Marketing IS / IT Jaromír Skorkovský ESF Masarykovy University Brno

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

ÚVOD DO MARKETINGU.
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Informalční technologie jako klíčový faktor pro udržení konkurenceschopnosti společností na trzích EU.
Řízené služby v praxi. CENA - NIŽŠÍ TCO - SNADNÁ KONTROLA NAD INVESTIČNÍMI A PROVOZNÍMI NÁKLADY Provozní náklady Porovnání nákladů při pořízení systému.
Výrobek a jeho životní cyklus
Distribuční strategie
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Jaromír Skorkovský ESF MU KAMI
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Vybrané metody analýzy
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Jan Syrovátka Jiří Hradský.  Výrobní program orientovaný na výrobu knih pro české i zahraniční nakladatele  Nabízí kompletní výrobu knihy od grafického.
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
MARKETINGOVÁ SITUAČNÍ ANALÝZA
Analýza vlastního podniku
úvod pojetí a obsah marketingu
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Tržní cílení – hodnocení tržních segmentů
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Hledání rovnováhy mezi podnikatelským subjektem a zákazníkem Seminář ČMS Říjen 2012.
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Podnikatelský plán struktura plánu.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
1/209 RIZIKA IMPLEMENTACE ESF MU Přednášející : SKORKOVSKÝ.
MARKETINGOVÝ MIX.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
POSTAVENÍ FIRMY - Rizika povolání FIRMA ORGANIZACE LIDSKÝ FAKTOR CÍLE Ekonomie Politika Ekologie Legislativa Trh Riziko v centrálně řízené ekonomice v.
Na cestě k ASP Jiří Voříšek VŠE - KIT publikováno: červen 2002.
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
Prof. Molnár1 Podnikové informační systémy Outsourcing IS/IT a ASP Prof. Ing. Zdeněk Molnár, CSc Ústav řízení a ekonomiky podniku
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
CZ / /0020 Podpora týmu NET Genium při rozvoji progresivních informačních technologií Žadatel: NetGenium s.r.o. Partner: ČVUT Kontaktní osoba:
Balanced Scorecard (vyvážený soubor měřítek)
CRM a jeho možné využití
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
Petr Štoček, SPZ, part 11 Strategie prodeje textilního zboží Ing. Petr Štoček LS 2005/ 2006 FT, TM3.
Tržní prostředí.
Název projektu: Všechno v mém životě souvisí „MINIPODNIKY“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.00/ PODNIKÁNÍ Všechno v mém životě souvisí AC Education.
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
8. Marketing.
Model strategie marketingového mixu
Principy segmentace vnějšího a vnitřního prostředí podniku
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza marketingového mixu firmy Agrotec a. s. Bakalářská práce Zuzana Schwarzová.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Předmět Marketing BP522 Kontaktní údaje: Ing. Šárka Dvořáková, Ph.D. Středa.
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza trhu zemědělské techniky a dotační politiky pro české zemědělce Diplomová.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Strategická analýza společnosti TIBBIS, s. r. o.
Marketingový plán podniku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ANALÝZA KONKURENČNÍHO PROSTŘEDÍ
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Vítejte na Marketingu.
Marketingový systém řízení
MARKETINGOVÝ PLÁN PRO ROK 2009
Marketingové strategie
KPV/PIS Websol s.r.o. Jaroslav Plzák Lukáš Choulík Tomáš Kraus.
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání
Transkript prezentace:

Marketing IS / IT Jaromír Skorkovský ESF Masarykovy University Brno katedra aplikované matematiky a informatiky

Marketing zaměřená na |ERP ERP-Enterprise Resource Planning System Přínosy Trhy Kupující Prodávající

Marketing mix I Marketing mix Místo Výrobek / Zboží Cílový mix Cena Propagace

Marketing Mix II Výrobek Vlastnosti Výběr Propagace obchodního jména Balení Rozměry Služby Garance Užitná hodnota

Marketing Mix III Místo Distribuční kanály Sklady - není kritické v případě IS /IT (vazba na přímý-nepřímý prodej) Lokace Doprava Národní legislativa

Marketing Mix IV Propagace Reklama Osobní prodej Propagace obchodního jména - znovu (branding)

Marketing Mix V Cena Ceníky Cenová stabilita Platební podmínky Slevy Úvěrové podmínky Leasing Outsourcing (hosting) Splátkový prodej řešení Pobídky

Otázky I Co chtějí zákazníci ? Co potřebují zákazníci ? Je to co zákazníci chtějí to co opravdu potřebují ? Předpokládáme, že to co potřebují je zbaví jejich “bolestí” Kdo o potřebách ví ? Kdo rozhoduje o prioritě problémů, které je potřeba řešit ? Rozumíme zákazníkovým problémům (bolestem) ? Můžeme zákazníkovi nabídnout to co potřebuje ? Jak se to zákazník dozví, že mu můžeme pomoci ?

Otázky II Kdo jiný se snaží nabídnout podobnou pomoc a jakou ? (konkurence) Co bychom za naši službu (pomoc, produkty) mohli požadovat ? Má na to zákazník ? Je schopen projekt IT /IS finančně a profesionálně zvládnout ? Víme co za své služby (pomoc,dodávku,.) požaduje konkurence ? Jsme schopni u naší “dodávky” (produkt, služba,..)definovat Silné stránky -- Možnosti Slabé stránky -- Hrozby Poznámka : SWOT analýza Jsme schopni provést SWOT pro “dodávky” konkurence ? Jsme schopni tyto výsledky interpretovat ve svůj prospěch ?

SWOT Analýza I Interní analýza S-Strength : umožňují rozvíjet přednosti firmy a přes ně získávat konkurenční výhody na trhu (technologie, stabilita řetězce, flexbilita, kvalita řízení procesů,...) W-Weaknesses : je potřeba odstraňovat nebo alespoň zmírňovat (nedostatek informací, pokles podílu na trhu, zastaralá technologie) Externí analýza O-Opportunities : využívat pro posílení pozice na trhu a zvýšení konkurenceschopnosti (zabezpečení zdrojů, nové objevy v oboru, výhodné úvěry, politická stabilita, daňové úlevy,cizí investoři…) T-Threats : zdravě riskovat, vyhýbat se hrozbám, minimalizovat škody (celní bariéry, legislativa, zastaralá technologie)

SWOT Analýza II Určení strategie podle SWOT matice Interní analýza S W Externí analýza O S-O W-O T S-T W-T ______________________________________________ Jiná množina faktorů : kvalita managementu, kvalifikace pracovníků, pozice na trhu, komplexnost produktu, cenová politika, efektivita výroby, modernizace a inovace, distribuční systém, účinnost reklamy, IS / IT

Marketing-Investice-Operace Obchodní strategie Cíle (vize) společnosti Obchodní strategie Interní faktory Externí faktory Marketing-Investice-Operace

Co prodáváme Charakteristika produktu Přínos pro zákazníka - referenční příběh Srovnání s konkurencí (SWOT) Příklady konkurenčních produktů NORIS EXACT Navision Attain Navision AXAPTA SCALA Intentia (Movex) IFS SAP R3

Komu to prodáváme I Charakteristika cílového segmentu velikost (obrat, počet zaměstnanců,pobočky,..) vzdálenost (km, dálnice, existence konkurence, ..) Solventost možnost růstu firmy mezinárodní prostředí metody financování charakter činnosti výroba obchod rozpočtová sféra finančnictví kombinace

Komu to prodáváme II Charakteristika cílového segmentu charakter oboru strojírenství potraviny (procesní) elektrotechnika chemický průmysl (procesní) obchodní organizace mix obchodně-výrobní forma vlastnictví (CZ kapitál, zahraniční kapitál) spol. s r.o. v.o.s. a.s.

Komu to prodáváme III Charakteristika cílového segmentu existence „sponzora“ (Solution Selling) charakteristika sponzora VSV Expresivní Přátelský NSA VSA Analytický Tahoun NSV NSA |VSA - nízký |vysoký stupeň asertivity VSV |NSV - vysoký | nízký stupeň vstřícnosti

Komu to prodáváme IV Charakteristika cílového segmentu kvalita managementu připravenost zákazníka znalost hodnoty a přínosu ochota investovat analýza rozvahy potřeba změny „bojím se bojím“

Jak zákazníka najdeme I výstavy konference a semináře PR články a referenční příběhy poradenské firmy prodejci HW spolupracující přímá konkurence (sdílení zdrojů) přímé obchodní informace tisk věstníky media typu rozhlas, TV osobní kontakty telemarketing

Jak zákazníka najdeme II direct mail Internet spolupracující zahraniční partneři angažovanost stávajících zákazníků reklama v odborném tisku prodejci HW znalostní profil dodavatele IT v jiných (příbuzných oblastech : BPR, BSC, TOC, ABC, internetové technologie,...)

Metody a materiály I Sales Works (první vlna) Solution Selling (druhá vlna) Varianty řešení (klasické námitky v první vlně marketingu) Vytipovat námitky FAQ (často pokládané otázky) dotazníky Kulaté stoly seznam přínosů (další snímek)

Seznam přínosů zvýšení dostupnosti informací zvýšení produktivity práce zvýšení návaznosti procesů zlepšení odezvy zvýšení ziskovosti snížení nákladů investice do budoucnosti (EU) nízká úroveň TCO (Total Cost of ownership) zvýšení prostupnosti zvýšení prodejů rychlejší reakce na změny tržních podmínek Bostonská matice

Metody a materiály II technické výhody produktu (viz další obrázek) reklamní materiály ceníky firemní profil (Kdo-Odkud-Kam) šablony smluv šablony nabídek prezentační DB popis metodologie presales analysis případové studie adresy referencí technické výhody produktu (viz další obrázek)

Technické výhody produktu klient /server kvalita databáze transakční zpracování objektová aplikace 4GL vývojové prostředí (C/SIDE) rychlá odezva možnost vedení více firem v jedné databázi SIFT portabilita flexibilita

Příklady námitek I nevíte co nás bolí a co ptřebujeme nevíme kdo to řeší nevíme, zda Vaše materiály došly pan ředitel nemá čas, my Vás sami zavoláme my systém máme, ale nevíme jaký my nic nepotřebujeme naše specifika nám nikdo nevyřeší Vaše databáze není standardizovaná

Příklady námitek II Vaše řešení náš problém neřeší nemáme IT specialisty máme IT specialisty to se nedá stihnout platební podmínky nevyhovují kvalita produktu nejsem si jist, zda jste schopni zajistit servis Vaše firma není z oblasti to není vertikální řešení o to rozhodují v Tramtárii cena Vaší hodiny je nemorální

Příklady námitek III Když už je to řešení, má to vedlešjí efekty cena je příliš vysoká cena je podezřele nízká (skrytá námitka) jde o cizí SW- problémy s legislativou potřebujeme pouze výrobní modul naše účetnictví nám vyhovuje my si systém upravujeme sami tento systém není pro nás není zajištěna obratová čistota atd.