Skalní města Zeměpisné otázky Bc. Kateřina Smrčková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ekosystémy v ČR.
Advertisements

Symbióza některých hřibovitých hub s kořeny vyšších rostlin
BOŘEŇ Česko.
GEOLOGIE, GEOMORFOLOGIE
ŽIVOT LESA.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Příroda v ČR Lesy tvoří v ČR asi 33% rozlohy území.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
ROZMANITOST PŘÍRODY V EVROPĚ
ICT VL Pískovcové útvary ČR 4.R
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
Dřeviny – listnaté stromy
Abiotičtí činitelé –Škody Suchem a vedrem
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
DRAČINEC Nelly Olbertová.
Rozmanitost lesů, Význam lesů, Péče o lesy.
Lesy mírného pásu Jan Dušek.
PŘÍRODOVĚDA.
Oddělení: Semenné rostliny
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Rostliny nahosemenné Přírodopis VY_32_INOVACE_213, 11. sada, Př
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace PTAČÍ BUDKY Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP.
Ekosystém Prchalová, K..
Lišejníky.
Mgr. Lubomír Šára: Přírodní společenství
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s významem lesů v našich podmínkách,
Poměr Prvouka – 3.ročník ZŠ Šumava – Jezerní slať
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Mgr. Jaroslava Jašová Název materiálu:VY_32_INOVACE_D Testove.otazky.II.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace STROMY Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání.
Moravskoslezské Beskydy
Les-Lesní patra.
DUM II. / 17. tísňová volání Bc. Zdeněk Klíma. Tísňová volání Telefonní čísla, kterými zavoláme pomoc.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_4.2.7 Využití krajiny Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo.
Chuchelský háj. poloha Chuchelský háj je jedním z posledních listnatých hájů, které se dochovaly na území města Prahy. Chuchelský háj je jedním z posledních.
Pila „KATR“. Řez kmenem stromu Dřívější pily – skanzen Veselý kopec.
Jedlé houby. Bedla vysoká ➲ Roste na horách i v nížinách, v lesích i ve vyhřáté trávě. ➲ Je dobrá v polévce, k masu. Můžeme ji smažit i sušit.
Název projektuZlepšení podmínek vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ ŠablonaIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Přírodní společenstva v České republice Martin Chlumský Dis. 3. ročník BI-TV Pedagogická fakulta UK Kateřina Vaněčková PdF UK Praha Helena Jedličková.
Skalní města 1 Témata k zamyšlení Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Smrčková. Dostupné z Metodického portálu
Důležitou část přírody tvoří stromy a keře. Strom má tyto části:
POVRCH ČESKÉ REPUBLIKY
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Přírodní společenstva v České republice
projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Krajina České republiky
Elektronické učební materiály – 1. stupeň Člověk a příroda
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Rostliny v lese Autor:
Domov - Obce.
Název země Jméno | Ročník.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou,
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
VY_32_INOVACE_04-47 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
Přírodní společenstva v České republice: LES
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Les v průběhu roku Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Podzim v lese a plody. Jehličnaté a listnaté stromy.
VY_32_Inovace_4.2.8 Využití krajiny
  ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
VY_32_INOVACE_19 19 Léto v lese autor: Mgr. Jana Kobylková
Ekosystém les. Ekosystém biotop (neživá příroda) + společenstvo ( živá příroda) voda rostlinné - lesní patra vzduch živočisné půda sluneční záření.
Rozmanitost a ochrana přírody, vesmír, technika Název materiálu
PŘÍRODOVĚDNÁ SOUTĚŽ ROSTLINY B - CH.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
Modelová oblast PR Příhrazské skály
Transkript prezentace:

Skalní města Zeměpisné otázky Bc. Kateřina Smrčková

Pro temena pískovcových skal jsou typické reliktní bory. Jak je možné, že se borovice na skalách udrží?

Nedaleko vrchu Mužský v PR Příhrazské skály se nachází pseudokrasová propast. Vysvětlete pojem pseudokras.

Pískovcové skály bývají někdy zbarveny do červena nebo do oranžova. Co je toho příčinou?

Pro skalní města jsou typické teplotní inverze. Co jsou to teplotní inverze? Proč jsou pro skalní města typické?

Trendem několika posledních desetiletí je vysazování smrkových monokultur. Myslíte si, že je to vhodné? Proč? Jmenujte klady a zápory.

Na kmenech některých stromů můžeme pozorovat červený pruh. Co tento pruh označuje?

V jakých místech nejčastěji vznikají bahenní proudy?

Mezi podrostem některých listnatých lesů můžeme pozorovat tyto malé rostliny. Víte, co z nich vyroste?

Lidé často svým chováním ohrožují přírodu. Vymyslete co nejvíce způsobů, jak byste vy sami mohli pomoci zlepšit danou situaci.

Zroje Foto – K. Smrčková