Marketingový projekt Nalezení tržní příležitosti, která by zabezpečila využití volných výrobních kapacit podniku.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

ÚVOD DO MARKETINGU.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
PLÁNOVÁNÍ A STRATEGIE Management a marketing
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Marketingový mix 4 P.
Výrobek a jeho životní cyklus
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
MARKETINGOVÝ MIX.
UGO.
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Cílové skupiny SWOT analýza= analýza vnitřních a vnějších podmínek firmy STP proces=segmentace, targeting, positioning.
Životní cyklus výrobku
Marketingové prostředí
Produkt.
Budoucnost digitálních TV v ČR Agenda 1. Inflace TV cen v ČR 2. Usnadní nové televize život na českém mediálním trhu? 3. Regionální souvislosti.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_12.
úvod pojetí a obsah marketingu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
MARKETING.
Podnikatelské koncepce
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Investice Benson Oak Tisková konference KK Central, Praha 22. květen 2008 CONFIDENTIAL UNTIL RELEASE SUBJECT TO BO REVIEW AND APPROVAL DRAFT 5/17/08 –
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Jakub Špork 20. prosince O co dnes půjde?  Zbytky včerejší večeře (4P)  Marketing.
MARKETINGOVÝ MIX DISTRIBUCE.
Preferenční kritéria při nákupu potravin Preferential factors affecting food purchases.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Revitalizace značky Víno Mikulov
Tržní prostředí.
8. Marketing.
Návrh komunikační strategie pro krémy
10 Důvodů pro zakázání reklamy
T- 5 Marketingový mix v pojišťovnictví. Pojistný produkt.
Struktura podnikatelského plánu
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
FINANČNÍ GRAMOTNOST REKLAMA ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
Tvorba značky. Značka Hodnota Investice Přínosy Systém hodnot.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Marketingový plán Revitalizace strategie a produktů Cumel s. r. o. Radek Pospíšil & Václav Šebek.
Revitalizace značky Víno Mikulov, spol. s r. o.
Strategická analýza společnosti TIBBIS, s. r. o.
Základy firemních financí
Marketingový plán podniku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
MARKETING Přednáška P
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ANALÝZA MARKETINGOVÉHO MIXU VYBRANÉHO SUBJEKTU (Obhajoba bakalářské práce) Autor práce: Libuša.
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Poradenství pro řízení marketingu a odbytu
MARKETINGOVÝ PLÁN PRO ROK 2009
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_MARKETING.
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání
Jakub Stránský Marketing.
Transkript prezentace:

Marketingový projekt Nalezení tržní příležitosti, která by zabezpečila využití volných výrobních kapacit podniku

Představení podniku Verbena součást slovenského konsorcia I.D.C. Holding, a.s. se sídlem v Bratislavě – výroba a prodej trvanlivého a polotrvanlivého pečiva a cukrovinek (Sedita, Figaro, Verbena, Baili, Dr. Ebi) pozice druhého nejsilnějšího hráče s podílem 30% na trhu nečokoládových cukrovinek – tzv. market challenger ČR – druhý nejvýznamější trh po SR další země – Polsko, Maďarsko, Ukrajina, Rusko, Balkán

SWOT analýza trhu bonbónů (SR) Strenghts Weaknesses dobrá chuť, osvěžení cukr – rychlý zdroj energie svěží dech (u mintů) vitamíny a jiné tělu prospěšné látky (u funkčních bonbónů) dárek, odměna pro děti (motivace) neobjemné (možné nosit po kusech) bonbóny obecně nakupuje 60% populace nejsou zdravé ve velkém množství (kazí zuby apod.) nejsou nakupovány pravidelně, ale na základě momentálního popudu („něco navíc“ = doplněk stravy) otázka loajality ke značce Opportunities Threats inovace v příchutích, použití a balení (barevnost, pestrost, hravost) nové moderní technologie funkční bonbóny (rostoucí poptávka po „zdravých“ cukrovinkách) vysoký odbyt na čerpacích stanicích silná cílová skupina – rodiny s dětmi zahraniční konkurence obliba a preference žvýkaček u mladých lidí nedobrá ekonomická situace občanů

SWOT analýza bonbónů Verbena Strenghts Weaknesses druhý největší podíl na trhu (market challenger) vyrovnaný tržní podíl během let 1995-1998 (kolem 30%) výroba tvrdých bonbónů – druhý největší podíl na spotřebě v SR (28%) a na světě (21%) moderní technologické zařízení na výrobu tvrdých bonbónů dočasná nevytíženost technologických zařízení otázka loajality ke značce Opportunities Threats inovace v příchutích, použití a balení funkční bonbóny (rostoucí poptávka po „zdravých“ cukrovinkách) vysoký odbyt na čerpacích stanicích zahraniční konkurence ztráta současných zákazníků nedobrá ekonomická situace občanů nové moderní technologie (otázka, zda jsou nové technologie schopny vyrábět modifikace tvrdých bonbónů)

HLAVNÍ KONKURENTI NA TRHU NEČOKOLÁDOVÝCH CUKROVINEK Analýza prostředí HLAVNÍ KONKURENTI NA TRHU NEČOKOLÁDOVÝCH CUKROVINEK Sfinx - největší středoevropský výrobce bonbónů (součást Nestlé) - Bon Pari, Hašlerky, Anticol, Toffo, Jojo a Lentilky pro děti, tržní podíl 46% Deva – tržní podíl 11%

HLAVNÍ KONKURENTI NA TRHU FUNKČNÍCH BONBÓNŮ Analýza prostředí HLAVNÍ KONKURENTI NA TRHU FUNKČNÍCH BONBÓNŮ Warner-Lambert (USA) – Halls, tržní podíl 30% Leaf (Finsko) – Mynthon, tržní podíl 29% Perfetti (Itálie) – Golia, tržní podíl 28%

Strategický cíl najít tržní příležitost, která by zabezpečila využití volných výrobních kapacit podniku → vstup na trh funkčních bonbónů (využití volných kapacit k výrobě tvrdých bonbónů s vlastnostmi funkčních bonbónů ) zvýšení tržního podílu z 30% na 35% (v případě pozitivních výsledků možný postupný přesun směrem k novým bonbónům)

Operativní cíle vytvořit nový druh bonbónů – obsah zdravých látek, barevnost, hravost, nápaditost bonbónů i jejich balení zvýšit spontánní znalost značky Verbena na 60% vytvořit spontánní znalost nového druhu (na 30% po půlroce od zahájení kampaně) vyvolat povědomí o srovnatelnosti nového druhu se zahraničními značkami funkčních bonbónů rozšíření distribuční sítě (o 30 dalších distribučních jednotek) udržet si pozici market-challenger

Strategie TARGETING Cílová skupina = mladí dospělí 18-35 let: 1. studenti a svobodní (předpokládá se, že brzy založí rodinu) 2. mladé manželské páry 3. mladé rodiny s dětmi mají rádi sladkosti, se zájmem o zdravý životní styl, obyvatelé středních a větších měst POSITIONING Image = tradiční značka bonbónů přicházející s novým druhem – barevné veselé bonbóny s příměsemi zdravých látek nápaditě balené

Product Název - vycházet z původní značky, která má už zavedené zákazníky (viz SWOT - T - ztráta současných zákazníků) Verbena FIT kolorky nákres

Jak mají bonbóny vypadat kulaté, plošší uvnitř furé (podle příchuti) barevné, ale nebarvící bonbóny nelepkavé na povrchu obsah: hroznový cukr, vitamíny, zdravé látky: vitamín C, E, B, Calcium, Zinek, Magnezium různé příchutě – slepý test vybral 5 nejoblíbenějších příchutí – citrón (žlutá), multivitamín (tmavě oranžová), červený pomeranč (červená), lesní plody (fialová), kiwi (zelená)

Balení klasické balení bonbónů – mašlička mix 5 příchutí v sáčku dva typy balení: sáček (bonbóny balené) - perforace kraje obalu pro snadné otevření středně velké balení (90g, 20 b.) rodinné balení (160g, 35 b.) - dárek pro děti (plastiková tuba na bonbóny na zavěšení na krk), soutěž tuba (bonbóny nebalené) 10 kusů složení, Certifikát ochranné značky kvality vzadu na obalu „Fit kolorky – zdravé mlsání na každý den“ - logo

Price středně velké balení (90g) –16Sk (od 12 do 22 Sk) rodinné balení (150g) – 25 Sk tuba – 12 Sk půlroku stálé ceny, pak teprve možné zvýšení ceny

Promotion TV reklama tištěná reklama – časopisy – Zdravie, Fit Verbena přichází s novým druhem bonbónů – „FIT kolorky - zdravý hřích, zajistí vám na rtech smích“, „FIT kolorky, zdravé mlsání každý den“ dopoledne – „snídaňové pořady“, pořady pro děti, Doma s Markízou, týdenní relace – Zem, Svet v obrazoch, Cestoviny; kulinářske pořady, hudební pořady, pořady PC tištěná reklama – časopisy – Zdravie, Fit billboardy promoakce (rozdávání tub bonbónů): před školami ve studentských bufetech a menzách, GTS (autobusy Student agency) a jiné studentské agentury, na studentských konferencích školky (apelovat na zdraví – obsah hroznového cukru a vitamíny) – navíc omalovánky s bonbónky v ordinacích dětských lékařů, zubařů - navíc omalovánky s bonbónky

Place hyper a supermarkety (váhy) maloobchodní řetězce čerpací stanice

Rozpočet plánovaný objem prodeje 30 000 000 Sk marketingový rozpočet do 10% = do 3 000 000 Sk TV reklama - 5x týdně po dobu 6 týdnů - 1 500 000 Sk tištěná reklama - 6 měsíců - 400 000 Sk billboardy - 2 měsíce, 25 bilboardů - 800 000 Sk promoakce - 6 měsíců - 150 000 Sk slepý test, marketingový průzkum - 150 000 Sk

Beata Brosková Tereza Nečasová Děkujeme za pozornost Beata Brosková Tereza Nečasová