Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu „Vzdělávání pedagogů středních odborných škol Olomouckého kraje v nových trendech vyučovaných oborů“, který.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zpracováno v rámci projektu SIPVZ 0120P2006
Advertisements

Zpracováno v rámci projektu SIPVZ 0120P2006
STROJÍRENSTVÍ Technické kreslení Značky polohy (ST20)
VY_32_INOVACE_59_Zoner_Callisto4_I. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
Zpracováno v rámci projektu SIPVZ 0120P2006
Ročník : roč. Vzdělávací oblast : ICT Vzdělávací obor : ICT Tematický okruh : Program Malování Učivo : Kreslení čar a základních tvarů  Název operačního.
Technická dokumentace
ZONER CALLISTO Pracovní postup tvorby obrázku
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Strojírenství Kontrola a měření Měření tvarů a vzájemné polohy (ST39)
Vypracoval: Petr Němeček
POSTUP KRESLENÍ Meier Miroslav, 2006.
Označení vzdělávacího materiálu (kód): VY_32_INOVACE_TE_3 Název školy: Základní škola Velké Opatovice, okres Blansko Název programu: Operační program Vzdělávání.
Technické kreslení.
Jak postupovat při tvorbě návrhu obálky do časopisu - Pomůcka pro studenty -
KONTROLA A MĚŘENÍ Zkoušky mechanických vlastností ZKOUŠKA TVRDOSTI
KONTROLA A MĚŘENÍ Metrologie
JAK NA DATABÁZOVÉ FUNKCE Linda Lahodná 4. B POKRAČUJ KLIKNUTÍM>>>
KONTROLA A MĚŘENÍ Měření součástí ve 3D
Kreslíme vektorovou grafiku (4) Kopírování objektů Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
VÁLEC… …a vše, co potřebujeme vědět Zbyněk Janča.
Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu „Vzdělávání pedagogů středních odborných škol Olomouckého kraje v nových trendech vyučovaných oborů“, který.
Metody geoinženýrství Ing. Miloš Cibulka, Ph.D. Brno, 2015 Cvičení č. 3 Vytvořeno s podporou projektu Průřezová inovace studijních programů Lesnické a.
4.3 Geometrické tolerance
Jednotrubkový rozvod Střední odborná škola Otrokovice
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Název partnera: ………………………………………………………………… Číslo a název operačního programu:
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Číslo a název operačního programu: CZ.1.07 OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Zoner Callisto V této prezentaci najdete různé návody a rady jak pracovat s programem Zoner Calisto.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Projekt „Vzdělávání pedagogů středních odborných škol Olomouckého kraje v nových trendech vyučovaných oborů“,reg.číslo CZ.1.07/3.2.05/ je spolufinancován.
Zkoušky mechanických vlastností
Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu „Vzdělávání pedagogů středních odborných škol Olomouckého kraje v nových trendech vyučovaných oborů“, který.
Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu „Vzdělávání pedagogů středních odborných škol Olomouckého kraje v nových trendech vyučovaných oborů“, který.
Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu „Vzdělávání pedagogů středních odborných škol Olomouckého kraje v nových trendech vyučovaných oborů“, který.
Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu „Vzdělávání pedagogů středních odborných škol Olomouckého kraje v nových trendech vyučovaných oborů“, který.
Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu „Vzdělávání pedagogů středních odborných škol Olomouckého kraje v nových trendech vyučovaných oborů“, který.
Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu „Vzdělávání pedagogů středních odborných škol Olomouckého kraje v nových trendech vyučovaných oborů“, který.
Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu „Vzdělávání pedagogů středních odborných škol Olomouckého kraje v nových trendech vyučovaných oborů“, který.
Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu „Vzdělávání pedagogů středních odborných škol Olomouckého kraje v nových trendech vyučovaných oborů“, který.
Vektorové tutoriály Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Ing. Jiří Trefilík Název prezentace (DUMu): 14. Nepředepsané geometrické tolerance a všeobecné tolerance Název sady:
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Ing. Zatloukal Martin Název prezentace (DUMu): 3. Seznámení s programem Autodesk „Inventor“ – CAD Název sady: CNC.
Mgr. Vilibald Schlapák ZÁKLADY KÓTOVÁNÍ Pořadové číslo projektu CZ.1.07/1.1.18/ „Řemesla s techniky začneme od píky“ Datum vytvoření:
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Ing. Jiří Trefilík Název prezentace (DUMu): 18. Výrobní výkres a jeho náležitosti Název sady: Technická dokumentace.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Ing. Zatloukal Martin Název prezentace (DUMu): 6. Přenos modelu mezi programy „Inventor“ a „EdgeCAM“- základní nastavení.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: David Kranz Název prezentace (DUMu): 10. Výroba speciálních tvarových čelistí pro rytecké upínací zařízení Název.
19. Výroba konkrétního výrobku na CNC soustruhu HURCO č.2
18. Výroba konkrétního výrobku na CNC soustruhu HURCO č.1
13. Použití nářadí na montáž zbraní
Kótování VY_32_INOVACE_26_511
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Mgr. et Mgr. Pavel Římovský, Bc. Jaroslav Mudrák
Okruh: Grafomotorická cvičení Učební materiál č. 4: Najdi a vybarvi
20. Výroba konkrétního výrobku na CNC soustruhu HURCO č.3
Mgr. et Mgr. Pavel Římovský, Bc. Jaroslav Mudrák
CorelDRAW – práce s rastrovou grafikou
SŠ-COPT Uherský Brod Ing. Zatloukal Martin
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Technické zobrazování Vypracoval: Lukáš Karlík
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Digitální učební materiál
Vyvození a procvičení učiva
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
CorelDRAW – tvarování křivek
Okruh: Grafomotorická cvičení
SŠ-COPT Uherský Brod Ing. Zatloukal Martin
Tento projekt je spolufinancován z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Transkript prezentace:

Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu „Vzdělávání pedagogů středních odborných škol Olomouckého kraje v nových trendech vyučovaných oborů“, který je spolufinancován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR. INVENTOR 2015 CVIČENÍ 5 - VYTVOŘENÍ TĚLESA- VÁLEC – ROTACE 1

V předešlé lekci jsme vytvářeli hřídel pomocí příkazu Vysunutí. Nyní si ukážeme jak je možno stejnou hřídel vymodelovat pomocí příkazu Rotace. Vytvořený hřídel bude mít stejné rozměry jako předešlý hřídel. Náčrt jeho rozměrů je na našem obrázku. Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu „Vzdělávání pedagogů středních odborných škol Olomouckého kraje v nových trendech vyučovaných oborů“, který je spolufinancován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR. 2

V režimu Náčrt nakreslíme obrys hřídele. Zde také zvolíme osu a zakótujeme jednotlivé rozměry použijeme i vazby k zajištění požadovaných geometrických podmínek. Po příkazu Ukončit náčrt přejde program do režim 3D model. Další postup vytváření 3D tělesa z náčrtu popíšeme v následujícím textu. Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu „Vzdělávání pedagogů středních odborných škol Olomouckého kraje v nových trendech vyučovaných oborů“, který je spolufinancován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR. 3

Jak je z náčrtu zřejmé, není nutno vykreslit přesný obrys. Není nutno se snažit dodržovat kolmosti, rovnoběžnosti případně další tzv. vazby. Pokud najedeme šipkou myši na jednotlivé symboly vazeb, objeví se nápověda, která objasní funkci této vazby. Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu „Vzdělávání pedagogů středních odborných škol Olomouckého kraje v nových trendech vyučovaných oborů“, který je spolufinancován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR. 4 Vazba tečnosti Vazba vertikální Vazba zamknutí polohy Vazba symetrie Vazba totožnosti Vazba horizontální Vazba rovnoběžnosti Vazba stejnosti Vazba vyhlazení Vazba kolmosti Vazba soustřednosti Vazba kolineárnosti

Pomocí vazeb jsme zajistili kolmost, horizontálnost, vertikálnost atd. tak, aby náčrt měl správný základní tvar. Dále 1LT na spodní čáru jež uzavírá obrazec. Spojuje počáteční vertikální a poslední vertikální čáru. Čára svítí červeně a my označíme ikonu se znázorněním osy. Tato zmodrá, a z původní čáry se vytvoří osa Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu „Vzdělávání pedagogů středních odborných škol Olomouckého kraje v nových trendech vyučovaných oborů“, který je spolufinancován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR. 5

Začneme kótování postup zvolíme od největších rozměrů. Tedy celkovou délky a největší průměr. Při kótování průměru vždy začneme 1LT na osu a potom na površku daného obrysu. Tím dosáhneme zakótování průměru. Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu „Vzdělávání pedagogů středních odborných škol Olomouckého kraje v nových trendech vyučovaných oborů“, který je spolufinancován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR. 6

Postupně zadáme všechny rozměry dílce. Následuje příkaz pro rotaci. Tento zadáme z klávesnice pomocí písmene R. nyní stačí jen potvrdit správnost. Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu „Vzdělávání pedagogů středních odborných škol Olomouckého kraje v nových trendech vyučovaných oborů“, který je spolufinancován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR. 7