Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PRA_313 Ročník: 1. Vzdělávací obor: 64-41-L/51 Podnikání Téma: Zjednodušený marketingový plán Jméno autora: Ing. Božena Došková Vytvořeno dne: 15.08.2012 Metodický popis: Podpora hodiny Učební praxe Anotace: Materiál je určen pro 1. ročník nástavbového studia - Podnikání - vytváření podnikatelského plánu
Sestavte jednoduchý podnikatelský plán - podnikatelský záměr : a) cíl našeho podnikání b) použité strategie k dosažení těchto cílů - sestavuje se v písemné formě a to i v případě, že bude sloužit pro vlastní účely firmy - je potřebný i v případě, že potřebujeme získat úvěr od banky nebo jiného investora, popřípadě hledáme-li společníka
Návrh struktury podnikatelské záměru: 1) titulní strana - jméno zakladatele (majitele) - adresa firmy a její identifikační údaje 2) obsah - shrnutí nejdůležitějších bodů 3) úvod - charakteristika předkladatele ( historie, právní forma, odbornost, předmět podnikání, popis podnikatelských aktivit, definice cílů)
4) průzkum trhu - zájmové skupiny (cíloví zákazníci, konkurenti, dodavatelé) - analýza trhu (velikost, struktura, poptávka) 5) marketingová činnost - popis produktu nebo služeb - propagační činnost (umístění reklamy, náklady spojené s reklamou) - cena a cenová politika - distribuční cesty
6) personální a prostorové zajištění - počet zaměstnanců, jejich kvalifikace, mzdové náklady - kancelářské a další prostory 7) majetková struktura - stroje, zařízení potřebné pro provoz podniku 8) časový harmonogram - důležité termíny a návrhy cílů
9) finanční plán na první rok podnikání - plánování investic - zdroje financování - zakladatelský rozpočet (kalkulace očekávaných nákladů a výnosů) - cash-flow (předpokládané příjmy a výdaje) - poplatky související s podnikáním 10)přílohy - fotografie produktů, plánovaný hospodářský výsledek, výpis ze živnostenského rejstříku
Pracovní list č. 13: - vypracujte titulní stranu podnikatelského záměru vaší fiktivní firmy www.ipodnikatel.cz http://napadykpodnikani.cz