UČEBNICE funkce učebnice prostředek vyučování a učení v knižní formě

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_ 2.5 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Textový editor – odkazy (obsah, rejstřík) Typ:
Advertisements

Jak vytvářet studijní texty SPŠ Olomouc, Cíle  Objasnit pojem studijní text;  Uvést charakteristické rysy studijního textu;  Navrhnout strukturu.
Didaktická média v dějepisném vyučování
Grafická média ve vyučování dějepisu LS AR
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 3. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
Hodnocení e-learninkových opor Inovace kombinované formy studia bakalářského a magisterského studijního programu „Tělesná výchova a sport“ a jeho učitelských.
Příprava na hodinu dějepisu, organizace výuky dějepisu
Didaktika fyziky jako vědecká disciplína
Textová média v DV AR 2013/2014.
Vzdělávání a jeho kategorie
Název projektu: Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v Jihomoravském kraji Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.00/ Subjekt.
Učebnice Etická výchova – jak ji používat? Ne diktát shora, ale nabídka. Ne cíl, ale prostředek
Vyučovací předmět Počítače Seznámit žáky s moderní informační a komunikační technologií a poznat její možnosti - PC, internet, mobilní telefon Umožnit.
KURZY PRO VYSOKOŠKOLSKÉ PEDAGOGY doc. Ing. Pavel Krpálek, CSc
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Typologie vyučovacích hodin v ekonomickém vzdělávání, použitá kritéria a závěry pro zvyšování kvality výuky © prof. Ing. Ondřej Asztalos, CSc.
Ročníková práce Závěrečná práce e-learningového kurzu ICT technologie a jejich využití v práci učitele 2. stupně a v dalším rozvoji jeho profesních kompetencí.
Didaktické zásady výuky přírodopisu
VÍTEJTE V PEDAGOGICE MÉDIÍ. Na našich rtech má vždy být úsměv. Pro každé dítě, kterému pomáháme, pro každého člověka jemuž sloužíme, nebo mu dáváme lék.
Kvalita praktické výuky a masové vzdělávání: zkušenosti PdF Vlastimil Švec & Tomáš Janík Edukační praxe v éře masového vzdělávání 6. listopadu 2013.
Teorie a metodika výchovy 2. lekce Základní pojmy Hodnoty ve výchově
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. a 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ.
PLÁNOVÁNÍ CELOROČNÍ VÝUKOVÉ AKTIVITY UČITELE EKONOMICKÝCH PŘEDMĚTŮ
Cíle studia didaktiky pedagogiky
259 Vybrané kapitoly z didaktiky 195 Vybrané kapitoly z didaktiky
Personalizace výuky prostřednictvím e-learningu. Struktura učebnice pro e-learning Obsah učebnice = struktura předmětu, kapitol cíleTabulka aktivni slovesa.docTabulka.
Modernizace studia aplikované matematiky na PřF Univerzity Palackého v Olomouci CZ.1.07/2.2.00/
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
Autorská práva. Autorské dílo  dílo literární  dílo umělecké  dílo vědecké,  počítačový program  databáze  fotografie  trvají po dobu autorova.
VYUČOVACÍ METODY V PŘÍRODOPISE
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ZÁKLADY DIDAKTIKY SPORTOVNÍCH HER OSP
Seminář z Didaktiky přírodopisu 2 Hodnocení učebnice
Seminář z Didaktiky přírodopisu 2 Hodnocení učebnice
Prezentace a pilotáž finální verze posuzovacího nástroje vybraných komponent a charakteristik kvality výuky cizího jazyka GA ČR P407/11/0262 Podpořeno.
Vyučovací metody Školní pedagogika 2013.
Zásady tvorby prezentací Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Pavel Broža Datum: Cílové ročníky: 6. a 7.
Vzdělávací obsah primární školy
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Mgr. Kateřina Lojdová  odlišná organizační forma od hromadného vyučování  záměrně vytváří takové didaktické situace, v nichž žáci.
Základy pedagogické metodologie Mgr. Zdeněk Hromádka
Psychologie výchovy a vzdělávání
DIDAKTIKA FYZIKY I. 7 Fyzikální učebnice
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Hotel Tatra, Velké Karlovice 23. – 25. dubna 2007 S4U – Seminář o Univerzitním informačním systému 1 eLearning teoreticky a prakticky Roman Malo.
PEDAGOGICKÁ PSYCHOLOGIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA Umělecký styl On-line diskuse k virtuální hospitaci – Gymnázium J. K. Tyla, Hradec Králové Vyučující: Mgr. Lenka Krejsová.
Portfolio žáka KA 03/5 Metodická setkávání „Vzdělávací tržiště“ Mgr. Pavlína Karlová.
Závěrečné seminární práce 9. ročník 2016/2017
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Velká didaktika J. A. Komenský 2.část
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
Výchova ke zdraví 9. A,B Mgr. Silvie Šilingerová
na Slovanském gymnáziu
Obecná didaktika ÚVOD.
Pedagogika jako vědecká disciplína
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 6 didaktických pojmů + zodpovědět 2 otázky.
Obsah, rozsah a kritéria hodnocení prezentace
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Seminář z Didaktiky přírodopisu 2 Hodnocení učebnice
Seminář z Didaktiky přírodopisu 2 Hodnocení učebnice
UČEBNICE funkce učebnice prostředek vyučování a učení v knižní formě
Kurikulum: obsah školní edukace
Mgr. Libuše VODOVÁ, Ph.D. Katedra biologie PdF MU
UČEBNICE funkce učebnice prostředek vyučování a učení v knižní formě
Pedagogika a psychologie
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
VIKBA32 Informační vzdělávání
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
SLOHOVÉ ÚTVARY očekávané pro zadání maturitní písemné práce
Transkript prezentace:

UČEBNICE funkce učebnice prostředek vyučování a učení v knižní formě /elektronické/ edukace zprostředkovaná médiem učebnice - didaktický prostředek funkce učebnice I. prezentace učiva soubor informací: verbálních obrazových II. řízení učení a vyučování - žákovo učení - učitelovo vyučování III.organizační orientace rejstřík obsah J. Průcha, Moderní pedagogika 1998

didaktická vybavenost FUNKCE UČEBNICE didaktická vybavenost I.prezentace učiva verbální složky /komponenty/ obrazové složky /komponenty/ výkladový text prostý umělecká ilustrace shrnutí učiva k tématům nauková ilustrace náčrtky, grafické modely doplňující texty dokumentační materiál citace z pramenů fotografie slovníčky pojmů cizích slov J. Průcha, Moderní pedagogika

DIDAKTICKÁ VYBAVENOST UČEBNIC II. řízení učení a vyučování sebehodnocení výkonu žáků předmluva úvod do předmětu otázky a úkoly za lekcí grafické symboly vyznačující určité části textu poučky otázky a úkoly za tématy užití zvláštní barvy pro určité části textu explicitní vyjádření cílů učení užití zvláštního písma pro určité části textu J. Průcha, Moderní pedagogika

DIDAKTICKÁ VYBAVENOST UČEBNIC III.organizační obsah učebnice členění učebnice tematické celky, kapitoly, lekce marginálie okrajové věci rejstřík věcný jmenný, smíšený J. Průcha, Moderní pedagogika

UČEBNICE funkce učebnice I. prezentace učiva prostředek vyučování a učení v knižní formě /elektronické/ učebnice - didaktický prostředek edukace zprostředkovaná médiem funkce učebnice I. prezentace učiva II. řízení učení a vyučování III.organizační A/ verbální komponenty výkladový text shrnutí učiva doplňující text, slovníčky vysvětlující text B/ obrazové komponenty umělecká ilustrace naukové ilustrace fotografie předmluva otázky a úkoly za tématy otázky a úkoly za lekcí přesné/explicitní vyjádření cílů učení sebehodnocení výkonu žáků odkazy, grafické symboly zvýraznění barvou, písmem obsah učebnice členění učebnice marginálie rejstřík J. Průcha, Moderní pedagogika, 1998

zpevňovací a kontrolní FUNKCE UČEBNICE informační sebevzdělávací integrační transformační koordinační systematizační rozvojově výchovná zpevňovací a kontrolní

KRITÉRIA PŘI NÁKUPU UČEBNIC NÁZORNOST OBTÍŽNOST VÝKLADOVÉHO TEXTU ORIENTACE OBSAHU NA ŽIVOT PŘIMĚŘENÉ MNOŽSTVÍ UČIVA KVALITA OTÁZEK A ÚKOLŮ