Rozvoj inovace a integrace studijních programů a oborů pro učitele a pracovníky ve školství Transformační a rozvojové programy na rok 2005
Cíle projektu Realizovat mezifakultně koordinovanou přípravu podkladů pro inovaci studijních programů a jejich oborů s ohledem na legislativní požadavky Realizovat mezifakultně koordinovanou přípravu podkladů pro inovaci studijních programů a jejich oborů s ohledem na legislativní požadavky Integrovat vybrané společné obecné a praktické části studijních programů vzdělávajících učitele (pedagogicko-psychologické disciplíny, praxe..) Integrovat vybrané společné obecné a praktické části studijních programů vzdělávajících učitele (pedagogicko-psychologické disciplíny, praxe..)
Výstupy podle dílčích oblastí DP1 Integrativní speciální pedagogika DP1 Integrativní speciální pedagogika DP2 Posílení didaktické, metodické a praktické stránky učitelského vzdělávání na MU DP2 Posílení didaktické, metodické a praktické stránky učitelského vzdělávání na MU DP3 Specializace v pedagogice – učitelství odborných předmětů na SŠ DP3 Specializace v pedagogice – učitelství odborných předmětů na SŠ DP4 Tělesná výchova a sport – příprava a inovace studijních oborů DP4 Tělesná výchova a sport – příprava a inovace studijních oborů DP5 Podpora a rozvoj evropských minoritních jazyků na MU DP5 Podpora a rozvoj evropských minoritních jazyků na MU
DP1 Integrativní speciální pedagogika Nové sylaby pro předmět Speciální pedagogika pro PdF, FI a PřF MU, CD ROM s učebními texty, DVD o životě škol pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami Nové sylaby pro předmět Speciální pedagogika pro PdF, FI a PřF MU, CD ROM s učebními texty, DVD o životě škol pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami Bakalářské studium Speciální pedagogika I. (integrativní/inkluzivní vzdělávání) Navazující magisterské studium Speciální pedagogika II. Specifické poruchy učení Specifické poruchy učení Poruchy chování Poruchy chování
DP2 Posílení didaktické, metodické a praktické stránky učitelského vzdělávání na MU Systémovým pojetím praxí se zvýšit jejich efektivitu, posílit praktickou přípravu a praktickou vybavenost v přípravě budoucích učitelů Systémovým pojetím praxí se zvýšit jejich efektivitu, posílit praktickou přípravu a praktickou vybavenost v přípravě budoucích učitelů Byla provedena analýza pedagogických praxí na MU Byla provedena analýza pedagogických praxí na MU Byl zpracovaný ucelený systém pojetí pedagogických praxí na PdF MU Byl zpracovaný ucelený systém pojetí pedagogických praxí na PdF MU Byly zpracovány obsahové náplně jednotlivých pedagogických praxí na PdF MU Byly zpracovány obsahové náplně jednotlivých pedagogických praxí na PdF MU Bylo využito analýzy předmětů pedagogiky a psychologie ke zpracování akreditačních materiálů pro PřF MU Bylo využito analýzy předmětů pedagogiky a psychologie ke zpracování akreditačních materiálů pro PřF MU Předměty pedagogiky a psychologie na PdF mohou absolvovat studenti z celé MU – v rámci přípravy učitele Předměty pedagogiky a psychologie na PdF mohou absolvovat studenti z celé MU – v rámci přípravy učitele
DP3 Specializace v pedagogice – učitelství odborných předmětů na SŠ V rámci programu Střední školy Byly připraveny akreditační materiály pro dva navazující magisterské studijní obory k akreditaci V rámci programu Střední školy Byly připraveny akreditační materiály pro dva navazující magisterské studijní obory k akreditaci Učitelství odborných předmětů technických Učitelství odborných předmětů obchodu a služeb
DP4 Tělesná výchova a sport – příprava a inovace studijních oborů Nově sylaby pro předměty Aplikovaná tělesná výchova a Volnočasové aktivity I a II Nově sylaby pro předměty Aplikovaná tělesná výchova a Volnočasové aktivity I a II Realizace předmětů Psychologie zdraví a Sociální dovednosti učitele Realizace předmětů Psychologie zdraví a Sociální dovednosti učitele Inovace sylabů a reakreditaci – Fitness, komunikace, první pomoc, člověk a společnost v soudobé filozofii, kulturní pedagogika, sociologie výchovy, managment cestovního ruchu Inovace sylabů a reakreditaci – Fitness, komunikace, první pomoc, člověk a společnost v soudobé filozofii, kulturní pedagogika, sociologie výchovy, managment cestovního ruchu K předmětu Aplikovaná tělesná výchova – monografie Tělesná výchova pro handicapované K předmětu Aplikovaná tělesná výchova – monografie Tělesná výchova pro handicapované
DP5 Podpora a rozvoj evropských minoritních jazyků na MU Ústav germanistiky, nordistiky a nederlandistiky FF MU – zvýšení počtu studentů Ústav germanistiky, nordistiky a nederlandistiky FF MU – zvýšení počtu studentů Ústav slavistiky FF MU – podpora výuky slovenštiny, slovinštiny, makedonštiny, chorvatštiny Ústav slavistiky FF MU – podpora výuky slovenštiny, slovinštiny, makedonštiny, chorvatštiny Ústav románských jazyků a literatur FF MU – podpora výuky italštiny, portugalštiny Ústav románských jazyků a literatur FF MU – podpora výuky italštiny, portugalštiny Ústav klasických studií FF MU– podpora výuky kromě latiny a řečtiny i novořečtiny Ústav klasických studií FF MU– podpora výuky kromě latiny a řečtiny i novořečtiny Ústav jazykovědy FF MU – podpora výuky litevštiny Ústav jazykovědy FF MU – podpora výuky litevštiny
Závěr Stanovené cíle projektu byly splněny Stanovené cíle projektu byly splněny Finanční prostředky byly čerpány rovnoměrně v souladu se stanoveným plánem ( ,- Kč) Finanční prostředky byly čerpány rovnoměrně v souladu se stanoveným plánem ( ,- Kč) V roce 2006 tento projekt nepokračuje, realizují se s podobnou tématikou jiné projekty (Např. edukace jedinců s mentálním postižením – nová specializace v programu/oboru Speciální pedagogika apod.) V roce 2006 tento projekt nepokračuje, realizují se s podobnou tématikou jiné projekty (Např. edukace jedinců s mentálním postižením – nová specializace v programu/oboru Speciální pedagogika apod.)