Rozvoj inovace a integrace studijních programů a oborů pro učitele a pracovníky ve školství Transformační a rozvojové programy na rok 2005.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Role vzdělávání v soudobé společnosti na příkladu České republiky
Advertisements

Volnočasové a sportovní aktivity studentů OA pro TP
Doc. Dr. Ing. Miloš Kvarčák Návrhy na dlouhodobý záměr FBI
Sebehodnotící zpráva oboru speciální pedagogika na PdF MU
Integrace a podpora studentů se specifickými vzdělávacími potřebami na Vysoké škole technické a ekonomické v Českých Budějovicích Registrační číslo: CZ.1.07/2.2.00/
Základní škola, Brno, Štolcova 16
Zapojení Pedagogické fakulty MU do činnosti Evropské agentury pro podporu speciálního vzdělávání Transformační a rozvojové programy na rok 2005.
Projekt Inkluze – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost registrační číslo projektu CZ.1.07/1.2.02/ Závěrečná konference 16.
Reagují fakulty připravující učitele na vznik RVP? Jana Coufalová.
Doc. Michal Kaplánek, Th. D.
Na začátek malý test: Poznáte poněkud „zašifrovaná“ česká rčení
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
Vybrané problémy českého vzdělávání v cestovním ruchu Jiří Šíp Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Hodnocení UJEP AK ČR Závěry a doporučení. Personální zajištění posilovat kvalifikační strukturu pracovišť - vytvořit realistické a kontrolovatelné plány.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
dotazníkové šetření na vysokých školách
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
1. Setkání – Program seminářů, požadavky k zápočtu, požadavky ke zkoušce.
Příprava učitelů ekonomických předmětů pro střední školy a VOŠ Alena Králová.
Vnitřní oponentní řízení rozvojových projektů ZČU za rok 2011 INKLUZE-11: Systém podpory znevýhodněných studentů: Podpora integrace zdravotně handicapovaných.
DEN OTEVŘENÝCH DVEŘÍ 24. ledna Co u nás můžete studovat? Studijní obory na KBO 1.Bakalářské (bc.) 1.1. Učitelské1.2. Neučitelské 2. Magisterské.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor fondů EU, oddělení pro implementaci.
Analýza nabídky bakalářských studijních programů ICV v rámci pedagogického vzdělávání Ing. Lenka Danielová, Ph.D., Mgr. Dita Janderková, Ph.D., Doc. PhDr.
KARIÉRNÍ SYSTÉM A PREGRADUÁLNÍ PŘÍPRAVA BUDOUCÍCH PEDAGOGŮ Mgr. Václav Víška, Ph.D.
současná medicína vyžaduje dokonalé technické zázemí,
Studijní obory – bakalářské prezenční
Řízení výchovných a vzdělávacích institucí PaedDr. J. Šťáva, CSc
Studijní program /obor Speciální pedagogika na Pedagogické fakultě MU
Příprava učitelů ekonomických předmětů pro střední školy a VOŠ Prof. Ing. Ondřej Asztalos, CSc.
Modernizace výuky praktických dovedností studentů FZV a LF UP v Olomouci doc. PhDr. Jana Marečková, Ph.D. a kol. Tento projekt je spolufinancován Evropským.
Aktivizační a vzdělávací centrum Masarykova univerzita.
Speciální školství v roce 2006 (a věřme, že i v dalších letech) Jiří Pilař
Technická univerzita v Liberci LIBEREC I Studentská 2 Inovace vzdělávání v oboru čeština jako druhý jazyk (CZ.1.07/2.2.00/ ) podpořeného z.
ÚVODNÍ KONFERENCE K PROBLEMATICE INTEGROVANÉHO VZDĚLÁVÁNÍ OSOB SE ZDRAVOTNÍM POSTIŽENÍM Olomouc 27. dubna 2006.
Speciální pedagogika jako pedagogická disciplína
Úvod do psychologie
1 Inovace vzdělávacího procesu založeného na získávání kompetencí prostřednictvím výstupů z učení ve studijních oborech PODNIKÁNÍ
Průběžná zpráva o stavu řešení projektu Rozvojový projekt č. 63/ 2008: Inovace studijních předmětů a rozvoj spolupráce při zkvalitňování učitelské způsobilosti.
Řízení výchovných a vzdělávacích institucí PaedDr. J. Šťáva, CSc. katedra pedagogiky tel učitelství odborného výcviku a praxe.
Řízení výchovných a vzdělávacích institucí PaedDr. J. Šťáva, CSc
Kariérní systém učitelů PhDr. Jitka Miklová, MŠMT
Základní škola, Brno, Štolcova 16 Projekt spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Reg. číslo CZ.1.07/1.3.00/
Název kapitoly Název podkapitoly Text Rozvoj klíčových kompetencí v rámci oborových didaktik, průřezových témata mezipředmětových vztahů Praha, 1. února.
Podporujeme zájem o odborné vzdělávání Helena Úlovcová Národní ústav odborného vzdělávání Konference Budoucnost odborného školství, Praha,
Ústav pedagogických věd Mostní Zlín Tel: Fax:
KATEDRA CHEMIE Fakulta pedagogická Západočeské univerzity v Plzni 2016.
FILOZOFICKÁ FAKULTA OSTRAVSKÉ UNIVERZITY FILOLOGIE filozofie Historické vědy Psychologie Filologie HISTORICKÉ VĚDY psychologie filozofie Sociologie.
Centra podpory integrace & Speciálně poradenské centrum aplikovaných pohybových aktivit Čísla projektů: CZ.1.07/1.2.00/ CZ.1.07/1.2.00/ Časový.
FILOZOFICKÁ FAKULTA OSTRAVSKÉ UNIVERZITY FILOLOGIE filozofie Historické vědy Psychologie Filologie HISTORICKÉ VĚDY psychologie filozofie Sociologie.
MATURITA 2010 změna modelu a novelizace zákona základní model nové maturity skladba zkoušek nové maturity maturita bez hendikepů průběh maturity organizace.
Projekt „Inovace vzdělávacího programu Inovace vzdělávacího programu VOŠS Ostrava a rozšíření o kombinovanou formu vzdělávání Mgr. Michaela Holaňová.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
NABÍDKA PROGRAMŮ A KURZŮ CCV PF UJEP
Asociace ředitelů gymnázií ČR
Příprava učitelů ekonomických předmětů pro střední školy a VOŠ
9. Tvorba individuálního plánu
Navazující magisterské studijní programy platnost od roku 2017/2018
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
4. Pedagogika sportu v systému věd
Základní škola a Praktická škola, Jičín
Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
9. Tvorba individuálního plánu
Centrum celoživotního vzdělávání Pedagogické fakulty Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem 2017/2018.
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
IP Alena Kopáčková (DFP)
Podpora pedagogické praxe u předmětů odborné praxe studentů FZS TUL
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Téma Polytechnické vzdělávání a Infrastruktura
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Rozvoj inovace a integrace studijních programů a oborů pro učitele a pracovníky ve školství Transformační a rozvojové programy na rok 2005

Cíle projektu Realizovat mezifakultně koordinovanou přípravu podkladů pro inovaci studijních programů a jejich oborů s ohledem na legislativní požadavky Realizovat mezifakultně koordinovanou přípravu podkladů pro inovaci studijních programů a jejich oborů s ohledem na legislativní požadavky Integrovat vybrané společné obecné a praktické části studijních programů vzdělávajících učitele (pedagogicko-psychologické disciplíny, praxe..) Integrovat vybrané společné obecné a praktické části studijních programů vzdělávajících učitele (pedagogicko-psychologické disciplíny, praxe..)

Výstupy podle dílčích oblastí DP1 Integrativní speciální pedagogika DP1 Integrativní speciální pedagogika DP2 Posílení didaktické, metodické a praktické stránky učitelského vzdělávání na MU DP2 Posílení didaktické, metodické a praktické stránky učitelského vzdělávání na MU DP3 Specializace v pedagogice – učitelství odborných předmětů na SŠ DP3 Specializace v pedagogice – učitelství odborných předmětů na SŠ DP4 Tělesná výchova a sport – příprava a inovace studijních oborů DP4 Tělesná výchova a sport – příprava a inovace studijních oborů DP5 Podpora a rozvoj evropských minoritních jazyků na MU DP5 Podpora a rozvoj evropských minoritních jazyků na MU

DP1 Integrativní speciální pedagogika Nové sylaby pro předmět Speciální pedagogika pro PdF, FI a PřF MU, CD ROM s učebními texty, DVD o životě škol pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami Nové sylaby pro předmět Speciální pedagogika pro PdF, FI a PřF MU, CD ROM s učebními texty, DVD o životě škol pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami  Bakalářské studium Speciální pedagogika I. (integrativní/inkluzivní vzdělávání)  Navazující magisterské studium Speciální pedagogika II. Specifické poruchy učení Specifické poruchy učení Poruchy chování Poruchy chování

DP2 Posílení didaktické, metodické a praktické stránky učitelského vzdělávání na MU Systémovým pojetím praxí se zvýšit jejich efektivitu, posílit praktickou přípravu a praktickou vybavenost v přípravě budoucích učitelů Systémovým pojetím praxí se zvýšit jejich efektivitu, posílit praktickou přípravu a praktickou vybavenost v přípravě budoucích učitelů Byla provedena analýza pedagogických praxí na MU Byla provedena analýza pedagogických praxí na MU Byl zpracovaný ucelený systém pojetí pedagogických praxí na PdF MU Byl zpracovaný ucelený systém pojetí pedagogických praxí na PdF MU Byly zpracovány obsahové náplně jednotlivých pedagogických praxí na PdF MU Byly zpracovány obsahové náplně jednotlivých pedagogických praxí na PdF MU Bylo využito analýzy předmětů pedagogiky a psychologie ke zpracování akreditačních materiálů pro PřF MU Bylo využito analýzy předmětů pedagogiky a psychologie ke zpracování akreditačních materiálů pro PřF MU Předměty pedagogiky a psychologie na PdF mohou absolvovat studenti z celé MU – v rámci přípravy učitele Předměty pedagogiky a psychologie na PdF mohou absolvovat studenti z celé MU – v rámci přípravy učitele

DP3 Specializace v pedagogice – učitelství odborných předmětů na SŠ V rámci programu Střední školy Byly připraveny akreditační materiály pro dva navazující magisterské studijní obory k akreditaci V rámci programu Střední školy Byly připraveny akreditační materiály pro dva navazující magisterské studijní obory k akreditaci  Učitelství odborných předmětů technických  Učitelství odborných předmětů obchodu a služeb

DP4 Tělesná výchova a sport – příprava a inovace studijních oborů Nově sylaby pro předměty Aplikovaná tělesná výchova a Volnočasové aktivity I a II Nově sylaby pro předměty Aplikovaná tělesná výchova a Volnočasové aktivity I a II Realizace předmětů Psychologie zdraví a Sociální dovednosti učitele Realizace předmětů Psychologie zdraví a Sociální dovednosti učitele Inovace sylabů a reakreditaci – Fitness, komunikace, první pomoc, člověk a společnost v soudobé filozofii, kulturní pedagogika, sociologie výchovy, managment cestovního ruchu Inovace sylabů a reakreditaci – Fitness, komunikace, první pomoc, člověk a společnost v soudobé filozofii, kulturní pedagogika, sociologie výchovy, managment cestovního ruchu K předmětu Aplikovaná tělesná výchova – monografie Tělesná výchova pro handicapované K předmětu Aplikovaná tělesná výchova – monografie Tělesná výchova pro handicapované

DP5 Podpora a rozvoj evropských minoritních jazyků na MU Ústav germanistiky, nordistiky a nederlandistiky FF MU – zvýšení počtu studentů Ústav germanistiky, nordistiky a nederlandistiky FF MU – zvýšení počtu studentů Ústav slavistiky FF MU – podpora výuky slovenštiny, slovinštiny, makedonštiny, chorvatštiny Ústav slavistiky FF MU – podpora výuky slovenštiny, slovinštiny, makedonštiny, chorvatštiny Ústav románských jazyků a literatur FF MU – podpora výuky italštiny, portugalštiny Ústav románských jazyků a literatur FF MU – podpora výuky italštiny, portugalštiny Ústav klasických studií FF MU– podpora výuky kromě latiny a řečtiny i novořečtiny Ústav klasických studií FF MU– podpora výuky kromě latiny a řečtiny i novořečtiny Ústav jazykovědy FF MU – podpora výuky litevštiny Ústav jazykovědy FF MU – podpora výuky litevštiny

Závěr Stanovené cíle projektu byly splněny Stanovené cíle projektu byly splněny Finanční prostředky byly čerpány rovnoměrně v souladu se stanoveným plánem ( ,- Kč) Finanční prostředky byly čerpány rovnoměrně v souladu se stanoveným plánem ( ,- Kč) V roce 2006 tento projekt nepokračuje, realizují se s podobnou tématikou jiné projekty (Např. edukace jedinců s mentálním postižením – nová specializace v programu/oboru Speciální pedagogika apod.) V roce 2006 tento projekt nepokračuje, realizují se s podobnou tématikou jiné projekty (Např. edukace jedinců s mentálním postižením – nová specializace v programu/oboru Speciální pedagogika apod.)