Podpora plavání na ZŠ Petr BANNERT ředitel odboru vzdělávání

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Advertisements

Kariérové poradenství
REFORMA SYSTÉMU FINANCOVÁNÍ REGIONÁLNÍHO ŠKOLSTVÍ
FINANCOVÁNÍ ŠKOLSTVÍ.
Svazky obcí jako zřizovatelé škol a školských zařízení
Odpovědnost školy v oblasti rizik. Druhy odpovědnosti odpovědnost za škodu –škoda na zdraví, jiná nemajetková újma, škoda na majetku odpovědnost za přestupek.
Mimoškolní aktivity zábava a povinnost.
Název vzdělávacího materiálu Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Pracovní a trestní právo Datum vytvoření18.
 Ministerstvo kultury je podle tzv. kompetenčního zákona ústředním orgánem státní správy pro.... věci církví a náboženských společností...".  Hlavní.
1. Co upravuje?  Předpoklady pro výkon PP  Pracovní dobu PP  Další vzdělávání  Kariérní systém Na koho se vztahuje?  PP škol a ŠZ zapsaných v rejstříku.
REGIONÁLNÍ ŠKOLSTVÍ V PLZEŇSKÉM KRAJI. Počet škol a školských zařízení v Plzeňském kraji zřizovaných obcemi 385 zřizovaných krajem 98 soukromých 17 církevních.
NOVELY PRÁVNÍCH NOREM a jiné … PORADA ORP
Účelové stravování Střední odborná škola Otrokovice
1 PORADA ŘEDITELŮ DĚTSKÝCH DOMOVŮ ZŘIZOVANÝCH MORAVSKOSLEZSKÝM KRAJEM A CÍRKEVNÍMI SUBJEKTY ODDĚLENÍ SPRÁVY ŠKOL 4. června 2009.
Grantové programy Odboru školství, mládeže a sportu KrÚ pro rok 2008: Sportoviště 2008 Jednorázové akce 2008.
Reforma financování regionálního školství
M O R A V S K O S L E Z S K Ý K R A J 1 Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných krajem Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných.
Regionální školství financování, odměňování pedagogických pracovníků
Financování regionálního školství
Zákon č. 472/2011 Sb. , kterým se mění zákon č. 561/2004 Sb
Ekonomika vzdělávání. Okruhy problémů, které EŠ zkoumá Vzájemný vztah vzdělání a vědecko- technického pokroku Financování školství Prognózování školství.
Odměňování pedagogických pracovníků
Vzdělání z hlediska teorie statků
Veřejná správa ve školství
Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.DŠkolský management P4P4 Vyhláška č. 48/ 2005 o základním vzdělávání a některých náležitostech plnění povinné školní docházky.
1 Asistent pedagoga pro děti, žáky a studenty se sociálním znevýhodněním Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha 1 tel.:
1 Národní rozvojový program mobility pro všechny 7. dubna 2016 Oddělení investic MŠMT Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7,
1 prezentuje : Mgr. Helena Adamcová vedoucí odboru zprostředkování a poradenství Úřad práce v Liberci Postup resortu práce a sociálních věcí v oblasti.
Novelizace školského zákona Lucie Macků, Praha,
Úřad práce České republiky Krajská pobočka v Ústí nad Labem Dvořákova 1609/18 Ústí nad Labem-centrum Ústí nad Labem
KONCEPČNÍ ZÁMĚR REFORMY SYSTÉMU FINANCOVÁNÍ REGIONÁLNÍHO ŠKOLSTVÍ REGIONÁLNÍHO ŠKOLSTVÍ MINISTERSTVO ŠKOLSTVÍ, MLÁDEŽE A TĚLOVÝCHOVY
1 Podpora odborného vzdělávání Petr BANNERT ředitel odboru středního a vyššího odborného vzdělávání a institucionální výchovy Ministerstvo školství, mládeže.
1 P rimární prevence v Ústeckém kraji Konference „Prevence kriminality v Ústeckém kraji “ 19. listopadu 2008 Krajský úřad Ústeckého kraje.
Podnikáme SPOLU – ženy dvou generací aktivně na trhu práce na Ústecku OBHAJOBA PODNIKATELSKÉHO PLÁNU DĚTSKÁ SKUPINA jako nástroj harmonizace profesního.
Informace o speciálním vzdělávání Liberec, 24. srpna 2015.
Financování sociálních služeb 2015 Olomouc
1 Nové registry a úpravy stávajících registrů pro oblast vysokého školství a další aktuální témata Hlavní změny v oblasti vykazování v souvislosti s přijetím.
Zákon č. 561/2004 Sb. (školský zákon) vyjmenovává pravomoci zřizovatele, ředitele a školské rady Zřizovatel vydává zřizovací listinu školy; rozhoduje o.
Školský zákon ve vztahu k zákonným zástupcům (pro ředitele málotřídní školy) Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném.
Spolupráce středních škol a firem v Pardubickém kraji Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství a kultury oddělení organizační a vzdělávání.
1 Informace o činnosti MŠMT v oblasti PPRCH Malenovice, Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha 1 tel.: +420.
1 Kariérní systém a reforma financování Jaroslav Fidrmuc MŠMT Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha 1 tel.:
1 Nové registry a úpravy stávajících registrů pro oblast vysokého školství Hlavní změny v oblasti vykazování v souvislosti s přijetím novely zákona č.
Dokumentace školy Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Liberec 12. prosince 2013 Mgr. Karel Bárta.
1 Aktivity MŠMT v oblasti primární prevence rizikového chování dětí a mládeže Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha.
Rozpočet přímých NIV Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 13. prosince 2012 Liberec.
1 Dotační řízení na realizaci aktivit v oblasti primární prevence rizikového chování RVPPK Praha Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.
Rozpočet přímých NIV Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 9. prosince 2014 Liberec.
Kvalita v sociálních službách jako proces
Výzva OP VVV 02_16_032 Budování kapacit pro rozvoj škol II.
Porada s řediteli škol a školských zařízení
Změny financování regionálního školství
Základní vzdělávání a další …
Rozpočet přímých NIV na rok 2015
Rozpočet přímých NIV Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 14. prosince 2016 Liberec.
RESORT ŠKOLSTVÍ, MLÁDEŽE A ZAMĚSTNANOSTI
Rozpočet přímých NIV na rok 2015
Normativní financování vztahy a souvislosti
Rozpočet přímých NIV na rok 2013
PHmax ve středním vzdělávání
Informace k povinnému předškolnímu vzdělávání Mgr. et Mgr
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Malotřídní základní škola optikou současné právní úpravy
Národní rozvojový program mobility pro všechny 8
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
Setkání s řediteli zapojených škol KIPR
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
ROZPOČET PŘÍMÝCH NEINVESTIČNÍCH VÝDAJŮ NA ROK 2018
Rozpis rozpočtu a normativy
Transkript prezentace:

Podpora plavání na ZŠ Petr BANNERT ředitel odboru vzdělávání Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, 118 12 Praha 1 • tel.: +420 234 812 163 msmt@msmt.cz • www.msmt.cz

Legislativa § 2 odst. 3 vyhlášky č. 48/2005 Sb., o základním vzdělávání a některých náležitostech plnění povinné školní docházky, ve znění pozdějších předpisů Pokud škola zařadí do ŠVP základní plaveckou výuku, uskutečňuje ji v rozsahu nejméně 40 vyučovacích hodin celkem během prvního stupně V současné době není zařazení plavecké výuky povinné. Je stanoven min. rozsah vyučovacích hodin v rámci 1 st. ZŠ: Příklad: Délka výuky hod v roce týdnů v roce hod výuky 1 ročník min. 40 hod 20 týdnů 2 hod 2 ročníky min. 20 hod 10 týdnů 2 hod 4 ročníky min. 10 hod 5 týdnů 2 hod 5 ročníků min. 8 hod 4 týdnů 2 hod

Možnosti realizace plavecké výuky O způsobu zajištění výuky plavání rozhoduje ředitel základní školy: V plavecké škole jakožto školském účelovém zařízení. U jiného subjektu ve školském rejstříku nezapsaného, tedy např. u fyzické osoby nebo právnické osoby provozující vázanou živnost „Poskytování tělovýchovných a sportovních služeb v oblasti…“ nebo formou pronájmu bazénu a souvisejících prostor. Přímo u právnické osoby, která vykonává činnost základní školy, pokud tato právnická osoba vlastní či spravuje plavecký bazén a provozuje jej, a to ať v rámci činnosti hlavní či doplňkové.

Rychlé šetření ČŠI v roce 2013 nejčastěji speciální školy trenér plavání, ředitel, další učitel, třídní učitel, učitel z jiné školy, vychovatel, soukromý instruktor Zpráva z rychlého šetření Tělesná výchova: podmínky pro realizaci výuky na základních školách, ČŠI 2013

Nerealizace plavecké výuky (z RŠ ČŠI 2013) 7,9 % škol v ČR neplave

Rychlé šetření ÚIV v roce 2008 Necelé tři pětiny ředitelů (59,4 %) považují výuku plavání za velmi důležitou součást ŠVP a další čtvrtina respondentů ji pokládá za důležitou. Nijak vyhraněný postoj v otázce důležitosti výuky plavání má více než desetina škol (11,2 %). Pouze podle 4,5 % ředitelů je výuka plavání nedůležitou součástí ŠVP. Více než dvě třetiny dotazovaných ředitelů (69,9 %) chce ponechat hrazení přímých nákladů plavecké výuky školám z prostředků ONIV, určitě souhlasí více než dvě pětiny z nich (42,7 %). Pro změnu hrazení přímých nákladů plavecké výuky se vyslovila necelá pětina respondentů (18 %). Situaci neumí posoudit 12,1 % ředitelů.

Současný stav ve financování plavecké výuky V případě finančního zabezpečení realizace výuky plavání lze z prostředků státního rozpočtu, poskytnutých krajským úřadem právnické osobě vykonávající činnosti školy či školského zařízení (zřizované krajem, obcí či svazkem obcí) na základě § 160 školského zákona – z normativních prostředků, hradit: náklady na plat nebo mzdu pracovníka školy, který se výuky a výcviku účastní (ať již jako učitel plavání nebo např. jako dozor), popř. učební pomůcky k tomuto výcviku určené (na základě § 160 odst. 1 písm. c) a d) školského zákona), náklady vyplývající ze smlouvy o zajištění výuky a výcviku, fakturované jako služba (na základě § 160 odst. 2 písm. a) školského zákona), přičemž hrazeny mohou být opět pouze mzdové náklady pracovníka, který výcvik plavání zajišťuje a vede (např. instruktor plavání), popř. učební pomůcky k tomuto výcviku určené. Náklady na provoz bazénu (vytápění, úklid, čištění vody atd.) je i nadále povinna hradit škola z příspěvku na provoz od svého zřizovatele. Náklady na dopravu žáků hradí jejich rodiče.

Shrnutí: současný stav plavecké výuky v ČR Český systém výuky plavání je ojedinělý v celosvětovém měřítku. Plavecká výuka žáků ZŠ je v našem státě organizována od konce 60. let. Dlouhodobá a systematická činnost prokázala nejen svoji životaschopnost, ale především účelnost a prospěšnost, protože téměř úplně odstranila plaveckou negramotnost žáků ZŠ. Podle šetření České školní inspekce v roce 2013 bylo zjištěno, že plavecká výuka se uskutečňuje v 92, 1 % základních škol (kurzy plavání nerealizují nejčastěji speciální školy). MŠMT rozhodně podporuje tento trend a doporučuje, aby plavecká výuka byla realizována ve všech ZŠ

Metodický pokyn MŠMT k podpoře výuky plavání v základních školách (leden 2015) Zpřehlednění současné situace. Oficiální doporučení, jak zajistit výuku plavání na 1. stupni ZŠ. Informace o právních předpisech a postupu, který MŠMT školám doporučuje dodržovat při zajišťování a financování plavecké výuky na 1. stupni základních škol v rámci povinné školní docházky. Postup při organizování a financování výuky plavání. Relevantní informace zřizovatelům o možnosti finančně podporovat výuku plavání.

Možnosti zavedení povinné plavecké výuky na ZŠ Komplexní šetření ve školách (rozložení výuky, podmínky, bariéry, atd.). Zajištění financování => s ohledem na článek 33 Listiny základních práv a svobod by v případě zavedení povinné výuky plavání hradil veškeré náklady stát: a) Normativních prostředky (MŠMT, kraje): náklady na plat nebo mzdu pracovníka školy, který se výuky a výcviku účastní; náklady vyplývající ze smlouvy o zajištění výuky a výcviku, fakturované jako služba popř. učební pomůcky k tomuto výcviku určené. b) Prostředky zřizovatelů: náklady na provoz bazénů a dopravu žáků. Rozpočtové určení daní (tzv. RUD) již v současné době umožňuje zohlednit počet žáků. Výší tohoto koeficientu lze zohlednit specifika různorodé velikosti škol (ovlivňující např. naplněnost autobusu při dopravě do bazénu) a rozdílné vnější podmínek pro zajištění této výuky v rámci ČR (např. cena pronájmu bazénu, dopravy, dojezdová vzdálenost) => gesce Ministerstva financí. Zakotvení v legislativě: úpravou RVP nebo vyhlášky č. 48/2005 Sb. o základním vzdělávání.

Děkuji Vám za pozornost   Petr BANNERT ředitel odboru vzdělávání Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7 118 12 Praha 1 E-mail: petr.bannert@msmt.cz www: http://www.msmt.cz