Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/21.0657 Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zlomky Sčítání zlomků..
Advertisements

Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Sčítání a odčítání lomených výrazů
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Název materiálu: ÚČINNOST
Sčítání lomených výrazů – 3
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace
Zlomky RNDr. Ivana Holubová.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registra č ní č íslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_65.
Sčítání a odčítání zlomků
L i n e á r n í r o v n i c e II. Matematika 8.ročník ZŠ
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace
80.1 Procvičení a příklady: Sčítání v oboru 1 – 8.
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Název materiálu: PRÁCE
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace
Název Zlomky – porovnávání Předmět, ročník
Česká moderna - výklad (9. roč.)
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
AnotacePrezentace, která se zabývá sčítáním a odčítáním lomených výrazů. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci sčítají a odčítají.
Matematika a její aplikace
Racionální čísla.
SČÍTÁNÍ ZLOMKŮ + = + = + =  Sčítat můžeme jen zlomky se stejným jmenovatelem. Sčítáme čitatele zlomků. 1)hledáme společného jmenovatele obou zlomků.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU 18 – Výrazy a operace s mnohočleny – teorie NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Lenka Hanušová Název:VY_32_INOVACE_1859_POČETNÍ_OPERACE_SE_ZLOMKY_II. Téma:
LOMENÉ VÝRAZY III. Sčítání a odčítání výrazů Matematika 9. ročník Creation IP&RK.
Odčítání zlomků s různými jmenovateli Výukový materiál pro 7.ročník Autor materiálu: Mgr. Martin Holý Další šíření materiálu je možné pouze se souhlasem.
Odčítání zlomků Matematika – 7. ročník. Odítání zlomků Odčítat zlomky umíme. = Ale pouze ty, které mají stejného jmenovatele. = Sečteme čitatele a jmenovatele.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Radek Martinák Společný násobek a dělitel - co jsou násobky čísel? - dokážeme najít společné.
L i n e á r n í r o v n i c e II. Matematika 8.ročník ZŠ
Převeď zlomky do základního tvaru:
Název školy: ZŠ a MŠ Březno
Pořadové číslo projektu Šablona č.: III/2
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Základní škola Čelákovice
Zlomky Sčítání zlomků..
* Dělení zlomků Matematika – 7. ročník *
* Násobení zlomků Matematika – 7. ročník *
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Ing. Renata Kremlicová NÁZEV: Sčítání a odčítání racionálních čísel.
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Základní škola Čelákovice
Násobení zlomků.
Rovnice - úvod ÚHLŮ.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Sčítání lomených výrazů
Lomené algebraické výrazy
Vy_32_Inovace_12_Sčítání a odčítání lomených výrazů
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Slovní úlohy Matematika a její aplikace (matematika pro 2. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
Zlomky Dělení zlomků..
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Zlomky (5) Porovnávání zlomků
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
NÁZEV ŠKOLY : ZŠ KOLÍN V. , MNICHOVICKÁ 62 AUTOR : Mgr
ZLOMKY A DESETINNÁ ČÍSLA
AUTOR: Mgr. Jana Pulcová NÁZEV: VY_42_INOVACE_02_ČÍSLO A PROMĚNNÁ_29
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Základní škola Čelákovice
Transkript prezentace:

Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ OTEVŘENÁ Název materiálu: ZLOMKY- sčítání, odčítání Vyvození a procvičení učiva, 7.roč. (Ppt) Autor: Mgr. Sylva Langrová Prosinec 2010 HRAZENO Z EU OP - VK

Materiál je v souladu s RVP ZV a ŠVP Matematika a její aplikace Zlomky Anotace: Materiál slouží k seznámení se základními postupy u sčítání a odčítání zlomků a jejich procvičování. Materiál lze využít i k domácí individuální přípravě žáků nebo k opakování tohoto učiva.Za objekty označenými se skrývá nápověda, řešení nebo výsledky. Klíčová slova: součet, rozdíl zlomků Obsah: slide 3,4 - sčítání zlomků slide 5 – odčítání zlomků slide 6 – příklady s výsledky slide 7 – řešená slovní úloha

Sčítání zlomků Nejdříve určíme společného jmenovatele. Toto číslo musí být násobkem jmenovatele prvního zlomku (3) i jmenovatele druhého zlomku (4). Nejlépe je najít přímo nejmenší společný násobek obou jmenovatelů. n(3,4) =12

Dále zjistíme, jakým číslem jsme rozšířili jmenovatele prvního zlomku a stejným číslem vynásobíme i čitatele. Tohle provedeme u obou zlomků. V našem případě jsme prvního jmenovatele násobili číslem 4, proto i čitatele vynásobíme 4. Druhý zlomek jsme rozšířili číslem 3 a proto vynásobíme i čitatele 3. Po vynásobení čísla v čitateli už jenom sečteme a máme konečný výsledek.)¨)¨¨¨¨

Odčítání zlomků Odčítání zlomků funguje stejně jako sčítání, jen místo znaménka + je – UŽ NEPIŠ!

Procvičování + a - MÁŠ TO SPRÁVNĚMÁŠ TO SPRÁVNĚ

Slovní úloha Maminka koupila 3 m látky na záclony. Ustřihla 1 m a m. Zbylo jí ještě 0,7 m látky na ubrus? Řešení: Ne, mamince zbyla m látky, což je 0,25 m.

ZDROJE: Vlastní