Hrozí veřejné dopravě kolaps?! Tisková konference Svazku obcí Region povodí Mratínského potoka 7. ledna 2011, Líbeznice.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Návrh státního rozpočtu ČR na rok 2010 Ministerstvo financí září 2009.
Advertisements

Dopravní plán Ústeckého kraje na léta 2012 – 2016 a jeho aplikace
Míra nezaměstnanosti mírně klesla
Sjednocení objednávky dopravní obslužnosti Olomouckého kraje.
Aktivity města v oblasti ovzduší Ing. Petr Kajnar 4. prosince 2012 Statutární město Ostrava
Výroční konference ROP Střední Morava Využití nového modelu administrace pro přípravu projektových záměrů z ROP Střední Morava OlomoucZlín
ZÁKON O ROZPOČTOVÉM URČENÍ DANÍ č. 243/2000 Sb..  upravuje rozpočtové určení daně z přidané hodnoty, daní spotřebních, daní z příjmů, daně z nemovitostí.
Svaz měst a obcí České republiky a zákon o rozpočtovém určení daní Ing. Oldřich Vlasák předseda.
 Vznik sdružení obcí v polovině 90. let  Iniciativa starosty města Benešov a přednosty Okresního úřadu Benešov  Zapojeno více než 100 obcí Dopravní.
1 Evropská dimenze ekonomické krize Ing. Oldřich Vlasák předseda SMO ČR a poslanec EP XII. Celostátní finanční konference 23. listopadu 2009.
Aktuality z integrace veřejné dopravy v kraji Vysočina
Lucie Dvořáková, Markéta Foglová, Tomáš Gargulák
1 Fondy Evropské unie. 2 Stav čerpání z fondů EU ČR má k dispozici na programové období z fondů Evropské unie 26,7 miliardy eur. V přepočtu.
Zákon o koncesních smlouvách a koncesním řízení ( koncesní zákon) – č. 139/2006 Sb. ze 14. března 2006, nabyl účinnosti 1. července 2006 Příprava zákona.
Priority ve vzdělávání jsou dané legislativou možnostmi finančních prostředků státního a krajských rozpočtů možnostmi čerpání fondů EU aktuálním vývojem.
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Zdeněk Bergman1 Příjmy gymnázií Statistické údaje za rok 2006.
Název projektu Změna vytápění Mateřské školky a Domu s pečovatelskou službou na vytápění biomasou Tomáš HojdaMartin Paťha Luboš RypáčekMartin Müller.
Silnice nebo železnice
Organizátor REgionální DOpravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji
Martin Kuba ministr průmyslu a obchodu Návrhy Ministerstva průmyslu a obchodu a zaměstnavatelů pro zlepšení pozice a kvality výstupů odborného školství.
Sněm Rady vysokých škol1 Rozpočet vysokých škol v roce 2008.
Změny Tarifu PID od ROPID – Regionální organizátor Pražské integrované dopravy.
Jana Hadravová Informace o realizaci globálních grantů Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Kraji Vysočina Jana Hadravová Oddělení.
Zák. č. 250/2000 Sb..  Tento zákon je rozdělen do 5ti částí  Upravuje tvorbu, postavení, obsah a funkce rozpočtů územních samosprávných celků, jimiž.
Organizátor regionální dopravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji.
MAS Nad Prahou Iva Cucová, starostka Baště
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dopravní dostupnost obcí v okrese Nový Jičín Prezentace ročníkového projektu Dopravní dostupnost obcí v okrese Nový Jičín Autor: Petr BALA Vedoucí: Dr.Ing.
( vzdělanostní struktura obyvatel )
VÝNOSY Z POPLATKU ZA SKLÁDKOVÁNÍ KOMUNÁLNÍCH ODPADŮ 24. DUBNA 2013 BRNO SDRUŽENÍ PROVOZOVATELŮ TECHNOLOGIÍ PRO EKOLOGICKÉ VYUŽÍVÁNÍ ODPADŮ „ODPADY 2013.
1. PREZENTACE ZE ZÁKLADŮ TEORIE HROMADNÉ DOPRAVY Základní pojmy Ondřej Kališ
„Váš kraj, Váš rozpočet“. Projekt „Váš kraj, Váš rozpočet“  Běžná praxe: občané mají možnost vyjádřit se k návrhu rozpočtu až ve fázi, kdy je návrh rozpočtu.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
 Významný pokles počtu žáků na základních školách  Dlouhodobější demografické trendy  Zvýšené nároky na rozpočet města při financování provozu škol.
II. kolo kulatých stolů – SMS ČR MAS Hustopečsko – MěÚ Hustopeče 26. srpna 2015.
Paliativní a hospicová péče v Libereckém kraji. Koncepce paliativní péče v Libereckém kraji  Koncept spolu s časovým harmonogramem vzniku jednotlivých.
Hospodaření rozpočtů územních samosprávných celků za rok 2005 Mgr. Oldřich Hájek.
Olomoucký kraj Mgr. Yvona Kubjátová náměstkyně hejtmana.
Cena dopravního výkonu v dlouhodobé smlouvě o zajištění dopravní obslužnosti veřejnou linkovou dopravou Kroměříž
Zásady a pravidla Národního rozvojového programu mobility pro všechny Mgr. Barbora Mičicová tajemnice Řídícího výboru NRPM.
Zdravotnictví Pardubického kraje Výbor pro zdravotnictví PS, výjezdní zasedání
Pilotní projekt Dopravní řešení mikroregionu MILEVSKO Realizace efektivní přepravy ve veřejné linkové autobusové dopravě.
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji na období konference Sociální služby v Ústeckém kraji Krajský úřad Ústeckého kraje.
Vrty v Mostech V roce 2011 se potýkala obec Mosty u Jablunkova, jako ostatně všechny obce regionu s nebývalým suchem. Vody ve vodojemech ubývalo a hrozilo,
České školství v mezinárodním srovnání České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education.
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Rozpočet přímých NIV Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 13. prosince 2012 Liberec.
Setkání s hejtmanem Most, Obsah setkání – aktuální témata  Doprava v Ústeckém kraji – souběhy tratí a řešení  Cestovní ruch v Ústeckém.
Aktualizace organizační struktury ÚMČ
Rozpočet přímých NIV Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 9. prosince 2014 Liberec.
Základní škola Hostěradice, okres Znojmo, příspěvková organizace Název: Kraje ČR Číslo: EU DUM 6_03 ICT Vytvořila: Mgr. Pavlína Kociánová Projekt:
Péče o děti v Horním Rakousku
Hospodaření obcí v roce 2016
Železniční doprava pro kraje Praha, 28. listopadu 2016
2. Ročník konference v rámci projektu Železniční doprava pro kraje
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
Základní vzdělávání a další …
XII. Konference samospráv Olomouckého kraje
REGIONÁLNÍ VEŘEJNÝ ZÁJEM
„Váš kraj, Váš rozpočet“
Rozpočet přímých NIV na rok 2015
Rozpočet přímých NIV na rok 2015
Rozpočet přímých NIV na rok 2013
Ing. Patrik Horažďovský Ing. Martin Heindl
Návrh rozpočtu kapitoly MŠMT na rok 2019 v Kč ve stavu projednaném vládou dne bez podílu výdajů od EU   Vládní návrh rozpočtu MŠMT na rok.
Rozpočtové hospodaření obcí v roce 2017
Financování silnic II. a III. třídy
Tisková konference k výsledkům forenzního auditu projektu OPENCARD
Dokončení DŘ 2012 a Podmínky DŘ 2013
Transkript prezentace:

Hrozí veřejné dopravě kolaps?! Tisková konference Svazku obcí Region povodí Mratínského potoka 7. ledna 2011, Líbeznice

Chronologie Září 2010 – pracovníci Krajského úřadu Středočeského informovali starosty obcí celé oblasti o záměru zdražit jízdné a omezit spoje Září 2010 – pracovníci Krajského úřadu Středočeského informovali starosty obcí celé oblasti o záměru zdražit jízdné a omezit spoje –Jednoznačné odmítnutí ze strany obcí a měst Listopad 2010 – některé obce obdržely dopis, v němž krajští úřednici zdůvodňují omezení objednávky základní dopravní obslužnosti ze strany Štředočeského kraje mimo jiné i „vládními škrty“ Listopad 2010 – některé obce obdržely dopis, v němž krajští úřednici zdůvodňují omezení objednávky základní dopravní obslužnosti ze strany Štředočeského kraje mimo jiné i „vládními škrty“ 1. prosince 2010 – Zastupitelstvo Středočeského kraje schválilo zdražení jízdného, omezený objem finančních prostředků na úhradu autobusové dopravy a rozpočet na rok 2011 s vyššími příjmy z daní než v roce prosince 2010 – Zastupitelstvo Středočeského kraje schválilo zdražení jízdného, omezený objem finančních prostředků na úhradu autobusové dopravy a rozpočet na rok 2011 s vyššími příjmy z daní než v roce 2010

Chronologie 3. až 6. ledna 2011 obce dostávají nový dopis od Středočeského kraje s vyznačení spojů, které se již nebudou objednávat. Dostávají čas jen několika málo dní - do 12. ledna 2011, aby na návrh zareagovaly. 3. až 6. ledna 2011 obce dostávají nový dopis od Středočeského kraje s vyznačení spojů, které se již nebudou objednávat. Dostávají čas jen několika málo dní - do 12. ledna 2011, aby na návrh zareagovaly. 7. ledna 2011 odesílají starostové Spolku obcí Region povodí Mratínského potoka hejtmanovi Středočeského kraje, v němž návrh jednoznačně odmítají a žádají přehodnocení záměru. 7. ledna 2011 odesílají starostové Spolku obcí Region povodí Mratínského potoka hejtmanovi Středočeského kraje, v němž návrh jednoznačně odmítají a žádají přehodnocení záměru.

Co obsahuje návrh? Razantní omezení objednaných spojů ze strany kraje – pravděpodobné rušení desítek spojů. Razantní omezení objednaných spojů ze strany kraje – pravděpodobné rušení desítek spojů. Mezi rušenými spoji jsou v mnoha případech ranní a odpolední spoje, které slouží i jako „školní autobusy“. Mezi rušenými spoji jsou v mnoha případech ranní a odpolední spoje, které slouží i jako „školní autobusy“. Omezení se týká i spojů, které byly dosud plně vytížené. Omezení se týká i spojů, které byly dosud plně vytížené.

Co obsahuje návrh? V některých případech navrhuje kraj likvidační omezení počtu spojů. V některých případech navrhuje kraj likvidační omezení počtu spojů. Linka Praha – Mělník – Štětí Linka Praha – Mělník – Štětí –ze současných 42 spojů se změna týká 33 spojů – zůstává 9

Co návrh obsahuje? Linka Mělník – Libiš – Praha Linka Mělník – Libiš – Praha –ze současných 32 spojů se změna týká 26 spojů – zůstává 6 O dalších změnách se obce dozvídají postupně. O dalších změnách se obce dozvídají postupně.

Hlavní výhrady: vážné ztížení podmínek pro všechny, kteří dojíždějí za prací, do škol či za zdravotní péčí, vážné ztížení podmínek pro všechny, kteří dojíždějí za prací, do škol či za zdravotní péčí, kolaps doposud fungujícího systému integrované hromadné dopravy, kolaps doposud fungujícího systému integrované hromadné dopravy, zhoršení celkové dopravní situace vlivem vynuceného nárůstu individuální dopravy, zhoršení celkové dopravní situace vlivem vynuceného nárůstu individuální dopravy, a v součtu zhoršení ekonomické situace a konkurenceschopnosti regionu a nárůst nezaměstnanosti. a v součtu zhoršení ekonomické situace a konkurenceschopnosti regionu a nárůst nezaměstnanosti.

Hlavní výhrady: Středočeský kraj s obcemi nejedná jako s partnery. Středočeský kraj s obcemi nejedná jako s partnery. Informace přicházejí se zpožděním, zmatečně a neúplně. Informace přicházejí se zpožděním, zmatečně a neúplně. Kraj vyžaduje odezvu v nepřiměřených termínech s ohledem na závažnost problému. Kraj vyžaduje odezvu v nepřiměřených termínech s ohledem na závažnost problému.

Nesmyslné zdůvodnění Základní fakta: oproti rozpočtu Středočeského kraje na loňský rok se příjem kraje z daní podle schváleného rozpočtu na letošek nesnížil, ale naopak zvýšil o 150 miliónů korun, oproti rozpočtu Středočeského kraje na loňský rok se příjem kraje z daní podle schváleného rozpočtu na letošek nesnížil, ale naopak zvýšil o 150 miliónů korun, oproti loňskému roku nedošlo k dramatickému snížení celkové úhrady dopravní obslužnosti, jen z nějakých důvodů vzrostly o 60 miliónů náklady na železniční dopravu, zatímco náklady na autobusovou dopravu z nějakých důvodů klesly o více než 58 miliónů korun, oproti loňskému roku nedošlo k dramatickému snížení celkové úhrady dopravní obslužnosti, jen z nějakých důvodů vzrostly o 60 miliónů náklady na železniční dopravu, zatímco náklady na autobusovou dopravu z nějakých důvodů klesly o více než 58 miliónů korun, Zastupitelstvo Středočeského kraje už v prosinci loňského roku rozhodlo o významném navýšení jízdného v rámci Středočeské integrované dopravy, což by mělo přinést další finanční prostředky do systému, Zastupitelstvo Středočeského kraje už v prosinci loňského roku rozhodlo o významném navýšení jízdného v rámci Středočeské integrované dopravy, což by mělo přinést další finanční prostředky do systému, Středočeský kraj uvolnil i pro rok 2011 finanční prostředky na úhradu jízdného zdarma pro žáky a studenty. K čemu jim ale bude jízdné zdarma, když nebudou mít čím jezdit?! Středočeský kraj uvolnil i pro rok 2011 finanční prostředky na úhradu jízdného zdarma pro žáky a studenty. K čemu jim ale bude jízdné zdarma, když nebudou mít čím jezdit?!