Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
AZ kvíz Lomené výrazy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné z Metodického portálu
Advertisements

Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
PYRAMIDA Práce a energie
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radomír Macháň. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
SESTAVENÍ ELEKTRICKÉHO OBVODU
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra k zopakování a procvičení učiva ( Test znalostí) Podobnost Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
PYRAMIDA Celá čísla.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí Opakování před „přijímačkama“. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
FYZIKÁLNÍ KUFR Téma: Elektrický proud (8. roč.)
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí. Písemné dělení Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí: Funkce - lineární Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí. Stavba látek [cit ]Dostupné pod licencí Creative Commons – na
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Sériové řazení rezistorů Číslo DUM: III/2/FY/2/2/13 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Elektrické.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí Vedení elektrického proudu v polovodičích Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
04/2012STROPY1 VY_32_INOVACE_514 Anotace: Materiál je vytvořen pro žáky 2. ročníku odborného vzdělávání s výučním listem oboru tesař. Je určen k zábavnému.
FYZIKÁLNÍ KUFR Vedení el. proudu v kapalinách a plynech (9. ročník) Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního.
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva: Dělitelnost Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné.
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva: Trojúhelník Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné.
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva: Mocniny s racionálním exponentem Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo Test k ověření znalostí Funkce Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radomír.
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
FYZIKÁLNÍ KUFR Elektrický obvod (6. ročník)
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Ohmův zákon (odvození)
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_06 Zákony.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva, nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Hra ke zopakování či procvičení učiva, nebo test k ověření znalostí
Princip magnetoelektrického měřícího přístroje
Hra ke zopakování či procvičení učiva:
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra k zopakování či procvičení učiva:
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Ohmův zákon Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín. Dostupné z Metodického portálu ISSN
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Transkript prezentace:

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí Zákony elektrického proudu v obvodech 2

Hru hrají (test absolvují) tři hráči (tři družstva). 1. O první volbu otázky si hráči střihnou „kámen, nůžky, papír“. 2. Hráč (vybraný hráč družstva) vybere políčko (otázku) s číslem od 1 do 16 z tabulky otázek. Po kliknutí na vybrané políčko se otevře soutěžní otázka. Od jejího přečtení běží časový limit na odpověď. V případě správné odpovědi se hra vrací na snímek s tabulkou otázek. 3. Hru řídí porotce (učitel), jehož úkolem je přiřazovat do hracího plánu družstva (hráče), které danou otázku zodpovědělo, správně body, a to kliknutím na příslušné pole tabulky v barvě družstva (hráče). 4. V případě nesprávné odpovědi dostává možnost odpovědi druhé družstvo (hráč). 5. Otázky volí družstva vždy střídavě, a to tak, že po správné odpovědi jednoho družstva volí otázku družstvo další. 6. Ve hře vítězí družstvo (hráč), které má po vyčerpání 15 otázek vyšší počet získaných bodů. Při rovnosti rozhoduje otázka šestnáctá. 7. Bonusové body může získat rychlejší družstvo i za odhalení toho, co se skrývá na obrázku pod čísly v tabulce otázek. Jak postupovat − návod pro použití

Tabulka otázek Soutěžící (družstvo) č. 1: Soutěžící (družstvo) č. 2: Soutěžící (družstvo) č. 3: Obr. 1

Otázka číslo 1: Na žárovce jsou údaje 24 V / 0,4 A. Žárovka je připojena ke zdroji napětí 24 V po dobu 5 minut. Urči elektrický odpor vlákna žárovky. Zpět Správná odpověď: Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. U = 24 V; I = 0,4 A; R = ?  R = U / I R = 24 V : 0,4 A = 60 

Otázka číslo 2: Jak se mění výchylka ručky voltmetru, posouvá-li se jezdec J do polohy L? Zdůvodni. Zpět Správná odpověď: Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. Výchylka ručky se zmenší, protože mezi body J a M se zmenší elektrický odpor, a proto se zmenší i elektrické napětí. + L J K V M _

Otázka číslo 3: V elektrických obvodech podle schémat a), b), c) jsou stejné ampérmetry A 1, A 2 a stejné rezistory o odporu R = 100 . Jak velké elektrické proudy naměříme na ampérmetrech A 1 v obvodech podle schémat a), b) a c)? Zpět Správná odpověď: Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. _ + J A1A1 A2A2 V1V1 30 V R _ + M A1A1 A2A2 V2V2 R _ + A1A1 R R R A2A2 IaIa IbIb IcIc Schéma a) Schéma b) Schéma c) a) … R = 100  ; U = 30 V; I a = ? A I a = U / R … I a = 30 V / 100  = 0,3 A b) … R = 200  ; U = 30 V; I b = ? A I b = U / R … I b = 30 V / 200  = 0,15 A c) … R = 50  ; U = 30 V; I c = ? A I c = U / R … I c = 30 V / 50  = 0,6 A

Otázka číslo 4: Jaké napětí je mezi uzly A a B? Zpět Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. _ Správná odpověď: U = 12 V + 12 V A B R 1 = 40  R 1 = 120  I1I1 I2I2 A I

Otázka číslo 5: K čemu se používá reostatu, zapojeného v elektrickém obvodu podle následujícího schématu? Zpět Správná odpověď: Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. K regulaci elektrického proudu procházejícího elektrickým obvodem. A + _ L J K

Otázka číslo 6: Urči elektrické proudy I 1 a I 2. Zpět Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. Správná odpověď: _ + 12 V A B R 1 = 40  R 1 = 120  I1I1 I2I2 A I R 1 = 40  ; U = 12 V; I 1 = ? A I 1 = U / R 1... I 1 = 12 V / 40  = 0,3 A R 2 = 120  ; U = 12 V; I 2 = ? A I 2 = U / R 2... I 2 = 12 V / 120  = 0,1 A

Otázka číslo 7: Na žárovce jsou údaje 24 V / 0,4 A. Žárovka je připojena ke zdroji napětí 24 V po dobu 5 minut. Urči elektrický příkon žárovky. Zpět Správná odpověď: Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. U = 24 V; I = 0,4 A; P=? W P = U. I P = 24 V. 0,4 A = 9,6 W

Otázka číslo 8: Urči odpor R rezistoru, kterým můžeme nahradit oba rezistory R 1 a R 2 tak, že se velikost proudu I nezmění. Zpět Správná odpověď: Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. _ + 12 V A B R 1 = 40  R 1 = 120  I1I1 I2I2 A I 1 / R = 1 / R / R 2  R = R 1. R 2 / (R 1 + R 2 ) R = / ( ) = / 160 = 30 

Otázka číslo 9: Na žárovce jsou údaje 24 V / 0,4 A. Žárovka je připojena ke zdroji napětí 24 V po dobu 5 minut. Jak velkou elektrickou energii přijme svítící žárovka? Zpět Správná odpověď: Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. U = 24 V; I = 0,4 A; t = 5 min = 300 s; W = ? J W = U. I. t W = 24 V. 0,4 A. 300 s = J

Otázka číslo 10: Urči velikost elektrického proudu procházejícího vodičem v místě A. Zpět Správná odpověď: Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. R = R 1 + R 2 + R 3 R = 10  + 20  + 30  = 60  U = 6 V; R = 60  ; I = ? A I = U / R I = 6 V / 60  = 0,1 A 30  6 V + _ A B C 20  10  1 2 3

Otázka číslo 11: Jak se mění výchylka ručky ampérmetru, posouvá-li se jezdec reostatu J do polohy L? Svoji odpověď zdůvodni. Zpět Správná odpověď: Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. Výchylka ručky se zvětší (zvětší se měřený elektrický proud), protože se zmenší elektrický odpor v obvodu. A + _ L J K

Otázka číslo 12: V elektrických obvodech podle schémat a), b), c) jsou stejné ampérmetry A 1, A 2 a stejné rezistory o odporu R = 100 . Ve kterých obvodech a), b), c) jsou výchylky ruček ampérmetrů A 1, A 2 různé? Zdůvodni. Zpět Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. Správná odpověď: Jen v obvodu na schématu c), kde se jedná o rozvětvený elektrický obvod. V obvodech na schématech a) a b) se ampérmetry vyskytují jen v různých místech jednoduchého nerozvětveného obvodu, kde je procházející proud v každém místě obvodu stejný. _ + J A1A1 A2A2 V1V1 30 V R _ + J M A1A1 A2A2 V2V2 R _ + A1A1 R R R A2A2 IaIa IbIb IcIc Schéma a) Schéma b) Schéma c)

Otázka číslo 13: Urči elektrický proud I. Zpět Správná odpověď: Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. _ + 12 V A B R 1 = 40  R 1 = 120  I1I1 I2I2 A I 1 / R = 1 / R / R 2  R = R 1. R 2 / (R 1 + R 2 ) R = / ( ) = / 160 = 30  U = 12 V; R = 30  ; I = ? A I = U / R I = 12 V / 30  = 0,4 A

Otázka číslo 14: Jak velké elektrické napětí je mezi svorkami žárovky 3, tj. mezi body B a C? Zpět Správná odpověď: Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. R = R 1 + R 2 + R 3 R = 10  + 20  + 30  = 60  U = 6 V; R = 60  ; I = ? A I = U / R … I = 6 V / 60  = 0,1 A I = 0,1 A; R 3 = 30  ; U 3 = ? V U 3 = I. R 3 … U 3 = 0,1 A. 30  = 3 V 30  6 V + _ A B C 20  10  1 2 3

Otázka číslo 15: V elektrických obvodech podle schémat a), b), c) jsou stejné ampérmetry A 1, A 2 a stejné rezistory o odporu R = 100 . Jak velké elektrické napětí naměříme na voltmetrech V 1 a V 2 ? Zpět Správná odpověď: Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. _ + J A1A1 A2A2 V1V1 30 V R _ + J M A1A1 A2A2 V2V2 R _ + A1A1 R R R A2A2 IaIa IbIb IcIc Schéma a) Schéma b) Schéma c) V 1 … U = 30 V V 2 … U = 15 V

_ + Otázka číslo 16: K čemu se v tomto zapojení používá rezistor s plynule proměnným odporem? Zpět Správná odpověď: Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. Slouží jako dělič napětí. L J K V M

[cit. 2010–13–07]. Dostupné pod licencí Creative Commons na WWW: Použité obrázky: [cit. 2010–13–07]. Dostupné pod licencí Creative Commons na WWW: