Označení materiálu: VY_32_INOVACE_EKO_1197 Ročník: 3. Vzdělávací obor:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kalkulace plných a variabilních nákladů
Advertisements

Optimalizace chování firmy v podmínkách dokonalé konkurence
Optimalizace chování firmy v podmínkách dokonalé konkurence
Jak v praxi využít analýzu bodu zvratu?
Optimalizace chování firmy v podmínkách dokonalé konkurence.
Metoda standardních nákladů a výnosů a analýza odchylek
Kalkulace plných a variabilních nákladů
Číslo-název šablony klíčové aktivity
Úvod do podnikových financí
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
ROZHODOVACÍ ÚLOHY.
EduCom Projekt Educom Tento projekt je financován evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR Tento materiál vznikl jako součást.
Financování podniku Kalkulace – vyčíslení nákladů při výrobě slouží k tvorbě ceny sleduje strukturu a výši nákladů na ni závisí,zda firma prodělá,nebo.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_269.
MĚŘENÍ VÝSLEDKU HOSPODAŘENÍ
* HOSPODAŘENÍ PODNIKU 2 Autory materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou Ing. Dana Gebauerová a Ing. Romana Venclíková. Střední škola hotelnictví.
CZECH SALES ACADEMY Trutnov – střední odborná škola s.r.o. EU PENÍZE ŠKOLÁM CZ.1.07/1.5.00/ VY_62_INOVACE_01_15 Zpracoval(a):RNDr. Lucie Cabicarová.
NÁKLADY, VÝNOSY, HOSPODÁŘSKÝ VÝSLEDEK II.
Základy ekonomie Seminář Spotřebitel nakupuje statky X a Y, přičemž MUX = MUY. Platí, že PX < PY. Plyne z toho, že racionální spotřebitel zvýší.
HOSPODAŘENÍ PODNIKU listopad 2012 VY_32_INOVACE_EKO_060106
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Optimalizace chování firmy v podmínkách dokonalé konkurence
Pojetí nákladů a výnosů v účetnictví. Základní otázky podnikatelského procesu Je výše oběti racionální (odpovídající) získanému prospěchu? Podnikatelský.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektuCZ. 1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_UCE_020 Název.
Rozhodování v podmínkách neurčitosti
Základy ekonomie Seminář 7..
126FIP Bod zvratu 3. týden.
Mikroekonomie I Náklady, příjmy, zisk
Označení materiálu : VY_32_INOVACE_EKO_1110Ročník:4. Vzdělávací obor: Ekonomika Tematický okruh: Hospodářský výsledek a DPFO Téma: Základ daně podle §
Označení materiálu:VY_32_INOVACE_EKO_1182 Ročník:3. Vzdělávací obor:Ekonomika Tematický okruh:Kalkulace Téma:Kalkulace dělením pomocí poměrových čísel.
VÝPOČTY TÝKAJÍCÍ SE PRÁVNÍCH FOREM PODNIKÁNÍ. Označení materiálu: VY_32_INOVACE_EKO_1180 Ročník:1. Vzdělávací obor:Ekonomika podniku Tematický okruh:Právní.
Označení materiálu:VY_32_INOVACE_EKO_1183 Ročník:3. Vzdělávací obor:Ekonomika Tematický okruh:Kalkulace Téma:Kalkulace přirážková Jméno autora:Ing. Miroslava.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_EKO_1300 Ročník: 2. a 3. Vzdělávací obor: Ekonomika Tematický okruh: Výpočty o majetku Téma: Koeficienty DLM, výrobní.
Nauka o podniku Bod zvratu.
DUM VY_32_INOVACE_EKO_ 1181 – řešení
BILANCE MATERIÁLU.
Označení materiálu:VY_32_INOVACE_EKO_1194 Ročník:3. Vzdělávací obor:Ekonomika Tematický okruh:Náklady Téma:Náklady a změny objemu výroby Jméno autora:Ing.
Označení materiálu:VY_32_INOVACE_EKO_1181 Ročník:3. Vzdělávací obor:Ekonomika Tematický okruh:Kalkulace Téma:Kalkulační metody. Prosté dělení Jméno autora:Ing.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_UCE_613 Ročník: 4. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Výsledkové účty Jméno autora:
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_EKO_1186 Ročník: 3. Vzdělávací obor:
OBRAT ZÁSOB, OPTIMÁLNÍ DODÁVKA
Označení materiálu:VY_32_INOVACE_EKO_1191 Ročník:3.3. Vzdělávací obor:Ekonomika Tematický okruh:Kalkulace Téma:Nákupní kalkulace Jméno autora:Ing. Miroslava.
ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU:VY_32_INOVACE_POD_75 ROČNÍK: 3. VZDĚLÁVACÍ OBOR:PODNIKÁNÍ V HOTELNICTVÍ.
Označení materiálu:VY_32_INOVACE_EKO_1190 Ročník:3. Vzdělávací obor:Ekonomika Tematický okruh:Kalkulace Téma:Podnikatelské kalkulace. Prodejní kalkulace.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_EKO_1195 Ročník: 3. Vzdělávací obor:
Označení materiálu:VY_32_INOVACE_EKO_1189 Ročník:3. Vzdělávací obor:Ekonomika Tematický okruh:Kalkulace Téma:Postupná a průběžná kalkulace - shrnutí Jméno.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_EKO_1200 Ročník: 3. Vzdělávací obor:
Hospodářský výsledek firmy Stanovení zisku Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Karel Zíka. Dostupné z Metodického portálu.
Kalkulace - učitel.
Kalkulace úplných a neúplných nákladů
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Tvorba výrobního programu Příklad tvorby efektivního výrobního programu vzhledem k úzkému místu.
Označení materiálu:VY_32_INOVACE_EKO_1188 Ročník:3. Vzdělávací obor:Ekonomika Tematický okruh:Kalkulace Téma:Kalkulace průběžná Jméno autora:Ing. Miroslava.
Výpočet potřeby zaměstnanců Pracovní list Zpracoval Ing. Jan Weiser.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Pracovní list Kalkulace neúplných nákladů. Příklad 1: Firma vyrábí kabelky –spotřeba materiálu je 415 Kč/ks, mzdy 275 Kč/ks, ostatní variabilní náklady.
Téma 10: Podnikový zisk a dividendová politika 1. Tvorba zisku (výsledku hospodaření) 2. Bod zvratu a provozní páka 3. Zdanění zisku a rozdělení výsledku.
Základy firemních financí
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Rozpočty a kalkulace.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Ekonomické vzdělávání I. – III. r./Kuchař - číšník
CW-057 LOGISTIKA 4. CVIČENÍ Výroba směsí Leden 2017
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Výpočet potřeby zaměstnanců
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: ICT ve výuce
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
ÚČTOVÁNÍ VÝROBKŮ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Marcela Vlachová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
TOC Class Problem I (jednodušší varianta P&Q analýzy) (v tomto konkrétním příkladu je P=Y a Q=Z – specifikace proměnných) Ing.J.Skorkovský, CSc.
Směnnost, koeficienty využití VK
Transkript prezentace:

Označení materiálu: VY_32_INOVACE_EKO_1197 Ročník: 3. Vzdělávací obor: Ekonomika Tematický okruh: Náklady Téma: Výpočet bodu zvratu Jméno autora: Ing. Miroslava Novotná Vytvořeno dne: Březen 2013 Metodický popis, (anotace) Příklady výpočtu bodu zvratu – pro společné počítání úloh nebo výklad, případně pro samostatnou práci žáků po předchozím výkladu. Žáci pracují s pracovními listy, kalkulačkou.

Výpočet bodu zvratu Příklad 1. Nábytkářské družstvo vyrábí sedací soupravu Alma. Její cenu stanovilo na Kč 15 000,-, proměnné náklady na jednu sedací soupravu činí Kč 10 000,-. Při výrobě těchto sedaček byly vynaloženy celkové fixní náklady ve výši Kč 50 000,-. A) Stanovte, při jakém objemu vyrobených sedaček přestane být družstvo ztrátové? (Předpoklad = veškerá výroba se prodá). B) Kolik sedaček musí družstvo prodat, aby dosáhlo zisku Kč 400 000,-? C) Určete výši zisku družstva, pokud prodá 10 ks sedaček za původní cenu a po zvýšení cen vstupů prodá dalších 50 ks sedaček za cenu zvýšenou o Kč 1 000,-. Proměnné náklady/ks po změně cen = 10 400,-.

Výpočet bodu zvratu Příklad 2. Máte k dispozici tyto podnikové údaje: dosažená výroba = 110 000 litrů nealko nápoje vynaložené pevné náklady = 360 000,- proměnné náklady / litr nápoje = 4,- cena nápoje = 9,- Vypočítejte: a) Celkové náklady b) Výši tržeb c) Hospodářský výsledek z prodeje celé produkce d) Výši výroby nealko nápojů při rovnosti nákladů a tržeb e) Náklady na 1 litr nealko nápoje Zaokrouhlujte výpočty na celá čísla.

Výpočet bodu zvratu Příklad 3. Výrobní podnik má kapacitu 105 000 ks výrobků, proměnné náklady/ks = 8,-, cena výrobku = 14,-/ks, pevné náklady činí 540 000,-. Stanovte: A) Při jakém objemu výroby bude mít podnik nulový hospodářský výsledek? B) Jakého zisku podnik dosáhne při plném využití své výrobní kapacity? Použijte vzorec pro výpočet bodu zvratu. C) Kolik výrobků musí podnik vyprodukovat, aby dosáhl zisku ve výši 150 000,-?

Výpočet bodu zvratu Příklad 4. Podnik vyrábí pánské košile. Při jejich výrobě může použít 2 varianty výrobního postupu, které přináší odlišné náklady. 1. varianta: roční fixní náklady = 430 000,-, variabilní náklady/ks = 420,-, plánovaná roční výroba = 10 000 ks 2. varianta: roční fixní náklady = 500 000,-, spotřeba materiálu na 1 košili = 1,2 m, cena materiálu = 280,-, HMT šičky = 60,-, na výrobu košile je stanovena norma 0,5 h, plánovaná roční výroba = 10 000 ks. A) Určete, která varianta výroby je z hlediska celk. nákladů pro podnik výhodnější při plánované výrobě 10 000 košil. B) Určete bod zvratu, jestliže podnik stanoví cenu na 590,- za ks. Vypočítejte u výhodnější varianty.