Písemná forma zkoušení z klinické biochemie ÚBAP 3.LF UK Laburda M., Čechák P., Hátle K., Nováková H.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
E-learning – moderní elektronická podpora výuky
Advertisements

Jištění kvality technologických procesů
1. Setkání – Program seminářů, požadavky k zápočtu, požadavky ke zkoušce.
Matika krokem  Proč? - motivy vzniku
Informace pro studenty kombinovaneho studia AJ PEF, FLD, FŽP
Informace pro studenty kombinovaneho studia - AJ
PROGRAM  Struktura studia  Přednášky, semináře  Zápočty a zkoušky  Zapisování cizích jazyků a sport. aktivit  Vnitřní předpisy  Studijní oddělení.
Informace o studiu na ZČU pro studenty prvních ročníků
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
Úvodní seminář pro studenty doktorského studia
IS na podporu Projektu vzdělávání zdravotníků - prohlubování a zvyšování úrovně odborných znalostí Ing. Michal Opat.
Praktická cvičení – efektivní součást výuky, nebo luxus? Martin Vejražka Ústav lékařské biochemie 1. LF UK v Praze.
Informace pro studenty kombinovaneho studia AJ PEF, FLD, FŽP
Maturita 2015.
Výuka češtiny v anglickém programu na LF UP v Olomouci Pavel Kurfürst Centrum pro výuku cizích jazyků Lékařská fakulta Univerzita Palackého v.
Kvantitativní metody výzkumu v praxi (KMVP) 0. Poučení z minulých ročníků a novinky od ZS 2013 (2011) poslední aktualizace Jiří Šafr jiri.safr(at)seznam.cz.
Studijní IS a e-learning Patrícia Eibenová
Podmínky pro získání zápočtu Podmínky pro získání zkoušky.
Makroekonomie - podmínky Přednášky, cvičení: Mgr. Hana Grzegorzová Kontakt: Cvičení: Ing. Hana Tichá – info.
Brno, Projekt Q – Ram Popis studijního předmětu B. Tremlová, V. Celer, J. Doubek.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Odborná praxe 2 2. ročník prezenčního studia 2012/2013.
Metodický a supervizní seminář k praxi I.
BRVKA. BRVKA ZKOUŠKA  ZÁPOČET:  aktivní účast na cvičeních (max. 3 absence)  úspěšně zvládnutý test na 6. a 13. cvičení (aspoň 40%) (bude 5 příkladů.
KIV/PPA2 1.cvičení Cvičící: Pavel Bžoch.
Úvodní seminář pro studenty doktorského studia
Seminární práce Postupy pro školní rok 2014/2015.
Úvod do studia. Historie fyziologie
Organizační chování Harmonogram cvičeních Podmínky pro zápočet Informační zdroje.
1. Setkání – Program seminářů, požadavky k zápočtu, požadavky ke zkoušce.
1.1. Podpora prodeje TUTORIAL Ing. Vilém Kunz,Ph.D.
1 Použití kapesních počítačů (PDA) při testování studentů 5. ročníku Rajdl D., Racek J. Ústav klinické biochemie a hematologie LF UK v Plzni.
Design kvantitativního výzkumu 0. Poučení z minulých ročníků a novinky od ZS 2011 poslední aktualizace Jiří Šafr jiri.safr(at)seznam.cz UK FHS.
Koordinátoři Fakulty elektrotechnické Západočeské univerzity.
KIV/PPA2 1.cvičení Cvičící: Pavel Bžoch. Údaje o cvičícím Pavel Bžoch Kancelář: UL408 Konzultační hodiny: –Středa 12:05 – 12:50 –Čtvrtek 11:10 – 11:55.
Z0026 Fyzická geografie Vyučující: Prof. RNDr. Rudolf Brázdil DrSc.
Za akademický rok 2013/2014 Hana Kolářová proděkanka LF UP.
Medicinska fakulteta Ljublana Jan Novák, Nikola Tkáčová Konference OptiMed,
Zkoušky pro účely udělení státního občanství České republiky
Didaktika přírodopisu 2 Mgr. Libuše VODOVÁ Katedra biologie PdF MU.
E-learning v ISu Kontakt na e-technika:
Fyzická geografie Podzim 2014 Z0026/2 – čtvrtek 18 – 18.50, Z4 Z0026/3 – čtvrtek 19 – 19.50, Z4 Cvičení 1 - Organizační pokyny Mgr. Ondřej.
Fyzická geografie Podzim 2013 Z0026/4 – pondělí 13 – 13.50, Z3 Z0026/5 – pondělí 12 – 12.50, Z3 Cvičení 1 - Organizační pokyny Mgr. Ondřej.
ABSOLVENTSKÁ PRÁCE Název absolventské práce
Za akademický rok 2011/2012 prof. RNDr. Hana Kolářová, CSc. proděkanka LF UP.
Za akademický rok 2012/2013 prof. RNDr. Hana Kolářová, CSc. proděkanka LF UP.
Diplomový projekt pro studijní obor Finance – II. přednáška Zásady a osnova DP Plán zpracování DP.
Pedagogická praxe Informace k praxi Studijní plán pro LS 3 kredity, hodinová dotace : 42 hodin Povinné části: – hospitace (náslech) v TV celkem.
PODZIMNÍ TERMÍN MATURITNÍ ZKOUŠKY 2011 TISKOVÁ KONFERENCE CERMAT 15/8.
Podmínky získávání a uznávání způsobilosti k výkonu zdravotnického povolání Základní legislativa: Zákon č. 96/2004 Sb. Vyhláška č. 394/2004 Sb. o podmínkách.
Úvodní seminář pro studenty doktorského studia PhDr. Libuše Drnková a kol. Jazykové centrum FF UK.
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ NA STŘEDNÍ ŠKOLY PRO ŠKOLNÍ ROK 2017/18
Třídní schůzky T4
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ NA STŘEDNÍ ŠKOLY PRO ŠKOLNÍ ROK 2017/18
Ing. Veronika Vindemanová
PODZIMNÍ TERMÍN MATURITNÍ ZKOUŠKY 2011
Pravděpodobnost a matematická statistika I.
Pokyny ke zkoušce z biologie 2008/2009
MATEMATIKA Obsah přednášky. Opakování, motivační příklady Funkce.
za akademický rok 2015/2016 Hana Kolářová proděkanka LF UP
Z0026 Fyzická geografie Vyučující: Prof. RNDr. Rudolf Brázdil DrSc.
PLÁNOVANÉ ŠKOLÍCÍ AKCE 2017 MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE ČKS
MATEMATIKA Obsah přednášky. Opakování, motivační příklady Funkce.
Úvodní hodina Bc. Zdeněk Staroba
E-labmed: Praktický přístup k hodnocení vnitřního prostředí
Pravděpodobnost a matematická statistika I.
Metodický a supervizní seminář k praxi I.
ORGANIZACE PŘIJÍMACÍHO ŘÍZENÍ 2016/2017 část I. - Přihláška na SŠ
E-learning – moderní elektronická podpora výuky
MATEMATIKA Obsah přednášky. Opakování, motivační příklady Funkce.
Transkript prezentace:

Písemná forma zkoušení z klinické biochemie ÚBAP 3.LF UK Laburda M., Čechák P., Hátle K., Nováková H.

Výuka klinické biochemie na 3.LF UK 5 výukových bloků během školního roku 5 výukových bloků během školního roku teoretická část teoretická část praktická část praktická část kasuistika kasuistika Podmínka udělení zápočtu Podmínka udělení zápočtu –absolvování 80% výuky (tj. 4 bloky z 5) –splnění podmínek zápočtového test u

Formy zkoušení z klinické biochemie Testy retenčního minima - tzv. repetitorium Testy retenčního minima - tzv. repetitorium Závěrečný test z klinické biochemie Závěrečný test z klinické biochemie

Testy retenčního minima Opakování obecných znalostí lékařské chemie a biochemie významných pro klinicko – biochemickou praxi Opakování obecných znalostí lékařské chemie a biochemie významných pro klinicko – biochemickou praxi Neklasifikovaná součást praktické části každého výukového bloku Neklasifikovaná součást praktické části každého výukového bloku 10 otázek na každý blok 10 otázek na každý blok Sdělení výsledků testu a správného řešení Sdělení výsledků testu a správného řešení Možnost diskuse se studenty Možnost diskuse se studenty

Závěrečný test z klinické biochemie Vybrané otázky z testů retenčního minima a zejména z klinické biochemie Vybrané otázky z testů retenčního minima a zejména z klinické biochemie Celkem 50 otázek (po 10 z každého tematického bloku) Celkem 50 otázek (po 10 z každého tematického bloku) Kriterium pro udělení zápočtu - 37 správně zodpovězených otázek (74%) zápočtového testu Kriterium pro udělení zápočtu - 37 správně zodpovězených otázek (74%) zápočtového testu

Závěrečný test z klinické biochemie II. Termíny testů jsou vypisovány během řádného zkouškového období i během prázdnin Termíny testů jsou vypisovány během řádného zkouškového období i během prázdnin Studenti mají 3 možné pokusy ke splnění zápočtového testu Studenti mají 3 možné pokusy ke splnění zápočtového testu Nejbližší možný termín opakování testu v případě neúspěchu je 14 dní Nejbližší možný termín opakování testu v případě neúspěchu je 14 dní

Formy provedení písemných testů Multiple choice Multiple choice

Multiple choice Dosud používaný způsob testování na ÚBAP 3.LF UK

Hodnocení použitých testů Testy retenčního minima – pouze jako doklad o presenci a ad informandum pro studenta Testy retenčního minima – pouze jako doklad o presenci a ad informandum pro studenta Závěrečný test z klinické biochemie – podmínka absolvování kursu - klasifikován prospěl / neprospěl Závěrečný test z klinické biochemie – podmínka absolvování kursu - klasifikován prospěl / neprospěl

Hodnocení testů retenčního minima V 5. ročníku školního roku 2007/08 zapsáno celkem 148 studentů (studujících v českém a anglickém jazyce) V 5. ročníku školního roku 2007/08 zapsáno celkem 148 studentů (studujících v českém a anglickém jazyce) V průměru studenti zodpověděli správně 67% ze všech položených otázek /1 studenta V průměru studenti zodpověděli správně 67% ze všech položených otázek /1 studenta V prvních čtyřech blocích byla 7-14% absence, zatímco v 5. bloku až 50% V prvních čtyřech blocích byla 7-14% absence, zatímco v 5. bloku až 50% (absence na výuce povolená vedením 3. LF UK je 20%, t.j. jeden blok výuky klinické biochemie)

Hodnocení závěrečného testu z klinické biochemie (I.) První test („předtermín”) - z 37 studentů uspělo 23 (tj. 62%)

Hodnocení závěrečného testu z klinické biochemie (II.) Druhý test („řádný termín”) - z 52 studentů uspělo 8 (tj. 15%)

Hodnocení závěrečného testu z klinické biochemie (III.) Třetí test - z 52 studentů uspělo 35 (tj. 67%)

Hodnocení závěrečného testu z klinické biochemie (IV.) Čtvrtý test - z 20 studentů uspělo 16 (tj. 80%)

Hodnocení závěrečného testu z klinické biochemie (V.) Pátý test - ze 17 studentů uspělo 17 (tj. 100%)

Hodnocení závěrečného testu z klinické biochemie (VI.) Šestý test - ze 17 studentů uspělo 8 (tj. 47%)

Hodnocení závěrečného testu z klinické biochemie (VII.) Z hlediska hodnocení znalostí studentů pokládáme za optimální otázky, které správně zodpovědělo alespoň 50% studentů Z hlediska hodnocení znalostí studentů pokládáme za optimální otázky, které správně zodpovědělo alespoň 50% studentů Nejmenší počet správně zodpovězených otázek z posledních 10 zápočtového testu - způsoben vysokou absencí v posledním bloku výuky ?!? Nejmenší počet správně zodpovězených otázek z posledních 10 zápočtového testu - způsoben vysokou absencí v posledním bloku výuky ?!?

Úskalí písemné formy zkoušení Různá míra vyvážení obtížnosti otázek Různá míra vyvážení obtížnosti otázek Možnost odhadu správné odpovědi Možnost odhadu správné odpovědi Možnost nejednoznačné formulace otázek Možnost nejednoznačné formulace otázek (lékařská chemie a biochemie X klinická biochemie) (lékařská chemie a biochemie X klinická biochemie) Velké množství učebních zdrojů (učebnice, odborné časopisy, rešerše, přednášky, odborné konference apod., webové stránky) Velké množství učebních zdrojů (učebnice, odborné časopisy, rešerše, přednášky, odborné konference apod., webové stránky)

Závěr Výsledky hodnocení závěrečných testů za školní rok 2007 / 2008 jsou průběžně zveřejňovány studentům a na základě podkladů dále zpracovávány Výsledky hodnocení závěrečných testů za školní rok 2007 / 2008 jsou průběžně zveřejňovány studentům a na základě podkladů dále zpracovávány