Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Podpora regionálního značení v Ústeckém kraji

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Podpora regionálního značení v Ústeckém kraji"— Transkript prezentace:

1 Podpora regionálního značení v Ústeckém kraji
Festival lokální ekonomiky 5. Ročník , Chřibská Krajský úřad Ústeckého kraje, odbor regionálního rozvoje Mgr. Petra Ludwigová, oddělení regionálního rozvoje

2 Regionální značení podporované Ústeckým krajem
Podpora regionálního značení v Ústeckém kraji Regionální značení podporované Ústeckým krajem Regionální značky ® Regionální potravina Ústeckého kraje O nejlepší potravinářský výrobek Ústeckého kraje – kraje Přemysla Oráče

3 Podpora regionálního značení Ústeckým krajem
Zázemí – Odbor regionálního rozvoje Krajského úřadu Ústeckého kraje Regionální koordinátoři destinační agentury založené Ústeckým krajem + 1 Místní akční skupina Veletrhy, agrosalóny, prezentace v nákupních centrech Certifikace regionálními značkami Tištěná média Webové stránky, sociální sítě, internet Další podpora (rozvojové dokumenty kraje, přímá finanční podpora akcí)

4 Regionální značení podporované Ústeckým krajem
Podpora regionálního značení v Ústeckém kraji Regionální značení podporované Ústeckým krajem Regionální značky ® Asociace regionálních značek, z.s. 4 značky na území Ústeckého kraje Čtyři regionální koordinátoři Regionální potravina Ústeckého kraje Vyhlašuje: Ministerstvo zemědělství ČR Koordinátor krajské soutěže: Okresní agrární komora Most O nejlepší potravinářský výrobek Ústeckého kraje – kraje Přemysla Oráče Vyhlašuje: Ústecký kraj pod záštitou hejtmana Garant a organizátor soutěže: Okresní agrární komora Most

5 Asociace regionálních značek, z.s.
Podpora regionálního značení v Ústeckém kraji Asociace regionálních značek, z.s. Systém celorepublikového regionálního značení, kořeny v roce 2004 Regionální značka ® pomáhá reklamě a propagaci produkce, s odbytem produktů, zvyšuje prestiž výrobků v tuzemsku i v zahraničí a také posiluje sounáležitost místního obyvatelstva s regionem Každý region v České republice má svůj vlastní neopakovatelný charakter daný přírodním bohatstvím, kulturou a staletými tradicemi jeho obyvatel Aktuálně sdružuje 27 regionů s regionální značkou

6 Podpora regionálního značení
v Ústeckém kraji Ústecký kraj – území pod Krušnými horami, podél řek Ohře a Labe i tajemné pískovcové skály

7 Ústecký kraj = Brána do Čech
Podpora regionálního značení v Ústeckém kraji Ústecký kraj = Brána do Čech

8 Regionální značky® v Ústeckém kraji
Zavedení regionálních značek v Ústeckém kraji v rámci individuálních projektů: 2010 ČESKOSASKÉ ŠVÝCARSKO regionální produkt® Přeshraniční region Česká republika x Spolková republika Sasko Zavedení značky v rámci projektu TREND - Přeshraniční ekologická výchova v oblasti ochrany přírody a trvale udržitelného rozvoje v Českosaském Švýcarsku, Hornolužickém pohoří a Lužických horách 2011 KRUŠNOHOŘÍ regionální produkt® Přeshraniční region Ústecký kraj x Karlovarský kraj Zavedení značky v rámci projektu spolupráce tří místních akčních skupin pod názvem „Původ a značka: Náš region“ Zavedení regionálních značek v Ústeckém kraji za podpory kraje: 2015 POOHŘÍ regionální produkt® 2015 ČESKÉ STŘEDOHOŘÍ regionální produkt® Region Zahrada Čech

9 Regionální značky® v Ústeckém kraji
Regionální značka ČESKOSASKÉ ŠVÝCARSKO regionální produkt® SÄCHSISCH-BÖHMISCHE SCHWEIZ Regionales Produkt® Regionální koordinátor: České Švýcarsko o.p.s. Začátek certifikace: 2010, certifikuje výrobky a zážitky Území: Území Národního parku České Švýcarsko, Šluknovsko a Saské Švýcarsko Krajina inspirující umělce již od romantismu, místo toulek poutníků a trampů. Region s jedinečnou přírodou, ale také oblast, kde žijí pracovití, podnikaví a tvořiví lidé, jejichž vztah k této krajině se jedinečným způsobem zrcadlí v originalitě místních výrobků.

10 Regionální značka KRUŠNOHOŘÍ regionální produkt®
Regionální značky® v Ústeckém kraji Regionální značka KRUŠNOHOŘÍ regionální produkt® Regionální koordinátor: MAS Sdružení Západní Krušnohoří Začátek certifikace: 2013, certifikuje výrobky, služby, zážitky Území: Podkrušnohoří a Krušné hory s přesahem do Karlovarského kraje Krajina, do jejíž divukrásné tváře se nesmazatelně zapsali lidé, když zde v honbě za poklady z hlubin země zanechali hluboké jizvy. Ty pomůže zacelit čas a především práce zemědělců, sadařů a vinařů, řemeslníků a umělců, kteří znovu probouzejí a dotvářejí krásu a rozmanitost Krušnohoří.

11 Regionální značka ČESKÉ STŘEDOHOŘÍ regionální produkt®
Regionální značky® v Ústeckém kraji Regionální značka ČESKÉ STŘEDOHOŘÍ regionální produkt® Regionální koordinátor: Destinační agentura České středohoří, o.p.s. Začátek certifikace: 2015, certifikuje výrobky a zážitky Území: Verneřicko – Litoměřicko – Podřipsko – Libochovicko – Ústecko Oblast Českého středohoří je lokalitou s neopakovatelnou atmosférou krásné přírody, vysokých čedičových kup a rovněž oblastí hradních zřícenin, které tyto dominantní vrcholy korunují. Pro České středohoří je typická i úrodná Polabská nížina s potenciálem rozvoje tradičních regionálních produktů.

12 Regionální značka POOHŘÍ regionální produkt®
Regionální značky® v Ústeckém kraji Regionální značka POOHŘÍ regionální produkt® Regionální koordinátor: Destinační agentura Dolní Poohří, o.p.s. Začátek certifikace: 2015, certifikuje výrobky, služby a zážitky Území: Území kolem řeky Ohře s přesahem do Karlovarského kraje Řeka Ohře se vine Karlovarským a Ústeckým krajem jako náhrdelník, zdobený kameny starobylých hradů, drahokamy královských měst a perlami lázní, které jsou odpradávna proslulé kulturou, řemesly a pohostinností. Poohří proslavily po celém světě léčivé prameny a žatecký chmel, od Chebu po Libochovice ale čeká na ochutnání a objevení mnohem víc.

13 Veletrhy, agrosalóny a prezentace
Podpora regionálního značení Ústeckým krajem Veletrhy, agrosalóny a prezentace Veletrhy cestovního ruchu v Německu a České republice (např.: Drážďany, Chemnitz, Lipsko, Praha, Jablonec nad Nisou, Plzeň, Ostrava) Agrosalóny Země živitelka České Budějovice a Zahrada Čech Litoměřice Slavnostní zahájení Národní putovní výstavy Má vlast cestami proměn v Praze - Vyšehradu Informační centrum agentury CzechTourism na Staroměstském náměstí v Praze, Informační centrum Oberwiesenthal, Infocentrum Národního parku v Bad Schandau Prezentační víkendové akce v nákupních centrech v Praze (Letňany, Zličín, Černý Most) Individuální propagace Ústeckého kraje jeho zástupci (dárkové koše regionálních potravin, dárkové řemeslné výrobky, exkurze delegací do výrobních provozů apod.)

14 Certifikace regionálními značkami
Podpora regionálního značení Ústeckým krajem Certifikace regionálními značkami Osobní účast v certifikační komisi, komunikace s řemeslníky Finanční spoluúčast: Členské poplatky regionálních koordinátorů v Asociaci regionálních značek Registrace ochranných známek jednotlivých Regionálních značek ® při Úřadu průmyslového vlastnictví

15 Tištěná média Podpora regionálního značení Ústeckým krajem
Informace Ústeckého kraje a krajského úřadu (Krajské listy) – 4 certifikovaní držitelé značek ze čtyř oblastí kraje (ročníky 2016, 2017) Magazín Brána – dvoustrana tematicky zaměřená Inzerce DOMA v regionech – zadní strana novin 4 trhací mapy jednotlivých destinačních oblastí kraje, tematicky zaměřené na certifikované regionální výrobce (výrobky, služby, zážitky – kontakty na zadní straně mapy) Katalog řemeslné výroby

16 Katalog řemeslné výroby
Podpora regionálního značení Ústeckým krajem Katalog řemeslné výroby Podpora nejen drobných a malých podnikatelů, kteří navazují na řemeslnou dovednost a tradici, ale také podpora začínajících šikovných tvořivých lidí v kraji Prostředek k rozvoji místní ekonomiky s vazbou na cestovní ruch Výběr dárkových předmětů První vydání v roce 2014; poté každoroční aktualizovaný dotisk v nákladu 6000 kusů Distribuce s koordinátory značení, na obce kraje, v TIC, na veletrzích, přes řemeslníky.. Počet kontaktů: 2014 – 93; 2015 – 113; 2016 – 129 Kritéria výběru do katalogu řemesel: Výrobky s podílem ruční práce, ve které se odrazí řemeslné zpracování, a s výrobou alespoň do desítek kusů Sídlo nebo provozovna na území Ústeckého kraje Právnické osoby kategorie drobný a malý podnikatel Fyzické osoby podnikající i nepodnikající

17 Webové stránky, sociální sítě, internet
Podpora regionálního značení Ústeckým krajem Webové stránky, sociální sítě, internet Webový turistický portál Brána do Čech, sekce Regionální značky Geoportál Ústeckého kraje – rozdělení kraje podle regionálních značek do úrovně obcí kraje, kontakty na koordinátory jednotlivých oblastí, na výrobce a řemeslníky, poskytovatele služeb FB Brána do Čech, FB Ústecký kraj

18 Další podpora Ústeckého kraje
Podpora lokální ekonomiky a cestovního ruchu v rozvojových dokumentech kraje Program rozvoje Ústeckého kraje pro období 2014 – 2020 (PRÚK) Priorita 1 Konkurenceschopná a stabilizovaná ekonomika Priorita 5 Životaschopné venkovské části kraje Strategie rozvoje cestovního ruchu Ústeckého kraje na roky 2015 – 2020 Priorita 2: Efektivní marketing cestovního ruchu

19 Finanční podpora akcí Další podpora Ústeckého kraje
Finanční podpora jedné vybrané akce v destinačním regionu: Rok 2015: Oslava 130 let Moldavské dráhy (Fláje), Zahájení turistické sezóny na Labské stezce (Litoměřice), Den řeky Ohře (Kadaň), Festival lokální ekonomiky (Rumburk) Rok 2016: Festival lokální ekonomiky (Chřibská), Den řeky Ohře (Klášterec nad Ohří), Zahájení turistické sezóny v Krušných horách (Lesná), Roudnický košt (Roudnice nad Labem) Rok 2017: Krušnohorský regiofest (Chomutov), Roudnický košt (Roudnice nad Labem), Oslava řeky Ohře (Žatec), Festival lokální ekonomiky (Chřibská) Dotace z Fondu rozvoje Ústeckého kraje na podporu projektu Regionální potravina Ústeckého kraje a soutěže O nejlepší potravinářský výrobek Ústeckého kraje – kraje Přemysla Oráče (rok 2017 – Kč, rok 2016 – Kč) Prezentace regionálních potravin na akcích zařazených do projektu Rodinné stříbro

20 Podpora regionálního značení
v Ústeckém kraji Děkuji za pozornost! Mgr. Petra Ludwigová Krajský úřad Ústeckého kraje, odbor regionálního rozvoje


Stáhnout ppt "Podpora regionálního značení v Ústeckém kraji"

Podobné prezentace


Reklamy Google