Monitoring médií Přednáška 5 26. 11. 2014 od 12:15 do 13:45 1.1. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Národní seminář k metodám evaluací aktivit v oblasti globálního rozvojového vzdělávání (GRV) Praha, 2010 Analýza monitoringu a evaluace globálního rozvojového.
Advertisements

Medializace a popularizace ve vědě a odborné činnosti Tomáš Doseděl
Management Ing. Jan Pivoňka.
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
Grafická média ve vyučování dějepisu LS AR
Audit administrativních činností
Strategický plán Městské části Praha-Libuš postup zpracování, výstupy, metody.
INOVATIVNÍ MARKETINGOVÁ KOMUNIKACE VE VEŘEJNÉ SFÉŘE Martin Jirovský MBA 22.
Aktivita číslo 5 Návrh a zavedení systému centrální administrace a řízení projektů Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadě Plzeňského kraje.
Volební kampaně a internet Zdroj: NetMonitor, září 2005, MML data 2003 Internet se stal standardní a vyhledávanou součástí reklamních kampaní. Velkou pozornost.
Ing. Jiří Šilhán.  představuje komplex aplikačního a základního software, technických prostředků, podnikových procesů a personálních zdrojů určených.
PERSONÁLNÍ INFORMAČNÍ SYSTÉM PhDr. Vlasta Leštinská Mgr. Pavel Kocián
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Základy marketingu šestá přednáška
Media relations – základní vymezení
1 Institucionalizace výzkumů veřejného mínění. 2 USA – 30. léta minulého století USA – 30. léta minulého století Evropa – po 2. světové válce Evropa –
Krizová komunikace a princip kontinuity Přednáška od 12:15 do 13: PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla.
Marketingová komunikace
Seminární práce N_TiM/pMPH.
Volební preference a jejich místo ve výzkumu veřejného mínění
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
ProPIG Specifické strategie pro snížení environmentálních dopadů zemědělské činnosti zlepšením zdraví, welfare a výživy prasat chovaných v ekologickém.
Tiskový mluvčí jako profese
marketingový komunikační mix, propagační mix, podpora, promotion
Shrnutí základních tématických okruhů
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_PODNIKATELSKÁ.
ESF – JPD 3 Grantové schéma 4.1
MARKETINGOVÝ MIX.
Shrnutí základních tématických okruhů
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Strategický marketingový proces: plánovací etapa
Efektivní využití informací z médií. Výběr relevantních zpráv podle klientem definovaných témat Monitoring médií.
Diskuse u kulatého stolu na téma Sociálně prostorová diferenciace obyvatelstva a její vliv na kvalitu života ve městech a obcích České republiky Univerzita.
Media relations Přednáška ve 12:15 – 13:45
Národní koordinační skupina pro digitální vysílání v ČR Ing. Zdeněk Duspiva NKS 2008.
Model transkulturní péče
Monitoring médií, legislativa, historie
Mediální monitoring, screening a audit
Základní informace o programu PS ESPON Území programu a rozpočet Programové území - 28 států EU + 4 partnerské státy - Švýcarsko, Norsko, Lichtenštejnsko.
Tržní prostředí.
Integrovaná rozvojová strategie cestovního ruchu Rožnovska JVM-RPIC, spol. s r.o. Ing. Jiří Kučera, Ing. Jakub Křižka
Tiskový mluvčí jako osobnost veřejně známá Cvičení od 14:00 do 15: PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla.
Veřejné kampaně Petr Machálek. Co obsahuje správná kampaň? vytčený cíl strategii a taktiku soustavné a proaktivní úsilí plánovitý postup k cíli, krok.
Tiskový mluvčí a media relations Cvičení , od 14:00 do 15:30 Ing. Martin Švehla
Jak založit tiskový útvar Cvičení od 14:00 do 15: PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla
VÝZKUM A INTERNET Internet Advertising Conference Vít Smékal, OMG
Vedoucí práce: Ing. Pavel Štrach, Ph.D et Ph.D Autorka: Bc. Michaela Hozdeková, DiS.
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
_ KOMUNIKAČNÍ A MEDIÁLNÍ STRATEGIE KAMPANĚ NA 1.
Model struktury strategického managementu
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
Krizová komunikace a princip kontinuity
Vnější a vnitřní kontrola
Media relations Přednáška ve 12:15 – 13:45
Katedra řízení podniku
Monitoring médií Přednáška od 12:15 do 13:45
Krizová komunikace, monitoring tisku
Shrnutí základních tématických okruhů
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
Marketingová komunikace
Krizová komunikace, monitoring tisku
Tiskový mluvčí jako osobnost veřejně známá
Výjezdní zasedání pracovní skupiny pro evaluaci a HP
Systém výkaznictví preventivních aktivit ve školství
Transkript prezentace:

Monitoring médií Přednáška od 12:15 do 13: PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

P roč sledovat média? 1.Vidět sebe sama a „svůj“ trh očima veřejnosti, odhadnout další vývoj veřejného mínění 2.Podklad pro zpětnou vazbu 3.Tvorba strategií, řízení komunikace 4.Poznání médií a jejich vývoje 5.Měření účinnosti vlastní práce 6.Reakce na média – navázání kontaktů 2.2. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

Příklad běžné reportáže

Odhad vývoje veřejného mínění Projev názorů skupiny v konkrétní věci; Připomeňme si: Veřejné mínění - produkt veřejné komunikace, (obsahu, formy a kvantity), propagandy a manipulace, mýtů, není souhrnem osobních názorů jednotlivců, je samostatnou, novou kvalitou. Nositelem veřejného mínění jsou média, jež ale veřejné mínění rovněž ovlivňují. Veřejné mínění je nestálé, různorodé, často obsahuje prvky předsudků, xenofobie a emocí. Veřejné mínění ovlivňují, viditelní i neviditelní opinion leaders, ale též konformismus. Rozdíl mezi míněním veřejným a zveřejněným: –Medializace – různé reakce –O čem se píše, o tom se mluví 4.4. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

Hodnocení PR aktivit 1.Výstupu (zásah cílových médií, ekvivalent reklamního prostoru, porovnání s konkurencí, hodnocení PR akcí) Levné, ale vhodné jen omezeně, měření přibližné 2.Změny názorů (průzkumy, pre- a post-testy, monitoring) Drahé a časově náročné, spolehlivé, inspirativní 3.Změny chování (návštěvnost webu, telefonních linek, vývoj prodeje) Postihuje konečný cíl, ale těžko oddělitelný je vliv PR od ostatních faktorů 5.5. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

Monitoring médií Průběžný: –klíčová slova, rozsah –Zaměřený na relevantní trh, organizaci, osoby Cílený: –Událost, subjekt –Časový úsek Všeobecný: –Politický přehled –Ekonomický přehled –Specifické okruhy 6.6. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

Produkty mediálního monitoringu 1.Typy výstupů: – Denní (týdenní, ad hoc) přehled tisku – Mediální analýza: vyhodnocovat pozici organizace a jejího okolí – Mediální audit: Koncentrovaný na určitý subjekt v určitém časovém období – Mediální screening: monotématická analýza z veřejných i neveřejných zdrojů 2.Cíl: odhad veřejného mínění, hybných argumentů, opinion-makerů => další postup 7.7. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

Děkujeme, že kouříte Vliv na veřejné mínění lze naplánovat i změřit Your picture here Ing. Martin Švehla

Mediální analýza - postup 1.Selekce relevantních výstupů – Tématická – Žánrová – Dle médií – Ostatní (časová, personální, regionální, zdroje) 2.Hodnocení výstupů – Kvantitativní – Kvalitativní (pozitivní, negativní, neutrální) 3.Shrnutí 10. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

Mediální audit Koncentrovaný na určitý subjekt v určitém časovém období za účelem hodnocení a plánu Informuje o frekvenci, okruhu médií, kvalitě vystupování, definuje silné a slabé stránky, mediální pozici Obsahuje – údaje o zvolené metodice, rozsahu a hloubce –Kvantifikace –Výsledky anket, výzkumů veřejného mínění –Poznatky o image, reputaci, mediálním obrazu 11. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

Mediální screening Monotématická analýza z veřejných zdrojů Mediální archiv Veřejně dostupné rejstříky (nemovitosti, OR, ČSÚ) Screening sociálních sítí Vlastní zdroje Cíle: odhalit skryté vazby a možná propojení, minulost Využití: v médiích, v šedém PR, v HR 12. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

Pár dobrých rad Pozor na účelové manipulace: množství není směrodatné, rozdíl mezi pozitivním a negativním, další významné faktory: Kde to bylo zveřejněno, Kdo k tomu zaujal stanovisko, Jaký dopad měly obdobné informace, Co se děje kolem Nepropadejte euforii, ani panice, media pracují každý den, tedy i zítra Nesledujte jen to, co bylo, ale také to, co bude Reputace a image - Dlouho se pěstuje, rychle se ztrácí, Silná reputace pomáhá přebrodit nesnáze 13. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla

Děkujeme, že kouříte Nick Nylor v televizní besedě (2:40) Your picture here Ing. Martin Švehla