Marketing Základy a postupy..

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

Tvorba cen v maloobchodě
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Marketing, marketingové.
Vývoj marketingových koncepcí
Cena v pojetí marketingu
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
M ARKETING – S WOT ANALÝZA Ing. Jiří Šilhán. P OJETÍ MARKETINGU Pohled ekonomů: Marketing je proces výměny užitné hodnoty, kterou kupující získává od.
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Strategické plánování v marketingu
20. července 2013VY_32_INOVACE_100308_Marketing_1_DUM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní akademie.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
Výběr trhu pro export, strategický marketing
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Analýza makro a mikroprostředí
Koncepce marketingového řízení
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
Ekonomie kolem nás EKONOMIE Ekonomie kolem nás 1. přednáška Eva Tomášková Katedra národního hospodářství Eva Tomášková
MARKETINGOVÁ SITUAČNÍ ANALÝZA
Analýza vlastního podniku
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Marketingové prostředí
úvod pojetí a obsah marketingu
MARKETING.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Komplexní analýzy.
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
1.Obsah marketingového řízení
PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ
Prosperita organizace
Strategické marketingové plánování. umožňuje přesnější formulování cílů, možnosti firmy zohledňuje měnící se marketingové příležitosti vede k lepší koordinaci.
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Podnikatelský plán struktura plánu.
P4 Analýza portfolia/ strategické plánování
Plánovací proces a druhy plánování
POSTAVENÍ FIRMY - Rizika povolání FIRMA ORGANIZACE LIDSKÝ FAKTOR CÍLE Ekonomie Politika Ekologie Legislativa Trh Riziko v centrálně řízené ekonomice v.
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
Strategický marketingový proces: plánovací etapa
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
Tržní prostředí.
Podnik a výroba 8. – Obsah Základní ekonomické pojmy Podnik a výroba – úvod do problematiky Podniky v Evropě Obrat podniku Sociální a environmentální.
8. Marketing.
Úkol na příští seminář: Poziční mapa služeb nabízených „vaší organizací“ Poziční mapa služeb nabízených „vaší organizací“ Zamyslete se nad možným.
Principy segmentace vnějšího a vnitřního prostředí podniku
Definice marketingu. Definic marketingu existuje celá řada, nejčastěji používány jsou následující čtyři:  Marketing je sociální a manažerský proces,
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové strategie Ročník / obor studia:III..
Model struktury strategického managementu
Strategická analýza společnosti TIBBIS, s. r. o.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
MARKETING Přednáška P
Digitální učební materiál
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Marketing neziskových organizací
Ekonomika malých a středních podniků
Portfolio analýza Model GE
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Marketingový systém řízení
Vítejte na marketingu.
Marketingové strategie
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_MARKETING.
Ekonomika malých a středních podniků
Marketing Základy a postupy..
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

Marketing Základy a postupy.

Definice marketingu: Sociální a manažerský proces, jehož pomocí získávají lidé to, co potřebují nebo po čem touží, a to na základě produkce komodit a jejich směny za komodity jiné nebo za peníze. (Kotler) Marketing je manažerským procesem, který umožňuje zjišťování, předvídání a uspokojování požadavků spotřebitelů rentabilním způsobem.(AIM)

prodej marketing Snaží se přimět zákazníky k nákupu zboží, které podnik vyrábí. Usiluje, aby podnik vyráběl to, co zákazník požaduje.

Podnikatelské koncepce a přístup k zákazníkům: výrobková výrobní prodejní marketingová sociální

Marketingová koncepce Je založena na principu trvalé orientace podniku na efektivní uspokojování potřeb spotřebitelů. Podnik zdůrazňuje snahu o řešení problémů spotřebitele, nikoliv vlastních problémů.

Předpoklad: spotřebitelé preferují výrobky levné a snadno dostupné. Výrobní koncepce Předpoklad: spotřebitelé preferují výrobky levné a snadno dostupné.

Výrobková koncepce Předpoklad: spotřebitelé dávají přednost výrobkům, které jsou vysoce kvalitní, dokonale fungují, mají vynikající design… Marketingová krátkozrakost.

Prodejní koncepce Předpoklad: spotřebitelé nejsou o výrobcích dostatečně informováni, vědí o nich jen málo, jejich vztah k podniku je pasivní až odmítavý.

Marketingová koncepce Východiska Základy Nástroje Výsledky Stávající produkty Prodej a PP Podnik Zisk je výsledkem objemů prodeje Prodejní koncepce Potřeby zákazníků Integrovaný marketing Zisk je výsledkem spokojenosti zák. Trh Marketingová koncepce

Sociální koncepce Požadavek: aby činnost výrobců a prodejců vedla nejen k uspokojování potřeb spotřebitelů, ale také neměla nepříznivý dopad na životní prostředí a fungování lidské společnosti.

Makromarketing se zabývá obecnými aspekty tržního mechanismu, věnuje pozornost vztahu mezi nabídkou a poptávkou. Přispívá k iniciaci opatření, která brání, např. plýtvání se zdroji, znečišťování životního prostředí, neetickému chování podniků…

Mikromarketing se zabývá marketingovými aktivitami individuálních subjektů, studuje způsoby, jak tyto subjekty své specifické problémy řeší.

Úkoly marketingu v moderní společnosti: maximalizace spotřeby, maximální uspokojování potřeb, maximalizace výběru, maximalizace kvality života. „Náš zákazník – náš pán.“

je nedílnou součástí řízení podniku. Marketingové řízení je nedílnou součástí řízení podniku.

Albert drží ceny při zemi Přinášíme dobré věci do života Poslání firmy Cíle firmy určují činnost firmy v daném podnikatelském prostředí. Fischer vám nabízí víc

Strategické plánování (základní požadavky): Alokace svých finančních zdrojů, aby byly podporovány jen perspektivní aktivity. Vždy analyzovat a vyhodnotit budoucí zisk každé aktivity. Ke každé aktivitě vypracovat postup, jak dospět k vytčeným dlouhodobým cílům.

Marketingová strategie strategie minimálních nákladů, strategie diferenciace produktu, strategie tržní orientace.

Strategie minimálních nákladů Cíl: dosáhnout co nejnižších nákladů na výrobu a distribuci a tak nabízet výrobky za nižší ceny než konkurence. Tuto strategii uplatňují zejména podniky, které se orientují na velmi rozsáhlý trh.

Strategie diferenciace produktu Cíl: podnik usiluje o dosažení dokonalého výkonu v některé oblasti, která je pro zákazníka důležitá. Uplatnění zejména u menších a středních podniků.

Strategie tržní orientace Cíl: podnik se zaměřuje na jeden nebo více segmentů trhu.

Marketingová strategie vstupu na zahraniční trh Šampón/Období I. – II. III. – IV. V. – VI. VII. – VIII. Pantene Pro-V 57,4 57,9 58,7 58,5 Organics 42,7 46,4 58,0 59,2 Vývoj průměrných cen šampónů Pantene Pro-V a Organics v roce 1996 v Kč.

Marketingový plán shrnutí, běžná marketingová situace, situace na trhu, situace v distribuci, konkurenční situace, rozbor příležitostí a očekávání v makroprostředí, cíle, předpokládané výsledky, kontrola.

Marketingové prostředí makroprostředí mikroprostředí

Marketingové mikroprostředí Faktory snáze ovlivnitelné: produkt, prodejní cena, prodejní místo, propagace. Faktory hůře ovlivnitelné: zaměstnanci, lidé mimo podnik. (S-W analýza – analýza silných a slabých stránek podniku)

Marketingové makroprostředí Demografické prostředí. Ekonomické prostředí. Přírodní prostředí. Technologické prostředí. Politické prostředí. Kulturní prostředí. (O-T analýza, analýza příležitostí a hrozeb) SWOT analýza, analýza marketingového prostředí

Analýza portfolia – strategické podnikatelské jednotky Výsledkem je hodnocení perspektivnosti strategických podnikatelských jednotek, tzv. SBU.

Podmínky vzniku SBU: lze ji samostatně plánovat, má vlastní konkurenty, má vlastního manažera.

Bostonský model produktové analýzy vysoké HVĚZDA OTAZNÍK DOJNÁ KRÁVA STARÝ PES Tempo růstu trhu SBU 3 10% SBU 2 SBU 1 nízké vysoký 1,0 nízký relativní podíl na trhu

GE model I. Chránit pozici II. Výběrově investovat do rozvoje IV. 5,0 I. Chránit pozici II. Výběrově investovat do rozvoje IV. Chránit a přehodnocovat III. Investovat do rozvoje V. Výběrově investovat, upřednostňovat tvorbu příjmů VII. Restrukturalizo-vat, upřednostňovat tvorbu příjmů VI. Investovat uváženě VIII. Omezit rozvoj IX. Sklízet silná Konkurenční pozice 3,67 střední 2,33 slabá 1,0 5,0 vysoká 3,67 střední 2,33 nízká 1,0 Atraktivnost trhu