Regionální značky v Ústeckém kraji jako nový produkt na podporu cestovního ruchu a místní ekonomiky Konference Stop & Stay 2015, Kadaň 30.4.2015.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ing. Hana Procházková (Úřad práce Pardubice)
Advertisements

Představení MAS Zubří země, o. p. s.
Možnosti dotací a grantů pro CR v roce • Projektová dokumentace • Souhlas stavebního úřadu • Vyřešené majetkové vztahy k nemovitostem • Prostředky.
Labská stezka - Ústecký kraj, příprava a realizace stavby -
Spolupráce s mikroregiony
Aktivity Ústeckého kraje v rámci implementace RIS ÚK.
Spolupráce zemědělských subjektů při zakládání MAS
Místní akční skupina LAG Podralsko Místní akční skupina LAG Podralsko Práce na projektu byly zahájeny v únoru 2011 Název a podobu značky schválila Valná.
PODPORA SLUŽEB CESTOVNÍHO RUCHU PRO VEŘEJNÝ SEKTOR grantové schéma Libereckého kraje v rámci Společného regionálního operačního programu Priorita: 4. Rozvoj.
Podpora nevládních a neziskových organizací v oblasti cestovního ruchu
Prioritní osa 2 Rozvoj cestovního ruchu výstavba, technické zhodnocení turistické infrastruktury (např.: kongresových či lázeňských center, sportovně rekreačních.
Potenciál území v oblasti integrace a inovace Ekonomika a zaměstnanost (spolupráce škol a lokálních firem, coworkingová centra, podnikatelské inkubátory,
1. V čem vidí MAS největší potenciál svého území v oblasti integrace a inovace Rozvinuté drobné a střední podnikání, několik dobře fungujících velkých.
HANÁ Systém regionálního značení. Proč podporovat místní produkty? výrobky za to stojí výjimečnost díky vazbě na region (kultura, tradice, příroda) kvalita:
Opatření (Fiche) SPL Budoucnost založená na tradici Návrh opatření pro Výzvy roku 2009 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova Evropa investuje do.
1 Česká asociace rozvojových agentur Regionální inovační infrastruktura a inovační proces v krajích Manfred Hellmich Praha 29. listopadu 2005.
JAKÁ JE PERSPEKTIVA ÚSTECKÉHO KRAJE Mgr. Jan Kučera, RRA ÚK.
Cestovní ruch: zákon pro posílení oboru i ekonomiky ČR Jitka Fatková ředitelka odboru cestovního ruchu Tisková konference MMR 24. červen 2010.
ZNAČENÍ MÍSTNÍCH PRODUKTŮ ve venkovských regionech ČR Iva Dyková, Apus, ARZ Praha,
ÚSPĚŠNÉ PROJEKTY realizované v Grantovém schématu Podpora místní infrastruktury pro cestovní ruch v Moravskoslezském kraji vedené ve Společném regionálním.
VENKOVSKÁ TRŽNICE Informační systém pro zvýšení akceschopnosti venkovanů - 12 partnerských MAS - 2 projekty spolupráce (Opatření IV.2.1., PRV ČR)
Informace o Programu švýcarsko-české spolupráce Ing. Petra Murycová, oddělení Evropské unie, MPSV.
Nadacepartnerstvi.cz cyklistevitani.cz Cyklisté vítáni Konference Společně správným směrem - spolupráce s partnery i médii Ostrava, 10. prosince 2009 Certifikace.
Společný regionální operační program PRIORITA 4 Cestovní ruch Opatření 4.1 Rozvoj služeb pro cestovní ruch Podopatření Podpora regionálních a místních.
MAS Šluknovsko MAS Šluknovsko Hlavní motto: „Šluknovsko návštěvníkům i sobě !“ Projekty spolupráce.
SPOLUFINANCOVÁNO Z PROSTŘEDKŮ EVROPSKÉHO FONDU PRO REGIONÁLNÍ ROZVOJ
MAS Šluknovsko MAS Šluknovsko Hlavní motto SPL : „Šluknovsko návštěvníkům i sobě !“
Ruce které umí. „BESKYDY originální produkt ® “ Značka je jednou ze tří nejstarších (2005) značek sdružených v Asociaci regionálních značek (sdružuje.
Školení: vhodné fungování a zapojení nástrojů územních politik Ostrava,Hotel Brioni
Národní síť Místních akčních skupin České republiky, o.s. Litoměřice Ing. Jiří Krist.
Regionální konference v MSK
MAS Rozvoj Tanvaldska z.s.. 14 obcí obyvatel 43 členů.
Regionální politika RP ČR.
Hradec Králové ISSS 2006 Webové prostředí pro prezentaci programů a projektů spolufinancovaných EU se zaměřením na cestovní ruch RNDr. Blanka Fischerová.
III.1.1. Diverzifikace činností nezemědělské povahy opatření je zaměřeno na realizaci jednotlivých aktivit ve venkovských oblastech v rámci diverzifikace.
HANÁ regionální produkt ® Přinášíme Vám to pravé z Hané …
2. setkání pracovní skupiny projektu MOS obcí v územním obvodu ORP Chomutov Místo: Chomutov Dne: , 13:00 hod. C ESTOVNÍ RUCH – PROJEKT MOS.
Návrh CHKO Český les Cílená stimulace hospodářského rozvoje území RNDr. Emil Chochole vedoucí Odboru regionálního rozvoje KÚPK Babylon,
Páteřní trasy v Ústeckém kraji - propojování a diferenciace nabídek Ústí nad Labem.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje místní akční skupiny Prostějov venkov o.p.s Veřejné projednání Vranovice-Kelčice 4. března 2015.
NOVÁ TVÁŘ ÚSTECKÉHO KRAJE TISKOVÁ KONFERENCE Krajský úřad Ústeckého kraje.
Nové produkty na podporu cestovního ruchu a místní ekonomiky v Ústeckém kraji … Poznejte regiony České republiky
Regionální značení v České republice Tomáš Kažmierski Asociace regionálních značek, o.s.
Sdružení Český ráj Destinační management v TR Český ráj.
Sdružení Český ráj. 2 Projektové záměry Regionální projektové záměry pro období : Marketingové a koordinační aktivity v CR Rozvoj doplňkové infrastruktury.
S DRUŽENÍ MÍSTNÍCH SAMOSPRÁV Nevládní a politická organizace s celostátní působností, která sdružuje a hájí zájmy obcí a měst v ČR Vznik na počátku 2008.
Regionální potravina. Projekt Regionální potravina podpora malých a středních producentů potravin cílem je představit to nejlepší z potravinářské produkce.
Regionální značka Jako ochranná známka Mgr. Ladislav Drobníček.
Pavel Rada Regionální rozvojová agentura Východní Moravy Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií Dotace pro neziskové organizace z EU.
Labská stezka priorita rozvoje cykloturistiky v Ústeckém kraji Ústí nad Labem.
Programy regionálního a municipálního rozvoje Mgr. Oldřich Hájek.
Strategie rozvoje obce – tvorba koncepčního dokumentu Strategie rozvoje města Ústí nad Labem na období fáze tvorby koncepčního dokumentu Mgr.
Setkání starostů u kulatého stolu Hoštejn Projekt „MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů“ CZ.1.04/4.1.00/B Tento.
Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Rozvoj CR Brno, 4. listopadu 2015.
Ministerstvo pro místní rozvoj Řídící orgán SROP a JPD Praha Pardubický kraj.
Kateřina Čadilová konference Venkov 2016 Význam partnerství pro rozvoj lokální ekonomiky a služeb.
Projekt Sdružení místních samospráv ČR „MAS jako nástroj spolupráce pro efektivní chod úřadů“
Regionální rozměr podpory zemědělství Ing. Josef Ryšavý Litoměřice.
12/04/2010 Zámek Loučeň Ing. Pavel Vinohradník Oblast cestovního ruchu v ROP Střední Čechy.
Centrum Veronica Hostětín Potravinová soběstačnost
Karlovarský kraj Ing. Jiří Šindelář
RSK, KÚ Ústeckého kraje.
Podpora regionálního značení v Ústeckém kraji
Lužické hory „nová destinace na trhu“
Obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR)
Informace o Programu švýcarsko-české spolupráce
- CESKY SEVER FLE Chřibská 2017.
Značka „Českosaské Švýcarsko
Seminář ,,Právo a podnikání v digitálním věku” - Ostrava,
, KÚ Ústeckého kraje.
Transkript prezentace:

Regionální značky v Ústeckém kraji jako nový produkt na podporu cestovního ruchu a místní ekonomiky Konference Stop & Stay 2015, Kadaň

Regionální značky v Ústeckém kraji Základy podpory Regiony v České republice mají: jedinečný a neopakovatelný ráz A.Vlastní jedinečný a neopakovatelný ráz daný nejen charakterem krajiny a přírodním bohatstvím, B.Kulturu a staleté místní tradice B.Kulturu a staleté místní tradice, kdy do výrobků a produktů z určité oblasti jsou vloženy postupy řemeslné práce tamních obyvatel. sounáležitost Pokud se region vymezí samovolně, dojde ke znásobení sounáležitost místního obyvatelstva s místem. Region může mít vlastní originální označení: reklamě a propagaci produkce A.Symbol regionální značky pomáhá místním producentům (zemědělci, živnostníci, řemeslníci, malé a střední firmy) v reklamě a propagaci produkce, B.Svou jedinečností a ve velké míře i originalitou mají výrobky významný ekonomický potenciál, hlavně v lokálním odbytu a v cestovním ruchu, prestiž výrobků C.Zvyšuje prestiž výrobků (výrobky musí splnit kritéria certifikace). Originální značení produktů je určeno: A.Výrobcům A.Výrobcům, ti získají díky značce jednotnou propagaci své produkce, nové kontakty a možnost nových forem spolupráce např. místa odbytu, B.Návštěvníkům regionů B.Návštěvníkům regionů, kterým dovoluje objevovat region a užívat si jeho atmosféru novým netradičním způsobem (značku si nelze koupit, je nutné podstoupit proces certifikace), C.Místním obyvatelům C.Místním obyvatelům, kteří mohou nákupem značených výrobků podporovat „své” místní výrobce. podpoře místní ekonomiky !  tímto se regionální značení podílí na podpoře místní ekonomiky !

Regionální značky v Ústeckém kraji První aktivity 1.Regionální značky v Ústeckém kraji (Asociace regionálních značek) 2.Katalog řemesel Ústeckého kraje 3.Prezentace na webových portálech Brána do Čech a Ústecký kraj

Regionální značky v Ústeckém kraji Regionální značení v České republice 26 regionů s regionální značkou Asociace regionálních značek

Regionální značky v Ústeckém kraji Regionální značení na území Ústeckého kraje Českosaské ŠvýcarskoČeskosaské Švýcarsko (certifikuje od roku 2010) KrušnohoříKrušnohoří (certifikuje od roku 2011) PoohříPoohří (certifikuje od června 2015) České středohoříČeské středohoří (certifikuje od května 2015)

Regionální značky v Ústeckém kraji Proč nabízet a podporovat? Produkt označený značkou systému „Regionální značka“ garantuje: - Původ v daném regionu. - Kvalitu. - Nepoškozuje životní prostředí. - Má jedinečnost plynoucí ze vztahu k regionu. - Snížení zátěže životního prostředí vzhledem ke kratším přepravním vzdálenostem. Regionální značku lze získat v kategoriích: 1.Výrobky A.Řemeslné výrobky a umělecká díla, B.Potraviny a zemědělské produkty, C.Přírodní produkty. 2.Služby 2.Služby ubytovací a stravovací 3.Zážitky

Regionální značky v Ústeckém kraji Českosaské Švýcarsko regionální produkt® Regionální koordinátor:České Švýcarsko o.p.s. - Začátek certifikace:Rok 2010 Název regionální značky: „ČESKOSASKÉ ŠVÝCARSKO regionální produkt®“ nebo „SÄCHSISCH-BÖHMISCHE SCHWEIZ Regionales Produkt®“ Území: České Švýcarsko a Šluknovsko (působnost MAS Český sever) a Saské Švýcarsko Krajina inspirující umělce již od romantismu, místo toulek poutníků a trampů. Region s jedinečnou přírodou, ale také oblast, kde žijí pracovití, podnikaví a tvořiví lidé, jejichž vztah k této krajině se jedinečným způsobem zrcadlí v originalitě místních výrobků. Motiv „pískovcových hodin“ znázorňuje postupné ubývání pískovce v průběhu času ve žlutohnědé barvě pískovce.

Regionální značky v Ústeckém kraji Krušnohoří regionální produkt® Regionální koordinátor: MAS Sdružení Západní Krušnohoří - Začátek certifikace: Rok 2013 Název regionální značky: „KRUŠNOHOŘÍ regionální produkt®“ Území: Krušné hory, Podkrušnohoří a Klášterecko s přesahem do Karlovarského kraje Krajina, do jejíž divukrásné tváře se nesmazatelně zapsali lidé, když zde v honbě za poklady z hlubin země zanechali hluboké jizvy. Ty pomůže zacelit čas a především práce zemědělců, sadařů a vinařů, řemeslníků a umělců, kteří znovu probouzejí a dotvářejí krásu a rozmanitost Krušnohoří. Motiv znázorňuje horskou i nížinnou oblast Krušnohoří.

Regionální značky v Ústeckém kraji České středohoří regionální produkt® Regionální koordinátor: Destinační agentura České středohoří, o.p.s. - Začátek certifikace: První certifikace proběhne v květnu 2015 Název regionální značky: „České středohoří regionální produkt®“ Území: Podřipsko, Litoměřicko, Libochovicko, Ústecko, Verneřicko Motiv znázorňuje sopečnou ohnivou krajinu Českého středohoří.

Regionální značky v Ústeckém kraji Poohří regionální produkt® Regionální koordinátor: Destinační agentura Dolní Poohří, o.p.s. - Začátek certifikace: První certifikace proběhne v červnu 2015 Název regionální značky: „Poohří regionální produkt®“ Území: Řeka Ohře s přesahem do Karlovarského kraje Motiv znázorňuje malebnou krajinu podél klidně plynoucí řeky Ohře.

Katalog řemesel Ústeckého kraje Základní myšlenky Navázání na řemeslnou dovednost a tradici nebo nové šikovné lidi Podpora nejen začínajících drobných a malých podnikatelů Rozvoj místní ekonomiky s vazbou na cestovní ruch Výběr dárkových a propagačních předmětů s regionální tématikou nebo výrobou v Ústeckém kraji

Katalog řemesel Ústeckého kraje Příprava vydání za rok 2015 Necertifikovaný řemeslník: Řemeslník = Právnické osoby kategorie drobný a malý podnikatel NEBO Fyzické osoby podnikající i nepodnikající Sídlo nebo provozovna na území Ústeckého kraje Výrobky s podílem ruční práce, ve které se odrazí řemeslné zpracování, a s výrobou alespoň do desítek kusů Certifikovaný řemeslník, výrobce s označením: Regionální produkt (ARZ) Regionální potravina Ústeckého kraje a O nejlepší potravinářský výrobek Ústeckého kraje – kraje Přemysla Oráče (Agrární komora) Nositel tradice lidového řemesla (MK ČR)

Prezentace na webových portálech Brána do Čech a Ústecký kraj Průvodce Bránou do Čech Cíle – Výlety – Služby – Zážitky – Ubytování – Gastro Balíčky služeb Regionální produkty Farmářské trhy Sekce Rozvoj kraje Sekce Mapy ÚK – Geoportál

Regionální značky v Ústeckém kraji Podpora v rozvojových dokumentech kraje Program rozvoje Ústeckého kraje pro období 2014 – 2020 (PRÚK) B Návrhová část Priorita 1 Konkurenceschopná a stabilizovaná ekonomika Opatření 1.1. Konkurenceschopnost lokální ekonomiky Cíl opatření: Zvýšit konkurenceschopnost a inovační potenciál kraje Strategie rozvoje cestovního ruchu Ústeckého kraje na roky 2010 – 2015 B Návrh strategie: problémy, vize, rozvojové aktivity Priorita 3 Rozvoj infrastruktury a produktů v cestovním ruchu Opatření 3.3. Rozšíření nabídky regionálních turistických produktů Cíl opatření: Rozšíření a zkvalitnění nabídky cestovního ruchu s využitím lokálních zdrojů a produktů.

Regionální značky v Ústeckém kraji Podpora na úrovni Krajského úřadu Odbor regionálního rozvoje, oddělení regionálního rozvoje Jednorázový příspěvek destinačním agenturám na přijetí do Asociace regionálních značek v roce Úhrada členského poplatku v rámci Asociace regionálních značek koordinátorům regionálního značení na území Ústeckého kraje v roce Ustanovení kontaktní osoby na odboru regionálního rozvoje Krajského úřadu (organizace schůzek koordinátorů, předávání informací, podpora společné propagace). Jednání s Karlovarským krajem o uzavření Memoranda o spolupráci (Hřebenovka, Cyklostezka Ohře a Krušnohorská magistrála, Poohří regionální produkt ® a Krušnohoří regionální produkt ®). Vytvoření základní mapy s přesným rozdělením jednotlivých regionů na úroveň obcí na Portálu digitálních map veřejné správy Ústeckého kraje.

Děkuji za pozornost! Mgr. Petra Ludwigová Krajský úřad Ústeckého kraje, odbor regionálního rozvoje