KVALITNÍ EVIDENCE JAKO NÁSTROJ K ŘEŠENÍ DEMOGRAFICKÉHO VÝVOJE V SILNIČNÍ DOPRAVĚ Ing. Jan TICHÝ, Ph.D. (www.jantichy.net)www.jantichy.net.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PROJEKTOVÝ DEN 27. ČERVENCE 2010 STŘEDNÍ ŠKOLA AUTOMOBILNÍ, MECHANIZACE A PODNIKÁNÍ, KRNOV, OPAVSKÁ 49 Ing. Marák Vladimír Tento projekt.
Advertisements

ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
Ekonomická krize, lidský a sociální kapitál Mgr. Ing. Petr Wawrosz.
Prezentace společnosti B&C Dopravní systémy s.r.o. Společnost se zabývá aplikováním sofistikovaných metod využitelných pro poznávání, řízení a regulaci.
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
Masná 18, Praha 1 Prezentace oboru Provoz a ekonomika dopravy zaměření Silniční doprava z pohledu studentů.
Příprava, řízení a realizace programů a projektů ERDF a KF ÚVOD DO PROBLEMATIKY Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název.
Mezinárodní konference DOPRAVA BEZ BARIÉR
Programová konference ČSSD Michal Hašek Předseda Asociace krajů ČR a hejtman Jihomoravského kraje , Hradec Králové Silné, samostatné a spravedlivé.
Integrovaný dopravní systém
Aktuální vývoj v pojišťovnictví a jeho regulaci
Výhody užití architektury ITS ve veřejné osobní dopravě
Masná 18, Praha 1 z pohledu studentů školy
Nový zákon o ochraně ovzduší. Schválen Poslaneckou sněmovnou ČR dne 10. února 2012 Projednán Senátem ČR dne 15. března 2012 a vrácen Poslanecké sněmovně.
Podniková ekonomika Personální činnost.
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
Právo na informace Tereza Danielisová,
Metody sociálního výzkumu 2. Ročník, LS 2010 VOŠ Jabok ETF UK.
VEŘEJNÁ EKONOMIKA A SPRÁVA
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Metodika dělení příspěvku dle ukazatelů A+B1 na základě rozhodnutí Akademického senátu zůstává metodika dělení příspěvku stanoveného podle ukazatelů A+B1.
Výkony silniční hromadné osobní dopravy
Základní struktura projektu Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je efektivní investice.
Sněm Rady vysokých škol1 Ekonomické informace.
Dr. Ondroušek Lubomír, 1.místopředseda SAČM a specialista na problematiku DS pro vedení strukturovaných rozhovorů a vytvoření reprezentativního vzorku.
Další vzdělávání v Moravskoslezském kraji Základy podnikání v praxi Ing. Iva Krejčí CZ.1.07/3.1.00/
Informační zdroje pro volbu povolání Technika a technické vzdělávání 2.
Odměňování pedagogických pracovníků
Sdružení automobilových dopravců Role ČESMADU BOHEMIA v oblasti silničních přeprav chemikálií a dodržování bezpečnostních a kvalitativních parametrů v souladu.
Personální plán pro podnikatelský plán
Hodnocení výsledků ukončených programů VaVaI Ing. Blanka Černá, CSc., Národní agentura pro zemědělský výzkum Ing. Jan Budský Oddělení výzkumu Odbor výzkumu,
EKONOMIKA DOPRAVNÍHO PODNIKU Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Cena dopravního výkonu v dlouhodobé smlouvě o zajištění dopravní obslužnosti veřejnou linkovou dopravou Kroměříž
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Základní výpočty v silniční nákladní dopravě - 1 Předmět: Technologie silniční nákladní.
NÁKLADY VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK a MOŽNOSTI JEJICH KONTROLY IODA, z.s. ČVUT Fakulta dopravní.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu LOGISTIKA A OBSLUŽNÉ SYSTÉMY. Inovuje výuku použitím multimediálních.
EKONOMIKA Tematický celek: Podnik a podnikání Téma: Akciová společnost – kapitálová obchodní společnost Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno.
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Zákon o sociálním bydlení pohledem obcí a menších měst Ing. Radim Sršeň, Ph.D., 1. místopředseda.
Setkání s hejtmanem Most, Obsah setkání – aktuální témata  Doprava v Ústeckém kraji – souběhy tratí a řešení  Cestovní ruch v Ústeckém.
Anotace: Materiál je určen pro 3. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních.
Anotace: Materiál je určen pro 3. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních.
Místní demokracie a participace na veřejném životě
Železniční doprava pro kraje Praha, 28. listopadu 2016
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Rozpočtová soustava Finanční zdroje územních samospráv
Základní výpočty v silniční nákladní dopravě II Předmět: Technologie silniční nákladní dopravy - cvičení Ing. František Lachnit, Ph.D.
Autor diplomové práce: Bc. Eva Slabší
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Nový zákon o ochraně ovzduší
„Racionalizace nákladových položek vybrané dopravní společnosti“
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie
MOŽNOSTI ŘEŠENÍ NEDOSTATKU PARKOVACÍCH MÍST PRO NÁKL. AUTOMOBILY
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Činnost společnosti Koordinátor veřejné dopravy Zlínského kraje s.r.o. Konference IDS Žďár nad Sázavou,
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
Prázdniny bezpečnější – NÁKLADNÍ DOPRAVA
Problematika MHD v městech SR Bojnice 30. září 2010
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za I. čtvrtletí roku 2014 a Velikonoce plk. Ing.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
Fakulta dopravní ČVUT v Praze konference IDS, Žďár nad Sázavou
Dopravní nehodovost v Pardubickém kraji 2018
Transkript prezentace:

KVALITNÍ EVIDENCE JAKO NÁSTROJ K ŘEŠENÍ DEMOGRAFICKÉHO VÝVOJE V SILNIČNÍ DOPRAVĚ Ing. Jan TICHÝ, Ph.D. (

ČASOVÝ FOND VOZIDLA: 1. Kalendářní časový fond VOZIDLA: α – koeficient využití vozidlového parku k – koeficient prostojů … HOD β – koeficient využití jízd … KM γ – koeficient využití užitečné hmotnosti vozidla … T Poznámka: Dobou stání se rozumí doba potřebná pro nakládku a vykládku zboží, čekání (na další spoj) apod.

ČASOVÝ FOND ŘIDIČE: 2. Kalendářní časový fond ŘIDIČE: Zatímco dopravní prostředky mohou být v ideálním případě využívána nepřetržitě, práce řidičů se řídí legislativními a jinými omezeními: zákon 262/2006 Sb., zákoník práce (obecná pravidla pro pracovní dobu) nařízení EP 561/2006/ES (mj. pracovní doba v silniční dopravě), AETR atd. Je zde legislativně upravena: pracovní doba doba řízení doba přestávek doba odpočinku Přestože nemůže být řidič využíván nepřetržitě (nejen kvůli legislativním omezením, ale též kvůli jeho biologickým a sociálním potřebám), lze do jisté míry měřit využívání řidičů analogicky s využíváním vozidel.

PARALELA MEZI ČASOVÝM FONDEM VOZIDLA a ŘIDIČE: 1. Kalendářní časový fond VOZIDLA: 2. Kalendářní časový fond ŘIDIČE:

REGISTRY a EVIDENCE DOPRAVCŮ, VOZIDEL, ŘIDIČŮ A JEJICH VYUŽITÍ : REGISTRY spravované MD ČR: 1.Evidence dopravců - v Centrálním registru dopravců (CRD) 2.Evidence vozidel - v Centrálním registru vozidel (CRV) 3.Evidence řidičů - v Centrálním registru řidičů (CRŘ) INFORMACE u DOPRAVCŮ: 1.Využití vozidel - centrálně neevidováno, dopravci data nechtějí poskytovat 2.Využití řidičů - centrálně neevidováno, dopravci data nechtějí poskytovat OTÁZKY: VOZIDLA: 1.Kolik existuje dopravců a kolik z nich dopravu skutečně vykonává? 2.Kolik je registrovaných řidičů a kolik z nich svoji profesi skutečně vykonává? 3.Kolik je registrovaných vozidel a kolik z nich se skutečně používá? 4.Jaké je využití vozidel? 5.Jaké je vytížení řidičů?

POPIS SKUTEČNOSTI: Cílem je najít odpovědi na otázky, jak koresponduje: 1. počet dopravců (CRD) vs. počet řidičů (CRŘ) vs. počet vozidel (CRV) 2. počet řidičů vs. pracovní doba řidičů (oficiální vs. skutečná) 3. pracovní doba řidičů vs. dopravní výkon vs. přepravní výkon 4. pracovní doba řidičů vs. odměna za práci (výše, struktura, trendy) Lze najít cesty, jak zvyšovat efektivitu VYUŽÍVÁNÍ ŘIDIČŮ? Lze najít cesty, jak řešit problematiku ODMĚŇOVÁNÍ ŘIDIČŮ? Nejprve je potřeba zjistit SKUTEČNÝ STAV a TRENDY. Navrhovat ŘEŠENÍ má smysl pouze tehdy, pokud umím SYSTÉM popsat a kvantifikovat!

NÁVRHY ŘEŠENÍ pro ŘIDIČE: V zájmu nejen státu, ale vlastně všech zúčastněných subjektů, je totiž potřeba nastavit pravidla trhu tak, aby: byl dostatečný počet řidičů … nepřetěžování řidičů měli řidiči dostatečnou kvalitu … vzdělávání; fyzická, zdravotní a psychická kondice POŽADAVKY NA ŘIDIČE: nutná znalost dopravních předpisů, způsobů placení mýta a obdobných poplatků, zákazů jízd, celních postupů a papírování, způsobů rozložení a upevnění nákladu, cizí řeči, technického stavu vozidla; dodržování pracovní doby dle legislativy, schopnost poradit si s opravami vozidla, mít zkušenosti (ovládání vozidla, bezpečnost provozu atd.) a solidní vystupování atd. dostali za svoji práci adekvátní odměnu řidičů … struktura a výše odměny což má dopad na bezpečnost provozu … škody na zdraví, majetku, externí náklady Navrhuji založení UNIE ŘIDIČŮ SILNIČNÍ DOPRAVY, která by: hájila zájmy řidičů (min. limity odměny, max. limity vytěžování) garantovala vzdělání a (fyzickou, zdravotní, psychickou) kondici řidiče

EVIDENCE a KLASIFIKACE ŘIDIČŮ a VOZIDEL: 1. Kategorizace DOPRAVCŮ: Proč dosud neexistuje veřejně dostupná (a datově aktuální) databáze dopravců? Bylo by fajn klasifikovat dopravce podle různých parametrů: nákladní / osobní doprava mezinárodní / vnitrostátní místní / regionální / dálková velikost dopravce (dle počtu řidičů, dle počtu vozidel, dle ekonomických ukazatelů) atd. 3. Kategorizace VOZIDEL: Pomohla by veřejně dostupná databáze vozidel se základními parametry? (místová kapacita, délka, nízkopodlažní, typ pohonu atd.) Usnadnění výběrových řízení na dopravní obslužnost, možnost vyčíslit nákladový index nákladní dopravy (součást smluv dopravců s objednatelem) 2. Kategorizace ŘIDIČŮ: … klasifikace podle návrhů nové Unie řidičů

NÁVRHY ŘEŠENÍ pro STÁT a DOPRAVCE: Navrhuji: 1.Vytvořit online registr řidičů: mj. umožnil by „nabízení nyní nevyužitého řidiče (příp. i s vozidlem) jinému dopravci“ (vychází z předpokladu, že dopravní trh je atomizován a v rámci malé firmy se hůře optimalizuje využití zdrojů) Řidič získá status „volného hráče“ (obdoba NHL) 2. Pořádat draft mladých řidičů dopravci lákání nových řidičů díky zvýšení transparentnosti oboru (info o časovém vytížení řidičů, skutečné info o výši odměny, systém vzdělávání atd.) Ačkoliv je patrný nedostatek řidičů a v důsledku toho roste jejich vytížení, platy klesají. Neviditelná ruka trhu nefunguje! Je potřeba navodit sociální dialog a řešit problémy nedostatku řidičů a demografický vývoj prostřednictvím sociálního dialogu všech zúčastněných subjektů, jinak hrozí do 5 let ŘIDIČSKÝ BLACKOUT

MOUDROSTI Ing. Jaromíra KUNSTA: Kdo se bude podílet na řešení? VŠICHNI Komu to pomůže? VŠEM Kdo to zaplatí? VŠICHNI

DĚKUJI ZA POZORNOST Ing. Jan Tichý, Ph.D