Didaktický učební materiál pro ZŠ INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT Autor:Bc. Michaela Minaříková Vytvořeno:květen 2012 Určeno:9. ročník.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Planety sluneční soustavy
Advertisements

SLUNEČNÍ SOUSTAVA SOLAR SYSTEM Mgr Iva Lulayová.
Sluneční soustava.
Soubor všech fyzikálně na sebe působících objektů, který je současná astronomie a kosmologie schopna obsáhnout. staří vesmíru se odhaduje na 13 až 18miliard.
Vesmír Vznik Vesmíru a Země: 15 miliard – vznik Vesmíru Velkým třeskem
MPrezentací se prochází klikáním myši
Sluneční soustava 5. ročník
Sluneční soustava Miroslava Maňásková.
Sluneční soustava.
David Hnátek A Radka Střihavková
Informační technologie-prezentace
VESMÍR SLUNEČNÍ SOUSTAVA.
Vesmír hvězdy = hvězdná soustava = Galaxie – tvar plochého disku.
SLUNEČNÍ SOUSTAVA.
Šablony GEOLOGIE 2. Vznik sluneční soustavy Vypracovala: Mgr. Eva Ratiborská ZŠ Trávník, Přerov ZŠ Trávník, Přerov.
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
Slunce vzniklo asi před 4,6 miliardami let a bude svítit ještě přibližně 7 miliard let. Stejně jako všechny hvězdy hlavní posloupnosti i Slunce.
SLUNEČNÍ SOUSTAVA. AUTOŘI:PETRA, KAMČA, HONZA  Naši SLUNEČNÍ SOUSTAVU TVOŘÍ 8 PLANET, KTERÉ OBÍHAJÍ KOLEM SLUNCE.
Projekt – Sluneční soustava PLANETA MARS
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
Př í jemce Z á kladn í š kola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Kr á lov é Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.1.05/ N á zev projektu Digitalizace.
Sluneční soustava.
Planety sluneční soustavy
Velký Vesmír Nejnovější informace o vesmíru 2007.
Sluneční soustava Autor: Mgr. Marian Solčanský Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova , září.
Didaktický učební materiál pro ZŠ INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT Autor:Bc. Michaela Minaříková Vytvořeno:duben 2012 Určeno:9. ročník ZŠ.
Didaktický učební materiál pro ZŠ INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT Autor:Bc. Michaela Minaříková Vytvořeno:květen 2012 Určeno:9. ročník.
Didaktický učební materiál pro ZŠ INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT Autor:Bc. Michaela Minaříková Vytvořeno:září 2011 Určeno:6. ročník ZŠ.
Didaktický učební materiál pro ZŠ INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT Autor:Bc. Michaela Minaříková Vytvořeno:březen 2013 Určeno:7. ročník.
Didaktický učební materiál pro ZŠ INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT Autor:Bc. Michaela Minaříková Vytvořeno:květen 2013 Určeno:6. ročník.
Didaktický učební materiál pro ZŠ INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT Autor:Bc. Michaela Minaříková Vytvořeno:listopad 2011 Určeno:7. ročník.
Didaktický učební materiál pro ZŠ INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT Autor:Bc. Michaela Minaříková Vytvořeno:září 2011 Určeno:6. ročník ZŠ.
Didaktický učební materiál pro ZŠ INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT Autor:Bc. Michaela Minaříková Vytvořeno:leden 2012 Určeno:6. ročník ZŠ.
Didaktický učební materiál pro ZŠ INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT Autor:Bc. Michaela Minaříková Vytvořeno:květen 2013 Určeno:6. ročník.
Didaktický učební materiál pro ZŠ INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT Autor:Bc. Michaela Minaříková Vytvořeno:říjen 2011 Určeno:6. ročník ZŠ.
Didaktický učební materiál pro ZŠ INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT Autor:Bc. Michaela Minaříková Vytvořeno:duben 2013 Určeno:6. ročník ZŠ.
Didaktický učební materiál pro ZŠ INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT Autor:Bc. Michaela Minaříková Vytvořeno:únor 2013 Určeno:7. ročník ZŠ.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D3 – 19.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_43_10 Název materiáluPlanety.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Jolana Navrátilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09_Sluneční soustava TÉMATICKÝ.
Sluneční soustava planety kontrolní otázky Merkur Jupiter Venuše Saturn Země Uran Mars Neptun.
Sluneční soustava -Tvoři ji: Slunce, planety, měsíce, planetky, komety, meteoritická tělesa.
Sesterská planeta Země Zuzana Prášilová Lucie Ulehlová Matěj Plevák1.a.
Sluneční soustava. Sluneční soustava (podle Pravidel českého pravopisu psáno s malým s, tedy sluneční soustava) je planetární systém hvězdy známé pod.
Mars Jindra Kučerová. Obsah  Základní údaje  Nitro Marsu  Povrch Marsu  Atmosféra  Voda na Marsu  Měsíce Marsu  Závěr  Zdroje.
Název vzdělávacího materiálu Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast fyzická geografie Datum vytvoření
Název školy:ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:Eduard Šram Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název:VY_32_INOVACE_V.NP13 Vytvořeno:
Identifikace vzdělávacího materiáluVY_32_INOVACE_ICT.8.r.20 EU OP VK Škola, adresaZŠ Smetanova 1509, Přelouč AutorMgr. Miloš Půlpán Období tvorby VMČerven.
Vesmír. MERKUR NEPTUN SATURN URAN JUPITERVENUŠE ZEMĚ MARS SLUNCE.
Planety sluneční soustavy
Merkur Sluneční soustava Název školy
KAMENNÉ PLANETY VY_32_INOVACE_12_32
VESMÍR SLUNEČNÍ SOUSTAVA.
Země – modrá planeta.
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Eduard Šram
Mars Mars je čtvrtá planeta sluneční soustavy
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: Speciální základní škola Louny, Poděbradova 640,
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Ing. Iva Hlásková Číslo
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Planety sluneční soustavy. Sluneční soustava Sluneční soustava je planetární systém hvězdy známé jako Slunce. Tvoří jej především 8 planet, 5 trpasličích.
PLANETY SLUNEČNÍ SOUSTAVY
Sluneční soustava.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
PLANETY SLUNEČNÍ SOUSTAVY
Transkript prezentace:

Didaktický učební materiál pro ZŠ INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT Autor:Bc. Michaela Minaříková Vytvořeno:květen 2012 Určeno:9. ročník ZŠ Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Vzdělávací obor:Fyzika Tématický celek:Vesmír Registrační číslo projektu:CZ / / Název projektu:VY_12_INOVACE_Min_F9_4_2 zs zacler Název příjemce podpory:Základní škola, Žacléř, okres Trutnov Anotace: → Vnitřní část Sluneční soustavy.

VNITŘNÍ ČÁST S LUNEČNÍ SOUSTAVY

Slunce = centrální těleso celé Sluneční soustavy = 1 z hvězd naší Galaxie (1 ze „Sluncí“) - průměr Galaxie = l.y. Naše Slunce je od jádra Galaxie asi l.y x těžší než Jupiter (největší planeta ) = × m Země  všechna tělesa Sluneční soustavy obíhají kolem Slunce (společného gravitačního centra v nitru této hvězdy) = malá hvězda, žlutý trpaslík -termonukleární reakce - jádra H se slučuji na jádra He, uvolňuje se energie -silné magnetické pole = sluneční skvrny = erupce

terestrické planety

Merkur -nejmenší -skalnatá planeta, mnoho kráterů -pomalá rotace kolem vlastní osy -osa je téměř kolmá k rovině oběhu  na dně velkých kráterů je led – Slunce tam nikdy nezasvítí -1 den na Merkuru = 176 dní -vysoká hustota – železo, nikl -silné magnetické pole -téměř bez atmosféry  C až 430  C -ze Země obtížně fotografování (je blízko Slunci)

Venuše -velikost a skladba velice podobná Zemi -obrovské krátery, sopky -zpětná extrémně pomalá rotace -1 den na Venuši = 243 dní -nemá magnetické pole -kyselina sírová, mnoho CO2, skleníkový efekt -drsné podmínky, hustá atmosféra, povrch se nemění -tlak je 90x větší (asi jako na Zemi 1 km pod hladinou moře) -max 480  C -dobře odráží sluneční světlo – Večernice (Jitřenka)

Země -70% povrchu Země voda, 30 % kontinenty -jádro (železo, nikl…), plášť, kůra (tektonické desky), troposféra, stratosféra, mezosféra, termosféra -atmosféra 78% dusík, 21 % kyslík -kůra „plave“ na polotekutém plášti (5 100  C) Měsíc 1.část Země, která se oddělila po gigantické kolizi s dalším tělesem 2.pozůstatek obřího vesmírného tělesa, které narazilo do Země

Mars -velmi řídká atmosféra (95% CO2) -nemá magnetické pole -již zde není voda v tekutém stavu (  není desková tektonika) -polární čepičky -lze pozorovat ze Země -„rudá“ planeta - zoxidovaná půda na povrchu (oxid železitý) -pevný různorodý povrch - pláně zalité lávou, krátery, sopky, kaňony, nejvyšší hora sopka Olympus Mons (24km) -2 měsíce nepravidelného tvaru - Phobos a Deimos

hmotnost kg průměr km gravitační zrychlení m/s 2 Hustota kg/m 3 povrchová teplota doba otočení kolem osy doba oběhu kolem Slunce vzdálenost od Slunce km počet měsíců Merkur0,33× , −180 °C až 430 °C 58,65 dne88 poz. dní Venuše4,87× , max. 480°C 243 dní224,7 poz. dní Země5,9× , °C1 den 365,26 dne Měsíc0,07x , −240 °C až 123 °C 27,3 dne (Země) 29,5 dne (Země) Mars 0,64× , –140 °C až 20 °C 24h 39min687 poz. dní

Hlavní pás planetek -oblast Sluneční soustavy mezi drahami Marsu a Jupitera -planetky se vytvořily -z protoplanetárního disku (důsledek gravitace Jupiteru) -při srážkách již vzniklých těles Ceres - planeta – planetka – trpasličí planeta

Zdroje: size_comparison.png/800px-5_Terrestrial_planets_size_comparison.png hoto_of_unseen_side_of_mercury.jpg/600px- MESSENGER_first_photo_of_unseen_side_of_mercury.jpg enmarte.jpg Phobos-And-Deimos.jpg mimozemstan-martan.jpg

Živ ot na Marsu -cesta asi půl roku -Mars – menší, lehčí než Země  menší gravitace (38% zemské) -menší stabilita, vlasy vlají -krev není tak tlačena do nohou  větší hlava -více krve, erytrocyty mění svůj tvar  srdce bije pomaleji  objem krve by se snížil -úbytek svalů (nemusí překonávat gravitaci), oslabení kostí, člověk je „větší“ -zvýšené dávky radiace -člověk na Marsučlověk na Marsu