Označení materiálu:VY_32_INOVACE_EKO_1194 Ročník:3. Vzdělávací obor:Ekonomika Tematický okruh:Náklady Téma:Náklady a změny objemu výroby Jméno autora:Ing.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jak v praxi využít analýzu bodu zvratu?
Advertisements

Číslo-název šablony klíčové aktivity
Kruh, kružnice – povrch, objem, výpočty
ROZHODOVACÍ ÚLOHY.
EduCom Projekt Educom Tento projekt je financován evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR Tento materiál vznikl jako součást.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_269.
Kalkulace nákladů.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
CZECH SALES ACADEMY Trutnov – střední odborná škola s.r.o. EU PENÍZE ŠKOLÁM CZ.1.07/1.5.00/ VY_62_INOVACE_01_15 Zpracoval(a):RNDr. Lucie Cabicarová.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_254.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _655 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_252.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Základy ekonomie Seminář 7..
Mikroekonomie I Náklady, příjmy, zisk
př. 6 výsledek postup řešení
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_703.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Označení materiálu:VY_32_INOVACE_EKO_1182 Ročník:3. Vzdělávací obor:Ekonomika Tematický okruh:Kalkulace Téma:Kalkulace dělením pomocí poměrových čísel.
Označení materiálu:VY_32_INOVACE_EKO_1183 Ročník:3. Vzdělávací obor:Ekonomika Tematický okruh:Kalkulace Téma:Kalkulace přirážková Jméno autora:Ing. Miroslava.
STRUKTURA MZDY.
Nauka o podniku Bod zvratu.
DUM VY_32_INOVACE_EKO_ 1181 – řešení
KRITÉRIA ČLENĚNÍ PODNIKU
OSTATNÍ FORMY PODNIKÁNÍ
OBCHODNÍ SPOLEČNOSTI opakování
OBCHODNÍ JMÉNO PODNIKU. Označení materiálu:VY_32_INOVACE_EKO_1161 Ročník:1. Vzdělávací obor: Ekonomika podniku Tematický okruh:Právní formy podnikání.
ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU:VY_32_INOVACE_EKO_94 ROČNÍK: 4. VZDĚLÁVACÍ OBOR:65-42-M/01 HOTELNICTVÍ.
BILANCE MATERIÁLU.
VEŘEJNÁ OBCHODNÍ SPOLEČNOST. Označení materiálu: VY_32_INOVACE_EKO_1167 Ročník:1. Vzdělávací obor:Ekonomika podniku Tematický okruh:Právní formy podnikání.
Označení materiálu:VY_32_INOVACE_EKO_1181 Ročník:3. Vzdělávací obor:Ekonomika Tematický okruh:Kalkulace Téma:Kalkulační metody. Prosté dělení Jméno autora:Ing.
Označení materiálu : VY_32_INOVACE_EKO_1282Ročník: 2. a 3. Vzdělávací obor: Ekonomika Tematický okruh: Výpočty o majetku Téma: Oceňování zásob Jméno autora:
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_EKO_1186 Ročník: 3. Vzdělávací obor:
ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU:VY_32_INOVACE_POD_73 ROČNÍK: 3. VZDĚLÁVACÍ OBOR:PODNIKÁNÍ V HOTELNICTVÍ.
Anotace Prezentace, která se zabývá povrchem a objemem hranolu. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci vypočítají povrch a objem hranolu.
SPOLEČNOST S RUČENÍM OMEZENÝM
ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU:VY_32_INOVACE_EKO_98 ROČNÍK: 4. VZDĚLÁVACÍ OBOR:65-42-M/01 HOTELNICTVÍ.
Označení materiálu:VY_32_INOVACE_EKO_1191 Ročník:3.3. Vzdělávací obor:Ekonomika Tematický okruh:Kalkulace Téma:Nákupní kalkulace Jméno autora:Ing. Miroslava.
ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU:VY_32_INOVACE_POD_75 ROČNÍK: 3. VZDĚLÁVACÍ OBOR:PODNIKÁNÍ V HOTELNICTVÍ.
ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU:VY_32_INOVACE_EKO_89 ROČNÍK: 4. VZDĚLÁVACÍ OBOR:65-42-M/01 HOTELNICTVÍ.
4.př. NÁKLADY, VÝNOSY A ZISK
Označení materiálu:VY_32_INOVACE_EKO_1190 Ročník:3. Vzdělávací obor:Ekonomika Tematický okruh:Kalkulace Téma:Podnikatelské kalkulace. Prodejní kalkulace.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_EKO_1195 Ročník: 3. Vzdělávací obor:
NÁZEV PROJEKTU: ICT VE VÝUCE OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_UCE_582 R OČNÍK : 1. V ZDĚLÁVACÍ OBOR : L/51 PODNIKÁNÍ T ÉMA : Ú ČETNICTVÍ – INFORMACE,
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_EKO_1197 Ročník: 3. Vzdělávací obor:
PŘÍKLADY VÝPOČTU daně – různé slevy
Označení materiálu:VY_32_INOVACE_EKO_1189 Ročník:3. Vzdělávací obor:Ekonomika Tematický okruh:Kalkulace Téma:Postupná a průběžná kalkulace - shrnutí Jméno.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_EKO_1200 Ročník: 3. Vzdělávací obor:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Hospodářský výsledek firmy Stanovení zisku Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Karel Zíka. Dostupné z Metodického portálu.
Kalkulace - učitel.
Kalkulace úplných a neúplných nákladů
Označení materiálu:VY_32_INOVACE_EKO_1188 Ročník:3. Vzdělávací obor:Ekonomika Tematický okruh:Kalkulace Téma:Kalkulace průběžná Jméno autora:Ing. Miroslava.
Obvod rovnoběžníku. Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvořeníProsinec 2012 Ročník: 7. Tematická oblast: Matematická gramotnost Téma:Rovnoběžník.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Téma 10: Podnikový zisk a dividendová politika 1. Tvorba zisku (výsledku hospodaření) 2. Bod zvratu a provozní páka 3. Zdanění zisku a rozdělení výsledku.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Základy firemních financí
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Rozpočty a kalkulace.
Vzdělávací materiál zpracovaný v rámci projektů EU peníze školám
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: ICT ve výuce
Šablona III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_HOP_139
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Výsledek hospodaření před zdaněním
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Transkript prezentace:

Označení materiálu:VY_32_INOVACE_EKO_1194 Ročník:3. Vzdělávací obor:Ekonomika Tematický okruh:Náklady Téma:Náklady a změny objemu výroby Jméno autora:Ing. Miroslava Novotná Vytvořeno dne:Únor 2013 Metodický popis, (anotace) Opakování členění nákladů podle vztahu ke změnám objemu výroby, výpočet a nákresy jednotkových a celkových nákladů, bodu zvratu. Žáci pracují samostatně s pracovními listy.

Zopakujte si členění a charakteristiku nákladů podle vztahu ke změnám objemu výroby. Uveďte u každého typu těchto nákladů konkrétní příklady.

Náklady a změny objemu výroby Jak se vypočítají celkové náklady? Uveďte vzorec pro výpočet jednotkových nákladů.

Náklady a změny objemu výroby Co vyjadřuje bod zvratu (bod kritické rentability)? Výpočet bodu zvratu vychází z rovnosti …. ? Jak se bod zvratu vypočítá? Upravte vzorec pro výpočet bodu zvratu v případě, že podnik chce dosáhnout určité výše zisku.

Pracovní list – náklady a změny objemu výroby (1.) Doplňte správné odpovědi: 1. Které náklady se se změnou objemu výroby mění? ……………………………………………………………………………… Rozčleňte náklady z bodu 1. a u každého druhu uveďte konkrétní příklad příslušného nákladu: a) druh nákladu: …………………………… příklad: …………………………… b) druh nákladu: …………………………… příklad: ……………………… c) druh nákladu: ……………………… příklad: ……………………………. 3. Proč označujeme fixní náklady jako pevné? Uveďte příklad těchto nákladů. ……………………………………………………………………………………… Příklad: VY_32_INOVACE_EKO_1194Třída:Jméno:

Pracovní list – náklady a změny objemu výroby (2.) Doplňte odpovědi: 1. Zapište vzorec celkových nákladů: ……………………………………………………………………………………. 2. Jak vypočítáte jednotkové náklady? a)………………………………………b)……………………………………….. 3. Jak spočítáte výši tržeb? ……………………………………….. 4. a) Zapište vzorec pro výpočet bodu zvratu: ……………………………………………………………………………………. b) Co tento bod udává? ……………………………………………… ………..…………………………………………………..……………………… c) Vzorec výpočtu bodu zvratu při očekávané výši zisku: ……………………………………………………………………………………… VY_32_INOVACE_EKO_1194Třída:Jméno: