Veletržní expozice klíčem k úspěchu Brno, dne 10. 5. 2007.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Značka výrobku Značka se skládá:
Advertisements

Dita Pelantová Šárka Lukešová 3.VSRR
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality Kaizen.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Vaši OZ… …prodávají často ve slevách a ustupují z původní cenové nabídky klientovi? …mají málo nových klientů a u stávajících stagnují prodejně? …neumí.
Případová studie: UNIC-Services Ltd. Firma UNIC-Services  Založena roku 1993 IT pracovníkem, jménem Saara Remes-Ulkunniemi  Firma nabízí vzdělávací.
Informační systémy podnikové systémy CRM
Význam informací v podnikání
Didaktické prostředky
- manažerská práce je závislá na lidských zdrojích - manažeři uskutečňují cíle podniku prostřednictvím svých spolupracovníků - personální management se.
Téma lze vyučovat i v jiných oborech.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
PhDr. Dana Bernardová, Ph.D.
Lidé ve službách.
9.Komunikace.
Nástroje komunikačního mixu. Komunikační politika v územním marketingu Podstatou komunikační politiky je: prosazování produktu obce na trhu a vůči cílovým.
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Marketingová komunikace
1 Měření efektů manažerských vzdělávacích a rozvojových aktivit Štěpán Galbavý Partner Inventa,s. r. o.
Mediální plán Lze ho definovat jako dokument určující, jaká média a kdy se nakoupí, za jakou cenu a jaké by měla přinést výsledky. Zahrnuje průběhové diagramy,
úvod pojetí a obsah marketingu
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
Prezentace oddělení FMCG říjen 2006
MV RPS, 1. červen 2005 RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
Marketingový výzkum. podstatou je systematické plánování, podstatou je systematické plánování, shromažďování, analýza a vyhodnocování shromažďování, analýza.
Agentura BESTa Promotion. Firmy využívají řadu nástrojů na podporu prodeje. Profesionální pomoc a organizace jsou zde nezbytné.Specializované agentury.
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Podnikatelský plán struktura plánu.
MARKETINGOVÝ MIX.
Efektivní reklama na internetu Luboš Plotěný
POSTAVENÍ FIRMY - Rizika povolání FIRMA ORGANIZACE LIDSKÝ FAKTOR CÍLE Ekonomie Politika Ekologie Legislativa Trh Riziko v centrálně řízené ekonomice v.
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
Marketingová politika a výběr pracovníků. Produktové skupiny, segmentace, teritoria Určení hlavního produktového a teritoriálního rozdělení a stanovení.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PRA_313 Ročník: 1. Vzdělávací obor:
VZDĚLÁVÁNÍ PRACOVNÍKŮ. Označení materiálu : VY_32_INOVACE_EKO_1133Ročník:2. Vzdělávací obor: Ekonomika podniku Tematický okruh: Personální činnosti Téma:
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
Vítejte na Marketingu.
Moderní personalistika DS 2009/ Hlavní úkoly moderní personalistiky   Zařazení správného člověka na správné místo (a ve správný čas)
Marketing v EU Ing. Alena Klapalová č.d.634.
Koncept projektu Packaging Live Packaging Live je doprovodný program v rámci MSV Po úspěchu Packaging Live na EMBAX /SALIMA 2010, 2012, 2014 a.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 10: Personální řízení v MSP.
VÝZKUM A INTERNET Internet Advertising Conference Vít Smékal, OMG
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Veletrhy a komerční výstavy. Komerční výstavy PR aktivity Dlouhodobé Krátkodobé Stálé expozice Dočasné výstavy K výročí firmy K prezentaci úspěchů K představení.
Přednáška č. 5 Identifikace klíčových faktorů ovlivňujících výkonnost podniku.
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
DITTRICHOVA PRAHA 2 ZELENÁ LINKA PRO EXPORT Novinky na rok 2010.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 4: Marketingové řízení MSP.
Informační průmysl 2013/14 Petr Šmejkal
Zpracování žádosti na podporu sociálního podnikání do OPZ - příklad dobré praxe Vznik sociálního podniku Hustířanka služby s.r.o. Hradec Králové, 7.
Strategie.
Marketingový plán podniku
Komunikační a prezentační dovednosti / C2b
MARKETING Přednáška P
Didaktické prostředky
ALD Automotive Fleet Awards 2017 Firemní auto roku 2017
České Budějovice, červen 2016
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Vítejte na Marketingu.
Marketingová komunikace
ALD Automotive Fleet Awards 2017 Hankook Firemní auto roku 2017
Informační systémy podnikové systémy CRM
Prezentační a komunikační dovednosti
MARKETING Přednáška P
Zralostní model SK Florbal Benešov: komentář 2018
GO a REGIONTOUR 2019 Veletrhy cestovního ruchu
Transkript prezentace:

Veletržní expozice klíčem k úspěchu Brno, dne

2 AGENGA 1. Marketingová příprava účasti 2. Veletržní expozice 3. Organizace činností na stánku Obsah semináře

3 Lze měřit efektivitu veletržní účasti? Efektivita účasti na veletrhu vyplývá ze setkávání, komunikace, zážitků a není kvůli tomu vždy vyčíslitelná! (Zdroj: AUMA)

4 Co musí nabízet smysluplný veletržní koncept? kvalitativní aspekty veletržní účasti Veletrh = potenciál možností zprostředkovat vystavovatelům a návštěvníkům impulsy, které jsou přínosné pro jejich obchod a představují trvalý přínos Nabídnout přidaný užitek, s přihlédnutím k oboru, prostřednictvím doprovodných programů, pořádáním events s vysokou účinností změřených na veřejnost

5 Dosahování marketingových cílů prostřednictvím veletrhu Zvýšení úrovně povědomí, image Osvěžení stáv.kontaktů se zák. Získávání nových zákazníků Demonstrace přít. na trhu Zavedení nových produktů Zvýšení znám. prod. Poznání přání zák. 85 % 70 % 63 % 60 % 50 % Méně než 50 % : ovlivňování rozhodování o nákupu, uzavírání smluv, uzavírání obchodů Průzkum EMNID-Institut

6 Komunikace pro 3 oblasti – tvorba konceptu veletrhu ukázat vzbudit zájem jednání KOMUNIKAČNÍ MODELY - AIDA,... stáneklidémateriályexponáty

7 Efektivita veletrhů & jiné prostředky komunikace….. 5 x delší55 x delší Doba strávená na veletrhu je téměř 5 x delší než doba strávená četbou tisku a 55 x delší než doba strávená četbou inzerátů. dvojnásobná Celý veletrh shlédne 45 % návštěvníků. PST setkání se s komunikačním sdělením konkrétního zadavatele je na veletrhu více než dvojnásobná než u odborného tisku. 6 x vyšší Spontánní vybavitelnost veletržních expozic je více než 6 x vyšší proti spontánní vybavitelnosti tiskové inzerce. Veletrhy tedy mají vyšší úspěšnost jak pro vytváření povědomí, tak následné budování image firmy!

8 Zkusme srovnat….. Zdroj: Messe Berlin POZOR ! nezohledňují se kritéria, která tvoří podstatu účinnosti veletrhu - kvalitu zásahu. … cena za zásah jednoho čtenáře versus jednoho návštěvníka … cena za zásah jednoho čtenáře versus jednoho návštěvníka

9 Měřitelné ukazatele Kontakty / qm Kontakty / pracovníci na stánku Kontakty / návštěvníci Kontakty stávajících zákazníků Kontakty nových zákazníků Celkový počet návštěvníků / dny akce Index TEP (Tausend Entscheider Preise) = cena za 1000 návštěvníků s rozhodovacími pravomocemi TEP = Cena / m2 řadového stánku (Kč) návštěvníci s rozhodovacími pravomocemi x 1000

10 Co musí nabízet smysluplný veletržní koncept? kvalitativní aspekty veletržní účasti TAP Ukazatel TAP Target affinity percent (Target affinity percent = podíl cílové skupiny na celkovém počtu návštěvníků) významově totožný s CPT (cost per thousand)  výpočet efektivity reklamy v médiích 48,32 Kč ( Př.: pro MSV 2001 má hodnotu 48,32 Kč (Na MSV 2001 museli vystavovatelé vynaložit k zasažení 1000 návštěvníků s rozhodovacími kompetencemi v průměru 48,32 Kč / m2 výstavní plochy)

11 Zkusme shrnout…. … klíčové benefity veletrhu Vysoká míra kvality zásahu - délka a intenzita kontaktu s médiem Vysoká míra spontánní vybavitelnosti vystavovatelů Vysoká míra efektivity veletrhu ve vztahu k pronákupnímu chování Větší efektivnost je v zásahu většího počtu zákazníků, v kratší době a s nižšími obchodními náklady

12 Plán veletržní účasti - harmonogram

13 Plánování rozpočtu: fixní a variabilní nákladové faktory Veletržní rozpočet je sestavován z následujících bloků nákladů: Nájem za stánekProvozní náklady Výstavba stánkuPlánování Architektonický plán Výroba Montáž a demontáž Náklady na exponátDoprava Montáž a demontáž

14 Plánování rozpočtu: fixní a variabilní nákladové faktory Veletržní rozpočet je sestavován z následujících bloků nákladů: Náklady na personál: (většinou pouze přímé náklady) dopravné, nocležné, stravné Pomocný personál Reklamní podporaReklama Tisk – PR Akce

15 Funkce veletrhu - SHRNUTÍ Veletrhy jsou vynikajícími marketingovými nástroji, u nichž má být těžiště komunikace přeneseno na vytvoření zážitku pro návštěvníka Veletrhy mají vzbudit zájem návštěvníka o podnik a ukázat mu, co se skrývá za produkty, je jiné, co chceme sdělit stávajícímu, novému, zákazníkovi konkurence Zde se vzbuzují emoce, probouzí se fascinace a sdílejí se sympatie. Při návštěvě veletrhu se do mysli návštěvníka vrývá přetrvávající obraz podniku a také značky.

16 Koncept veletrhu PROČProč na veletrh - marketingová část Zhodnocení minulé účasti, zakomponování změn, marketingové posouzení cílů, efektu PŘEDPříprava veletrhu Cíle, strategie, rozpočet, exponáty, cílové skupiny, poselství, návrh stánku, akvizice, detailní příprava BĚHEMVystupování ( sebeprezentace) na veletrhu Obsazení veletržního stánku, personální obsazení, organizace, prezentační technika, CI, aranžování, výzdoba, funkčnost PONásledné zpracování veletrhu Follow up, analýzy výsledku, optimalizační návrhy

17 Pozitivní účinek jednotného firemního designu Právě na veletrzích bývá často promarněna příležitost spojit identitu podniku se vzhledem stánku. Jednotný firemní design usnadňuje opětovné rozpoznání, vytváří osobní vazbu k podniku a významnou měrou přispívá k úspěchu veletrhu. Je-li ze strany personálu na stánku jeho chováním a vystupováním (sebeprezentace) vyjadřována jednoznačná identifikace s vystavujícím podnikem, lze dosáhnout skutečného „jednotného firemního stylu“.

18 Vystupování na veletrhu - „sebeprezentace“ Veletržní stánek (Hardware) Exponáty Řešení stánku Technika CI/marketingové vystupování (sebeprezentace) Promotions Personální obsazení stánku (Software) Zvolit ty správné osoby Dobře informovat Školení s ohledem na odbornost, ale i na osobnost a možné situace Důraz na odpočinek Pro vytvoření prvního dojmu neexistuje druhá šance!

19 Vnitropodniková příprava Operativní plánování Umístění:Na kterém veletrhu na kterém výstavním trhu Exponáty:Výběr, počet, velikost, funkce na stánku, výstavba stánku Prezentace:Poloha stánku, velikost stánku Personál:Požadavky, výběr, příprava Reklama:Doprovodná reklama k vystoupení na veletrhu a tiskovým aktivitám

20 Vnitropodniková příprava Kritéria výběru exponátu Novost Funkce / akce Možnost vyzkoušet Vizualizace Rozpoznatelnost Koncentrace Jednoduchost

21 Vnitropodniková příprava Jednání s organizátorem Všeobecné obchodní podmínky Umístění, přihlášení, exponátu /nomenklatura Program povinného servisu - katalog, reklamní podpora, tiskový servis Program volitelného servisu reklama pro návštěvníky v prostorách výstaviště, akce na stánku, vybavení, služby

22 Vnitropodniková příprava Veletržní stánek jako vizitka firmy Prezentace na veletrhu dle CD Promyšlené nasazení exponátů Důležitý kreativní prvek: SVĚTLO Materiál pro výstavbu stánku Význam vůně Význam barvy

23 Vnitropodniková příprava Veletržní stánek jako vizitka firmy Brífink ke stavbě stánku Cíl výstavy Cílové skupiny návštěvníků Exponáty Firemní CD/CI Rozpočet Detailní návrh vybavení

24 Příprava veletržního týmu Jasno o cíli veletrhu Znalost infrastruktury stánku Seznámení týmu před veletrhem Mentální trénink - duševní naladění na fenomén veletrh Diskuse s návštěvníky: Jaké mají zájmy, přání, nároky?

25 Příprava veletržního týmu Požadavky na členy týmu : Jistota v osobní prezentaci – dle role Trénink jednání Koncentrace na cílené vedení jednání Oživení znalostí z obchodnických školení Naladění na situaci v oboru a odpovídající schopnost argumentace Dobře připravený, vysoce motivovaný tým vedoucí Proaktivní jednání Záznam důležitých informací

26 Příprava veletržního týmu Požadavky na členy týmu : Klíčová hesla pro denní vyhodnocení: Jaké jsou problémy na stánku a jak se dají odstranit? Jak funguje spolupráce v týmu? Je předávání návštěvníků navzájem optimálně sladěno? Jak se využívá doba intenzivních návštěv? Denní vyhodnocení a závěrečné vyhodnocení zachovat v písemné podobě

27 Příprava veletržního týmu Požadavky na členy týmu : Jistota v osobní prezentaci – dle role Trénink jednání Koncentrace na cílené vedení jednání Oživení znalostí z obchodnických školení Naladění na situaci v oboru a odpovídající schopnost argumentace Dobře připravený, vysoce motivovaný tým vedoucí Proaktivní jednání Záznam důležitých informací

28 Vyhodnocení veletržních aktivit Požadavky na hodnocení : Jaké jsou výsledky kalkulace nákladů po akci? Závěrečná diskuse strategie s personálem Důsledky pro stejnou akci příště U hlavních veletrhů v oboru: posouzení pozice firmy na trhu dle produktů, cen, prezentace na veletrhu (stánek, podoba stánku, velikost) Závěrečná zpráva Údaje o pořadateli a jeho statistiky

29 Vyhodnocení veletržních aktivit Požadavky na hodnocení : Bylo dosaženo kvalitativních cílů? Bylo dosaženo kvantitativních cílů? Byla správně zvolena velikost stánku? Osvědčila se podoba stánku? Byla poloha stánku správná? Co mohlo být uděláno při prezentaci exponátů lépe? Jak posoudíme nasazení personálu kvalitativně a kvantitativně? Jaký úspěch nám přinesla naše reklama? Jak úspěšná byla naše spolupráce s tiskem?