ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU:VY_32_INOVACE_POD_77 ROČNÍK: 3. VZDĚLÁVACÍ OBOR:PODNIKÁNÍ V HOTELNICTVÍ TEMATICKÝ OKRUH:Podniková ekonomika a fin. gramotnost TÉMA:Marketingový mix AUTOR:Ing. Kateřina Vandegrift VYTVOŘENO DNE: ANOTACE: Výukový materiál je určen pro studenty 3. ročníku SŠ. Prezentace je určena k výuce, procvičení, opakování, pochopení a upevnění vědomostí na téma: Marketingový mix.
Marketingový mix
Podnikatelský záměr Stanoví strategii firmy do budoucna, definují se zde dl. cíle firmy, popisuje se základní koncepce rozvoje. Určení cílového trhu a formulace prvků marketingového mixu (4 P- price, promotion, place, product) Přípravě předchází: analýza minulého vývoje, analýza současného stavu, slabé a silné stránky, stanovení případných rizik.
PZ se sestavuje při založení firmy, ale i v průběhu podnikání z důvodu: získání bank. úvěruzískání bank. úvěru dotací a příspěvkůk získání dotací a příspěvků majetkových účastík získání majetkových účastí (nový investor) pro vnitřní potřebupro vnitřní potřebu PZ by měl být stručný, srozumitelný a zajímavý (max. 20 stran)
Marketingový mix Marketingový mix představuje a konkretizuje všechny kroky, které organizace dělá, aby vzbudila poptávku po produktu. Tyto kroky se rozdělují do čtyř proměnných: price, product, promotion, place
výrobekProdukt označuje nejen samotný výrobek nebo službu, ale také sortiment, kvalitu, design, obal, image výrobce, značku, záruky, služby a další faktory, které z pohledu spotřebitele rozhodují o tom, jak produkt uspokojí jeho očekávání. hodnotaCena je hodnota vyjádřená v penězích, za kterou se produkt prodává. Zahrnuje i slevy, termíny a podmínky placení, náhrady nebo možnosti úvěru.
Místo uvádí, kde a jak se bude produkt prodávat, včetně distribučních cest, dostupnosti distribuční sítě, prodejního sortimentu, zásobování a dopravy. Propagace říká, jak se spotřebitelé o produktu dozví (od přímého prodeje přes reklamu a podporu prodeje).
Pojem produkt neoznačuje jenom výrobek, ale může označovat i službu. Navíc zahrnuje i všechny služby dodávané s výrobkem - v případě prodeje počítače jsou to všechny služby od poradenství, jaký počítač koupit, přes sestavení a instalaci, až po pozáruční servis. Účinný marketingový mix vhodně kombinuje všechny proměnné tak, aby byla zákazníkovi poskytnuta maximální hodnota a splněny firemní marketingové cíle.
Úkol:
Správné odpovědi: