Příjemce podpory – škola: Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo náměstí 1, p.o. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:ICT ve výuce Číslo a název šablony klíčové aktivity:III/2 - Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název ověřovaného materiálu: Digitální učební materiál pro výuku matematiky VY_32_INOVACE_MAT_230 Ročník:4. Vzdělávací obor:65-42-M/01 Hotelnictví Předmět:Matematika Tematická oblast:Statistika Téma:Vážený aritmetický průměr Jméno autora:Mgr. Eva Stammová Vytvořeno dne:Srpen 2012 Metodický popis, (anotace) Výukový materiál slouží k seznámení a procvičení základních charakteristik polohy.
Charakteristiky polohy Průměry Ostatní geometrický aritmetický harmonický medián modus
Vážený aritmetický průměr
Vážený aritmetický průměr [ ] součet součinů hodnot znaku a jejich četnosti dělený rozsahem souboru
Příklad: Bylo smícháno 5 kg vody o teplotě 20°C, 8 kg vody o teplotě 40°C a 7 kg vody o teplotě 80°C. Urči výslednou teplotu vody. teplota 20°C40°C80°C četnost 587
Příklad: Ve třídě HŠ 4A je 5 chlapců a jejich průměrná výška je 178,4 cm, ve třídě HŠ 4B je 15 chlapců s průměrnou výškou 172,7 cm. Urči průměrnou výšku chlapců v obou třídách. Třída PočetPrůměr HŠ 4A 5178,4 HŠ 4B 15172,7
Příklad: Průměrná odměna deseti studentů za akci byla 540Kč.Třem studentům byla odměna snížena o stejnou částku, čímž se průměrná odměna všech deseti studentů snížila o 18Kč. O kolik korun byla snížena odměna každému ze třech studentů?
metodické poznámky výklad společně s nácvikem dovedností součástí pracovní list, který žáci zpracovávají samostatně po prezentaci použité zdroje Emil Calda. Matematika pro netechnické obory SOŠ a SOU, 3. díl. 1. vydání. Praha: PROMETHEUS, spol. s r. o., ISBN