Moderní Evropa (mapy). „dlouhé 19. století“ 1789-1914 nastoupení cesty do moderny: industrializace, urbanizace, racionalizace, sekularizace prosazení.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
IDEOLOGIE A STÁT III. FAŠISMUS A KOMUNISMUS.
Advertisements

DUM - Digitální Učební Materiál
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
KAREL IV. ( ).
Světová literatura 1. poloviny 20. století - 1
Mezinárodní situace na přelomu 19. a 20. století
KOMBI Obsah shrnutí: Důvod vzniku a cíle evropské integrace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Česká republika Demokratický stát.
Vývoj politické mapy světa
Vývoj politické mapy světa
MEZINÁRODNÍ SPOLEČENSTVÍ
Problémy poválečného světa
fašismus nacismus rasismus anarchie darwinismus
EU.
První světová válka Cesta k válce.
ČR A JEJÍ POSTAVENÍ V SOUDOBÉM SVĚTĚ
STÁTNÍ HRANICE Území státu je suchozemský prostor, vnitřní a pobřežní vody i pod nimi a vzdušný prostor nad nimi – odděleno státní hranicí.
Jméno autora VMPavlína Gärtnerová Datum vytvoření VM srpen 2011 Ročník použití VM 9. ročník Vzdělávací oblast/obordějepis Anotace VM Powerpoint prezentace,
Evropská integrace Poválečný vývoj v Evropě
Společenské a hospodářské prostředí
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
POLITOLOGIE TEST 12.
FAŠISMUS.
IMPERIALISMUS KOLONIALISMUS
Jméno autora: František Sajdl Třída/ročník: H4A, 4ročník
I. Starověké středomoří
Německé oblasti a Prusko v 17. a 18. století
Náboženská mapa současného světa
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_DEJ317 Jméno autora:Mgr. Karel Šonka Třída/ročník3. ročník.
Postavení Evropy ve světě
Vývoj počtu obyvatel Česka 1.s.v. krize odsun Němců Husákovy děti Sametová revoluce.
DEKOLONIZACE.
Evropská „národní obrození“
Katedra historie FP TUL
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
1.1. EVROPSKÁ MĚNOVÁ INTEGRACE přednáška Ing. Martina Šudřichová KH: Út: 10,30 – 12,00.
MIGRACE Karel Podhorný.  Prostorové přemístění osoby mezi dvěma územními jednotkami, jehož důsledkem je změna bydliště.  Pohyb obyvatel z důvodu uspokojování.
I. SVĚTOVÁ VÁLKA  do počátku 20.století – nejstrašnější válečný konflikt  Předpoklady: bude krátká, rychlá (naopak)  1.sv. v. – končí NOVOVĚK,
Kde leží hranice mezi Východem a Západem v Evropě? Hranice VÝCHODU a ZÁPADU jsou nejednoznačné Názorů, kudy vést hranice mezi těmito dvěma částmi Evropy,
Hospodářství SSSR ve 20. a 30. letech 20.století.
Nová evropská velmoc-Prusko Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3613_ Nová_evropská_velmoc_Prusko Autor: Mgr.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_26_04_Z9_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála TÉMA: Kolonizace světa Základní škola Libina, příspěvková.
Jméno autora Mgr. Jiří Kozák Datum vytvoření Ročník 8 Vzdělávací oblast obor tematický okruh Člověk a jeho svět Dějepis Téma – název učebního.
A jeho krásy.  Polsko je stát ležící ve střední Evropě.  Hraničí s: Německem  Českem  Slovenskem  Ukrajinou  Běloruskem  Litvou  Ruskem  Ze severu.
Opakování 8.ročník Absolutismus a parlamentarismus v Evropě.
Úvod do historie, periodizace dějin, historické prameny OB21-VVP-HUM-DEJ-BUJ-M
Migrace obyvatelstva Migrace = pohyb, stěhování (emigrace, imigrace, reemigrace)
ČESKÁ REPUBLIKA Znak ČR Mapa ČR Vlajka ČR. 1. Základní informace o ČR  Rozloha: km² (113. místo na světě)  Počet obyvatel: (k ,
Název školy Střední zdravotnická škola a vyšší odborná škola zdravotnická Nymburk, Soudní 20 IČO Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu.
KOMUNISMUS V SOVĚTSKÉM RUSKU
Náboženská mapa současného světa
VÝVOJ OSÍDLENÍ A ZALIDNĚNÍ
České národní obrození = ČNO
Petr I. Veliký, Kateřina II.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ZŠ Brno, Řehořova 3 Občan, žák a společnost 6. -9
OBDOBÍ PO TŘICETILETÉ VÁLCE DO FRANCOUZSKÉ REVOLUCE
ŠABLONA III/2 KONEC KOLONIÁLNÍCH ŘÍŠÍ Mgr. Lucie Opltová – 1
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ŠTĚTÍ, OSTROVNÍ 300 AUTOR: MGR
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
První světová válka 8. třída.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Základní škola Čelákovice
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
Transkript prezentace:

Moderní Evropa (mapy)

„dlouhé 19. století“ nastoupení cesty do moderny: industrializace, urbanizace, racionalizace, sekularizace prosazení nacionalistického principu utváření politického společenství zavedení principu občanství fáze intenzivní europeizace světa – kolonialismus a vznik imperiální říší

„krátké 20. století“ 1914/1917/ / světová válka je „prapůvodní katastrofa“ 20. století věk zápasu politických ideologií liberalismu, fašismu a komunismu bolševickou revolucí akcelerována modernizace dosud zaostalých agrárních států dekolonizace a deueuropeizace světa americké století

událostní mezníky evropské moderní historie / /1917/ / / / /1991

1789

Svatá říše římská národa německého 1803 a 1806

Dělení Polska 1772, 1793, 1795

1815

1871

1910

1918

Střední Evropa 1945/1949

Střední Evropa 1949

1989

1991