22..

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pravidla pro sčítání a odčítání celých čísel
Advertisements

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Sčítání a odčítání úhlů
Sčítání, odčítání, násobení a dělení úhlů (grafické)
Sčítání a odčítání lomených výrazů
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Dnes učím já....
7.
Zlomky RNDr. Ivana Holubová.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Analytická geometrie pro gymnázia
Sčítání a odčítání mnohočlenů
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
(snímek 5): Ujasněte si pojmy, které nejsou přesně definovány.
Matematika a její aplikace
Lineární rovnice Řešit rovnici znamená určit neznámou. Při řešení rce se snažíme neznámou dostat na jednu stranu a všechno ostatní na stranu druhou.
MIROSLAV PYTLÍK KATEŘINA KŘIVÁNKOVÁ PETRA SOCHŮRKOVÁ TEREZA VYHNALOVÁ
Sčítání, odčítání, násobení a dělení úhlů (početní)
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_21 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Podíl (dělení) mnohočlenů
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
AnotacePrezentace, která se zabývá porovnáváním, sčítáním a odčítáním smíšených čísel. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci porovnávají,
AnotacePrezentace, která se zabývá porovnáváním, sčítáním a odčítáním smíšených čísel. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci porovnávají,
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
AnotacePrezentace, která se zabývá sčítáním a odčítáním lomených výrazů. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci sčítají a odčítají.
MOCNINY.
17.
Převodyvel.úhlůČástiúhlůPolovinaúhlů Sečti! Sečti!Řešrovnosti
Číselné výrazy s proměnnou
Celá čísla Pojem celé číslo,sčítání,odčítání. Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): Září 2012 Ročník:7. Tematická oblast:
SČÍTÁNÍ ZLOMKŮ + = + = + =  Sčítat můžeme jen zlomky se stejným jmenovatelem. Sčítáme čitatele zlomků. 1)hledáme společného jmenovatele obou zlomků.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Lenka Hanušová Název:VY_32_INOVACE_1859_POČETNÍ_OPERACE_SE_ZLOMKY_II. Téma:
LOMENÉ VÝRAZY III. Sčítání a odčítání výrazů Matematika 9. ročník Creation IP&RK.
Odčítání zlomků s různými jmenovateli Výukový materiál pro 7.ročník Autor materiálu: Mgr. Martin Holý Další šíření materiálu je možné pouze se souhlasem.
Odčítání zlomků Matematika – 7. ročník. Odítání zlomků Odčítat zlomky umíme. = Ale pouze ty, které mají stejného jmenovatele. = Sečteme čitatele a jmenovatele.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Středový a obvodový úhel
Pořadové číslo projektu Šablona č.: III/2
Lomené algebraické výrazy
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 1. ???
Základní škola Čelákovice
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Dvourozměrné geometrické útvary
Dvourozměrné geometrické útvary
Mocniny s přirozeným mocnitelem
konstrukce, měření velikosti osa úhlu, operace s úhly
* Násobení zlomků Matematika – 7. ročník *
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Ing. Renata Kremlicová NÁZEV: Sčítání a odčítání racionálních čísel.
Digitální učební materiál
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Základní škola Čelákovice
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
Převody minuty, stupně. Převody minuty, stupně.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Lomené algebraické výrazy
Vy_32_Inovace_12_Sčítání a odčítání lomených výrazů
Grafické násobení a sčítání úhlů
Celá čísla shrnutí učiva.
Dvourozměrné geometrické útvary
Nerovnice Ekvivalentní úpravy - 1..
Početní výkony s celými čísly: sčítání a odčítání
Početní výkony s celými čísly: sčítání a odčítání
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ MNOHOČLENŮ
Transkript prezentace:

22.

GRAFICKÉ SČÍTÁNÍ ÚHLŮ Sečíst graficky úhly α a β znamená k jednomu rameni úhlu α směrem mimo úhel α přenést úhel β. Podrobný postup na: https://www.youtube.com/watch?v=m4lcdxpmtT0

SČÍTÁNÍ ÚHLŮ Sečti velikosti úhlů α a β, jestliže α= 56°21´a β = 38°32´. Nejprve sečteme zvlášť stupně a potom zvlášť minuty: 56° + 38° = 94° 21´ + 32´ = 53´ Zkontrolujeme, jestli počet minut nepřekročil 60, protože 60 minut = 1 stupeň. Pokud ne (53<60), pak máme výsledek: α + β = 94°53´.

Sečti velikosti úhlů γ a δ, jestliže γ= 43°49´a δ = 86°27´. Nejprve sečteme zvlášť stupně a potom zvlášť minuty: 43° + 86° = 129° 49´ + 27´ = 76´ Zkontrolujeme, jestli počet minut nepřekročil 60, protože 60 minut = 1 stupeň. Pokud ano (76>60), pak musíme ještě 76´převést na stupně: 76´= 60´+ 16´= 1° 16´  1° přičteme ke stupňům  129° +1° = 130° γ + δ = 130°16´.

GRAFICKÉ ODČÍTÁNÍ ÚHLŮ Odečíst graficky od úhlu α úhel β znamená k jednomu rameni úhlu α směrem do úhlu α přenést úhel β. Podrobný postup na: https://www.youtube.com/watch?v=uWSRG8bcsPM

ODČÍTÁNÍ ÚHLŮ Odečti od velikosti úhlu α velikost úhlu β, jestliže α= 103°41´a β = 25°37´. Nejprve zkontrolujeme, jestli je POČET MINUT u úhlu, OD KTERÉHO ODEČÍTÁME, VĚTŠÍ než u druhého úhlu, pokud ano (41 >37), pak odečteme zvlášť stupně a zvlášť minuty: 103° - 25° = 78° 41´ - 37´ = 04´ α - β = 78°04´.

Odečti od velikosti úhlu γ velikost úhlu δ, jestliže γ= 85°15´a δ= 38°47´. Nejprve zkontrolujeme, jestli je POČET MINUT u úhlu, OD KTERÉHO ODEČÍTÁME, VĚTŠÍ než u druhého úhlu, pokud ne (15<47), pak musíme 1° vzít z počtu stupňů γ (85°), převést ho na minuty a přidat k minutám γ (15´) 85° - 1°= 84° 1°= 60´ 15´+ 60´= 75´ potom odečteme zvlášť stupně a zvlášť minuty: 84° - 38° = 46° 75´ - 47´ = 28´ γ - δ = 46°28´.