Evaluace a monitoring strategií MAS ve Středočeském kraji Chocerady - Hotel Akademie Naháč 8. června 2015.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora meziobecní spolupráce
Advertisements

Obce sobě Podpora meziobecní spolupráce Projekt Svazu měst a obcí ČR.
Obce sobě Podpora meziobecní spolupráce Projekt Svazu měst a obcí ČR Setkání starostů Středočeského kraje, Poděbrady
KIPR Šumava první schůzka s ředitelem NSZM Ing. Petrem Švecem se uskutečnila na Modravě PS UR, akce komunitního plánování v šumavských.
GUIDE ME! Projekt mezinárodní spolupráce. Anotace projektu  Moderní technologie pro podporu cestovního ruchu  Propagace cestovního ruchu  Výměna zkušeností.
P ROVÁZÁNÍ SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ S TVORBOU STRATEGICKÝCH A ROZVOJOVÝCH PLÁNŮ REGIONŮ.
Odborný seminář „APLIKACE STRATEGICKÉHO HODNOTÍCÍHO RÁMCE PRO STRATEGIE MÍSTNÍHO ROZVOJE V ČR“ Odborný seminář Praha 20. září 2010.
Integrovaný plán rozvoje města Náchoda na období Jednání Řídícího výboru Náchod,
Program rozvoje cestovního ruchu Královéhradeckého kraje Úvodní setkání řídící skupiny – 28. června 2007– Hradec Králové 1 PROGRAM ROZVOJE CESTOVNÍHO RUCHU.
Projekt „Zvyšování projektové absorpční kapacity Jihomoravského kraje“ realizovaný v rámci opatření 3.3. Společného regionálního operačního programu Konference.
Výběr projektů Leader ČR 2006 (Ing. Olga Ondráčková, manažerka MAS) Logo- návrh 13ti leté studentky Konečná podoba loga MAS Konečná podoba loga MAS.
TRNKOVÁ STEZKA Představení projektu. Trnková stezka obecně Předmětem projektu je rozvoj a propagace „Trnkové stezky“, specifického turistického produktu,
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Aktivity v rámci projektu „Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadu Plzeňského kraje” Seminář pro věcně příslušné zaměstnance a zastupitele PK Strategie.
0350 – Podpora nových vzdělávacích metod v systému vzdělávání ČMKOS Žadatel: ČMKOS Partner: AIVD Mgr. Dušan Martinek
Účel a cíle zřízení TPS z pohledu MZe Praha Ing. Pavel Sekáč, Ministerstvo zemědělství Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje.
Euro Net. Projekt Euro Net OP PCS SK-CZ 2007 – 2013 je spolufinancován z prostředků Evropského fondu pro regionální rozvoj (ERDF)
Informace o plánování sítě sociálních služeb v Jihočeském kraji.
ESF – JPD 3 Grantové schéma 4.1
Individuální projekt „Podpora sociálních služeb v Jihočeském kraji II“ Závěrečné setkání k realizaci projektu Lenka Sládková, Jana Moravcová
AKTUÁLNÍ SITUACE V PROJEKTU RIS – ČASOVÝ HARMONOGRAM červen 2005 – květen 2006červen 2007 – leden 2008 Fáze 0 – definice projektu Fáze 1 - analýza Fáze.
MAS Lípa pro venkov z.s.. Složení členské základny v roce zástupců obcí 17 zemědělců 6 podnikatelských subjektů 4 podnikatelé v lesnictví 29 nestátních.
Luhačovské Zálesí, o.p.s. Prezentace společnosti.
MĚSTA 2020 aneb od strategie k projektům
Jana Hadravová Informace o realizaci globálních grantů Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Kraji Vysočina Jana Hadravová Oddělení.
Příprava programového období Ministerstvo pro místní rozvoj.
Aktuální výzvy z operačních programů. Integrovaný regionální operační program Srpen –silnice II. a III. tříd (průběžná výzva) –Provozní a animační náklady.
Evaluace a monitoring strategií MAS ve Středočeském kraji Chocerady - Hotel Akademie Naháč 8. června 2015.
2. setkání pracovní skupiny projektu MOS obcí v územním obvodu ORP Chomutov Místo: Chomutov Dne: , 13:00 hod. C ESTOVNÍ RUCH – PROJEKT MOS.
Úspěchy MAS Brdy OD ZALOŽENÍ PO SOUČASNOST Mgr. Helena Kosová , Jince.
Místní akční skupina Lanškrounsko, z.s. Nám. J. M. Marků Lanškroun
„MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů“ CZ.1.04/4.1.00/B
Strategie spolupráce obcí Společnost pro rozvoj Humpolecka, z. s. 2. Kulatý stůl v Humpolci
STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ ROZVOJE VZDĚLÁVACÍ SOUSTAVY LIBERECKÉHO KRAJE (projekt KAP LK) ÚVODNÍ KONFERENCE.
Služby pro členy Regionu Pošembeří Plénum 15. října 2009 Český Brod.
MAS Brdy – Vltava Komunitně vedený místní rozvoj.
Sněm Místní akční skupiny Království – Jestřebí hory, o.p.s. čtvrtek od 17:30 Kulturní dům Libňatov.
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
Strategický plán rozvoje statutárního města Jihlavy „JIHLAVA – MĚSTO PRO ŽIVOT“ 17. prosince 2013.
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb Mgr. Ivana Stráská.
Greenway Jizera Seminář Greenway Jizera Mladá Boleslav,
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji na období konference Sociální služby v Ústeckém kraji Krajský úřad Ústeckého kraje.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Martina Vojtěchová
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Setkání starostů u kulatého stolu Hoštejn Projekt „MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů“ CZ.1.04/4.1.00/B Tento.
Královéhradecký kraj – podpora podnikání Ing. Michal Pultar Hradec Králové,
Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Rozvoj CR Brno, 4. listopadu 2015.
Neziskový sektor jako partner. Národní úroveň Pracovní skupina „NNO a regionální rozvoj“ - otevřená platforma NNO na národní úrovni - téma: regionální.
Integrovaná strategie rozvoje území , Vrbátky.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy 12. listopadu 2008Dr. Aleš Vlk Prioritní osa 2 Výzva.
Projekt Sdružení místních samospráv ČR „MAS jako nástroj spolupráce pro efektivní chod úřadů“
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Podpora krajského akčního plánování
Místní akční plán vzdělávání MAP rozvoje vzdělávání na území Prahy 8
5. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ února 2017.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Libereckého kraje
Místní akční plány rozvoje vzdělávání
Plán činnosti PS na rok 2009 Náměty na činnost PS
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje Jablunkovska
Výjezdní zasedání pracovní skupiny pro evaluaci a HP
MAS Lípa pro venkov z.s. Monitoring a evaluace
Setkání starostů – zakladatelů MAS Království – Jestřebí hory, o. p. s
Implementace SCLLD FRÝDLANTSKO 2030
4. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ prosinec.
Centrum pro regionální rozvoj České republiky Územní odbor IROP pro Kraj Vysočina prezentace v rámci semináře „Dotační příležitosti pro obce na rok.
Datum konání: 5. února 2018 Místo konání: Velké Meziříčí, JUPITER club
„Program RE:START a Platforma Uhelné regiony“
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Projekt Svazu na podporu meziobecní spolupráce v ČR
monitorovacích indikátorů a kvality realizace SPL MAS
Transkript prezentace:

Evaluace a monitoring strategií MAS ve Středočeském kraji Chocerady - Hotel Akademie Naháč 8. června 2015

Spolupracující MAS Posázaví o.p.s. KMAS Rakovnicko o.p.s. PMAS 1 Lípa pro venkov z.s. PMAS 2 Region Pošembeří o.p.s. PMAS 3 MAS Mezi Hrady, z.s. PMAS 4 Brdy - Vltava o.p.s. PMAS 5 MAS Zálabí, z.s. PMAS 6 MAS Jihozápad, o.p.s. PMAS 7 MAS Vyhlídky, z.s. PMAS 8 MAS Brdy, z.ú. PMAS 9 MAS - Střední Polabí, z.s. PMAS 10 MAS Sedlčansko, o.p.s. PMAS 11 MAS Nad Prahou o.p.s. PMAS 12 2

Průběh projektu 14. listopadu 2014, místo: Modletice, zámek příprava podkladů pro podání žádosti, stanovení členů KPS, příprava Smlouvy o spolupráci. 12. prosince 2014, místo: TPCA Kolín, průmyslová zóna Ovčáry příprava podkladů pro podání žádosti, příprava Smlouvy o spolupráci. 20. ledna 2015, místo: Český Šternberk, Parkhotel projednány cíle projektu: jak postavit hodnocení v rámci projektu, prostudování SPL jednotlivých MAS, prezentace Projektu spolupráce – základní parametry, vytvoření týmů pro předání zkušeností mezi podpořenými a nepodpořenými MAS. 3

Průběh projektu 17. února 2015, místo: Zbraslavice, Hotel Hubert Prezentace realizace, hodnocení a evaluace SPL Lípy pro venkov 2007 – 2013, Problematika nastavení indikátorů, jejich plnění a sledování, V. Pošmurný: Příprava sledování indikátorů v realizaci operačních programů 2014–2020. Sebeevaluace a Střednědobé hodnocení dle metodiky SZIF. Prezentace „Kritéria pro monitoring a evaluaci MAS“ zpracované PhDr. Čepelkou, Hodnocení realizace SPL 2007–2013 všech MAS, které realizovaly SPL. 25. března 2015, místo: Brandýs nad Labem, zámek Výstupem jednání KPS byl seznam 12 ukazatelů 1, které byly doplněny souvisejícími monitorovacími indikátory, Každá MAS dostala přidělené téma = ukazatel, pro který připravila návrh, jakým způsobem se bude hodnotit. 1 Ukazatel plnění indikátorů a monitoring byl v průběhu zpracovávání metodiky přetvořen na teoretickou část metodiky. Počet ukazatelů se tímto krokem změnil na 11. 4

Průběh projektu 23. dubna 2015, místo: Kokořín, Hotel Kokořín Prezentace ukazatelů zpracovaných jednotlivými MAS. Každá PMAS si zvolila ukazatel, pro který připravila návrh (podklady) jeho hodnocení. Finalizace obsahu hodnotících ukazatelů, sestavení hodnocení. 15. května 2015, místo: Benešov, kancelář MAS Posázaví Finální zpracování Metodiky pro evaluaci a monitoring strategií MAS, Příprava prezentace výstupů projektu na společném semináři, SCHVÁLENÍ VYTVOŘENÉ METODIKY pro evaluaci a monitoring strategií MAS. 5

Ukazatele pro nastavení účinného mechanismu evaluace a monitoringu 1.Území (komunikace mezi MAS a okolím, zdroje území, dopady na území - komunitní a materiální či jiné věcné hledisko). 2.Partnerství (přístup zdola - nahoru, fungování MAS jako organizace vč. lidských zdrojů). 3.Strategické cíle a jejich provázanost na strategie s dopady do území, účinnost, kvantifikovatelnost. 4.Efektivita strategie a její udržitelnost (vhodnost zvolených nástrojů pro řešení problémů v daném území). 5.Analýza rizik ve vztahu ke strategii. 6.Synergický efekt (multiplikační efekt). 7.Inovace a kvalita strategií. 8.Síťování - komunikace (předávání informací, předávání zkušeností). 9.Udržitelnost (funkčnost a efektivita) strategií MAS po ukončení programového období. 10.Transparentnost řízení strategie. 11.Relevance strategie (průběžné posuzování strategie se zohledněním vývoje v území). 6

Některé příklady dobré praxe 2. Partnerství - přístup zdola nahoru, fungování MAS jako organizace vč. lidských zdrojů: Ukliďme Pošembeří, Čistá řeka Sázava, Čistá řeka Berounka 6. Synergický efekt - v rámci strategie realizace 3 projektů: - Modernizace jedné třídy MŠ - Vybudování nové autobusové zastávky - Vybudování přechodu pro chodce Žadatelé do ŽoD popsali návaznost projektů na jiné projekty. První projekt přímo navazuje na projekt Přístavba MŠ (financováno z ROP SČ) – 1 vazba, druhý projekt je bez návaznosti na další projekt – 0 vazeb, třetí projekt navazuje na dva projekty Revitalizace centra obce (ROP SČ) a Zvýšení bezpečnosti chodců – chodníky (SFDI) – 2 vazby. Hodnocení synergie strategie: u 2/3 projektů nastává synergický efekt s jinými projekty. 7

Příklady dobré praxe Strategický cíl: 1. Zvýšit návštěvnost regionu a jeho atraktivitu rozvojem služeb v oblasti cestovního ruchu Specifické 1.1 Zlepšit propagaci a nabídku regionu cíle: 1.2 Zkvalitnit turistickou infrastrukturu Operační Zavést jednotný styl propagačních materiálů (ano/ne) cíle: Vytvořit turistické balíčky pro cíl. skupiny (ano/ ne, ks) Vytvořit síť návštěvnických center regionu s veřejně přístupným internetem (ano/ne) Zpracovat studii rozvoje cykloturistiky (ks) 8 Lípa pro venkov, z.s. (Regionální rozvojová strategie Místní akční skupiny Lípa pro venkov na období – Lípa pro kutnohorský venkov). Pro sledování naplňování strategických cílů jen nezbytné nastavit cíle nižší úrovně. Prostřednictvím nich lze sledovat naplňování strategických (dlouhodobých) cílů. Níže je uveden příklad správného nastavení jednotlivých cílů a postup sledování jejich naplňování. 3. Strategické cíle

Příklady dobré praxe 5. Analýza rizik ve vztahu ke strategii MAS Region Pošembeří se za účelem snižování dopadu finančních rizik orientuje na získání finančních prostředků i z jiných dotačních titulů (např. z Fondů Středočeského kraje nebo z „minigrantů“ různých nadací). Dále MAS využívá služeb ekonomky (nestačí jen účetní!), která dokáže naplánovat využití možných prostředků v dlouhodobém výhledu. MAS se snaží chovat hospodárně, přizpůsobuje svůj provoz a platové podmínky zaměstnanců aktuální situaci. Dalším zdrojem financování MAS jsou finanční příspěvky od jejích partnerů. Technickým rizikům, konkrétně personální kapacitě pro realizaci strategie, předchází MAS tím, že umožňuje zaměstnancům využívat pružnou pracovní dobu a práci z domova. Pro udržování aktuálních parametrů ve strategii (cíle, opatření a na ně navazující finanční a časový plán) sleduje MAS vývoj v území, zpracovává si vlastní statistiky a pořádá schůzky se zástupci obcí, podnikateli a neziskovými organizacemi. 9

Přínos projektu spolupráce (společné závěrečné zhodnocení projektu) Zkušenosti i nezkušenosti jiných nás vždy posouvají o něco dál Super příprava a vedení ze strany KMAS Pokračovat ve spolupráci i nadále Ohleduplnost zkušených MAS k nezkušeným, začínajícím Navázání spolupráce v “minitýmech“, která vedla k výměně konkrétních zkušeností a je základem pro další spolupráci Zbytečné časové prodlevy při jednáních Problém dodání podkladů od PMAS včas

Dotazy??? Rádi zodpovíme… 11 Děkujeme za pozornost!