OBSAH SEMINÁŘE Č.2 : Rozbor sledované pohybové jednotky

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Sportovní trénink 6 Taktika František Langer FTK UP Olomouc.
Advertisements

Požadavky k získání známky
ORGANIZAČNÍ FORMY V TĚLESNÉ VÝCHOVĚ
Senzitivní období Mgr. Václav Kain.
Časová dotace:16 hodin měsíčně. možnost konzultace problémů souvisejících se speciálními vzdělávacími potřebami žáků vytváření podmínek pro integraci.
Efektivnost řídící práce
Diagnostika vnitřních podmínek výuky
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Příprava na hodinu dějepisu, organizace výuky dějepisu
TRÉNINKOVÁ JEDNOTKA Michal Lehnert.
Teorie atletické přípravy dětí a mládeže
Příprava katechety a učitele náboženství
Didaktické prostředky
Taktická příprava Michal Lehnert.
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
. V učení nacházíme tři současně probíhající procesy:
Zásady v tréninkové přípravě mládeže Licence B
Technická, taktická a psychologická příprava
Školní výchova ke zdravým stravovacím návykům dětí
DIDAKTIKA ATLETIKY I.stupeň ZŠ
Proces výchovy (etapy výchovy)
TAKTICKÁ PŘÍPRAVA Teoretická příprava.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání -
Mgr. Vendula Babou č ková. ORGANIZA Č NÍ FORMA „ vn ě jší uspo ř ádání organiza č ních a didaktických podmínek vyu č ování, v nich ž se realizuje výchovn.
TRÉNINKOVÁ JEDNOTKA Michal Lehnert.
RVP ZV příloha Vzdělávací oblast Umění a kultura
PLÁNOVÁNÍ CELOROČNÍ VÝUKOVÉ AKTIVITY UČITELE EKONOMICKÝCH PŘEDMĚTŮ
Osnova přednášky: 1.Charakteristika tréninkové jednotky (TJ), typy TJ. 2.Struktura TJ – úvodní, hlavní a závěrečná část. Obsah a význam jednotlivých částí.
Kondiční příprava a plánování ve volejbale
Výchovné a vzdělávací strategie a cíle ve výuce přírodopisu
VYUČOVACÍ PROCE S A JEHO FÁZE
Řízení sportovního tréninku
VÝCHODISKA SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.
Didaktické formy tréninkového procesu - TP
Západočeská univerzita v Plzni
TEORIE SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
Vyučovací metody v přírodopise
Reforma školství v ČR.
Tělesná výchova patří do vzdělávací oblasti Člověk a zdraví (stejně jako Výchova ke zdraví) učivo je členěno do samostatných a na sebe navazujících etap.
VIRTUÁLNÍ HOSPITACE TĚLESNÁ VÝCHOVA Cvičení na stanovištích Gymnázium Česká Lípa Vyučující: PhDr. Radek Častulík Expert: Mgr. Šárka Maleňáková.
Příprava schůzky zájmového útvaru Seminární práce z předmětu Metodiky zájmových činností I.
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Didaktika TV Efektivita vyučovací jednotky Libor Bouda.
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Plavání ve zdravotně orientovaných pohybových programech Lekce č. 27 Irena Čechovská, červen 2006 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání Zásady předškolního vzdělávání Cíle vzdělávání Podmínky vzdělávání Obsah vzdělávání Autoevaluace.
 Závazný dokument pro předškolní pedagogy (mateřské školy, přípravné třídy základních škol) a pro zřizovatele vzdělávacích institucí (od )
Markéta Stará  Cíle školní TV  Vzdělávací, výchovné, zdravotní, socializační  Cíle vzdělávací oblasti “Člověk a zdraví“  ZŠ, středoškolské.
Organizační formy práce v tělesné výchově
Pohybové projevy Pohybová aktivita (souhrn celého pohybového chování jedince - mnohostranná pohybová činnost člověka, která se realizuje jeho pohybovými.
Pedagogická diagnostika
TRÉNINKOVÁ JEDNOTKA.
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Didaktické prostředky
Organizační formy práce v TV Vyučovací jednotka TV Lukáš Buřt
Organizační formy ve školní TV vyučovací jednotka
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
Specifické didaktické formy ve vyučovací jednotce
OSNOVA PŘEDNÁŠKY: Charakteristika R, R jako důležitý faktor sportovních výkonů. Biologické základy R. Členění rychlostních schopností – druhy R. Tréninkové.
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ A/ B/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
Reforma školství v ČR.
R Y C H L O S T Michal Lehnert.
LETNÍ PŘÍPRAVA KATEGORIE ML. DOROST, ST. DOROST A JUNIOŘI
První zkušenosti s evaluací
KMT/DIZ1 Příprava na vyučování Příprava na vyučovací hodinu
TRÉNINKOVÁ JEDNOTKA Michal Lehnert.
Vyučovací metody v přírodopise
Transkript prezentace:

OBSAH SEMINÁŘE Č.2 : Rozbor sledované pohybové jednotky Struktura a obsah pohybových volnoč.aktivit Výchovně-vzdělávací cíle pohybových volnoč.aktivit

1.Struktura a obsah pohybových volnočasových aktivit (60 minut) Zahájení (úvodní část) – zjištění prezence, vytvoření společné atmosféry, motivace činností (proč má dítě činnost vykonávat) - 10 minut Rušná část - zahřátí organismu (hry, běhy, honičky..) 5 m. Průpravná část – rozcvičení 10 minut Vlastní činnost (hlavní část) – na začátku zařadit nácvik nových pohybových dovedností, potom pohybové činnosti s rychlostně silovými požadavky a nakonec rozvoj vytrvalostních schopností -25 minut Závěrečná část – je vhodné zařazovat kompenzační cvičení, která předcházejí vzniku svalových dysbalancí, cílem je celkové uklidnění organismu a zhodnocení pohybové jednotky - 10 minut

Plánování výchovně-vzdělávacího procesu zájmových činností Při plánování činností je třeba vycházet z úrovně připravenosti a zdatnosti jedinců Důležitý je vhodný výběr metod, forem a způsobu realizace výuky Obsah učiva vybírá z ohledem na věk dětí, typ zájmové činnosti Roční plán Plán tematických bloků(celků) Měsíční plán Plán na pohybovou jednotku

2. Výchovně-vzdělávací cíle Cílem chápeme zamýšlený a očekávaný výsledek, k němuž pedagog ve spolupráci s žáky směřuje.Tento výsledek je vyjádřen ve změnách, jichž se dosahuje ve vědomostech, dovednostech a vytváření hodnotové orientace. Blízké cíle – specifikujeme většinou na základě krátkodobé činnosti v pohybové jednotce Perspektivní cíle – realizují se v čase, vyžadují důsledné promyšlení obsahu Vlastní cíle - čeho chceme dosáhnout a jak toho dosáhneme

Funkce cílů: Každá činnost žáka by měla vést k cíli jehož se snaží dosáhnout Každý takový cíl by měl být pro žáka dosažitelný Menší děti potřebují cíle blízké, brzy dosažitelné ( pro starší děti jsou přitažlivější cíle vzdálenější)

Pedagog pracuje s cíli ve všech etapách vyučování: V přípravné etapě provádí pedagog vzhledem k cíli didaktickou analýzu učiva (myšlenková činnost, která mu umožní proniknout do obsahu učiva) Na počátku edukačního procesu formuluje cíl společné činnosti V průběhu výuky s žáky sleduje, jak se přibližují cíli Na konci výuky společně s žáky kontroluje, zda bylo cíle dosaženo

Cílem pohybových volnočasových aktivit je : TĚLESNÝ ROZVOJ - rozvíjet účinný celoživotní pohybový režim, pohybové schopnosti, dovednosti a pozitivní postoje k pohybové činnosti - rozvoj anatomických a fyziologických funkcí (pohyblivost, aerobní vytrvalost, svalovou sílu a rychlost) POHYBOVÉ SEBEUTVÁŘENÍ - učit se „pohybem“ (osobnostní rozvoj,umění komunikace, síla vůle, vytrvání) SPORTOVNĚ-SOCIALIZAČNÍ ROZVOJ zvládnutí jednotlivých sportovních činností (taktika, strategie) příprava pro celoživotní pohybovou aktivitu

VZDĚLÁVACÍ CÍLE Osvojení základních pohybových schopností, dovedností a návyků (chůze, běh, skok..) Kvalitní pohybový projev (rytmus pohybu, správné držení těla) Osvojení činností jednotlivých sportovních aktivit Zásady správné životosprávy Senzorické a intelektové schopnosti

Úkol na seminář č. 3 Provést hospitaci ve vybraném středisku ( vyplnit hospitační záznam) Přinést na seminář vyplněný hospitační záznam