v terénu (field research) x výzkum od stolu (desk research) Primární výzkum x sekundární výzkum Longitudinální výzkum x ad hoc výzkum Základní výzkum x aplikovaný výzkum Z obecně metodologického hlediska rozlišujeme: popisný (deskriptivní), kauzální (diagnostický) a předpovědní (prognostický) výzkum Kvantitativní výzkum x kvalitativní výzkum

Základní techniky kvalitativního výzkumu založené na metodě dotazování Individuální hloubkové rozhovory (modifikace – mystery shopping) Skupinové rozhovory (focus group) Psychologická extrapolace - projektivní techniky - asociativní postupy - speciální škálovací postupy - přiřazovací techniky

Základní techniky metody pozorování Klasifikace podle dimenzí: Skryté-otevřené Zúčastněné-nezúčastněné Strukturované-nestrukturované Pozorování v uměné situaci-v přirozené situaci Pozorování sebe samého-někoho jiného Forma interakce: Úplný účastník, účastník jako pozorovatel, pozorovatel jako účastník, úplný pozorovatel

Základní techniky kvantitativního výzkumu založené na metodě dotazování Písemné dotazování Osobní rozhovor (interview) Telefonické dotazování

Použité zdroje Armstrong, G., Kotler, P. Marketing Marketing – distanční studijní opora Svobodová, H., Mynářová, L., Kačer, R. Informace pro marketing