Úvod do klinické medicíny I.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zkušenosti s implementací zdravotnických asistentů v provozu
Advertisements

ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Předmět úpravy Podmínky pro poskytování sociálních služeb a příspěvku na péči Podmínky pro vydávání oprávnění k poskytování soc.služeb, pro výkon veřejné.
Projekt Fakultní nemocnice u sv. Anny v Brně „Nadregionální síť středních zdravotnických škol pro vyšší kvalitu vzdělávání a praxe“ reg.č. CZ.1.07/1.1.00/
Finanční možností svépomocných skupin
Každý může potřebovat pomoc aneb K čemu je sociální práce?
Darja Hrabánková Navrátilová
Lektorka Mgr. Blanka Kadeřávková
Eva Brožová Alexandra Bečvářová
Problematika supervize pracovníků v sociálních službách
Komunitní terénní centrum Psychiatrické nemocnice Bohnice
Role nelékařů v českém zdravotnictví
Studijní den ERC – duchovní služba ve zdravotnictví – ÚVN Praha - Střešovice mjr. Mgr. Pavel Ruml Motol
Postřehy ze studijního pobytu, aneb Fulda 2004 (Socrates Erasmus)
DOMÁCÍ ZDRAVOTNÍ PÉČE.
SLEZSKÁ DIAKONIE DOBROVOLNÍCTVÍ VE SLEZSKÉ DIAKONII.
Kurz Všeobecný sanitář
Závěrečná konference k individuálnímu projektu „Podpora vzdělávání a supervize u pracovníků v oblasti sociálních služeb a pracovníků v sociální oblasti.
Prosinec 2007 MUDr. Jana Valjentová a kolektiv Cesty domů
Fakultní nemocnice Ostrava
Úhel pohledu algeziologa Vztah paliativní medicíny a léčby bolesti Dana Vondráčková Subkatedra léčby bolesti.
Bakalářské studium 3. ročník – ošetřovatelství – prezenční 3. ročník – ošetřovatelství – prezenční 912Základy řízení 912Základy řízení 4. ročník – ošetřovatelství.
Inovace kurikula studijního programu Všeobecné lékařství. Reg.č. CZ.1.07/2.2.00/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Odborná praxe v semestru I.
Daniel Jirkovský Ústav ošetřovatelství UK 2. LF a FN Motol
Organizace zdravotnické služby v armádě
Poradenství pro zdravotně postižené Pojetí a přínos kurzu Anna Kučerová.
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
Metodický a supervizní seminář k praxi III. 4. září 2012.
Modernizace výuky praktických dovedností studentů FZV a LF UP v Olomouci doc. PhDr. Jana Marečková, Ph.D. a kol. Tento projekt je spolufinancován Evropským.
Název projektu Tvorba a realizace kurzů v rámci celoživotního vzdělávání rozšiřujících kvalifikaci v oblasti speciální pedagogiky Tento projekt je spolufinancován.
Západočeská univerzita v Plzni
Případová studie Seminář 2014.
Speciální školství v roce 2006 (a věřme, že i v dalších letech) Jiří Pilař
Struktura bakalářské práce
Modely obecně. Co je model? Použití v každodenním životě Něco, co není skutečné, ale má ke skutečnosti velice blízko Např. umělohmotné modely letadel.
Gerontopsychologie v praxi Mgr. Kateřina Bartošová Mgr. Markéta Kukaňová.
Struktura bakalářské práce Seminář2013. Bakalářská práce jako - dokumentovaný výsledek studia oboru na VŠ součást SZZK (její obhajoba)
Petr Kopečný Katedra speciální pedagogiky PdF MU Prešov,
Domácí ošetřovatelská péče. Domácí ošetřovatelskou péčí je zdravotní péče poskytovaná pacientům v jejich sociálním prostředí. Na základě doporučení: 
Zvláštnosti ošetřovatelské péče u seniorů Mgr. Dana Vaňková.
ŠANCE LOVOSICE Prezentace služeb. ŠANCE LOVOSICE je nestátní neziskovou organizací, která se věnuje provozem sociálních služeb a služeb souvisejících,
Sociální prostředky rehabilitace zdravotně postižených JUDr. Pavel Ptáčník, MPSV.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Vzdělávání pro zdrav í PředmětZdravověda Tematický.
Informační a poradenské centrum ZČU Informační a poradenské centrum ZČU Komplexní služby v oblasti studijního, psychologického, právního, sociálního a.
S LUŽBY PRO SENIORY. Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa: Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu.
Tereza Pulkrtová.  je třeba zorganizovat, propagovat a osobně se zúčastnit nejméně dvou exkurzí?
Odlehčovací služby. terénní, ambulantní nebo pobytové služby poskytované osobám, které mají sníženou soběstačnost z důvodu věku, chronického onemocnění.
Projekt na podporu neformální péče v ORP Hodonín
VI. Podzimní adiktologická konference Brno
SENIOR WORK Eva Smejkalová.
Cíle péče a paliativní přístup v pobytových službách
Gerontopsychologie v praxi
Spolupráce zdravotníků a sociálních pracovníků; možnosti následné péče
Investiční záměr Zlínského kraje Veřejné projednání obec Loučka
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Institut zdravotnických studií Ústav ošetřovatelství
Ústav zdravotnických věd
BLEP061p Řízení ekonom. a právo
Hodnoty v péči o seniory
Studijní program Ošetřovatelství
Terénní péče o seniory s demencí a jejich podpora v domácím prostředí
Státní zdravotní ústav Praha Centrum podpory veřejného zdraví
Snídaně s novináři, Účelná a bezpečná farmakoterapie v domovech pro seniory, výsledky tří let realizace projektu PhDr. Ivana Plechatá
§ 49 Domovy pro seniory. V domovech pro seniory se poskytují pobytové služby osobám, které mají sníženou soběstačnost zejména z důvodu věku, jejichž.
Metodický a supervizní seminář k praxi III.
Metodický a supervizní seminář k praxi III.
Zkušenosti koordinátora podpory seniorů, ORP Roudnice nad Labem
CENTRALIZACE ÚSTAVNÍ LÉKÁRNY V PODMÍNKÁCH SOCIÁLNÍCH SLUŽEB
Fakulta zdravotnických studií
Transkript prezentace:

Úvod do klinické medicíny I. Hana Svobodová Ústav ošetřovatelství 3. LF UK

Ústav ošetřovatelství 3. LF UK Charakteristika ústavu Pavilon X FN KV Telefon na sekretariát: 267102904 Konzultační hodiny na http://www.lf3.cuni.cz/cs/pracoviste/osetrovatelstvi/

Cíl předmětu přivést studenta k lůžku nemocného a vybavit znalostmi a dovednostmi nezbytnými k práci s nemocnými lidmi uvést studenta do zdravotnické praxe a získat osobní zkušenost se zdravotnickým pracovištěm návaznost na kurz Buněčné základy medicíny, Struktura a funkce lidského těla

Formy Kurz tvoří přednášky, semináře a praktická cvičení Přednášky: širší rámec informací o zdravotní péči, základy klinické propedeutiky Semináře a praktická cvičení: seznámení s provozem zdravotnického zařízení a prostor pro přímý kontakt s nemocným, provádění základních výkonů u pacienta, kazuistiky pacientů zaměřené na základní anamnestické údaje, vyšetřovací metody a terapeutické postupy

Obsah – ÚKM I. ZS Nemocnice, OJ Základy komunikace Základy propedeutiky – anamnéza LS Rizika pobytu v nemocnici Prevence TEN Pacient s bolestí Komunikace v exponovaných situacích

Obsah – ÚKM II. 3.Semestr 4.semestr KLP – vyšetřovací metody, podávání léků Specifika komunikace 4.semestr KLP – návaznost na strukturu a funkci ttěla, základní diagnostické výkony v laboratorních podmínkách

Obsah – ÚKM III. Interní propedeutika Chirurgická propedeutika

1. ročník, zimní semestr ▪ přednášky (2) – 2. IK FNKV + ÚO semináře (5) praktika (3) - v učebně, v přímém kontaktu s nemocným Ústřední vojenská nemocnice v Praze 6 Střešovicích a FNKV Očkování proti hepatitis B Plášť nebo bílé oblečení, návleky nebo bílé boty, studentská karta

Hlavní témata ZS: Nemocnice – typy, struktura; role lékaře, role pacienta Rizika hospitalizace (mytí rukou) Hospitalizace jako náročná životní situace. Zdravotnický tým. Ošetřovací jednotka Komunikace – základy První kontakt s nemocným - rozhovor s nemocným. Klinická propedeutika základních oborů, část I. (anamnéza, monitorace fyziolog. funkcí)

Klinické modelové situace Syntéza komunikačních a psychomotorických dovedností: Prevence infekcí Monitorování fyziologických funkcí Monitorování a tlumení bolesti Komunikační dovednosti – první informace o nemocném Interprofesní učení – týmová práce

Úvod do klinické medicíny – praxe I. 120 hodin (40 h. studium literatury, příprava a realizace zprávy z praxe; 80 h. praxe ve zvoleném zařízení) Zařízení komunitní péče (Domovy důchodců, LDN, „Paraple“, denní stacionář, dobrovolníci, další…) Práce k zápočtu – popis potřeb osob s poruchou soběstačnosti a sebepéče, cca 2000 slov (5 stran), reflexe

Cíl Poznat a popsat roli komunitní péče v uspokojování potřeb seniorů a osob s tělesným a mentálním postižením, u kterých je riziko poruchy sebepéče nebo ztráta schopnosti pečovat o sebe návaznost zdravotní a sociální péče, zdravotní a sociální služby poskytované v komunitě a odpovídající legislativu Cíle zařízení, která poskytují pomoc klientům, jejich organizaci a charakter poskytovaných služeb

Organizace praxe Studenti si mohou zařídit praxi individuálně v místě bydliště Praxi je nutné domluvit s vedením zařízení Studenti si vyzvednou potřebné formuláře včetně smlouvy o konání praxe na studijním oddělení

Podepsané smlouvy doručit PhDr Podepsané smlouvy doručit PhDr. Marii Zvoníčkové na Ústav ošetřovatelství, e-mail: marie.zvonickova@lf3.cuni.cz, tel.: 267102844 Studenti, kteří si nemohou zařídit praxi sami, budou kontaktovat dr. Zvoníčkovou Studenti, kteří si vzbrali zařízení nabízené Ústavem ošetřovatelství a včas se zapsali, nemusí zařizovat smlouvu. Ústav ošetřovatelství zašle jména studentů přímo vedení instituce.

Druhy zařízení 1. agentura domácí péče 2. denní stacionář pro seniory 3. denní stacionář pro osoby s demencí 4. hospice 5. domov důchodců 6. nemocnice následné péče 7. zařízení sociální péče 8. domovy pro seniory

PARAPLE

Domov Laguna Psáry

Závěrečná zpráva o praxi Popis zařízení Kazuistika Role studenta – osobní cíl, co jsem se naučil/-a, hodnocení poskytovaných služeb Sebereflexe

Studenti napsali… „..praxe pro mne byla lekcí trpělivost, pokory a i komunikačních dovedností. Navíc trávit čas po boku hrdinů 2. sv. války byla pro mne pocta…“ (ÚSP ÚVN) „..zkušenost, kterou si z praxe odnáším, je pohled na práci zdravotnického personálu jako na celek. Všichni spolu navzájem komunikují, pomáhají si…“ (LDN ÚVN) „..je to skvělý čas a rozhodla jsem se přijmout nabídku pracovat v Centru Paraple jako asistent při škole…“ „..chtěla bych se vyvarovat situací, kdy lékaři neuměli s postiženými jednat, manipulovat a možná se jich i trochu děsili…“ (Domov Laguna Psáry)