Poskytujeme kvalitní péči klientům s demencí v souladu s doporučeními České alzheimerovské společnosti Šetření spokojenosti rodinných příslušníků klientů Domov pro seniory Zastávka 2014
Poskytujeme kvalitní péči klientům s demencí v souladu s doporučeními České alzheimerovské společnosti Celkové výsledky šetření CELKOVÁ ÚČAST počet% účastníci2640,63 ostatní3859,37 celkem64100,00 INDEX SPOKOJENOSTI A RESPONDENTI respondentiindex I. Prostředí Domova a jeho hodnocení24-261,22 II. Práva klientů a jejich ochrana261,20 III. Podpora od personálu25-261,27 IV. Služby v Domově24-261,31 V. Kultura a volný čas24-261,29 VI. Kvalita péče24-261,34 CELKOVÝ INDEX SPOKOJENOSTI 1,
Poskytujeme kvalitní péči klientům s demencí v souladu s doporučeními České alzheimerovské společnosti I. Prostředí Domova otázka Text otázky Celkem Odpovědi respondentů Index určitě ano spíše ano spíše ne určitě ne 1Cítíte se být v našem Domově vítáni? ,08 2Je u nás čisto, voní to u nás příjemně? ,31 3Cítí se Váš blízký u nás dobře? ,38 4 Jste spokojen/a s tím jak je vybaven a vyzdoben pokoj Vašeho blízkého i s přihlédnutím k jeho potřebám a přáním? ,19 5 Jste spokojen/a se zajištěním bezbariérového pohybu v Domově? ,04 6 Máte možnost při Vašich návštěvách popovídat si se svým blízkým v soukromí a nerušeně? ,15 7 Pomáhá Vám orientační systém Domova vždy rychle najít místo, kam se chcete dostat? ,23 8 Máte za to, že náš Domov má na veřejnosti dobrou pověst? ,35
Poskytujeme kvalitní péči klientům s demencí v souladu s doporučeními České alzheimerovské společnosti II. Práva klientů a jejich ochrana 9 Myslíte si, že práva Vašeho blízkého jsou u nás uznávána a že personál jedná podle toho? ,23 10 Myslíte si, že dostatečně respektujeme a chráníme soukromý majetek Vašeho blízkého? ,19 11 Věříte nám, že dokážeme v případě potřeby pomoci řešit problémy v péči o Vašeho blízkého? ,27 12 Jste přesvědčen/a o tom, že zaměstnanci našeho Domova dodržují povinnost mlčenlivosti o soukromých záležitostech Vašeho blízkého, se kterými přijdou do styku? ,31 13Má Váš blízký možnost kdykoliv přijmout návštěvu? ,00
Poskytujeme kvalitní péči klientům s demencí v souladu s doporučeními České alzheimerovské společnosti III. Podpora od personálu 14 Znáte klíčového pracovníka, který společně s Vaším blízkým plánuje průběh sociální služby, kterou mu poskytujeme? ,23 15 Jste spokojeni s možnostmi předávat si navzájem informace s klíčovým pracovníkem Vašeho blízkého i v případech kdy ho nezastihnete v domově při své návštěvě? ,50 16 Setkáváte se osobně s klíčovým pracovníkem Vašeho blízkého alespoň dvakrát do roka při jednání o kvalitě poskytované péče? ,32 17 Myslíte si, že Váš blízký má v našem Domově přiměřený přístup ke zdravotní péči? ,15 18 Myslíte si, že dostatečně podporujeme Vašeho blízkého v zachování jeho soběstačnosti? ,35 19 Vnímáte naše zaměstnance jako kompetentní v oblasti péče o naše klienty? ,15 20 Jste našimi zaměstnanci pravidelně informován/a o změnách týkajících se ošetřovatelské péče Vašeho blízkého? ,35 21 Jsou zaměstnanci našeho Domova k Vám i Vašemu blízkému vlídní a vstřícní? ,12
Poskytujeme kvalitní péči klientům s demencí v souladu s doporučeními České alzheimerovské společnosti IV. Služby v Domově 22 Jste spokojen/a se sortimentem služeb, které může Váš blízký v našem Domově využívat (prodej na recepci, kadeřnictví, pedikúra atd.) ,23 23 Jste spokojen/a s možnostmi využití služeb praktické lékařky a lékařů - specialistů pro Vašeho blízkého? ,42 24 Jste spokojen/a se způsobem vedení depozitního účtu Vašeho blízkého a s možnostmi jak může nakládat se svými financemi? ,38 25 Jste spokojen/a s úklidem a čistotou v pokoji Vašeho blízkého i ve společných prostorách? ,12 26 Jste spokojen/a s kvalitou péče o osobní prádlo Vašeho blízkého v naší prádelně? ,42
Poskytujeme kvalitní péči klientům s demencí v souladu s doporučeními České alzheimerovské společnosti V. Kultura a volný čas 27 Jste spokojen/a Vy i Váš blízký s nabídkou společenských akcí pořádaných Domovem? ,35 28 Jste spokojen/a Vy i Váš blízký s možnostmi věnovat se jeho zálibám a s vybavením Domova k těmto aktivitám? ,25 29 Jste spokojen/a s možnostmi pořádat soukromé akce (např. oslavy narozenin) v prostorách Domova? ,25 30Navštěvujete svého blízkého alespoň jednou měsíčně? ,04
Poskytujeme kvalitní péči klientům s demencí v souladu s doporučeními České alzheimerovské společnosti VI. Kvalita péče 31 Myslíte si, že péče, kterou poskytujeme Vašemu blízkému je dostatečná k tomu, abychom naplnili jeho potřeby? ,15 32 Vyhovuje Vám i Vašemu blízkému náplň a organizace aktivizačních činností, které s ním individuálně plánujeme? ,40 33 Jste spokojen/a s možnostmi rehabilitační péče, kterou Vašemu blízkému poskytujeme? ,63 34 Myslíte si, že požadavky a představy Vašeho blízkého a Vaše o péči o Vašeho blízkého jsou personálem Domova seriózně řešeny? ,20
Poskytujeme kvalitní péči klientům s demencí v souladu s doporučeními České alzheimerovské společnosti Otevřené otázky: Čeho si na Domově nejvíce ceníte Ochota a péče o našeho blízkého - 3x.Příjemné chování a vstřícnost zaměstnanců -2x. Čistota - 4x, úcta, pochopení, kolektiv. Zájem něco stále vylepšovat. Příjemné prostředí, čistota, vstřícnost personálu - 2x. Pěkné zařízení, pěkný přístup k pacientům. Dík patří všem. Útulné, příjemné až domácí prostředí domova. Poděkování pracovníkům III. Oddělení za dobrou péči o tatínka.
Poskytujeme kvalitní péči klientům s demencí v souladu s doporučeními České alzheimerovské společnosti Otevřené otázky: Co Vám nejvíce vadí Nedostatečná hygiena rukou - neostříhané nehty. Malá aktivizace a rehabilitace. Nesetkávání a informování s klíčovým pracovníkem. Možnost pobytu venku na vzduchu - klient odkázaný na vozík. Dostupnost těm, kteří nemají svůj vlastní dopravní prostředek.
Poskytujeme kvalitní péči klientům s demencí v souladu s doporučeními České alzheimerovské společnosti Otevřené otázky: Co byste rádi změnili Neprodávat alkohol, cigarety - není to potřeba k pěknému životu. Zajištění zastávky na znamení, autobus č Lepší předávání informací od klíčového pracovníka (deníček je prázdný). Frekvence návštěv - komplikace pro ty, kteří nemají dopravní prostředek a mají pohybové problémy. Uvažovat o elektro taxi za solidní cenu - kopec do zařízení. Posílit personál na budovu B. Přidat lavičky do parku. Při vší úctě - vývěska na parte není šťastně umístěna - najít vhodnější místo. Dostatek času personálu na vyjížďky s klientem na čerstvý vzduch.