CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovlivňující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady cena.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tvorba cen.
Advertisements

Tvorba cen v maloobchodě
Stanovení ceny v marketingu
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovlivňující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady cena.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
DIREKT MARKETING - ÚVOD - Marek Matějka. Struktura čtyř P.
Cena v pojetí marketingu
 V tržním systému se ekonomické subjekty (na jedné straně výrobci, prodávající, na druhé straně nakupující zákazníci (domácnosti, firmy, vláda a státní.
Cenová strategie Eduard Andráši.
P9 CENA JAKO NÁSTROJ MM Cena - je vyjádřením „hodnoty“ zboží nebo služby. Cena je jediným prvkem marketingového mixu, který vytváří firmě příjmy. Všechny.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice,
MARKETING FINANČNÍCH SLUŽEB E :00 – 13:30.
Cenová strategie Jiří Pixa.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_MARKETINGOVÝ.
Harmonizace, důsledky, budoucnost Jan Öhm Hospodářská fakulta TUL Evropská ekonomická integrace.
Lidé ve službách.
Výukový program: Ekonomické lyceum Název programu: Hospodářská politika státu Vypracoval : Ing. Lenka Gabrielová Projekt Anglicky v odborných předmětech,
MARKETINGOVÝ MIX.
Koncepce marketingového řízení
Nabídka Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Formování trhu Základní elementy trhu.
TRH. Definice: -je místo střetu nabídky a poptávky. Směňují se zde výrobky a služby. Prostředkem směny jsou peníze.
Cena a cenová politika. množství peněz, které musíme na trhu zaplatit za výrobek nebo službu a je to jediný nástroj z 4P, který přináší příjmymnožství.
Str. 27.  peněžní částka účtovaná za výrobek nebo službu  vyjadřuje hodnotu výrobku nebo služby  přináší firmě příjmy - jako jediná ze 4P (výrobek,
Marketingový mix Produkt.
VSRR Bc., III. ročník Praha 2008
Kontokorentní úvěr Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Marketing v pojišťovnictví února 2007 E :45 – 17:15 hod.
Cena Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Cena má vliv na zisk, CF, konkurenceschopnost výrobce.
MARKETINGOVÝ MIX.
AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 9.
Celkový a mezní produkt
Hospodaření, ekonomika. hospodaření ekonomická činnost : výroba spotřeba obchod, směna vlastnosti dobrého hospodaření hospodárnost – promýšlení všech.
CENA Tak tedy za kolik FINANČNÍ GRAMOTNOST. CENA CENA je hodnota zboží nebo služby většinou je vyjádřena peněžní částkou, kterou je potřeba při získání.
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
Náklady, výnosy, hospodářský výsledek
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace Proč výzkum trhu? „Kdo zná svého zákazníka, ten mu umí nabídnout zboží,
MARKETING A MANAGEMENT CESTOVNÍHO RUCHU část 4 RNDr. Aleš Krejčí, CSc.
MARKETINGOVÝ MIX VE SLUŽBÁCH
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
8. Marketing.
Model strategie marketingového mixu
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovlivňující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady cena.
Ing. Jan Krajíček, Ph.D Cenová gramotnost.
Marketing Cena Jana Madejová, Ludmila Lichnovská, Monika Suchopárková,
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovlivňující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady cena.
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovliv ň ující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
CENA …a umění. Cena umění a kulturního dědictví Vstupné  Vstup volný  Vstupné dobrovolné  Vstupné podle ceníku Členské a abonentní karty Speciální.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
FINANČNÍ GRAMOTNOST DANĚ ZŠ HejniceZ. Hyxa. DANĚ Daně a veřejné rozpočty daně jsou jedním ze zdrojů příjmů veřejných rozpočtů. Veřejné rozpočty jsou státní,
Ekonometrické modely poptávky Spotřeba Poptávka. Typy poptávky  Agregovaná  Desagregovaná – dílčí Poptávka jednotlivých spotřebitelů Poptávka po jednotlivých.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Stanovení ceny v marketingu
MIKROEKONOMIKA Formování trhu Základní elementy trhu.
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Proč výzkum trhu? L 8 Ing. Jiří Šnajdar
Výrobkové strategie dle investičních cílů
Ekonomika podniku STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Marketing farmářských produktů
Cenové strategie.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Tržní síly nabídky a poptávky, elasticita a její aplikace TNH 1 (S-3)
Transkript prezentace:

CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU

cena a cenová politika - ovlivňující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady cena a cenová politika externí faktory: povaha trhu a poptávky náklady, ceny a nabídka konkurence ostatní faktory (SLEPT + kulturní) cenová tvorba NÍZKÁ CENA podnik nemůže tvořit zisk náklady ceny konkurence a hodnota další externí a vnímaná interní faktory zákazníky VYSOKÁ CENA bude poptávka?

CENA JAKO KOMUNIKÁTOR HODNOTY hodnota = užitky/náklady anebo hodnota = základní řešení + přidané služby/cena + náklady vztahu užitky – funkční a emocionální náklady – peněžní, časové, energetické, psychické hodnota – produktu, služeb, personálu a image hodnota: dosažení resp. pohodlí získání výběru informační asociační usnadňující jedinečnosti překvapení zážitku redempční…………………..

CENA A EU cenová regulace výrobků a služeb (skrytý) dumping anebo podpora domácím producentům… daňové zatížení (daň z přidané hodnoty) a produkty zařazené v daných sazbách (ČR – plenky, stavebnictví, kafe, čaj, čokoláda……) a spotřební daně, resp. další daně (regionální, lokální apod.) DPH snížená sazba základní sazba ČR 5% 19% VB 2,5 – 8% 17,5% Fi 8-17% 22% Dánsko - 25% Belgie % 21% spotřební daně – v EU stanoveny jednotné minimální sazby rozdílné místní výrobní náklady – transferové ceny změny kurzů – domácí měna/euro/jiná měna