ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/34.1020 NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZÁKLADY PRAVDĚPODOBNOSTI
Advertisements

VY_32_INOVACE_21-01 PRAVDĚPODOBNOST 1 Úvod, základní pojmy.
VY_32_INOVACE_21-06 Pravděpodobnost 6 Zásobník úloh Opakovací lekce.
Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_21-10 TEST č. 1.
Pravděpodobnost 10 Binomické rozdělení pravděpodobnosti neboli
Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
PRAVDĚPODOBNOST NEZÁVISLÉ JEVY Jevy A,B nazýváme nezávislými, jestliže
K OMBINATORIKA, PRAVDĚPODOBNOST, STATISTIKA Úvod do pravděpodobnosti VY_32_INOVACE_M4r0113 Mgr. Jakub Němec.
Přírodní vědy aktivně a interaktivně
Kombinatorika, pravděpodobnost, statistika
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_MATEMATIKA1_ 19 Tematická.
Jana Ch. ZL 3. Prezentace o pravděpodobnosti. Máme 16 láhví minerálky. Víme, že v 10 láhvích je PODĚBRADKA a v 6 je ONDRÁŠOVKA. Jaká je pravděpodobnost,
Pravděpodobnost 5  Pravděpodobnost při jevech disjunktních a nedisjunktních VY_32_INOVACE_21-05.
Kombinatorika, pravděpodobnost, statistika
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
ALGEBRAICKÉ VÝRAZY 10 Algebraické vzorce II
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
ALGEBRAICKÉ VÝRAZY 02 Nulový bod
ROVNICE a NEROVNICE 04 Soustavy rovnic I MěSOŠ Klobouky u Brna.
ROVNICE a NEROVNICE 01 Lineární rovnice I MěSOŠ Klobouky u Brna.
ČÍSELNÉ OBORY 18 Odmocniny I MěSOŠ Klobouky u Brna.
ROVNICE a NEROVNICE 12 Rovnice v součinovém tvaru MěSOŠ Klobouky u Brna.
ČÍSELNÉ OBORY 03 Prvočíslo a číslo složené MěSOŠ Klobouky u Brna.
ČÍSELNÉ OBORY 20 Intervaly MěSOŠ Klobouky u Brna.
ŠKOLA: Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna,
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
ROVNICE a NEROVNICE 03 Vyjádření neznámé MěSOŠ Klobouky u Brna.
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
ALGEBRAICKÉ VÝRAZY 01 Hodnota výrazu MěSOŠ Klobouky u Brna.
ČÍSELNÉ OBORY 13 Reálná čísla I MěSOŠ Klobouky u Brna.
ROVNICE a NEROVNICE 05 Soustavy rovnic II MěSOŠ Klobouky u Brna.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
Příklad 1 Urči pravděpodobnost získání výhry ve Sportce pro 4 uhodnutá čísla. Řešení: Ve Sportce se losuje 6 výherních čísel ze 49 čísel v osudí. Výherní.
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
ROVNICE a NEROVNICE 15 Exponenciální rovnice I MěSOŠ Klobouky u Brna.
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
ALGEBRAICKÉ VÝRAZY 17 Mocniny III MěSOŠ Klobouky u Brna.
ČÍSELNÉ OBORY 04 Dělitel a násobek MěSOŠ Klobouky u Brna.
Algebraické vzorce III
ALGEBRAICKÉ VÝRAZY 09 Algebraické vzorce I
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
ROVNICE a NEROVNICE 19 Goniometrické rovnice I MěSOŠ Klobouky u Brna.
ČÍSELNÉ OBORY 12 Procenta MěSOŠ Klobouky u Brna. ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/
ALGEBRAICKÉ VÝRAZY 14 Lomené výrazy II MěSOŠ Klobouky u Brna.
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
ČÍSELNÉ OBORY 02 Přirozená čísla MěSOŠ Klobouky u Brna.
ROVNICE a NEROVNICE 08 Kvadratické rovnice II MěSOŠ Klobouky u Brna.
ALGEBRAICKÉ VÝRAZY 06 Dělení mnohočlenů MěSOŠ Klobouky u Brna.
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
ROVNICE a NEROVNICE 20 Goniometrické rovnice II MěSOŠ Klobouky u Brna.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ČÍSELNÉ OBORY 16 Mocniny I
ALGEBRAICKÉ VÝRAZY 13 Lomené výrazy I
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
ALGEBRAICKÉ VÝRAZY 08 Vytýkání II
Transkript prezentace:

ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do škol ČÍSLO ŠABLONY:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT AUTOR:Mgr. Vítězslav Kurz TEMATICKÁ OBLAST: Kombinatorika, pravděpodobnost a statistika NÁZEV DUMu:Pravděpodobnost náhodného jevu POŘADOVÉ ČÍSLO DUMu:14 KÓD DUMu:VY_32_INOVACE_2_3_14_KUR DATUM TVORBY: ANOTACE (ROČNÍK):Prezentace je určena pro použití v předmětu Seminář z matematiky, který je vyučován ve 3. a 4. ročníku. Je vytvořena k použití ve vyučovací hodině, je možno ji však použít i k samostudiu při přípravě k maturitě.

Doporučené vzorce

Pravděpodobnost náhodného jevu Př.1: Házíme dvěma hracími kostkami, jaká je pravděpodobnost: a)Že padnou dvě stejná čísla b)Že padne součet 7 c)Že padne součet 11 Př.2: Házíme čtyřmi mincemi, které jsou vzájemně rozlišitelné. Jaká je pravděpodobnost, že při hodu padne alespoň třikrát líc? Př.3: Na míse je 24 koláčů. Z nich má 6 povidlovou, 10 tvarohovou a zbytek ořechovou náplň. Jaká je pravděpodobnost, že náhodně vybraný koláč bude mít ořechovou náplň?

Příklad 1 Př.1: Házíme dvěma hracími kostkami, jaká je pravděpodobnost: a)Že padnou dvě stejná čísla b)Že padne součet 7 c)Že padne součet 11 a) Nejdříve si určíme počet všech možností.

Příklad 1 Př.1: Házíme dvěma hracími kostkami, jaká je pravděpodobnost: a)Že padnou dvě stejná čísla b)Že padne součet 7 c)Že padne součet 11

Příklad 1 Př.1: Házíme dvěma hracími kostkami, jaká je pravděpodobnost: a)Že padnou dvě stejná čísla b)Že padne součet 7 c)Že padne součet 11

Příklad 1 Př.1: Házíme dvěma hracími kostkami, jaká je pravděpodobnost: a)Že padnou dvě stejná čísla b)Že padne součet 7 c)Že padne součet 11

Příklad 1 Př.1: Házíme dvěma hracími kostkami, jaká je pravděpodobnost: a)Že padnou dvě stejná čísla b)Že padne součet 7 c)Že padne součet 11

Příklad 1 Př.1: Házíme dvěma hracími kostkami, jaká je pravděpodobnost: a)Že padnou dvě stejná čísla b)Že padne součet 7 c)Že padne součet 11 b) Počet všech možností máme už určeno 36. Určeme počet příznivých možností – vypíšeme si je:

Příklad 1 Př.1: Házíme dvěma hracími kostkami, jaká je pravděpodobnost: a)Že padnou dvě stejná čísla b)Že padne součet 7 c)Že padne součet 11 b) Počet všech možností máme už určeno 36. Určeme počet příznivých možností – vypíšeme si je: 1+6=7 2+5=7 3+4=7 4+3=7 5+2=7 6+1=7

Příklad 1 Př.1: Házíme dvěma hracími kostkami, jaká je pravděpodobnost: a)Že padnou dvě stejná čísla b)Že padne součet 7 c)Že padne součet 11 b) Počet všech možností máme už určeno 36. Určeme počet příznivých možností – vypíšeme si je: 1+6=7 2+5=7 3+4=7 4+3=7 5+2=7 6+1=7 Celkem je jich 6. Pravděpodobnost je tedy:

Příklad 1 Př.1: Házíme dvěma hracími kostkami, jaká je pravděpodobnost: a)Že padnou dvě stejná čísla b)Že padne součet 7 c)Že padne součet 11

Příklad 1 Př.1: Házíme dvěma hracími kostkami, jaká je pravděpodobnost: a)Že padnou dvě stejná čísla b)Že padne součet 7 c)Že padne součet 11 c) Opět určíme pouze počet příznivých možností. Opět si je vypíšeme:

Příklad 1 Př.1: Házíme dvěma hracími kostkami, jaká je pravděpodobnost: a)Že padnou dvě stejná čísla b)Že padne součet 7 c)Že padne součet 11 c) Opět určíme pouze počet příznivých možností. Opět si je vypíšeme: 5+6=11 6+5=11 Máme pouze dvě možnosti. Pravděpodobnost tohoto jevu je tedy:

Příklad 1 Př.1: Házíme dvěma hracími kostkami, jaká je pravděpodobnost: a)Že padnou dvě stejná čísla b)Že padne součet 7 c)Že padne součet 11

Příklad 2 Př.2: Házíme čtyřmi mincemi, které jsou vzájemně rozlišitelné. Jaká je pravděpodobnost, že při hodu padne alespoň třikrát líc? Počet všech možností. Každá z mincí má dvě možnosti: Padne Buď rub nebo líc. Máme čtyři mince, tedy počet je:

Příklad 2 Př.2: Házíme čtyřmi mincemi, které jsou vzájemně rozlišitelné. Jaká je pravděpodobnost, že při hodu padne alespoň třikrát líc?

Příklad 2 Př.2: Házíme čtyřmi mincemi, které jsou vzájemně rozlišitelné. Jaká je pravděpodobnost, že při hodu padne alespoň třikrát líc?

Příklad 2 Př.2: Házíme čtyřmi mincemi, které jsou vzájemně rozlišitelné. Jaká je pravděpodobnost, že při hodu padne alespoň třikrát líc?

Příklad 2 Př.2: Házíme čtyřmi mincemi, které jsou vzájemně rozlišitelné. Jaká je pravděpodobnost, že při hodu padne alespoň třikrát líc?

Příklad 3 Př.3: Na míse je 24 koláčů. Z nich má 6 povidlovou, 10 tvarohovou a zbytek ořechovou náplň. Jaká je pravděpodobnost, že náhodně vybraný koláč bude mít ořechovou náplň? Počet všech možností je pochopitelně 24.

Příklad 3 Př.3: Na míse je 24 koláčů. Z nich má 6 povidlovou, 10 tvarohovou a zbytek ořechovou náplň. Jaká je pravděpodobnost, že náhodně vybraný koláč bude mít ořechovou náplň? Počet všech možností je pochopitelně 24. Počet příznivých možností je roven =8 je s ořechovou náplní. Pravděpodobnost tedy je:

Příklad 3 Př.3: Na míse je 24 koláčů. Z nich má 6 povidlovou, 10 tvarohovou a zbytek ořechovou náplň. Jaká je pravděpodobnost, že náhodně vybraný koláč bude mít ořechovou náplň?

Závěrečná strana