Racionální čísla.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
GONIOMETRICKÝ TVAR KOMPLEXNÍHO ČÍSLA
Advertisements

Číselné obory -Zákony, uzavřenost a operace
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p. o
VY_32_INOVACE_M-Ar 8.,9.01 Druhá mocnina
1.
Sčítání a odčítání lomených výrazů
VY_42_INOVACE_377_CELÁ ČÍSLA – POČETNÍ OPERACE
Matematické pojmy Matematika 7. – 8. ročník
7.
Počítáme s celými čísly
Zlomky RNDr. Ivana Holubová.
Zlomky – souhrn VY_32_INOVACE_11
Číselné obory Podmínky používání prezentace © RNDr. Jiří Kocourek 2013
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registra č ní č íslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_65.
Číselným oborem rozumíme číselnou množinu, na které jsou definovány bez omezení početní operace sčítání a násobení, tj. číselný obor je vzhledem k těmto.
Téma: CELÁ ČÍSLA – PROCVIČENÍ 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_034.
* Druhá odmocnina Matematika – 8. ročník *
* Druhá mocnina Matematika – 8. ročník *
* Třetí odmocnina Matematika – 8. ročník *
* Třetí mocnina Matematika – 8. ročník *
Téma: DĚLENÍ CELÝCH ČÍSEL 1
Matematika a její aplikace
Nerovnice v podílovém tvaru
9.
Srovnání možností matematického vyjádření části celku
Dělení zlomků.
Násobení racionálních čísel
Úprava výrazu na součin vytýkáním před závorku.
Rozklad mnohočlenů na součin
Téma: CELÁ ČÍSLA – PROCVIČENÍ 1
Krácení lomených výrazů.
Rozklad mnohočlenů na součin
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_18 Název materiáluČíselné.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
3.4 LOMENÉ VÝRAZY Mgr. Petra Toboříková. Lomené výrazy = výrazy ve tvaru zlomku pracujeme s nimi jako se zlomky musíme stanovit podmínky ve jmenovateli.
Lomené výrazy - násobení. Násobení lomených výrazů - připomeňme násobení zlomků vynásobíme zvlášť oba čitatele a zvlášť oba jmenovatele.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Lenka Hanušová Název:VY_32_INOVACE_1859_POČETNÍ_OPERACE_SE_ZLOMKY_II. Téma:
LOMENÉ VÝRAZY III. Sčítání a odčítání výrazů Matematika 9. ročník Creation IP&RK.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Druhá mocnina a odmocnina VY_32_INOVACE_077_Druhá mocnina a odmocnina.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Název školy: ZŠ a MŠ Březno
Složitější složené zlomky
ČÍSLA KOLEM NÁS.
Základní škola Čelákovice
VY_42_INOVACE_JESONKOVA.MATKVA.01
IV. Násobení lomených výrazů
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Zlomky Složené zlomky..
* Dělení zlomků Matematika – 7. ročník *
* Násobení zlomků Matematika – 7. ročník *
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Ing. Renata Kremlicová NÁZEV: Sčítání a odčítání racionálních čísel.
Lomené algebraické výrazy
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Násobení zlomků.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
SLOŽENÝ ZLOMEK.
GONIOMETRICKÝ TVAR KOMPLEXNÍHO ČÍSLA
* Porovnávání zlomků Matematika – 7. ročník *
Lomené algebraické výrazy
Zlomky Dělení zlomků..
RACIONÁLNÍ ČÍSLA.
Rozklad mnohočlenů na součin
Početní výkony s celými čísly: sčítání a odčítání
Zlomky Složené zlomky..
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
NÁSOBENÍ A DĚLENÍ CELÝCH ČÍSEL
Transkript prezentace:

Racionální čísla

Racionální číslo Racionální číslo je každé číslo, které lze vyjádřit ve tvaru podílu dvou celých čísel (tedy ve tvaru zlomku) Zlomky Desetinná čísla Celá čísla Racionální čísla jsou kladná i záporná

Příklady racionálních čísel −8 1 9 7 0,35 - 14 1 3 16 − 1 8 - 5,9 7 5 − 1 9

Příklady racionálních čísel Vymysli a zapiš libovolné racionální číslo:

Početní operace s racionálními č. Využijeme znalostí: Zlomků a desetinných čísel Celých čísel (znaménka)

Sčítání (a odčítání) racionálních č. Příklad: − 1 3 + 5 2 = − 2 6 + 15 6 = −2+15 6 = 13 6 Zlomky převedeme na stejného jmenovatele Čitatele sečteme podle pravidel, která známe z celých čísel

Sčítání (a odčítání) racionálních č. Vyzkoušej: 4 5 − 1 2 = − 3 4 − 3 2 = 2 3 −1 1 6 =

Násobení (a dělení) racionálních č. Příklad: 1 5 − 3 8 ∙ 20 9 = − 1 2 ∙ 5 3 = − 5 6 2 3 Zlomky můžeme krátit křížem Násobíme záporný zlomek kladným => výsledek bude záporný

Násobení (a dělení) racionálních č. Vyzkoušej: 4 5 ∙ − 1 2 = − 10 9 : − 15 2 = −1 2 3 ∙ 6 25 =