Vektor Autor: Mgr. Eva Hubáčková Použití: odvození a procvičení pojmu vektor Datum vypracování: 14.7.2012 Datum pilotáže:.2013 Anotace: Interaktivní prezentace.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Advertisements

TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
VEKTOR A POČETNÍ OPERACE S VEKTORY
SMĚRNICOVÝ TVAR ROVNICE PŘÍMKY
Analytická geometrie II.
Mgr. Martin Krajíc matematika 3.ročník analytická geometrie
Mgr. Martin Krajíc matematika 3.ročník analytická geometrie
(polohové vlastnosti) POZNÁMKY ve formátu PDF
T.A. Edison Tajemství úspěchu v životě není v tom, že děláme, co se nám líbí, ale, že nacházíme zalíbení v tom, co děláme.
Práce s bodem a vektorem.
Polohové úlohy 1 Mgr. Martin Krajíc matematika 3.ročník analytická geometrie Gymnázium Ivana Olbrachta Semily, Nad Špejcharem 574, příspěvková.
9_Shodná zobrazení II Posunutí v rovině je přímá shodnost, které každému bodu X roviny přiřazuje obraz X´ tak, že platí XX = s, kde s je daný vektor.
Vzájemná poloha přímek daných parametrickým vyjádřením
Matematika Vytvořila: Ing. Silva Foltýnová Rovnice přímky DUM číslo: 01 Parametrická rovnice přímky Analytická geometrie.
(snímek 5): Ujasněte si pojmy, které nejsou přesně definovány.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Konstruktivní geometrie Cílová skupina: 4. ročník (oktáva) gymnázia Oblast podpory: III/2 Inovace výuky prostřednictvím.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
polohový vektor, posunutí, rychlost
Mgr. Martin Krajíc matematika 3.ročník analytická geometrie
Elipsa VY_34_INOVACE Matematika, č.přílohy Autor: Mgr. Eva Hubáčková
Parametrické vyjádření přímky v prostoru
Bod, přímka, rovina, prostor
MATEMATIKA Planimetrie - úvod.
8. Parametrické vyjádření a obecná rovnice přímky a roviny
Polohové úlohy 2 Mgr. Martin Krajíc matematika 3.ročník analytická geometrie Gymnázium Ivana Olbrachta Semily, Nad Špejcharem 574, příspěvková.
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Vzdálenost rovnoběžných rovin
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Osová souměrnost.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Mgr. Martin Krajíc matematika 3.ročník analytická geometrie
Mgr. Martin Krajíc matematika 3.ročník analytická geometrie
PLANIMETRIE Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Autor: Mgr. Renata Čermáková.
Vzdálenost rovnoběžných přímek
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Exponenciální funkce VY_34_INOVACE Matematika, č.přílohy
Operace s vektory Autor: RNDr. Jiří Kocourek.
25.
Polohové a metrické úlohy v trojúhelníku Autor: Mgr. Eva Hubáčková Použití: řešení polohových a metrických úloh v trojúhelníku v analytické geometrii Datum.
Skalární součin Autor: Mgr. Eva Hubáčková Použití: odvození a procvičení pojmu skalární součin Datum vypracování: Datum pilotáže:.2013 Anotace:
Geometrická definice absolutní hodnoty Autor: Mgr. Eva Hubáčková Použití: výklad a procvičení geometrického významu absolutní hodnoty Datum vypracování:
Vzájemná poloha dvou přímek v prostoru
Parametrické vyjádření přímky v rovině
Směrnicová rovnice přímky
Parabola VY_34_INOVACE Matematika, č.přílohy Autor: Mgr. Eva Hubáčková
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Repetitorium z matematiky Podzim 2012 Ivana Medková
Lineární funkce s absolutní hodnotou Autor: Mgr. Eva Hubáčková Použití: výklad a procvičení lineární funkce s absolutní hodnotou Datum vypracování:
Parametrická rovnice přímky
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Množina bodů dané vlastnosti
Rovinné útvary- bod, úsečka, přímka, polopřímka
Základní geometrické rovinné útvary 1
RÝSOVÁNÍ KOLMIC A ROVNOBĚŽEK
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Mgr. Petra Toboříková, Ph.D. VOŠZ a SZŠ Hradec Králové, Komenského 234
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Směrnicový tvar rovnice přímky
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Matematika Parabola.
1 Lineární (vektorová) algebra
Procvičování – analytická geometrie v rovině
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Upravila R.Baštářová.
ANALYTICKÁ GEOMETRIE Analytická geometrie je část geometrie, která v euklidovské geometrii zkoumá geometrické útvary pomocí algebraických a analytických.
Transkript prezentace:

Vektor Autor: Mgr. Eva Hubáčková Použití: odvození a procvičení pojmu vektor Datum vypracování: Datum pilotáže:.2013 Anotace: Interaktivní prezentace je určena pedagogům a studentům při výkladu a procvičení pojmu vektor na středních školách. Základní typy příkladů jsou řešeny, učitel může některé kroky na interaktivní tabuli zvýraznit. V závěru je samostatné cvičení s návodnými kroky. Pro kontrolu je uvedeno řešení. VY_34_INOVACE Matematika, č.přílohy

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Hubáčková Nenulový vektor je množina všech orientovaných úseček, které mají stejnou velikost a stejný směr. Nulový vektor je množina všech nulových orientovaných úseček (jeden bod). Nenulový vektor je množina všech orientovaných úseček, které mají stejnou velikost a stejný směr. Nulový vektor je množina všech nulových orientovaných úseček (jeden bod). Co je orientovaná úsečka? Je to úsečka, u níž je dán počáteční a koncový bod, např. AB, CD, EF, GH, … Jedna orientovaná úsečka je umístěním vektoru do počátečního bodu. Co je velikost úsečky? Velikost úsečky je vzdálenost počátečního a koncového bodu. Kdy mají každé dvě úsečky, např. AB a CD stejný směr? Jestliže a) Přímky na nichž orientované úsečky leží jsou rovnoběžné různé a koncové body B, D leží ve stejné polorovině s hraniční přímkou, která prochází počátečními body A, C, nebo přímky AB a EF jsou rovnoběžné totožné a průnikem polopřímek je opět polopřímka. A B E F C D

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Hubáčková Mějme vektor u = AB = CD S Vektory budeme označovat malými tučnými písmeny, v písemném vyjádření nad písmeno uděláme šipku. Vektory budeme označovat malými tučnými písmeny, v písemném vyjádření nad písmeno uděláme šipku. Jak odvodit souřadnice vektoru a jaký je názorný geometrický význam těchto souřadnic?

Jaký je geometrický význam souřadnic vektoru? Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Hubáčková 2 3 Souřadnice vektoru jsou úseky, o něž se ve směru jednotlivých os posuneme z počátečního do koncového bodu.

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak,je Mgr. Eva Hubáčková Cvičení 1: Určete souřadnice neznámých bodů:

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Hubáčková

Zdroje informací Učebnice Matematika pro gymnázia - Analytická geometrie, nakladatelství Prometheus, Jednota českých matematiků a fyziků. Sbírka úloh Matematika pro gymnázia – Analytická geometrie, nakladatelství Prometheus, Jednota českých matematiků a fyziků