Vyvození a procvičení učiva žák rozezná, pojmenuje, vymodeluje a popíše základní druhy trojúhelníků; nachází v realitě jejich reprezentaci Autor: Mgr.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Konstrukce trojúhelníků
Advertisements

VY_32_INOVACE_27. What colour is it? VY_32_INOVACE_27.
Téma: KLADNÁ A ZÁPORNÁ CELÁ ČÍSLA
GEOMETRICKÉ TVARY A JEJICH VELIKOST
Matematika Trojúhelník.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Vyvození a procvičení učiva žák dokáže rozdělit složitější obrazce na čtverce a obdélníky a vypočítat jejich obsah; nachází v realitě jejich reprezentaci.
VYHLEDÁVÁNÍ GEOMETRICKÝCH TVARŮ V OBRÁZCÍCH
Základní škola praktická a základní škola speciální
Fyzika 7. ročník Pohyb tělesa Anotace
Pojmenuj domácí zvířata
Vyvození a procvičení učiva
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Vyvození a procvičení učiva
PRAVOÚHLÝ TROJÚHELNÍK
Vzájemná poloha dvou kružnic
VZÁJEMNÁ POLOHA KRUŽNIC
Vyvození a procvičení učiva žák rozezná, pojmenuje, vymodeluje a popíše základní operace s úhly; porovnává úhly pomocí průsvitného papíru; nachází v realitě.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Vyvození a procvičení učiva
Autor: Mgr. Lenka Šedová
Druhy pohybu – přímočarý, křivočarý
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Matematika - 1. stupeň ZŠ Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_03_20.
Vyvození a procvičení učiva
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Vyvození a procvičení učiva žák rozezná, pojmenuje, vymodeluje a popíše základní operace s úsečkami; nachází v realitě jejich reprezentaci Autor: Mgr.
Stavba těla živočichů Savci
Anotace Prezentace obsahující příklady na procvičení konstrukce trojúhelníku podle věty SSS AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci zkonstruují.
ICT M 5.R. Desetinná čísla kolem nás
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Volně žijící zvířata – pole, louka, les
9. Vlastnosti funkcí – rostoucí a klesající funkce - příklady
česká abeceda obsahuje 42 písmen pořadí písmen nelze měnit
Vyvození a procvičení učiva žák rozezná, pojmenuje, vymodeluje a popíše jednotlivé druhy trojúhelníků; vypočítá jeho obvod; nachází v realitě jejich reprezentaci.
VLASTNOSTI ÚHLOPŘÍČEK
FUNKCE 17. Mocninná funkce Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jitka Kusendová. Dostupné z
Vyvození a procvičení učiva
Vyvození a procvičení učiva
Vyvození a procvičení učiva žák vyvodí vzorec výpočtu povrchu kvádru; nachází v realitě jejich reprezentaci Autor: Mgr. Michaela Suchardová Autorem materiálu.
24..
Vyvození a procvičení učiva žák vyvodí pojem povrch krychle, vyvodí jeho výpočet; nachází v realitě jejich reprezentaci Autor: Mgr. Michaela Suchardová.
Vyvození a procvičení učiva
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Miluše Džuberová Trojúhelník Vyrábíme dopravní značky Opravujeme střechy Krájíme sýr.
Konstrukce trojúhelníku Známe-li všechny 3 jeho strany. Konstrukce podle věty sss (strana, strana, strana)
FUNKCE 18. Exponenciální funkce Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jitka Kusendová. Dostupné z
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Trojúhelník- druhy trojúhelníků
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Pythagorova věta - příklady
VY_32_INOVACE_02_GEOMETRIE_13
Střední příčky trojúhelníku 1) Co je střední příčka trojúhelníku? 2) Sestrojte střední příčky v ∆ ABC. 3) Určete délku stran trojúhelníku, znáte-li.
Povrch krychle a kvádru VY_32_Inovace_18SOU-2
Pravoúhlý trojúhelník, Pythagorova věta, přepona, odvěsna
Vyvození a procvičení učiva
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Šablona 32 VY_32_INOVACE_04_30_Převody jednotek hmotnosti- procvičení.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Šablona 32 VY_32_INOVACE_06_30_ Převody jednotek objemu -procvičení.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Trojúhelník 1 trojúhelník ABC určují tři různé body A, B, C, které neleží v přímce.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Transkript prezentace:

Vyvození a procvičení učiva žák rozezná, pojmenuje, vymodeluje a popíše základní druhy trojúhelníků; nachází v realitě jejich reprezentaci Autor: Mgr. Michaela Suchardová Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Suchardová

 Anotace Název projektu – OP VK Číslo projektu – CZ.1.07/1.4.00/ Šablona III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Jazyk - čeština Očekávaný výstup – žák rozezná, pojmenuje a vymodeluje základní druhy trojúhelníků, nachází jejich příklady v praxi Klíčová slova - strana, vrchol, ramena, rovnostranný trojúhelník Druh učebního materiálu - prezentace Druh interaktivity - výklad Cílová skupina - žák Stupeň a typ vzdělávání - základní vzdělávání – první stupeň – druhé období Typická věková skupina let Celková velikost – 219 kB

D C M Q P K O H G A B L I K T E F Z J S R X Y

Strany trojúhelníku můžeme popsat takto: Strana a leží proti vrcholu A / strana BC leží proti bodu A. Strana b leží proti vrcholu B / strana AC leží proti vrcholu B. Strana c leží proti vrcholu C / strana AB leží proti vrcholu C. A B C b c a

k = 49 cm, l = 57 cm, m = 63cm ( do sešitu rýsuj v mm) Udělej si náčrtek: Kterou stranu narýsuješ jako první? Čím narýsuješ vrchol M ? K L M

__________ V tomto trojúhelníku se všechny strany rovnají, proto mu říkáme ( rovnohranný- rovnostranný- rovnoramenný).

strana a= 60 cm ( v sešitě rýsuj v mm)

Tyto trojúhelníky se nazývají jako párová část tvého těla ( rovnooký-rovnonohý- rovnoramenný)

ramena r, t měří 51cm, s = 30cm ( v sešitě rýsuj v mm)

..... Mají všechny pravý úhel, proto jim říkáme ( pravoúhlé-úhlové- pravé).

Pravý úhel je při vrcholu A, strany měří b = 73 cm, c = 59 cm ( do sešitu rýsuj v mm) Potřebuješ znát délku strany a ? Udělej si náčrtek.

Uveď příklad a urči druh trojúhelníku. ( pokud nejde ani o jeden druh výše uvedených trojúhelníků, je to nepravidelný trojúhelník) Např.: dopravní značka Dej přednost v jízdě – rovnostranný Pokud tě nic nenapadá, podívej se na tyto stránky: