2014/ 2015 COLLEGIUM Porady a úkoly Má ň a 3.víkend: 6.-8.3.2015 Collegium.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
N ORMÁLNÍ JE NEKOU Ř IT Ž ALOUDÍKOVÁ, I., H RUBÁ, D. P D F A LF MU BRNO Výchova ke zdravému životnímu stylu a nekuřáctví na I.stupni ZŠ.
Advertisements

(principy funkce a oblasti vyu ž ívání tabulkových procesor ů, struktura tabulky, vzorce a funkce obecn ě, adresace bun ě k - relativní a absolutní editace.
 O co se pokoušíme  Stav p ř i minulé minikonferenci  Jak jsme pokro č ili  Po č ítání fitness  Problémy, na které jsme narazili  O co se pokusíme.
2014 / 2015 Na č em stojí skauting? Jan Peroutka - Rocky Ideologica.
2012 / 2013 Na č em stojí skauting? Jan Peroutka Ideologica.
2012 / 2013 Hospodaření Kateřina Hrdličková - Matýsek Fiscus.
2014 / 2015 Katedra COLLEGIUM Vedení, styly vedení, káze ň, autoritativní p ř íkaz… Collegium Má ň a
2012 / 2013 Collegium Jak nebýt na oddíl sám, tým, spolupráce Má ň a 6. – Collegium.
2014 / 2015 COLLEGIUM Jak pomoci rádc ů m s budováním autority Má ň a 2.víkend: Collegium.
2012 / 2013 Hospodaření Kateřina Hrdličková - Matýsek Fiscus.
2014/2015 Katedra COLLEGIUM AUTORITA Má ň a Collegium.
2012 / 2013 Psychologie Komunikace Zuzana Psychologia.
Tento projekt je spolufinancován z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU Popularizace technických oborů a řemesel prostřednictvím interaktivní výuky žáků OP vzdělávání.
Mgr. Aleš Adamec vedoucí Domova Pístina závěrečná konference Už nechci v kleci! 20. – , Ústí nad Labem.
ÚVOD DO MANAGEMENTU Zpracoval Ing. Jan Weiser. Osnova výkladu  1. Proč a jak studovat management?  2. Základní pojmy a definice Definice organizace.
DEN ZEMĚ –orientační závod Autor: Mgr. Ivana Tesařová.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Výzkum efektivnosti fungování veřejné správy Interní grant VŠP Jihlava Měrtlová - Nečadová - Kovář.
Trh, ekonomika. ekonomická činnost výroba spotřeba obchod, směna.
Jihlava 29. února Chci-li rozhodnout o tom jak a co mám měnit, zlepšovat, modernizovat, musím vědět PROČ TO DĚLÁM a PRO KOHO. Tedy znát ÚČEL……
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_07.
Software Licence a distribuce Karel Nymsa Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Aritmetický průměr Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika Datum.
Josef Procházka08 VKZ (Výchova ke zdraví) P08B0308P.
Počitačová bezpečnost - je obor informatiky, který se zabývá zabezpečením informací v počítačích (odhalení a zmenšení rizik spojených s používáním počítače).
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Katedra podnikové strategie Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku.
MLADÝ ZÁCHRANÁŘ 2012 PRO DĚTI ZÁKLADNÍH ŠKOL MLADÝ ZÁCHRANÁŘ 2012 SOUTĚŽ PRO DĚTI ZÁKLADNÍH ŠKOL HZS Ústeckého kraje.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Spoření ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ ČESKÉ BUDĚJOVICE ÚSTAV PODNIKOVÉ STRATEGIE Autor bakalářské práce: Jitka Macháčková Vedoucí bakalářské práce: Ing.
OD PŘEDŠKOLNÍ VÝCHOVY K PŘEDŠKOLNÍMU VZDĚLÁVÁNÍ A ZPÁTKY K PŘEDŠKOLNÍ VÝCHOVĚ Doc. PhDr. Eva Opravilová, CSc., PhDr. Jana Kropáčková,
Seminář o stavebním spoření
Agendy IISSDE z pohledu veřejnosti Možnosti využití internetu
Time Management Lubomir Pelc ČIŽP – Brno
Procesní management v oddělení logistiky
Mentoring, co a jak? Václav Šneberger
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Reklamština Jak ji pochopit..
Řízení kolektivu. Řízení kolektivu Aby podřízení pracovali dobře, musí být splněny tyto podmínky: schopnosti podřízených pracovní podmínky motivace.
Pracovní porada Pracovní list.
Úloha bodového systému
Příprava hry.
Pracovní porada Pracovní list.
Tři Druhy Služby Komu sloužím ?
FINANČNÍ GRAMOTNOST Hospodaření domácnosti.
Chování zákazníka Zahrnuje všechny činnosti, které zákazník uskutečňuje v souvislosti s nákupem a užitím zboží nebo služby.
Zlaté pravidlo.
Dětský klub Malý drak.
Poměr v základním tvaru.
Matematika pro stavební obory 19. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha
Cukrářské technologie – pevná těsta a linecké těsto třené
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
Pořád od ženských slyšíme jejich pravidla
Autor: Mgr. Vladimíra Dvořáková
Co kluci potřebují J. Novotný, ZŠ MOZAIKA, Rychnov nad Kněžnou.
Synergie manažerského týmu
Vedení organizace a vedení lidí 2. část
Odhalení příčin studijních neúspěchů u studentů EF TUL a jejich řešení
Digitální gramotnost Informatické myšlení
Konstrukce trojúhelníku
Kvalita a bezpečí jako hlavní principy k úspěšné a efektivní akreditaci Gabriela Franková.
Reklamština Jak ji pochopit..
VY_32_ INOVACE_ 20_ PŘÍRODOVĚDA 5
SCHOPNOSTI ČLOVĚKA Psychologie 4. S.
Poměr v základním tvaru.
Standardy činností sociální práce ve veřejné správě příspěvek Hradec Králové Praha Systémová podpora sociální práce v obcích reg. č. CZ /0.0/0.0/15_017/ ,
Matematika + opakování a upevňování učiva
Pošli toto srdce všem, které nechceš v roce 2010 ztratit,
Příklady - opakování Auto se pohybovalo 3 hodiny stálou rychlostí 80 km/h, poté 2 hodiny rychlostí 100 km/h, pak 30 minut stálo a nakonec 2,5 hodiny rychlostí.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Každý den jsme trochu starší…
Transkript prezentace:

2014/ 2015 COLLEGIUM Porady a úkoly Má ň a 3.víkend: Collegium

2012 / 2013 Kompetence Umí zadat úkol, pr ů b ěž n ě jej kontrolovat a na záv ě r zhodnotit. Doká ž e spojit úkoly s nejvhodn ě jšími lidmi. Umí motivovat své spolupracovníky a č leny oddílové rady k práci pro oddíl. Umí vést porady v rámci oddílu. Collegium

2012 / 2013 Znovu trailer

2012 / 2013 Č ím motivovat č leny vedení oddílu?

2012 / 2013 Č ím motivovat č leny vedení oddílu?

2012 / 2013 Maslowova pyramida „Sakra nemelte sebou a poslouchejte, co vám tu vykládám!“ - „Kdy ž nám je zima a máme hlad.“ „Zima ?! Hlad ?! Já vám tady vykládám o duchovním rozm ě ru skautingu a vám je zima?“

2012 / 2013 Maslowova pyramida Motivaci tvo ř í neuspokojené pot ř eby! 1. Varianta: Odm ě ny a tresty – (Um ě lé) vytvá ř ení nových pot ř eb (hrozeb) v ni ž ších patrech (výhru ž ka, trest) – T ě lesný trest – Sociální vylou č ení (vylou č ení z oddílu) – Získání /ztráty presti ž e (bodování, sout ěž e, odznaky,…)  pot ř eba bezpe č í, sounále ž itosti Medica

2012 / 2013 Maslowova pyramida „Nechal jsem je celé dopoledne cachtat v rybníce a blbnout a odpoledne místo aby byli vd ěč ní a vrhli se na to d ř evo, tak se flákali.“ „U ž popáté jsem mu p ř i ranní kontrole vyházel všechno ze stanu a furt tam má bordel.“ „Zvedl jsem mu plat a on stejn ě nepracuje, jak by m ě l.“ „Sní ž il jsem mu plat a on stejn ě nepracuje, jak by m ě l.“ Odm ě na ani trest nemotivují – pouze vidina odm ě ny nebo trestu.

2012 / 2013 Maslowova pyramida Motivaci tvo ř í neuspokojené pot ř eby! 2) Nabídnout seberealizaci – lepší varianta -Uspokojení pot ř eb z ni ž ších pater (nebude hlad, zima, problémy doma, ve škole, budou se cítit ve skupin ě dob ř e  seberealizace)  sami budou chtít úkoly plnit Medica

2012 / 2013 ÚKOLY

2012 / 2013 Motivace k úkolu = u ž ite č nost úkolu * m ů j p ř ísp ě vek k úkolu  Musím v ě d ě t, k č emu je úkol dobrý  Musím v ěř it, ž e úkolu doká ž u p ř isp ě t  Musím v ěř it, ž e moje práce je u ž ite č ná Medica

2012 / 2013 Jak správn ě zadat úkol Úkol by m ě l obsahovat informace o tom: – Co p ř esn ě ho tvo ř í – Jak má vypadat výsledek – Jaké prost ř edky jsou k dispozici – Rozsah kompetencí – KDY má být úkol spln ě ný – K č emu je úkol dobrý – Úkol musí být akceptovaný (pozor na autoritu!) Medica

2012 / 2013 Po zadání úkolu Úkol je pot ř eba p ř im ěř en ě kontrolovat – Jestli na to sta č í – Jestli se neobjevil problém (pak podpora) – Jestli je úkol pln ě n tak, jak jsme zadali (viz RRRrrr z traileru) Nakonec: -Úkol vyhodnotit Ale nejde nám jen o úkol!!! -Ocenit práci -Podat zp ě tnou vazbu -Pochválit Medica

2012 / 2013 Neatraktivní úkoly Slu ž bu na tábo ř e nebaví škrábat brambory – Dvojice, 5 minut – Co nejvíce variant, jak toto vy ř ešit

2012 / 2013 Alternativy Škrábe celý tábor Ka ž dý táborník si oloupe tolik brambor, kolik sní Presti ž - „Škrabák roku“ Širší rozm ě r (legendární „Bob ř í“ bu ř tguláš) Komunikace p ř irozeného d ů sledku (nebude ob ě d, program) Nau č it ho to Místo brambor chleba, t ě stoviny, rý ž e P ř id ě lit lidi, co mají n ě jaké resty Jít p ř íkladem a škrábat té ž (m ůž e být i p ř idaná hodnota, kdy ž loupe vedoucí/rádce a dít ě a získá se nová rovina vztahu, dovíte se nové informace od dít ě te) Ud ě lat z loupání brambor dobrodru ž ství, hru, štafetu, závod, pou ž ít do etapové hry Je to povinnost slu ž by, bez diskuze Trest/Odm ě na (hmotná / symbolická)

2012 / 2013 Vým ě na dru ž inek (pokud je to u druhé oblíbená č innost) Nechat je u toho, dokud brambory neoloupají Kdy ž slu ž ba nechce loupat, nechat ostatní hrát o loupání brambor hru, slu ž ba se nesmí ú č astnit Ud ě lat pe č ené brambory v alobalu po dru ž inkách Nátlak - k ř i č et, vyhro ž ovat Koupit lepší brambory Sehnat ostrou škrabku Koupit dostatek funk č ních škrabek Vypráv ě t/ č íst si b ě hem škrábání Hecnout se celýy oddíl a dát si č as, b ě hem kterého se všechny brambory musí oloupat; postupem sni ž ovat č asový limit Sout ěž o nejdelší šlupku Do jedné brambory n ě co vykrájet a bude se to hledat

2012 / 2013 Do ZK: Slu ž bu na tábo ř e nebaví mýt nádobí – Nemusí být co nejvíc variant, ale 1-2 funk č ní

2012 / 2013 Tipy Velké úkoly rozd ě lujme na menší Malé úkoly shlukujme do smysluplných celk ů Ryba se nechytá na to, co chutná rybá ř i, ale na to, co chutná ryb ě - p ř íliš č asto p ř edpokládáme u druhých podobnou hierarchii hodnot, jakou máme my sami! Pozor na to!

2012 / 2013 Porady Kdo chodí na oddílové porady? Kdo je vede? Kdo chodí na st ř ediskové porady? Kdo je vede? Kdo oboje?

2012 / 2013 Oddílové a st ř ediskové porady Medica

2012 / 2013 K č emu mohou být porady dobré?

2012 / 2013 K č emu mohou být porady dobré? P ř edání informací Ř ešení problému Brainstorming Kontrola úkol ů, odhalení problém ů Získání zp ě tné vazby Setkání, utu ž ení týmu

2012 / 2013 P ř ed poradou Stanovit si cíle Je pot ř eba si ř íct: -> Jaké jsou cíle porady -> Jak a v jakém po ř adí v ě ci budeme ř ešit -> Vytvo ř it a poslat program ú č astník ů m porady (p ř íprava, nový p ř ísp ě vek, rozmyšlení problému) Ur č it lidi (pot ř ebujeme všechny?) Stanovit č as a místo (nejlepší je dohodnout se u ž na poslední porad ě ) Dát v ě d ě t ostatním – dostate č n ě dop ř edu

2012 / 2013 Dobré zásady vedení porady Za č ít v č as Upoutat pozornost Nejd ř ív porada, pak zábava/povídání/setkání Zopakovat cíle porady Neodbíhat od problému (dotahovat jednotlivé body, zopakovat úkoly, zapsat deadline) Dodr ž ovat č as Psát zápis Dát ka ž dému p ř im ěř ený prostor Netolerovat vyrušování Skon č it pozitivn ě Medica

2012 / 2013 Tipy pro zp ř íjemn ě ní porad Ned ě lat z porady peklo Kdy ž klesá pozornost – ud ě lat p ř estávku (jídlo, pití, wc) Odd ě lovat r ů zné č ásti porady Dát lidem mo ž nost mít radost ze setkání Obstarat jídlo/pití Medica

2012 / 2013 Po porad ě Poslat co nejd ř íve zápis Zhodnotit si poradu – Dosáhli jsme našich cíl ů ? – Co bylo dobré, co špatné? – Pou č it se pro p ř íšt ě Kontrolovat zadané úkoly a jestli na to lidi sta č í a nepot ř ebují pomoc. Jak to probíhá u Vás? P ř es co fungujete? P ř es co se domlouváte?

2012 / 2013 Porady & úkoly Kdy ž u vás v oddíle/st ř edisku n ě kdo nesplní úkol, kdy to ř ešíte? Na porad ě ? Dop ř edu? Pou ž íváte mezi sebou n ě jaký trest? Jaký? Ř ešíte pozdní p ř íchody /neomluvení se z porady?

2012 / 2013 Friedrich Christoph Ötinger Bo ž e, dej mi sílu, abych zm ě nil v ě ci, které zm ě nit mohu, dej mi trp ě livost, abych snášel v ě ci, které zm ě nit nemohu a dej mi moudrost, abych obojí od sebe odlišil.

2012 / 2013 D ě kuji za pozornost