VARNÁ ZAŘÍZENÍ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt CZ.1.07/1.1.38/ Modul M6 Modernizace výukových metod při výuce odborných předmětů gastro a odborného výcviku autor Mgr. Alena Marková.
Advertisements

nová dimenze v modulárních zařízeních Zanussi Professional
Přenos tepla Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, Petr Jeřábek. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do.
Demontované panely elektrických spotřebičů
Utěsňování spojů.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Vytápění Armatury měřící
Grantový projekt multimediální výuky
Hydraulická zařízení Z Pascalova zákona plyne: zatlačíme-li na kapalinu v uzavřené nádobě v jednom místě, vyvoláme stejné zvětšení tlaku ve všech místech.
Plyny.
Skupina(A) David Pazourek David Krýsl Jakub Tůma Magda Eva.
06 – Tepelné operace Petr Zbořil
Kovové výrobky z oceli Střední odborná škola Otrokovice
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Přetlak, podtlak, vakuum
PŘÍPRAVA TEPLÉ VODY (TUV)
Vytápění plynem patří mezi ekonomicky a ekologicky významné způsoby zajištění tepla a teplé vody a jeho podíl na trhu s bydlením stále stoupá. Vývoj legislativy.
Střední odborné učiliště stavební, odborné učiliště a učiliště
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Projekt: UČÍME SE V PROSTORU Oblast: Stavebnictví
Tepelná elektrárna.
KONTROLNÍ PRÁCE.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Vaření – rozdělení, způsoby
TZ 21 – parní otopné soustavy
Chlazení motorů Střední odborná škola Otrokovice
Tato prezentace byla vytvořena
Sušící režimy Nízkoteplotní sušení – dřevo se suší při teplotě do 45o C. Probíhá pomalu, suší se šetrně, bez vzniku vnitřních napětí. Používá se pro sušení.
Uzavřený systém Střední odborná škola Otrokovice
Ostatní způsoby vysoušení
Pneumatická doprava Nejčastěji se používá pro dopravu sypkých materiálů U výroby oplatek Výhodou je, že se mouka současně provzdušňuje Podtlaková doprava.
PLYNY.
Rychlovarná konvice Domácí elektrický spotřebič
06 – Tepelné operace Petr Zbořil
Confidential Modernizace 1 › Řada ROBUST › Nízký vývin tepla › Vysoké rychlosti › Materiály › Použití speciálních ocelí (SHX, EP) a keramických materiálů.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Elektrická práce Číslo DUM: III/2/FY/2/2/15 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Elektrické a.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Vytápění Otopné soustavy parní. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je ing. Marcela Koubová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
Vytápění Ústřední vytápění. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo.
Ing. Lenka Bombera Piskačová. Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_12_INOVACE_OV59 Název školy.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je ing. Marcela Koubová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
Vytápění Základní části parního vytápění. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Orbis pictus 21. století Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Elektrické ohřívače vody.
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁSTŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje.
Zařízení na tepelnou úpravu pokrmů - sporáky
Cukrářské technologie – pálená hmota a listové těsto
Vytápění Plynové kotle
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
VY_32_INOVACE_14_PRAKTICKÉ ČINNOSTI
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Vytápění Plynové kotelny
Vytápění Otopné soustavy teplovodní, horkovodní
Energie ohně.
06 – Tepelné operace Petr Zbořil
Elektrické spotřebiče
Zařízení na tepelnou úpravu pokrmů- 2. část
VY_32_INOVACE_Salamonová_ Výroba fondánu
Smažené výrobky Předmět: Technologie Pekař
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Zařízení umýváren nádobí
Termika VY_32_INOVACE_05-52 Ročník: Vzdělávací oblast:
Zařízení na pečení a smažení
Střední průmyslová škola a Střední odborné učiliště Uničov, Školní 164
06 – Tepelné operace Petr Zbořil
Název školy SŠHS Kroměříž Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Autor
VENKOVNÍCH TRANSFORMÁTORŮ
Nový Rýžovar SRM 1890SS, 1891RD.
Spínací přístroje vysokého a velmi vysokého napětí I.
Transkript prezentace:

VARNÁ ZAŘÍZENÍ

Vaření patří k velmi častému způsobu tepelného zpracování v cukrářských dílnách Vaří se různé …………..

Plynová ohřívací stolička Nejčastěji se používá plynová stolička, která je určena pro nádoby s větším obsahem Stolička je vybavena termoelektrickou zapalovací pojistkou (zabraňuje úniku nezapáleného plynu) Pod plynovým hořákem je přetokový plech, který zachycuje přeteklý rozvar a jiné nečistoty.

Plynová stolička – obrázek nakresli

Varné kotle Ve větších provozech Podle způsobu vytápění rozeznáváme kotle s ohřevem parním, plynovým nebo elektrickým

Duplikátorové varné kotle Mají dvojitý plášť Menší kotle jsou buď pevné nebo sklopné U větších kotlů je provedení vždy pevné a vařený obsah se odvádí výpustným kohoutem, který je asi půl metru nad zemi Každý kotel má pojistný ventil, který udržuje přetlak páry Můžou mít různou velikost

Kotel s mícháním, používá se na pudinky, polévky, náplně

VARNÝ KOTEL

Vakuové varné kotle Zařízení je vybaveno teploměrem a tlakoměrem , někdy i měřičem podtlaku Tato zařízení se používají spíše v cukrovinkářské výrobě Umožňují zpracovat až několik set kilogramů hmoty za hodinu Co je to vakuum???

Smažící zařízení Používají se pro výrobu smažených výrobků. Například: …… Patří zde smažící pánve, fritézy a kontinuální smažící zařízení

Smažící pánve Jsou to nádoby s plochým dnem, kde se smažící olej zahřívá na požadovanou teplotu. Ohřev smažícího oleje se může provádět: 1. nepřímo přes dno pánve – nevýhodou je vysoká teplota dna smažící pánve, na kterém se připalují usazené nečistoty. Další nevýhodou je nerovnoměrné rozložení teploty, což způsobuje i přepalování tuku a tím i horší jakost výrobků. 2. přímým ohřevem - spirály jsou ponořené v oleji

Fritézy Mají přímý vnitřní ohřev Výhodou je rovnoměrné rozložení teploty Fritézy se uplatňují pouze u malých výkonů nebo při příležitostné výrobě smažených výrobků Fritézy mají daleko větší uplatnění v kuchařském oboru

Kontinuální smažící zařízení Používá se vždy přímý ohřev Smažící pánev je obdélníkového tvaru, používají se při smažení koblih nebo vdolků Pohyb koblih v pánvi zajišťuje tyčkový dopravník, který posouvá koblihy na hladině tuku Koblihy bývají od sebe rozděleny zabudovanými lištami Přibližně v polovině délky smažící pánve je obraceč, který obrátí koblihy o 180°C a druhá polovina koblihy se po zbývající délce pánve usmaží Na konci vany je vynášecí zařízení, doplněné plničkou náplní

Ověřování vědomostí žáků Co je to vaření? Popiš duplikátorové varné kotle Podle způsobu vytápění rozeznáváme kotle s ohřevem ………. dopiš větu Jaké znáš další varné zařízení? Co je to smažení? Co patří mezi smažící zařízení? Popiš kontinuální smažící zařízení na koblihy nakresli obrázek. Co se v cukrářské výrobě vaří a co smaží? Napiš alespoň 5 příkladů