Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha, 2008. V. Hartmannová: JAZYKOVÉ ROZBORY.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Anotace: Prezentace seznamuje žáky se stavbou souvětí
Advertisements

Několikanásobné větné členy
Anotace: Prezentace seznamuje žáky se stavbou souvětí
Několikanásobné větné členy
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Několikanásobné větné členy
Předmět (Český jazyk – 7. ročník).
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Rozbor souvětí.
Neohebné slovní druhy Český jazyk - 7. ročník.
Doplněk Český jazyk - 7. ročník.
Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha, V. Hartmannová: JAZYKOVÉ ROZBORY.
Poměry mezi větami hlavními v souvětí souřadném Mgr.Renata Telingerová
Souvětí souřadné (parataktické)
RVČ - předmět, přívlastek, doplněk
Spojky.
Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha, V. Hartmannová: JAZYKOVÉ ROZBORY.
Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha V. Hartmannová: JAZYKOVÉ ROZBORY.
rozbor věty rozbor souvětí spojovací výrazy
Skladba souvětí.
CJL - mluvnice Souvětí Mgr. Zina Omelková
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
RVČ - předmět, přívlastek, doplněk, příslovečné určení
(7. ročník). Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha, V. Hartmannová:
Český jazyk – 7. ročník. Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy 7, SPN, Praha E.
Věta jednočlenná a dvojčlenná
Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Matematika - 7. ročník Sčítání celých čísel
Převody jednotek hmotnosti - 1 Matematika - 6. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Převody jednotek délky
Početní výkony s desetinnými čísly - 1
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Franská říše 7. ročník.
Početní výkony s desetinnými čísly - 2
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Sčítání a odčítání desetinných čísel Matematika - 6. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu.
Sčítáme dvojciferná čísla Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Matematika Násobení a dělení celých čísel 7. ročník
Matematika 2. roč. – Násobení a dělení : 4 =
Český jazyk 3. ročník ZŠ „Věta jednoduchá a souvětí“
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: Peisertová, A. (přeložila): První slova slov. Nakladatelství BUVIK, Bratislava Wilkesová,
Určování druhé mocniny a odmocniny
MY FAMILY Učivo anglického jazyka pro 3. ročník základní školy.
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: Kolektiv autorů: DĚJEPIS – Středověk a počátky novověku pro 7. ročník. Nová škola Válková, V.:
Colours Učivo anglického jazyka pro 3. ročník základní školy.
Literární moderna 8. ročník Literární moderna Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
PRAVĚK 6. ročník.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
VY_32_INOVACE_Jir_II_18 Významové poměry mezi HV,VV a vět. členy Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Michaela Blažková Název DUM: VY_32_Inovace_ Významové poměry mezi hlavními větami Název sady: Český jazyk.
Souvětí souřadné Obsahuje 2 a více vět hlavních, mluvnicky na sobě nezávislých Věty spojeny:a) souřadicími výrazy b) pouze odděleny čárkou.
Matematika pro 2. ročník – násobení a dělení 3
Opakování z 2. ročníku Český jazyk – 3. ročník
VY_32_INOVACE_57 Název školy: ZŠ A MŠ Březno. Autor:
Jan Neruda 8. ročník.
Opakování z literatury 8. r. 3. část
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Present Continuous 4. ročník.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Významový poměr může vzniknout: mezi větami hlavními mezi větami vedlejšími stejného druhu závislými na společné větě řídící mezi jednotlivými částmi.
Souvětí souřadné.
Spojky.
Věta jednočlenná a dvojčlenná
Transkript prezentace:

Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha, V. Hartmannová: JAZYKOVÉ ROZBORY pro žáky základních i středních škol a studenty víceletých gymnázií, Olomouc, P. Jindra: Píšeme souvětí nejen v hodinách českého jazyka, Třebíč V. Styblík: Větné rozbory pro základní školu, SPN, Použité příklady souvětí byly také čerpány z uvedené použité literatury.

Jestliže se větný celek skládá ze dvou a více vět, jedná se o větu jednoduchou 2.souvětí

Pokud souvětí obsahuje dvě nebo více vět hlavních, jedná se o souvětí souřadné 2.podřadné

Za složité souvětí považujeme to, které se skládá nejméně 1.ze dvou vět 2.ze tří vět 3.ze čtyř vět 0 0 5

Ani človíčka nebylo ve vsi vidět, ani pes nezaštěkal. Mezi větami hlavními je významový poměr: 1.slučovací 2.stupňovací 3.odporovací 4.vylučovací 5.příčinný 6.důsledkový 0 0 5

Lež má krátké nohy, proto daleko neujde. Mezi větami hlavními je významový poměr: slučovací 2.stupňovací 3.odporovací 4.vylučovací 5.příčinný 6.důsledkový

Den má 24 hodin, neboť tak dlouho trvá otočení Země kolem své osy. Mezi větami hlavními je významový poměr: slučovací 2.stupňovací 3.odporovací 4.vylučovací 5.příčinný 6.důsledkový

Celá rodina pracovala pilně, ba i malý Stáňa pomáhal. Mezi větami hlavními je významový poměr: slučovací 2.stupňovací 3.odporovací 4.vylučovací 5.příčinný 6.důsledkový

Šel jsem na hřiště, ale nikdo tam nebyl. Mezi větami hlavními je významový poměr: slučovací 2.stupňovací 3.odporovací 4.vylučovací 5.příčinný 6.důsledkový

Zastavíte se u nás ještě dnes, anebo přijdete až zítra. Mezi větami hlavními je významový poměr: slučovací 2.stupňovací 3.odporovací 4.vylučovací 5.příčinný 6.důsledkový

Čekali jsme na něj, a on nepřišel. Mezi větami hlavními je významový poměr: slučovací 2.stupňovací 3.odporovací 4.vylučovací 5.příčinný 6.důsledkový

Čas letí, a proto se dejme rychle do práce. Mezi větami hlavními je významový poměr: 1.slučovací 2.stupňovací 3.odporovací 4.vylučovací 5.příčinný 6.důsledkový 0 0 5

Buď si tiše hrajte, nebo si čtěte. Mezi větami hlavními je významový poměr: 1.slučovací 2.stupňovací 3.odporovací 4.vylučovací 5.příčinný 6.důsledkový 0 0 5

Skauti nám tábor ukázali, ba i na oběd nás pozvali. Mezi větami hlavními je významový poměr: slučovací 2.stupňovací 3.odporovací 4.vylučovací 5.příčinný 6.důsledkový

Slunce pěkně vycházelo, avšak obloha se brzy zatáhla. Mezi větami hlavními je významový poměr: slučovací 2.stupňovací 3.odporovací 4.vylučovací 5.příčinný 6.důsledkový

Červnem končí jaro, vrcholí délka dne a začíná léto. Mezi větami hlavními je významový poměr: slučovací 2.stupňovací 3.odporovací 4.vylučovací 5.příčinný 6.důsledkový

Téma: Souvětí souřadné – 8. roč. Použitý software: držitel licence - ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. Windows XP Professional SMART Notebook Zoner - České kliparty 1, 2, 3 Autor: Mgr. Věra Sýkorová ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. (